Author Topic: A súlycsökentés a legjobb tuning ?  (Read 21352 times)

smuggler

  • Guest
Re: A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« Reply #30 on: 2008 February 23, 18:21:05 pm »
"Jól látható, hogy több mint 2 másodpercet javult az autó 0-100 km/h-s gyorsulása:
13.40 másodpercről 11.26 másodpercre csökkent az idő. Ez elég jelentős, nemigaz?
"


 forrás timeslip.hu
 130kg könnyítés



Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« Reply #31 on: 2008 February 23, 19:37:44 pm »
"Jól látható, hogy több mint 2 másodpercet javult az autó 0-100 km/h-s gyorsulása:
13.40 másodpercről 11.26 másodpercre csökkent az idő. Ez elég jelentős, nemigaz?
"


 forrás timeslip.hu
 130kg könnyítés




kérdésem továbbra is az, hogy gyorsulási autót építesz vagy utcán használatos autót? a kettő együtt nem működik. Jelentős igen, de ha valamit elveszel, azzal vmivel kevesebb lesz az autó. általába ezeknek a beépített dolgoknak van funkciója is... Ha súlyt akarsz csökkenteni műszaki átalakítás nélkül, először szedd ki az összes extrát a kocsiból, van vagy 200 kg az is tuti. csinálj belőle fapados járgányt. de én valahogy tényleg szeretem a sportosan komfortos autót, és ehhez hozzá tartoznak ezek a kényelmi dolgok is.
Hozzáteszem hogy egy versenyülést nem rakhatsz be utcai autóba, nem erre tervezték... nem oda való. A rend éber őrei ott a helyszínen lőnének agyon érte. Tény hogy a könnyítés jó hatással van a gyorsulásra, de minek az árán? a komfortból és a tapadásból is vesztesz...

én akkor is azt vallom,hogy 100 kiló mínusz,még nem befolyásolja számottev?en a tapadást,kanyarsebességet,de a gyorsulásra jó hatással van! :-X
a számottevő ami a kiemelendő szó ebből. méghozzá azért emelem ki, mert aki már könnyíti az autóját, és úgy alakítgatja, hogy tudja is hogy mit csinál, annak igenis számít az a nem számottevő tapadási adat is. ugyanis az olyan ember szeret kanyarban is gyorsan menni. Egyenesbe mindenki tud, kanyarba csak azok akik tényleg tudnak, és megvan hozzá a megfelelő autójuk is. :)

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« Reply #32 on: 2008 February 23, 21:19:59 pm »
"Jól látható, hogy több mint 2 másodpercet javult az autó 0-100 km/h-s gyorsulása:
13.40 másodpercről 11.26 másodpercre csökkent az idő. Ez elég jelentős, nemigaz?
"

Na álljunk már meg kicsit. Te eddig utcai autóról beszéltél. Most meg jössz ezekkel a gyorsulásos eredményekkel. A kettőt szétkell választani!

Aztán, ha már felvetetted a kérdésed, akkor konkretizáljuk milyen autóról van szó. Motor, évjárat, össztömeg stb. Aztán meglátjuk lehet/érdemes-e továbbhaladnunk a témában...
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

smuggler

  • Guest
Re: A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« Reply #33 on: 2008 February 23, 22:01:12 pm »
mit kell szétválasztani ?
a fent említett autó egy teljesen hétköznapi és azthiszem lehet hétköznapinak nevezni 13.4 gyorsulással  nem pedig versenyautó. nem gyorsulási versenyre épített. (ha arra lett építve akkor valamit nagyon elrontott valaki  :-X )
2s javulásal már elégedett lennék és ha ehez 130kg kell azthiszem meg tudom csinálni már csak azért is mert, átnéztem az opelosok-hoz és ott sokkal normálisabban álltak a témához adtak címeket tel.számokat stb  PL: astra gsi műanyag motorháztető ajtók 3.ajtó -110kg  megtekinthető mem kamu .
nem pedig poénnak szánt hülyeséggekel szórakoztak mint pl: sámli meg kopott fékbetét

egyébként :1999 évj escort ghia 1.6 16V 1188kg

 
ja a ::: : :"komfortból szinte semmit se veszitesz csak annyit hogy olyan érzésed lesz mintha sport rugók lennének a kocsid alatt de még olyan se mert nekem  az volt de könnyítés után vissza raktam az eredetit csak kicsit vágtam le belőlle"
 "és tapadás is jobb föleg kanyarban mert nincs az a akkora súly hogy a kocsi kisodrodjon ha ki is sodródik hamarabb megkapaszognak a gumik mint mikor 200kg nehezebb volt" (nem pont szószerint idéztem)

 forrás :oplelklub


Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« Reply #34 on: 2008 February 23, 22:15:25 pm »
escort. az az én területem. MK VII Ghia escort. hmm.1188 kg lemérted már hogy mennyi az ténylegesen? meg azt végiggondoltad, hogy mennyibe fog fájni egy carbon géptető mondjuk? Escortról annyit, hogy azzal könnyítést, hát vagy carbon alkatrészeket raksz rá, (de ezért a rendőr a helyszínen kettétépi a forgalmidat), vagy kiszereled az összes extrát, ami ömmagában azt a "plusz súlyt" jelenti amiről beszélsz. :) SZERINTEM, nem érdemes ennél az autónál könnyítgetni. Nekem is escortom van, tudom hogy milyen tulajdonságai vannak, és én nem költenék rá ennyit amennyibe egy ilyen kerül. Nem beszélve arról, hogy ha csökkented a súlyát az autónak mondjuk elöl akkor ugyanilyen arányban kell hátul is stb... nem olyan egyszerű ez. Nem elutasítjuk ezen törekvésedet, csak a véleményünket írjuk le. Hozzáteszem, hiányos, pontatlan információkra építve jó tanácsot nem lehet adni.

a kanyaros kisodródásról meg annyi, hogy egy merevebb futómű a dolog nyitja, ha nincs elegendő súly hogy az úton tartsa kirepül... van a családba két escort is, az egyik széria gyári, a másik 3 centivel lejjebb ül gyári XR futómű, és elől-hátul toronymerevítője van. kanyarba ez +20km/h kábé.

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« Reply #35 on: 2008 February 23, 22:52:29 pm »
2s javulásal már elégedett lennék és ha ehez 130kg kell azthiszem meg tudom csinálni...

hát akkor nosza. Szerintem elsőkörben pakold ki a kocsiból ami nem kell ahhoz hogy betudd indítani :-X
és menj vele egy kört. Ha úgyérzed megéri a fáradozást a +gyorsulás (mert amit kipakolsz az tuti lesz 130kg) akkor állj neki.
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re: A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« Reply #36 on: 2009 February 14, 09:32:02 am »
2009-es fórumtakarítás alkalmából a témát lezárom és a topiktemetőbe kerül.
D.V.Zs.