Author Topic: A súlycsökentés a legjobb tuning ?  (Read 21349 times)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« Reply #15 on: 2008 February 22, 23:08:06 pm »
ha fekejtős a súlycsökkentés akkor miért harcolnak annyira érte hogy a lehetö legtöbb alkatrész szénszálas legyen hogy csökkentsék a súlyt ezt le is irják meret a kisseb súly kisebb féktáv és kisseb fogysztás jobb irányíthatóság.
Az autógyárak azért cserélik a karosszériaelemeket könnyebbekre (lásd ma egy középkategóriás autó ugyanúgy 1 tonna mint 20 évvel ezelőtt), mert a biztonságtechnika fejlődésével, az utasfülke védelmének javításával, plusz merevítő anyagok felhasználásával a kocsi súlya drasztikusan megnövekedik. Ezért ezt ellensúlyozva, a könnyebb anyagokat kezdik használni az utasfülkén kívül eső elemeknél, alkatrészeknél.
sudye : "miaz hogy a kocsi súlya nem fogja oda az úthoz" ezt magyrázd be a bmw merci mitsubitsi mazda stb mérnökeinek mert akkor valamit rosszul csinálnak ha súlyt akarnak csökkenteni 8). és most ne azzal gyere hogy azok a kocsik nem, 1100kg hanem 1600kg és abbol lehet de 300LE-sek is. nem 90
 én azt írtam hogy normális hétköznapi használatra alkalmas legyen. és igen is sokat számit tegyél be 200kg és nézd meg hogy sokat számít-e :D a komfort nem számít majd teszek bele gyengébb rugót
 és mi van a rugózatlan tömeggel általába azon szokták kezdeni a könnyítést
a hozzám intézett kérdésedre a válasz, az új biztonsági rendszerek plusz súlya miatt KELL súlyt csökkenteniük.

zoli

  • Guest
Re: A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« Reply #16 on: 2008 February 22, 23:09:06 pm »
sUdYe miért felejtős a könnyítés? és már több helyen is utánna néztem egyszerűen szinte mindennre jótékony hatással van a könnyítés még a kanyarsebbeségre is !
hol lehetne kapni vagy esetleg gyártatni műanyag motorháztetőt és ötödik ajtót? és mennyivel könnyebb a versenyülés? remélem sokkal ha már minimum 50.000ft egy darab.

>>>Hát el kell hogy szomorítsalak amelyik versenyülést megkapod 50 db ezresért az nem hiszem hogy könnyebb mint a gyári.

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« Reply #17 on: 2008 February 22, 23:13:11 pm »
Így van. Persze mindenhonnan ezt látja az ember (filmek, játékok, tuningboltok stb.), de ilyen kiskategóriánál semmi jelentősége csökkenteni a felépítmény súlyát. A nagy "dögöknél" teljesen más a helyzet.
Menj ki egy igazi gyorsulási versenyre. Látni fogod, hogy a "nagyok" hogyan csinálják. Aztán elleshetsz néhány dolgot. Vannak sokan akik csak a versenyre "kapják szét a verdát". Náluk legtöbbször csak a hátsó üléssor "hiányzik", no meg a belsőkárpitok. Vannak elvetemültek akik viszont szó szerint kibelezik a kedvencüket. No meg persze az elmaradhatatlan "félszem" :-X persze az nem a súlycsökkentés miatt, hanem, hogy kapjon frisslevegőt a gép :-X

