Szia Tomi!
Az olajszűrő a motor elején van. Alulról könnyebb hozzáférni. Legalábbis az 1.3-ason, de az 1.4-esen sem lehet máshol. Legfeljebb nem elől, hanem hátul.
Léteznek spéci olajszűrő lecsavaró szerszámok, de nem feltétlenül kell ilyet venni.
Meg lehet próbálni kézzel is, gumikesztyűben, az jól tapad.
Vagy egy rúdra patkószerűen felkötsz egypár menet spárgát, úgy, hogy közrefogja a szűrőt. Az egyik fajta leszedő ugyanilyen elven működik, csak lánccal.
Vagy asztalosszorító, ha van.
De a legegyszerűbb és leghatásosabb átütni a szűrőn egy jó nagy csavarhúzót.
Mielőtt felrakod az új szűrőt, a tömítést be kell kenni olajjal, hogy könnyebben csússzon a meghúzásnál. Csak kézzel szabad meghúzni. Vigyázz, hogy jól kapjon rá a csatlakozóra, mert tönkremehet a menet.
Az autó legyen vízszintes, amikor kiereszted az olajat. Ha fel kell emelned, hogy hozzáférj az olajleeresztőhöz, akkor engedd újra le. Az olajat legjobb egy kivágott oldalú olajos kannába gyűjteni. Abból könnyű átönteni egy másik kannába. Az olajbeöntőt a leeresztéshez is ki kell nyitni.
A fáradt olajat, a szűrőt és az olajos rongyokat nem szabad a szemétbe dobni. Azt hiszem, a MOL kutaknál átveszik, de a hulladékudvarban biztosan.
Sok sikert.