Ford Fiesta Klub Fóruma

Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : DadiC 2008 February 17, 10:13:37 AM

: Leégett generátor
: DadiC 2008 February 17, 10:13:37 AM
Beletettem egy új aksit (56AH) a fiestámba és azt vettem észre hogy lefüstölt a generátorom amint hozzáért a saru az Akku-hoz... Mi pénz lehet ezt megcsináltatni? (bontott alkatrészből)?
: Re: Leégett generátor
: sUdYe 2008 February 17, 14:44:10 PM
10-15e egy bontott generátor ha jól tudom, de érdemes megérdeklődni egy bontóban, hogy mennyi az annyi, viszont ha leégett a generátor az akksitól akkor ott vmi nagyobb gáz van, előtte át kéne nézni a kocsi elektromos rendszerét.
Mondjuk nem nagyon értem hogy ez pontosan hogyan is történt. Ezt leírhatnád, hátha más is tudna okulni belőle.
: Re: Leégett generátor
: DadiC 2008 February 17, 21:31:26 PM
Én voltam nagyon hülye mert utánna láttam hogy az aksi máshogy áll, és rosszul raktam fel a sarukat, a a pozitívat a negatívhoz:( az autó beindul de az mp3 lejátszónak lőttek, meg most így a nagy hidegben este be se indul, mintha nem menne a szívató, délután még ment. Ja és történt közben egy olajcsere. Nem tudom van e köze ahhoz hogy nem indul.
: Re: Leégett generátor
: jocc 2008 February 17, 23:18:19 PM
nem indul >> lehet h. az önindító is meghalt? :(  Mindenesetre nézz meg minden vezetéket, hogy jól kötötted-e vissza.
magnó >> ha szerencséd van, akkor csak a magnó biztosítéka ment gallyra (málam is ez volt). Csekkold le a hátulját.
: Re: Leégett generátor
: nandi 2008 February 18, 12:01:43 PM
Beletettem egy új aksit (56AH) a fiestámba és azt vettem észre hogy lefüstölt a generátorom amint hozzáért a saru az Akku-hoz... Mi pénz lehet ezt megcsináltatni? (bontott alkatrészből)?
Ha kell generátor, van, eladom. 95-ös 1.1-es fiestából, semmi baja, megegyezünk az árban.
: Re: Leégett generátor
: sUdYe 2008 February 18, 12:26:39 PM
Én voltam nagyon hülye mert utánna láttam hogy az aksi máshogy áll, és rosszul raktam fel a sarukat, a a pozitívat a negatívhoz:( az autó beindul de az mp3 lejátszónak lőttek, meg most így a nagy hidegben este be se indul, mintha nem menne a szívató, délután még ment. Ja és történt közben egy olajcsere. Nem tudom van e köze ahhoz hogy nem indul.

hát igen így nem csodálom. ha a generátorod leégett, akkor nincs töltésed, fordok önindítója híres a kimagaslóan magas áramfelvételéről. hidegben ne csodálkozz hogy nehezebben, vagy egyáltalán nem indul. olyankor az akksi se teljesít úgy...
: Re: Leégett generátor
: DadiC 2008 February 18, 12:49:44 PM
Beletettem egy új aksit (56AH) a fiestámba és azt vettem észre hogy lefüstölt a generátorom amint hozzáért a saru az Akku-hoz... Mi pénz lehet ezt megcsináltatni? (bontott alkatrészb?l)?
Ha kell generátor, van, eladom. 95-ös 1.1-es fiestából, semmi baja, megegyezünk az árban.

