Csevegő > Csináld magad szakkör

Szelephézagállítás OHV 1.1; 1.3

(1/3) > >>

viktorwrz:
Már több helyen volt szó erről, de leírva sehol sincs ez az egyszerű művelet.
Gondoltam sokaknak jól jöhet, ha leírom hogyan is kell...
Szerszámigény:
-csillagcsavarhúzó (a légszűrő levételéhez)
-10-es dugókulcs
-11-es, 13-as, 19-es csillagkulcs
-Hézagmérő (párszáz forint bármelyik autósboltban)

Nos előszöris szedd le a levegőszűrőt, hogy hozzáférj a szelepfedélhez.
Ezután húzd le a gyertyapipákat és vedd ki a gyertyákat(ezt a lépést itt már ecseteltem képekkel megtűzdelve).
Lazítsd fel a generátor feszítőjét (13-as kulcs kell hozzá), hogy letudd venni az éjszíjat. Majd vedd le a szelepfedelet (10-es dugókulccsal).
Fogj egy 19-es csillagkulcsot és forgasd addig a motort (a kulccsal) amíg a 4. hengeren a szelepek váltják egymást.
Vigyázz, a hengersorrend 1-2-4-3 !!!!
Azaz mialatt az egyik szelepemelő felfelé mozog, a másik kezd lefelé mozogni és amikor a két szelepemelő egymagasságba kerül a szelepek váltják egymást.
A hézag beállítás elött mozgasd meg a szelepemelőket, mert elképzelhető, hogy nem áll vissza rendesen a helyére.*
Nos, ha megvan akkor (egy 11-es csillagkulccsal és hézagmérővel) beállíthatod az 1. henger szelephézagait (tehát nem azt amelyiken a szelepemelőváltást nézted!!!) a szelepemelő és a szelepszár között. A hézagot úgy kell beállítani, hogy a hézagmérő feszesen csúszkaljon a hézagban.*

A gyári (hézag)értékek:
Szívószelep: 0.2mm
Kipuffogószelep: 0.3mm

Ezután fél-fél fordulatokat forgatva a főtengelyen a következő táblázat alapján állítsd be a többi hengert is.
SzelepváltásSzelepbeállítás4.henger1.henger3.henger2.henger1.henger4.henger2.henger3.henger
Ha kész, szereld össze a motort és indíthatod is :) ugye nem is bonyolult túlságosan?


* Köszönet a leírás tökéletesítéséért FIESTA2002 barátunknak :)

gecsa:
Annyit hozzáfűznék a szelepek sorrendje baloldalról kezdve: sz-k-sz-k-k-sz-k-sz
Én személy szerint ezt nem tudtam, hogy így van.

VINCENT:
aszt elfelejted hogy hideg motornál menyi és meleg motornál menyi a hézag aszt hiszem te a melegmotor hézagját atadmeg mert elég szük az de bocs én csak kérdezem  üdv VINCENT

TARCALI FORDOS:
A szelephézag a hőtágulás miatt kell. Tehát csak hideg motornál szabad állitani. :D

viktorwrz:

--- Quote from: turista on 2008 April 15, 17:34:31 pm ---A szelephézag a hőtágulás miatt kell. Tehát csak hideg motornál szabad állitani. :D

--- End quote ---
Hamár itt tartunk, nem szabad jéghideg motornál sem. Kb. 20fokosnak kell lennie a beállításkor.
(Tapasztalat!! Télen -14fokban kezdtem el egyszer beállítani. Utána rosszabb lett mint volt  :P Mikor meg most tavasszal megint nekiálltam és lemértem, közel dupla méretű hézagok voltak  :D)
Ergo ne álljatok neki túl hidegben sem! Pláne ne ne az utcán....én szétfagytam mire kész lett.  ;D

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version