Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : ZombiZsuzsi 2007 January 04, 11:28:31 AM
-
Sziasztok !
Gumit keresnék a következő méretekben:
185/45-16 vagy 195/45-16
Ha tudtok valahol légyszíves szóljatok.
Köszi: Zsu.
-
Szia !
Nem tudom téli vagy nyári gumi kell ,de 195/45R16-os új gumik elég jó áron vannak a lariva kft.-nél
www.larivagumi.hu
üdv.
kecsa74
-
www.startgumi.hu
-
Használ valaki gyári méretü gumit, olyat ami a gépkönyvben le van írva, ami nem váltóméret??
Fogyasztási adatokat néztem, abban a méretben írja a legkevesebbnek... A pontos számokra most nem emlékszem, 97-es Fiesta.
Milyen a vezetési komfort?
-
Sziasztok !
Gumit keresnék a következő méretekben:
185/45-16 vagy 195/45-16
Ha tudtok valahol légyszíves szóljatok.
Köszi: Zsu.
195/40 a vátóméret ;)
-
Használ valaki gyári méretü gumit, olyat ami a gépkönyvben le van írva, ami nem váltóméret??
Fogyasztási adatokat néztem, abban a méretben írja a legkevesebbnek... A pontos számokra most nem emlékszem, 97-es Fiesta.
Milyen a vezetési komfort?
Udv!
'96-os mk4, 1.3 50 paci, 155/70r13-as gumik. A kanyarokat szepen veszi, nem sodrodik, nem csuszik, a kormany megmozditasahoz sem kell fel meteres bicepsz, meg vagyok vele elegedve; osszehasonlitasi alapom viszont sajna nincs. A fogyasztasom nem minosul mervadonak, mert meglehetosen sulyos labam van; varosban neha 8 litert is megkajal, orszaguton is 6 korul eszik, de ugy, h debrecen-szeged (220 km) kevesebb, mint ket es fel ora, es ket elozendo ifa kozott 120-130 korul gurulok. Ha lesz hozza kedvem, akkor holnap megnezem szabalyosan, vegig 90-100 korul. Ha meg valamire kivancsi vagy, akkor szivesen valaszolok, bar meg csak fel ev es 6 ezer kilometer van mogottunk.
Egyebkent konyv szerint 0.2-0.4 liter/100km az elteres.
Engem a valtomeret erdekelne: tervbe van veve 14es alufelni 185/55-os gumikkal, errol szeretnek bovebb infot kerni.
drs
-
Nekem 97-es, 1.25-ös a tütü, de most 165/70-es gumi van rajta. Ahogy lapozgattam a gépkönyvet, itt fél liter körüli a különbség. Mi is hosszabb utakat teszünk meg vele, Györ-Jászberény, föleg autópályán. Kb. 8-at eszik így 120-130-as tempónál. Városban még nemigen mértem.
-
Udv!
Ha ilyen nagy a kulonbseg, akkor lehet, hogy maradok a gyari meretnel. Nekem tavaly 600 kilometer palya (130-140) + 2 ora pesti dugo utan 7.2-es atlagom volt, ket szemely + sok csomaggal, pedig konyv szerint az en kocsim picit tobbet eszik.
drs
-
hey!!
remélem jó helyre írok!
csak az a gondom hogy a jobb hátsó gumit tegnap felfpumpáltam és most látom hogy ugyanolyan lett mint volt, tehét leeresztett de csak egy bizonyos mértékig aztán ott megállt. múltkor hallottam a szelepnél egy kis sziszegést de egy idő után abbahagyta.
a kérdés az hogy kb mennyit kérnének a javításáért vagy otthon meg lehet-e buherálni vhogy?
köszke
-
Valószínüleg a szelep lesz a rossz, egy gumis max egy 1000-ért kicseréli...
-
jólvan, akkor megnyugodtam!! :notworthy:
köszke
és itt is bocsánatot kérek az üzenőfalra való csúnya írásért: BOCS
-
Semmi gond...