Nade, hogy a témához is szóljak. Ha a csomagtérajtóból kiszeded az ablaktörlőt akkor nyerhetsz úgy kb 1,5-2kg-ot. A felesleges(nek ítélt) dolgokat szedd ki a kocsiból. Gondolok itt: pótkerék (kb-10kg), emelő(kb-2kg), kerékkulcs(a gyári kb félkiló), mélyláda(3kg-50kg), erősítő(félkiló-5kiló), esetleg szerszámosláda. Ha nagyon ráakarsz állni a dologra akkor lelehet faragni akár 100kg-ot is. Esetleg, ha van karosszériás ismerősöd akkor Ő is besegíthet itt-ott a nagyflexxel(ez nem vicc!!! vannak felesleges vasak minden autóban). A csomagtartóban levő kárpitokat/műanyagokat is hajítsd ki. a Kerékjáratoknál szokott lenni iparivatta hangszigetelésnek. Elvileg cask felesleges súly.
Aztán. Ha mégjobban belemélyedsz, akkor a belsőkárpit alatt is van egy iparivattaréteg. Itt a hangszigetelésen kívül hőszigetelő funkciót is ellát. Mondjuk nyárra kivehető ez is - van vagy 10kg.
A műszerfalban tudok egy vas merevítőről ami az egész műszerfalat erősíti. Ha ezt kitudod valamivel váltani akkor megintcsak nyerhetsz 1kilót.
Az oldalsó hátsóüvegeket (3 ajtósnál) sztem simán kitudod cserélni plexire, csak méretre kell vágni dekopírral a plexit. Ez megintcsak 4-5kiló minusz.

Hirtelen ennyi jutott eszembe.

Ja igen, a lökhárítók "belét" is kilehet operálni, hiszen a műanyag belül gumiszivaccsal van kiöntve. Azt valahogy gondolom kilehet vakarni belőle.... ;D

kiegészíteném: és mindez után állj be műszakizni a mozaik utcába ;D

zoli

  • Guest
Re: A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« Reply #18 on: 2008 February 22, 23:15:38 pm »
ha fekejtős a súlycsökkentés akkor miért harcolnak annyira érte hogy a lehetö legtöbb alkatrész szénszálas legyen hogy csökkentsék a súlyt ezt le is irják meret a kisseb súly kisebb féktáv és kisseb fogysztás jobb irányíthatóság.
 sudye : "miaz hogy a kocsi súlya nem fogja oda az úthoz" ezt magyrázd be a bmw merci mitsubitsi mazda stb mérnökeinek mert akkor valamit rosszul csinálnak ha súlyt akarnak csökkenteni 8). és most ne azzal gyere hogy azok a kocsik nem, 1100kg hanem 1600kg és abbol lehet de 300LE-sek is. nem 90
 én azt írtam hogy normális hétköznapi használatra alkalmas legyen. és igen is sokat számit tegyél be 200kg és nézd meg hogy sokat számít-e :D a komfort nem számít majd teszek bele gyengébb rugót
 és mi van a rugózatlan tömeggel általába azon szokták kezdeni a könnyítést

>>>Kedves Smuggler azt kell hogy írjam amire sudye gondol igen is igaza van. 
Mégpedig azért mert a kocsi súlyának csökkentésével csökken a felületi nyomása is.

Offline Vadika

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1317
  • Segített?: +49/-4
Re: A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« Reply #19 on: 2008 February 22, 23:18:33 pm »
ha fekejtős a súlycsökkentés akkor miért harcolnak annyira érte hogy a lehetö legtöbb alkatrész szénszálas legyen hogy csökkentsék a súlyt ezt le is irják meret a kisseb súly kisebb féktáv és kisseb fogysztás jobb irányíthatóság.
 sudye : "miaz hogy a kocsi súlya nem fogja oda az úthoz" ezt magyrázd be a bmw merci mitsubitsi mazda stb mérnökeinek mert akkor valamit rosszul csinálnak ha súlyt akarnak csökkenteni 8). és most ne azzal gyere hogy azok a kocsik nem, 1100kg hanem 1600kg és abbol lehet de 300LE-sek is. nem 90
 én azt írtam hogy normális hétköznapi használatra alkalmas legyen. és igen is sokat számit tegyél be 200kg és nézd meg hogy sokat számít-e :D a komfort nem számít majd teszek bele gyengébb rugót
 és mi van a rugózatlan tömeggel általába azon szokták kezdeni a könnyítést

>>>Kedves Smuggler azt kell hogy írjam amire sudye gondol igen is igaza van. 
Mégpedig azért mert a kocsi súlyának csökkentésével csökken a felületi nyomása is.
Igen de nem erre találták ki a szárnyat? :-X
Mindenkinek Fiestát :D 
Vagy Zum Zum   :D

