Csevegő > Csináld magad szakkör

OBDII kód olvasás

(1/8) > >>

fiesta2002:

--- Quote from: Gaben81 on 2011 May 11, 19:51:42 pm ---Már már majdnem kiszaladt a számon hogy teljesen jó nap volt ez a mai, semmi panaszkodás, semmi sírás, erre hazafelé nem kigyulladt a fránya motor ellenőrző lámpa.

Nem értem, mintha szépen sorba jönnének elő a hibák, sosem egyszerre, mikorra az ember megnyugodna, hogy most aztán semmi baj, minden rendben a vassal akkor persze betámad még valami.

Épphogy elkészült a kuplung jött a lengéscsillapító csere, most hogy kész a lengéscsillapító felgyullad a kis sárga lámpa a műszerfalon, pff...

4,5K magyar forint körül van egy motorkód olvasás, ettől gazdaságosabb ha holnap első dolgom lesz megrendelni ezt:

http://cgi.ebay.com/ELM327-OBDII-OBD-2-V1-4-Bluetooth-Scan-Tool-Interface-/180646181097?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2a0f59f8e9

A fórumok azt írják tökéletes a 2004.-es évjárattal, pár nap (hét :( ) és meglátjuk

Vagy esetleg tud valaki ennél is olcsóbb megoldást  ???  :-\

--- End quote ---

Szia Gaben!

Engedelmeddel áthoztam a hsz-odat ebbe az új topikba.   :)

Én pont egy ilyet vettem a Vaterán 5500 + postáért.
Ami kicsit drágább a 6,99+9,99 USD-nél, de nem sokkal.
(Persze lehet, hogy az "Economy Shipping from outside US"-el egy árban van.)
Így is hihetetlenül olcsó.
Most már van 3789 Ft-os ajánlat is. Az USB-s 3290-nál kezdődik!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kipróbáltam, klasszul működik. A vele adott szoftverrel olvassa a hibakódokat,
a freeze frame-eket és kb. 10 szenzor jeleit.

Pl. itt egy excelben gyártott grafikon:
http://www.fordfocus.hu/modules.php?full=1&set_albumName=fiesta&id=lambdaszonda&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_photo.php



Az első szonda kb 1 perc alatt bemelegszik, megindul a szegény/dús keverék váltakozása.
Utána a második is eléri az üzemi hőmérsékletet és egy állandó (talán kicsit túl dús) érték körül mozog.
Motorfék üzemben mind a kettő leesik 0 V-ra, mert a PCM elveszi a benzint. :)

Gaben81:
Szia,

Persze, semmi gond, örülök, hogy nem vagyok egyedül a témában, úgyis lenne egy megosztani való tapasztalatom, kérdésem ezzel kapcsolatban.

Nos, már napot visszaugorva az időben történt, hogy megérkezett a rendelt kütyü. Sajnos az én autóm nem volt ott akkor, de az egyik jó barátom Celicáján ki tudtuk helyben próbálni. Elsőre kapcsolódott mind az ECU-hoz mind bluetoothon keresztül a telefonhoz. Azonnal mutat, fordulatszám, vízhőfok, különböző szenzorjelek, előgyújtási szög, stb. stb. én ezt összefoglalóan úgy mondanám hogy mindent :)

Itthon az én autómmal is hasonló egyszerűséggel működött.

A hozzá kapott CD-n legalább 10 féle OBD-II szoftver volt, ezek közül még egyet sem próbáltam :( Egyszerűbb volt az androidos Torque nevezetű szoft.

Menet közbeni teszt vélemények:

- sebesség kijelzés választható GPS ill ECU alapján. Út mellé kihelyezett sebességmérőkket összevetve km/h-ra azonos értéket kaptam

- fordulatszám kijelzés teljesen jó, próbáltam pl mutató alapján 2000-es fordulatra ráállni, ezt +-10 rpm-re pontosan meg is lehet tenni ezek alapján mondhatjuk hogy pontos.

- a vízhőmérséklet ill beáramló levegő hőmérsekletére nincs viszonyítási alapom, ésszerű értékeket ad, elfogadhatjuk pontosnak.

Ellenben:

- gázpedál állása padlóig nyomott gáznál 100%, ez jó, viszont teljesen felengedve is 25,4%, nem tudom ezt miből számolja. (Ennek utána kellene járnom minek a jelét veszi alapul, ill. összehasonlítani egy PC-s szoftverrel)

- ami nagyon érdekelt volna az az átlag. ill pillanatnyi fogyasztás. Nos szerintem ez teljesen irreális. 1.3 benzinesről van szó, hét végén szlovákiai kirándulás pont ideálisnak tűnt ennek a lemérésére. 5 emberrel, tele csomaggal padlóig nyomott gázzal a pillanatnyi fogyasztás 19.9. Ezt én nagyon keveslem. Olyan autóknál, ahol computer mutatja a pillanatnyit, piros lámpánál, kicsit nagyobb gázzal 1-esből indulva nem egyszer láttam 30-40 litereket. (Esetleg ha van valakinek computeres autója, akkor össze lehetne vetni a 2 értéket). Ill. ehhez kapcsolódik az átlagfogyasztás kérdése, ami főúton 90-110 kmh közötti tempót tartva 4,3-ra adódott (no én lennék a legboldogabb ennek az értéknek, ez jó 6 decivel kevesebb, mint amennyit vért izzadva sikerült rekordomként felállítani).
Szóval vagy egy computeres autó, vagy PC-s szoftver összevetés szükséges.

- gyorsulást, negyed mérföldet nem próbáltam, ezek pontosságáról nem tudok nyilatkozni.

- motor hibakód tár üres, nem tudom egyelőre, hogy a visszaolvasás ill. törlés hogy működik, 2 lehetőség van, vagy ingyen és bérmentve megpróbáljuk valakinek a hibakódos autóján :P vagy visszatérek a 100% etanolhoz, akkor tuti az E510-es nem megfelelő keverékképzés hiba, és akkor meglátjuk.

Előljáróban ennyi, a részletekről folyamatosan beszámolok.

fiesta2002:

--- Quote from: Gaben81 on 2011 June 22, 21:38:17 pm ---...
- gázpedál állása padlóig nyomott gáznál 100%, ez jó, viszont teljesen felengedve is 25,4%, nem tudom ezt miből számolja. (Ennek utána kellene járnom minek a jelét veszi alapul, ill. összehasonlítani egy PC-s szoftverrel)

- ami nagyon érdekelt volna az az átlag. ill pillanatnyi fogyasztás. Nos szerintem ez teljesen irreális. 1.3 benzinesről van szó, hét végén szlovákiai kirándulás pont ideálisnak tűnt ennek a lemérésére. 5 emberrel, tele csomaggal padlóig nyomott gázzal a pillanatnyi fogyasztás 19.9. Ezt én nagyon keveslem. Olyan autóknál, ahol computer mutatja a pillanatnyit, piros lámpánál, kicsit nagyobb gázzal 1-esből indulva nem egyszer láttam 30-40 litereket. (Esetleg ha van valakinek computeres autója, akkor össze lehetne vetni a 2 értéket). Ill. ehhez kapcsolódik az átlagfogyasztás kérdése, ami főúton 90-110 kmh közötti tempót tartva 4,3-ra adódott (no én lennék a legboldogabb ennek az értéknek, ez jó 6 decivel kevesebb, mint amennyit vért izzadva sikerült rekordomként felállítani).

...

--- End quote ---

Szia Gaben,

Csináltam 1-2 futást, amikor log-oltam az adatokat.

A gázpedál alapállás nekem sem 0, hanem 17.6%. Azt gondolom, hogy ez a potméterről leolvasott érték %-ban. Szerintem azért nem 0, mert a potméter biztos nem végállásban van felszerelve, hogy a gázpedál legkisebb mozdítására is változzon az érték.
Azt hogy a pedál nincs benyomva, amúgy sem a potméter ellenállásából tudja a PCM, hanem erre külön kapcsoló van.

Többször is írsz a pontosságról. De azt tudni kell, hogy az OBDII interface csak kiírja az adatokat, amit a PCM-től kap, tehát a pontosság egyáltalán nem rajta, vagy az OBDII szoftveren múlik. A pontossága mindíg ugyanannyi, mint az autó szenzoráé.  :)

Kivéve a pillanatnyi fogyasztás, amit a szoftver számol ki a kapott adatokból (MAP szenzor nyomás, Intake Air hőmérséklet, fordulatszám és sebesség.)
A számolás valahogy így történik:
- a fordulatszám*köbcenti/2 adja ki, hogy hány köbcenti levegőt töltöttünk be a hengerekbe 1 perc alatt
- a kisebb nyomás és a magasabb hőmérséklet miatt ennek a levegőnek a fajsúlya kisebb a szokásosnál (MAP és IAT)
- összuk el 14.7-el, hogy kb. megkapjuk a benzin tömegét
- osszuk el a sebességgel, hogy liter/100 km legyen (most kihagyom a konstans szorzókat)
- esteleg vegyük figyelembe, hogy motorfék üzemben vagyunk és leállt a benzin adagolás (pl. az O2 szenzor jeléből)

Szóval pl. ha a szoftver nem tudja, hogy a motor hány köbcentis, akkor a fogyasztás egy szorzóval eltolódik.
Ezért a legtöbb szoftvert kalibrálni lehet, pl, hogy hány százalékkal csökkentse, vagy növelje a kijelzést.  :)



Gaben81:
Igen igazad van, talán én fogalmaztam kicsit pontatlanul a pontossággal kapcsolatban :) Nyilván az interface csak "átalakítja" az ECU jeleit valamiféle általunk is vizuálisan felfogható jellé.

Pontosságot úgy értem, hogy vannak olyan értékek (pl a fogyasztás) ami (nyilván elfogadva hogy az ECU pontos) irreális. Hogy ez a számolás, ami kihozza a végeredményt hol hibás, ezt nem tudom. Lehet hogy a Torque, mint szoftver a számára beérkezett adatokat alakítja egy helytelen fogyasztás értékké pl. egy hibásan megírt algoritmus miatt. Ezért gondoltam arra, hogy ki kellene próbálni egy PC-s szoftvert, hátha az más eredményt hoz.

Te milyen szoftvert használtál a mérésre? Ha gondolod elküldöm azt a szoftverpakkot amit én kaptam a kütyühöz.

Sajnos kicsit nekem nehézkesebb a pc tesztelés, mert a noti akkumulátora teljesen kuka, csak hálózatról tudom használni, szóval az autóval max. 50 méternyit tudnék menni, ameddig a leghosszabb hosszabbítóm elér :D

Pocok:
Kíváncsi lennék én is erre a kütyüre, már nézegettem én is neten.
Ha úgy adódna kipróbálnám valamelyikőtökét.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version