Egyébként eszembe jutott, a gumival kapcsolatban, hogy, ha van otthon szelepkihajtód, akkor Te is kitudod cserélni a szelepet. Sőt lehet, hogy csak kivan lazulva, és elég csak meghúzni.
mielött megkérdeznéd.....Szelepkihajtó=az a fajta fém szelepsapka, amin egy olyan kis tüske van... :)
-
na várjál me nem vágom!
szelepkihajtóm sztem nincs me azt sem tudom mi az meg hogy néz ki :-[
szelepem sincs amire ki tudnám cserélni :-\
meg hogyan lehet meghúzni mert én csak a bicikliszelepekhez értek :-[ :-[
(műszaki tudásom az egekben :-\ ;D)
-
hali!
Ha a szelepet megmozgatod(mármint a komplett szelep házat) és akkor hallod a sziszegést,akkor
valszeg komplett szelepház cserét kell csinálni.
Gumisnál nem egy nagy összeg,max 1500 szereléssel.
ha csak maga a szelep a rossz,akkor azt akár egy benzinkútnál vehetsz,sőt a rendesebbje ki is cseréli,
vagy legalábbis megmondja hogy kell.
remélem érthetően sikerült leírnom,és tudtam segíteni!
üdv Lacccus
-
ah kösz, de lehet hogy akkor szelepházat kell cserélni mert múltkor amikor hallottam hogy ereszt akkor megmozgattam aztán elhalgatott de pl tegnap amikor fújtam fel előtte is megmozgattam aztán nem csinált semmit.
este még megnézem aztán sztem szerelő lesz belőle
amúgy köszke a segítséget mindenkitől :notworthy:
-
Sziasztok!
Tudom, hogy rég nem írt ide senki, de emiatt nem akartam új topicot nyitni.
Na szóval a kérdésem az lenne, hogy az mk3-as (diesel) fityeszre fel lehet-e tenni 165/80 R13-as gumikat? Nem úgy gondolom, hogy szabályos-e, tudom, hogy nem váltóméret, hanem az esetleges fizikai korlátok (mondjuk beleér valahol a sárvédőívbe) érdekelnek ha esetleg valakinek van tapasztalata, akkor kérem segítsen! A gyári méret ugye 165/70 R13, de az a 10% különbség az az átmérőben 33 mm-t jelent és félek, hogy így felesleges átszerelni a gumit a fityesz felnijeire, mert nem lesz jó.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv.: Attila
-
Sziasztok!
Tudom, hogy rég nem írt ide senki, de emiatt nem akartam új topicot nyitni.
Na szóval a kérdésem az lenne, hogy az mk3-as (diesel) fityeszre fel lehet-e tenni 165/80 R13-as gumikat? Nem úgy gondolom, hogy szabályos-e, tudom, hogy nem váltóméret, hanem az esetleges fizikai korlátok (mondjuk beleér valahol a sárvédőívbe) érdekelnek ha esetleg valakinek van tapasztalata, akkor kérem segítsen! A gyári méret ugye 165/70 R13, de az a 10% különbség az az átmérőben 33 mm-t jelent és félek, hogy így felesleges átszerelni a gumit a fityesz felnijeire, mert nem lesz jó.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv.: Attila
>>>Nyugodtan dobd fel rá nem lesz semmi gond.
-
Sziasztok!
Tudom, hogy rég nem írt ide senki, de emiatt nem akartam új topicot nyitni.
Na szóval a kérdésem az lenne, hogy az mk3-as (diesel) fityeszre fel lehet-e tenni 165/80 R13-as gumikat? Nem úgy gondolom, hogy szabályos-e, tudom, hogy nem váltóméret, hanem az esetleges fizikai korlátok (mondjuk beleér valahol a sárvédőívbe) érdekelnek ha esetleg valakinek van tapasztalata, akkor kérem segítsen! A gyári méret ugye 165/70 R13, de az a 10% különbség az az átmérőben 33 mm-t jelent és félek, hogy így felesleges átszerelni a gumit a fityesz felnijeire, mert nem lesz jó.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv.: Attila
Ha van eszed fel dobsz rá vmi peresebb gumit.!!!!
[b]Nem fog nagy sebességnél dölöngélni az autó!!!![/b]
Pl: 175/60r13 az már jobb, és tapad is vmit a gép!
-
Sziasztok!