- Ki az abszolút irigy?
- ???
- Aki azért nem kefél, hogy a másik ne élvezzen

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« Reply #20 on: 2008 February 22, 23:20:48 pm »
ha fekejtős a súlycsökkentés akkor miért harcolnak annyira érte hogy a lehetö legtöbb alkatrész szénszálas legyen hogy csökkentsék a súlyt ezt le is irják meret a kisseb súly kisebb féktáv és kisseb fogysztás jobb irányíthatóság.
 sudye : "miaz hogy a kocsi súlya nem fogja oda az úthoz" ezt magyrázd be a bmw merci mitsubitsi mazda stb mérnökeinek mert akkor valamit rosszul csinálnak ha súlyt akarnak csökkenteni 8). és most ne azzal gyere hogy azok a kocsik nem, 1100kg hanem 1600kg és abbol lehet de 300LE-sek is. nem 90
 én azt írtam hogy normális hétköznapi használatra alkalmas legyen. és igen is sokat számit tegyél be 200kg és nézd meg hogy sokat számít-e :D a komfort nem számít majd teszek bele gyengébb rugót
 és mi van a rugózatlan tömeggel általába azon szokták kezdeni a könnyítést

>>>Kedves Smuggler azt kell hogy írjam amire sudye gondol igen is igaza van. 
Mégpedig azért mert a kocsi súlyának csökkentésével csökken a felületi nyomása is.
Igen de nem erre találták ki a szárnyat? :-X
de de az könnyítés helyett plusz súly... :D

zoli

  • Guest
Re: A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« Reply #21 on: 2008 February 22, 23:25:42 pm »
ha fekejtős a súlycsökkentés akkor miért harcolnak annyira érte hogy a lehetö legtöbb alkatrész szénszálas legyen hogy csökkentsék a súlyt ezt le is irják meret a kisseb súly kisebb féktáv és kisseb fogysztás jobb irányíthatóság.
 sudye : "miaz hogy a kocsi súlya nem fogja oda az úthoz" ezt magyrázd be a bmw merci mitsubitsi mazda stb mérnökeinek mert akkor valamit rosszul csinálnak ha súlyt akarnak csökkenteni 8). és most ne azzal gyere hogy azok a kocsik nem, 1100kg hanem 1600kg és abbol lehet de 300LE-sek is. nem 90
 én azt írtam hogy normális hétköznapi használatra alkalmas legyen. és igen is sokat számit tegyél be 200kg és nézd meg hogy sokat számít-e :D a komfort nem számít majd teszek bele gyengébb rugót
 és mi van a rugózatlan tömeggel általába azon szokták kezdeni a könnyítést

>>>Kedves Smuggler azt kell hogy írjam amire sudye gondol igen is igaza van. 
Mégpedig azért mert a kocsi súlyának csökkentésével csökken a felületi nyomása is.
Igen de nem erre találták ki a szárnyat? :-X

>>>De igen.
Na akkor kapjuk elö a fizika könyvet hány km/h után kezd el dolgozni az aerodinamika?

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« Reply #22 on: 2008 February 22, 23:30:54 pm »
No úgy látom mindenkit érdekel a téma :-X
A szárnynak tudtommal igenkeves haszna van a mindennapi életben. Az arra jó, ha valakinek nincs pénze drága nagysebességre készített gumit venni akkor egyszerűen feltesz egy szárnyat és máris többel tud menni picivel mint amire készült az a gumi, mert jobban leszorítja a az autó seggét. Egyébként tök felesleges, sőt csak rontja az autó aerodinamikáját.
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline Vadika

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1317
  • Segített?: +49/-4
Re: A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« Reply #23 on: 2008 February 22, 23:33:03 pm »
Próbáltál már 50km/órás tempónál ajtót kinyitni? Na már ott is dolgozik a fizika:)

A rallysprtban sem 200akkal száguldoznak mégis vasalódeszka méretű szárnyak vannak :-X

Szerk.: légy oly kedves ismerkedj meg a "Szerkeszt" gomb adta lehetőségekkel. Köszi
« Last Edit: 2008 February 22, 23:38:37 pm by viktorwrz »
Mindenkinek Fiestát :D 
Vagy Zum Zum   :D