Megnézetem szerelővel, ha télleg generátoros akkor kell, majd szólok! Köszi.
: Re: Leégett generátor
: DadiC 2008 February 18, 13:40:29 PM
Gyenge túlzás hogy most indítanám be az autót, és semmi reakció! még a műszerfalkijelzők sem világítanak. semmi visszajelzés, mintha meghalt volna benne minden elektronika, lehet zárlat van valahol vagy nem tudom... pedig az aksi is vadi új:( 3 napja vettem..
: Re: Leégett generátor
: Ryan 2008 February 19, 08:31:32 AM
lehet h padlóra küldted az aksit nézd meg van-e töltése!
: Re: Leégett generátor
: tuning 2009 January 12, 11:36:17 AM
Hali!
Egy olyan kérdésem lenne hogy mk3  xr2 generátort lehet-e javítani mert valoszinü  hogy zárlatos nincs töltésem egyátalán  meg  nincs beindítva a kocsi és melegszik a generátor, a bekötése az ugye az hogy van a  3 csatlakozás rajta a B+ W D+ én ugy kötöttem hogy a B+ és a D+ csatlakozásra ment az öninditó + részéröl a két kábel aW csatlakozásra pedig a kábelkötegböl egy vékony drót kék szinü kérdés hogy ez a bekötés jo -e vagy nem és ha jol van igy kötve akkor azért gyanakszom zárlatra mert mikor rárakom a W csatlakozásra a kábelt akkor szikrázik.
: Re: Leégett generátor
: scampi 2009 January 12, 12:43:51 PM
Hali!
Egy olyan kérdésem lenne hogy mk3  xr2 generátort lehet-e javítani mert valoszinü  hogy zárlatos nincs töltésem egyátalán  meg  nincs beindítva a kocsi és melegszik a generátor, a bekötése az ugye az hogy van a  3 csatlakozás rajta a B+ W D+ én ugy kötöttem hogy a B+ és a D+ csatlakozásra ment az öninditó + részéröl a két kábel aW csatlakozásra pedig a kábelkötegböl egy vékony drót kék szinü kérdés hogy ez a bekötés jo -e vagy nem és ha jol van igy kötve akkor azért gyanakszom zárlatra mert mikor rárakom a W csatlakozásra a kábelt akkor szikrázik.

Generátor modellt írsz? A D+ az lehet szabályozatlan kimenet is meg gerjesztés _ Ducellier - Vagy esetleg kép?

(http://pboursin.club.fr/gifpdg/pdgch15a.gif)

A felsorolás teljesen lényegtelen - a fesszab belsejére vonatkozik -

Ha ennél a verziónál a B+ és a D+ össze van kötve akkor a gerjesztés folyamatos - melegszik és lemeríti az akksidat - :)
: Re: Leégett generátor
: tuning 2009 January 12, 13:04:51 PM
Tipusra mit értessz hogy bosch vagy mást
: Re: Leégett generátor
: scampi 2009 January 12, 13:18:18 PM
Tipusra mit értessz hogy bosch vagy mást

Márka: Bosch, Valeo, Magneti Marelli, Ducellier
Típus: XYZ007 Pl
: Re: Leégett generátor
: tuning 2009 January 12, 14:06:22 PM
Igy néz ki és amit találtam rajta                0 120 485 029
                                                 70      Kc->14V 40-70A

[a csatolmány törölve]
: Re: Leégett generátor
: AniBaba 2009 January 12, 14:29:37 PM
Én is beraktam a 44Ah helyett 55Ah akksit, és nem szállt el semmi. Elég érdekes.
1.3 OHV
: Re: Leégett generátor
: scampi 2009 January 12, 14:39:51 PM
Én is beraktam a 44Ah helyett 55Ah akksit, és nem szállt el semmi. Elég érdekes.
1.3 OHV

Miért kellett volna elszállnia bárminek? 44Ah az kisseb teljesítmény az 55 meg nagyobb vagyis tovább bírja ennyi. Ne keverd össze 12V-24V stb mert ott már elfog :))

Igy néz ki és amit találtam rajta                0 120 485 029
                                                 70      Kc->14V 40-70A

hátuljáról nincs kép?
: Re: Leégett generátor
: tuning 2009 January 12, 14:49:45 PM
de van ,az alsó képnél az első csatlakozás az B+ a második csatlakozás a D+ és a harmadik pedig a W

[a csatolmány törölve]
: Re: Leégett generátor
: AniBaba 2009 January 12, 15:15:37 PM
Miért kellett volna elszállnia bárminek? 44Ah az kisseb teljesítmény az 55 meg nagyobb vagyis tovább bírja ennyi. Ne keverd össze 12V-24V stb mert ott már elfog :))

hátuljáról nincs kép?