Köszönöm a válaszokat! Az az igazság, hogy a leendő tulaj akarná feltenni a 165/80-as gumijait, mert amit adnék neki az az ő igényeinek nem felel meg, mert nem 4 évszakos. Csak azért gondoltam, hogy nem lesz jó, mert most 165/70-es téli szett van rajta és bizony igencsak kitölti a rendelkezésre álló helyét, kb. kétujjnyi hely van a gumi és a sárvédő pereme között. Végülis megoldottam a dolgot, mert megmondtam, hogy a gyári méretű nyári gumival odaadom és utána azt csinál vele amit akar. :)
Viszont az MK4-re én sem váltóméretet fogok rakni, mert van elfekvőben 4 darab 175/70 R13-as gumim, amik alig használtak, úgyhogy az fog rámenni. A rendőrök csak nem szólnak érte, műszakira meg maximum elviszem a 165/70-es téli papucsokkal. :)
-
Le kellenne ültetni a járgányt. :-X
13AS FELNI, MINIMUM 14 ES FELNI., /60as gumikkal, 13asfelni/80 magas lessz!!!!!!!!!!!
175/70r13 vagy/60 ezt kelllene rátennni, bár a /60as jobb lenne.!!!!!!!!!!
pápá
-
Le kellenne ültetni a járgányt. :-X
13AS FELNI, MINIMUM 14 ES FELNI., /60as gumikkal, 13asfelni/80 magas lessz!!!!!!!!!!!
175/70r13 vagy/60 ezt kelllene rátennni, bár a /60as jobb lenne.!!!!!!!!!!
pápá
>>>Ha jól emlékszem nem az volt a kérdés hogy magas-e, hanem hogy rá megy-e. Bocs ha rsszul emlékszem.
-
Igen, valóban. Mert azt már a leendő tulaj akarja rárakni, az meg nekem mindegy, hogy neki sportos lesz-e a járgány vagy nem, az ő dolga. :) Csak engem kérdezett meg, hogy rámegy-e a 165/80-as gumija.
Az MK4-re, ami váltja az MK3-amat én 175/70-es gumikat teszek. Tudom, hogy a per 60-as jobb lenne, ráadásul az váltóméret, de ha egyszer az embernek van 4 szinte új gumija, akkor ugye nem fog még 4-et venni ha ezek is jók lesznek. :)
Egyébként az MK3-asomnak olyan kemény a futóműve, hogy mikor átmegyek egy kétforintoson szinte azt is meg tudom mondani, hogy fej vagy írás volt. ;D
-
én most vettem gumikat a xr re a gyári 14" es felnire felrakattam 185/55 -es gumikat nekem ez jól fogja az utat :-X :-X
bár a gyári mérete az 185/60 r14 de a /55 az alacsonyabb jobban néz ki
-
Sziasztok! Van valakinek tapasztalata Falken márkájú gumikkal?
Konkréten az MK4es Fiestára akarok gyári méretet 155/70R13 méretben.
Azt tudom, hogy Goodyear termék, de használt már valaki ilyet? Debica van most fent, 165/70-es, de jobbat szeretnék.
Köszi!
-
Sziasztok! Van valakinek tapasztalata Falken márkájú gumikkal?
Konkréten az MK4es Fiestára akarok gyári méretet 155/70R13 méretben.
Azt tudom, hogy Goodyear termék, de használt már valaki ilyet? Debica van most fent, 165/70-es, de jobbat szeretnék.
Köszi!
>>>A debica-ál nagyságrendekkel jobb.
-
na ja...az már az "alján" kullog a választékok közül!
-
Kicsiny trabantomon debica volt oda megfelel!de szerintem egy fifi többet érdemel!
-
Simán megteszi az a gumi is,de MFalcon kérdésére válaszolva,igen!Nekem volt az előző kocsimon falken is,elég jó,de ugyan abban a kategóriában a kléber-t jobbnak találtam,halkabb és téliben tesztek alapján jobb!!
-
Én a Falken SN-828-at néztem ki. Erről a típusról nem találtam tesztet.
Kleber-ből melyik nyári tetszett neked?
-
téliben én is a kléberre szavazok, most is az van fönn! csak jót hallottam róla megbízható forrásból! nyári nekem sava intensa. baja nem vót még :D
-
KLÉBER DYNAXER HP2
De nem akarlak befolyásolni!Nehogy rajtam/unk múljon az életed! :P ::)
-
Tényleg szép a Dynaxer mintája, de az a gond, hogy nincs belőle 13"-os! :-(
Nem hiszem, hogy olyan életveszélyes lenne a Falken! :D ;D
KLÉBER DYNAXER HP2
De nem akarlak befolyásolni!Nehogy rajtam/unk múljon az életed! :P ::)
-
Ha gumigondotok van kérdezzetek nyugodtan! Próbálok segíteni!
-
Király! Megvan a Falken gumim!!! :-) Naggyon királyos, autópályán 8literről visszaesett 6,5-re, egyenesfutás: mint a vonalzó, kanyarodás, irányváltás sosem volt ilyen pontos, 50km esőben vezetés után a gumi oldalfala száraz maradt, másodikban már nem nagyon akar megnyikkanni a gumi gyorsításkor, pedig a másik gumit mág harmadikban is sikerült néha. A fékút meg kormánylefejelős. :-) Zajszint jelentősen csökkent.
166/70R13-ról váltottam vissza gyári 155/70R13-ra.
Csak tapasztalat, nem reklám! ;D ;) :D
-
Az enyémet Michelin Energy 195/50 R1ös papucsokkal vettem. Télen se kapott másik gumikat és csak néha féltem az autóban,de akkor is csak egy picit. Abszolút megvagyok elégedve vele!!
-
Most volt a párom gumicserén egy Offtopic autóval, ismeretlen szerelőnél. (grrr)
A jelenség: 50-70 között erős rázkódás, vernek a gumik.
Tavaly is ugyanez volt rajta, de semmi baj nem volt vele.
Centirozásra gyanakszom, mármint szarul csinálták meg vszínűleg.
De mielőtt visszamegyek reklamálni: szerintetek a gumi elszaródhat a tárolás alatt?
(egymásra volt rakva 4 darab fektetve, felni nélkül)
Csak hogy mennyire balhézzak...
Amúgy sem voltak korrektek, előre 4E-et mondtak, és utána meg 5E-ből adtak vissza, és letagadták a 4et.
-
Helló!
Semmi baja nem történhetett a tárolástól. Ha tavaly jó volt, akkor a felszerelésnél rontottak el valamit valószínűleg.
Csak zárójelben jegyezném meg ha a centírozást rontották el, akkor ahhoz nem kis tehetség kellett... A gép megmutatja, hogy hova és mennyit, elég nehéz elrontani, de hát láttunk már karón varjút.
-
Valószínűleg sz@rul lett centírozva, jobb szerintem minél hamarabb, amíg el nem lezd mást is szétrázni a futóműben. Még1 kört megérne ill. megnézni, hogy nem szálszakadásos-e, akkor szokott még ütni.
-
Köszi a választ.
Akkor újratábla a szerelőnek. Megnézve látszik, hogy 3 keréken új súlyok vannak felszerelve, de a jobb elsőn a régi van, és mintha csak odébbtolta volna kicsit. Valószínűsítem, hogy azt szerelte utoljára. >:(
-
Nekem a szelepet tették tönkre mikor a téli gumit szereltettem a felnire. Másnap reklamálás, szó nélkül azonnal ingyen megcsinálták és elnézést kértek a kellemetlenségért. Egy normális világban mindennek így kéne mennie.
-
Én úgy tudom. h elszaródhat ha egymásra van pakolva.eldeformálódik 1kicsit.
1000 km után vidd vissza de ne oda!! centrírozzák újra.
Ajánlott gumitárolás: futófelületen állítva!
-
Hát én úgy tudom, hogy nem lehet semmi baja. Meg ha csak a gumi szerkezeti felépítésébe belegondolok (pl. az igen rugalmas acélháló), akkor annak vissza kell nyernie az alakját felfújás után. Persze nem kizárt, hogy neked van igazad, de én így tudom.
-
Én úgy tudom. h elszaródhat ha egymásra van pakolva.eldeformálódik 1kicsit.
1000 km után vidd vissza de ne oda!! centrírozzák újra.
Ajánlott gumitárolás: futófelületen állítva!
>>>Pontosan így van, plussz közbe forgatni is ajánlatos.
-
Én úgy tudom. h elszaródhat ha egymásra van pakolva.eldeformálódik 1kicsit.
