Csevegő > Csináld magad szakkör

Szelephézagállítás OHV 1.1; 1.3

<< < (2/3) > >>

Xedos:
Hülye kérdés: pár éve még Ford szervízbe jártam az mk3-as 1.3-assal. Ott azt mondták, hogy nem a gyári értékre állitják, hanem picit arrébb...
Mostanában akárhová viszem, nem az igazi!
Alul nem húz úgy... Motor amúgy rendben kompresszió mindegyik hengerben 14
Felül 3000rpm körül húz csak...
Sajnos a sok pörgetés hatására elég sűrűn -évente 4x - kell állítani!

takee:
És melyik irányba "arrébb"? Kisebb legyen, vagy nagyobb? :D

illegal1987:
Sziasztok!

Beletört a bicskám ebbe a dologba. Nem érthetetlen számomra a dolog, mert simán menne. Kicsit a benzingőz szétzilálta a gondolatom.

Van a motorom. 1.3 cfi j6b motorkóddal. Mindent megcsináltam rajta már, mert hengerfejes volt, végülis az állásba ment tönkre, nem üvegeztem halálra az agyát. De azért síkolva lett, szépen kipucolva minden, polírozva a kipu - szívó járatokkal, olajsár eltüntetve bla bla bla. De ez nekem nem egészen kerek még mindig.

Vannak a hengerek.

Termosztáttól számozva: 1 - 2 - 3 - 4

Van a gyújtás sorrend: 1 - 2 - 4 - 3

Ha azt a sorrendet nézem, ami a gyújtás diktál, és ott váltják egymást, akkor az elsőn már félig lent van a bal oldali szelep. Bocsi az érthetetlenségemért, de kis segítség kellene az ügybe.

Segítséget előre is köszi!

Üdv.: Béla

utólagosan rájöttem, azért még annyit írok hozzá, hogy a szelepek sorrendje a termosztáttól:
kip-szív kip-szív szív-kip szív-kip

Petyus76:
Egy létező problémára lenne egy javaslatom (saját ötlet).

A probléma, hogy a szelephimba és a szelepszár között a hézagbeállítás, a himba bemaródása miatt sokszor hézagmérővel nem lehetséges pontosan. Ez esetben indikátor órával vagy ha nincs, az alábbi módszerrel érdemes próbálkozni.

A módszer a következő. Amikor a szelepet a himba éppen csak kezdi lenyomni, hézagmérővel megmérem a szeleprugó rögzítőlap és a himba közötti távolságot, ez minden szelepnél más érték lesz (1.00-1,50mm). Ezután a kapott értékekhez hozzáadom a kívánt szelephézag távolságot és beállítom. 

Ha a módszernek van valami hátulütője, szívesen meghallgatom.

nagy06:
Sziasztok !

Én beállítottam a gyári értékre (szelepfedélre van ráírva) 0,5 és 0,2, de valamiért jobban szól, mint előtte.  Lehet én csináltam valamit rosszul, esetleg mi lehet a baj ?

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version