Tudom, hogy nem kéne gondnak lennie, azért is mondtam hogy érdekes. Mármint a nála lévő jelenség. :D
Egyébként ha jól értelmezem 40-70A-t tölt a generátora.
: Re: Leégett generátor
: TPoT 2009 January 12, 22:22:05 PM
Tök egyszerű.    8)

Fordított polaritást adtál a generátornak (mivel írtad ugye, hogy felcserélted a pluszt/mínuszt) az akksin.

Így elfingta magát a generátorban lévő diódahíd-ami a gerjesztett váltakozó feszültséget alakítja át egyenfeszültséggé.

Igencsak érzékeny a helyes polaritásra........     ::)

Nem kell újat venned-meg lehet javítani:

-vagy veszel bele "diódapajzsot" egy ford-boltban (kb. 6.000)-ha jól tudom így hívják azt az elemet, amire forrasztva vannak eme félvezető ketyerék és beszerelteted egy generátorosnál x munkadíjért

-vagy pedig veszel egy elektronikai boltban diódákat és-ha van ismerősöd, aki kicsit is járatos az elektronikában-kicseréli a döglött motyót a jóra (ezzel kijössz úgy 1.000 pénzből

Az mp 3 lejátszódban is "csak" egy-két egyenirányító szállt el a fordított táp miatt.........egyszerűen javítható amaz is.

Szóval:

No stressz, no para.    ;D

: Re: Leégett generátor
: scampi 2009 January 13, 10:01:23 AM
Tök egyszerű.    8)

Fordított polaritást adtál a generátornak (mivel írtad ugye, hogy felcserélted a pluszt/mínuszt) az akksin.

Így elfingta magát a generátorban lévő diódahíd-ami a gerjesztett váltakozó feszültséget alakítja át egyenfeszültséggé.

Igencsak érzékeny a helyes polaritásra........     ::)

Nem kell újat venned-meg lehet javítani:

-vagy veszel bele "diódapajzsot" egy ford-boltban (kb. 6.000)-ha jól tudom így hívják azt az elemet, amire forrasztva vannak eme félvezető ketyerék és beszerelteted egy generátorosnál x munkadíjért

-vagy pedig veszel egy elektronikai boltban diódákat és-ha van ismerősöd, aki kicsit is járatos az elektronikában-kicseréli a döglött motyót a jóra (ezzel kijössz úgy 1.000 pénzből

Az mp 3 lejátszódban is "csak" egy-két egyenirányító szállt el a fordított táp miatt.........egyszerűen javítható amaz is.

Szóval:

No stressz, no para.    ;D



Igen Tpot!

DadiC volt aki fordítva kötötte be ezért valószínüleg diódahíd fesszab kuka - önindítónak semmi köze! - de azon szerintem már túlléptünk :)

: Re: Leégett generátor
: scampi 2009 January 13, 10:04:14 AM
de van ,az alsó képnél az első csatlakozás az B+ a második csatlakozás a D+ és a harmadik pedig a W

Akkor szerintem a W felel meg a rajz szerinti L nek a többi ugyanaz.
: Re: Leégett generátor
: scampi 2009 January 13, 10:18:55 AM
Akkor szerintem a W felel meg a rajz szerinti L nek a többi ugyanaz.

Helyesbítek:

A W szinte minden modellnél a fordulatszámmérő!! Itt egy fájl - PDF - ha kell fordítani szólj! Az összes model bekötése benne van!

2. oldal - táblázat

http://www.hcdk.com/images/common/pdf/Technical_No3_F.pdf (http://www.hcdk.com/images/common/pdf/Technical_No3_F.pdf)

A generátorod egy BOSCH tehát azt a sort nézd!

http://www.altstart.it/searchengine.asp?fun=CODSRC&R=Y&COD=0120485029 (http://www.altstart.it/searchengine.asp?fun=CODSRC&R=Y&COD=0120485029)

Még 1 kép - FORD - itt már nincs külön gerjesztés/gyújtás szál hanem a töltésjelző lámpárol " kapja " az áramot. Azaz ha rajta a gyújtás akkor a lámpán átfolyó áram gerjeszti a generátort.

(http://i16.servimg.com/u/f16/11/26/94/86/plug3810.jpg)
: Re: Leégett generátor
: tuning 2009 January 13, 12:04:32 PM
Köszi holnap neki is ugrok. :notworthy: