Szériák fórumai > MK1-MK2

Összefoglalás!

(1/3) > >>

Kuti:
Mielőtt új topikot nyitnál, kérlek olvasd át ezt! A nyitó résznél látjátok a tartalom jegyzéket és a hozzászólások pedig egy-egy összefoglalót tartalmaz a tartalomjegyzék alapján. Ha rákattintotok a témakörre odaugrik fórum és nem kell kikeresnetek a többi közül.
A lista folyamatosan bővülni fog, de csak azok a témakörök/topikok, amire legalább 3 hónapja nem reagált senki.
A feldolgozott témakörök nem kerülnek törlésre, csupán a topiktemetőbe kerülnek át!

Tartalomjegyzék:

001 Váltó és kuplung
002 Kipufogó
003 Matricázás
004 Lökhárító
005 Műszerfal
006 Motorolaj
007 Alvázszám
008 Üzemanyagszint-jelző
009 Motor
010 Fék
011 Gumi és felni
012 Ajtó
013 Hűtőrendszer - Fűtőrendszer

Kuti:
Eredeti topicok:
- Szériák fórumai » MK1-MK2 » Sebváltó szimmering!
- Szériák fórumai » MK1-MK2 » Seb. Váltó
- Szériák fórumai » MK1-MK2 » Kattogó, pattogó kuplung
- Szériák fórumai » MK1-MK2 » Lötyögő váltó

Fontos információk:
277-37-55 Csepeli márkakereskedés

Tippek:
- tengelykapcsoló pedál lenyomásakor esetenként kattogó, pattogó zaj:
a.) ha csak a pedál lenyomásakor jelentkezik: a pedálon van egy műanyag fogasléc, ami az automata kuplung bowden után állítására szolgál. Ha onnan hallod a zajt akkor ez mindössze kopott - leveszed a pedált és szétszeded majd a fogak közé fűrészelsz így kimélyíted a fogakat és megszűnhet a probléma.
b.) ha üresben nem lenyomott pedállal jelentkezik: utalhat nyeles tengely csapágyra a váltóban
c.) ha benyomott pedál esetén elhallgat: valószínű kinyomó csapágy hibája, cseréje inkább szakembert igényel.
- lötyögő, pontatlan váltó:
a.) 4 sebességes váltó: lötyögése egy kb. 15-18 cm-es húzórugó hiánya. A rugó a kulisszából kijövő rudazatra csatlakozik, egy pici műanyag (kb. 4cm) fülre. Ez könnyen letörik, lehet, hogy elhagytad! Ha rajta van ez a bizonyos fül,akkor erre csatlakozik a rugó egyik vége (ha nem kapsz ilyet sehol, akkor nézd meg egy másik autón és kis barkácsolással, laposvasból csinálj egyet.), a másik vége a nyúlványon lévő furatba van akasztva. A holtjáték másik oka lehet, hogy a kulisszánál egy karikába illeszkedő gumibetét van a műanyagon, ezek közti nagy hézag okozhat holtjátékot. Itt ne legyen semmi kotyogás!
b.) 5 sebességes váltó: a kulissza mindkét oldalában lévő pici, 3-4cm-es nyomórugó és ehhez tartozó távtartó-csúszka beragadása, megszorulása okozza. A kulissza két oldalán találsz egy-egy csavart, melyeket kihajtva megtalálod a rugókat. Ezek a rugók nyomják a két távtartót de ahhoz, hogy ezeket megleld a kulisszát szét kell szedned. A váltókart szerkezetestől, karostól le kell engedned. (beülsz a kocsiba, kibontod a porvédő gumit, a 4 db. anyát leveszed, és máris le engedhető az egész váltókar kulisszástól). Ekkor bírod szétszedni, kitakarítani, zsírozni, és a rugókat és távtartókat ellenőrizni. Fontos: figyeld meg hogyan szeded szét!!!!! A rugókat a csavarjaival (a kulissza két oldalába) csak akkor rakd a helyére, ha már a kulisszát egyébként összeraktad!
- váltóolaj:
2.8L kell bele, cseréje 2 leeresztő és 1 beöntőnyíláson keresztül történik. Cseréje opcionális, nem muszáj – adott esetben elképzelhető, hogy csendesít a váltón.

Kuti:
Eredeti topic(ok):
- Szériák fórumai » MK1-MK2 » Kipufogó
- Szériák fórumai » MK1-MK2 » mk2 1.6D kipufogo rendszer !!

Fontos információk (2006-os adatok!):
- leömlő: 10800 Ft
- tömítőgyűrű 600 Ft
- hátsó dob: 7-8000 Ft
- leömlőtől teljes: 16000 Ft
Forrás:
www.dinamit-kipufogo.hu
www.pskipufogo.hu

Kuti:
Eredeti topic:
- Szériák fórumai » MK1-MK2 » Gyári matrica készlet

Fontos információk:
Hasznos linkkel tudunk csak szolgálni, nézzetek körül:
www.ford-stripes.com

Kuti:
Eredeti topic:
- Szériák fórumai » MK1-MK2 » MK2 re MK3 as lökös ??

Kérdés:
MK2-re MK3-as lökhárító felrakható-e?

Megoldás:
Nem mert az MK2-ét 2 "nyúlvány" tartja, az MK3-é pedig már teljes kasztnihoz idomított elem. Esetleg műanyagos meg tudja csinálni az átalakítást, de ez egyéni utánajárással jár.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version