1000 km után vidd vissza de ne oda!! centrírozzák újra.
Ajánlott gumitárolás: futófelületen állítva!
a guminak felni nélkül nincs akkora súlya hogy elszaródhatna. 15 éve tároljuk a téli kerekeket így, sose lett semmi bajuk.
-
Akkor mindenki máshogy tudja. :) Jöjjön egy gumiszakértő, aki igazságot tud tenni. ;D Nálunk 8 gumi van egymáson mindig, igaz, hogy felnin és felpumpálva, de nálunk sem okozott még semmi gondot.
-
Akkor mindenki máshogy tudja. :) Jöjjön egy gumiszakértő, aki igazságot tud tenni. ;D Nálunk 8 gumi van egymáson mindig, igaz, hogy felnin és felpumpálva, de nálunk sem okozott még semmi gondot.
>>>Gumitárolás /forrás www.gumik.hu/Sicherheit.htm/
Ha a gumikra nem fordít kellő figyelmet és valamelyik sarokba állítva tárolja, az abroncsok nem lesznek hosszú életűek. A következőképpen tárolja helyesen a gumikat:
Mielőtt a gumikat levenné, jelölje meg a gumi menési irányát és a pozícióját (helyét):
JE = jobb első,
BE = bal első,
JH = jobb hátsó,
BH = bal hátsó.
Távolítsa el az esetleges szilánkdarabokat a mintázat bemélyedéseiből. Válasszon száraz, hűvös és sötét tárolóhelyet. Meleg, nedvesség, napsütés hatására a gumi jobban öregszik, sokféle oldószer károsíthatja. A benzin, olaj, zsír vagy kémiai anyagok ezért különösen veszélyeztetik a gumi állapotát.
A felnin maradt gumikat helyezze egymás tetejére, legmegfelelőbben egy egyenes deszkára. A felni nélküli gumikat állítsa függőlegesen egymás mellé, időnként fordítsa meg őket.
-
Értem én, meg nem is vitatkozom. Az én véleményem akkor is marad az, amit tapasztaltam. :) Egy hibátlan guminak semmi baja nem lehet a tárolástól. Ha meg baja lesz, akkor már volt előtte is. :) Ráadásul már az összes ismerős szerelőt megkérdeztem ezügyben és jól kiröhögtek és csak annyit mondtak, hogy a gumit úgy kell tárolni, hogy a legkevesebb helyet foglalja. ;D Meg ne legyen napon és meleg helyen. Ellenben lebeszélni nem szeretnék senkit arról, hogy a feljebb írtak szerint tárolja az abroncsait, baj tutira nem lehet belőle. :)
-
elviekben tényleg úgy kéne tárolni, de kinek van erre helye? és a gyakrlat meg bizonyítja hogy másképp sincs baj vele. tény hogy 20-30 gumit ha egymásra rak az ember akkor az alsó már sérülhet mert nagy a súly rajta, de 4 guminál nincs akkora súly amitől sérülhetne.
-
Sziasztok!
Szeretném lecserélni az MK4-em gyári 155/70R13 -as kerekeit 14" vagy 15"-osra.
Szeretném megkérdezni hogy mik a váltóméretek amik gond nélkül elférnek alatta.
Ezt a méretű felnit : 5,5x14 4x108 ET42 KF 63,4 és gumit: 185/55 R 14 néztem ki remélem ez jó az enyémre.
Válaszotok előre is köszönöm.
Üdv.: Szaaby
-
hai,
nekem pontosan ilyen méretű felni/gumi van mk3 alatt és simán elfér ;D
mk4-re is jó lesz az... ;)
:notworthy:
üdv,
bizzo
-
http://weltgumi.hu/valtomeret_szamologep.html (http://weltgumi.hu/valtomeret_szamologep.html)
Én itt szoktam megnézni, hogy stimmel-e a váltóméret.
A te esetedben +2% körül van az eltérés, annyi elvileg belefér. Az enyémnél is kb. ennyi, mert nekem 165/70 R13 helyett 175/70 R13 van fenn és semmi gondom vele.
-
köszönöm a válaszokat, asszem akkor megveszem és rem nem lesz gond vele.
üdv.: Szaaby