- Ki az abszolút irigy?
- ???
- Aki azért nem kefél, hogy a másik ne élvezzen

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« Reply #24 on: 2008 February 22, 23:36:09 pm »
Próbáltál már 50km/órás tempónál ajtót kinyitni? Na már ott is dolgozik a fizika:)
már 1 km/h-nál is dolgozik. De nem mindegy hogy mennyire számít menettulajdonságokban.
No úgy látom mindenkit érdekel a téma :-X
A szárnynak tudtommal igenkeves haszna van a mindennapi életben. Az arra jó, ha valakinek nincs pénze drága nagysebességre készített gumit venni akkor egyszer?en feltesz egy szárnyat és máris többel tud menni picivel mint amire készült az a gumi, mert jobban leszorítja a az autó seggét. Egyébként tök felesleges, s?t csak rontja az autó aerodinamikáját.
nem feltétlen rontja, egy jól beállított szárny egyáltalán nem rontja sőt... lásd F1, vagy escort cosworth, subaru impereza, stb... 8) viszont az átlag dizájn szárnyakra tényleg igaz hogy rontják az aerodinamikát.

A rallysprtban sem 200akkal száguldoznak mégis vasalódeszka méretű szárnyak vannak :-X
nem mindenhol száguldoznak 200-al :D de általában 100 fölött mennek.
A szárnyak aerodinamikai tulajdonságokat befolyásoló szerepe mérvadóan nagy sebességnél vagy extrém kanyarhelyzetekben jelentkezik (szintén magas sebességnél). De kihangsúlyozom, csak a JÓL BEÁLLÍTOTT SZÁRNY javít. Az összes többi csak ront az aerodinamikán, csak plusz súly.

Szerk.: TE IS!!!! :P
« Last Edit: 2008 February 23, 00:12:13 am by viktorwrz »

zoli

  • Guest
Re: A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« Reply #25 on: 2008 February 22, 23:41:18 pm »
A topik témánál maradva.
1;a súlycsökkentésre nem biztos hogy azért törekednek első sorban hogy az autó könnyebb legyen, hanem azért hogy az innen onnan kiszedett kilókat , grammokat olyan helyre tegyék vissza hogy az autónak jobb legyen a menettulajdonsága.  /balansz súlyoknak nevezik./
2;a súlycsökkentés nem  a legjobb tuning, inkább egy jó kiegészítő.
3;gyorsulni akarsz és nyerni is akkor ez nem elég, minimum 1.5milla. /bocsi ha véletlenül túl keveset írtam/
4;ha valami konkrét elképzelésed, vagy kérdésed van, szivesen segítek kiigazodni az autóépités buktatóiban.
5;többekközött még tudnám ajánlani szabykot övé a leggyorsabb fiesta kis európánkban.

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« Reply #26 on: 2008 February 22, 23:43:55 pm »
Tudtommal a mérnökök is úgy kb. 100km/h-tól felfelé számolnak a légellenállással mint jelentős az autóra hatóerővel. Ebből gondolom, hogy ez alatt a sebesség alatt semmiféle terelőszárnytól nem kell csodákat várni...sőt...
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

zoli

  • Guest
Re: A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« Reply #27 on: 2008 February 22, 23:45:20 pm »
A rallysprtban sem 200akkal száguldoznak mégis vasalódeszka méretű szárnyak vannak :-X
nem mindenhol száguldoznak 200-al :D de általában 100 fölött mennek.
A szárnyak aerodinamikai tulajdonságokat befolyásoló szerepe mérvadóan nagy sebességnél vagy extrém kanyarhelyzetekben jelentkezik (szintén magas sebességnél). De kihangsúlyozom, csak a JÓL BEÁLLÍTOTT SZÁRNY javít. Az összes többi csak ront az aerodinamikán, csak plusz súly.

>>>*5

zoli

  • Guest
Re: A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« Reply #28 on: 2008 February 22, 23:47:36 pm »
Tudtommal a mérnökök is úgy kb. 100km/h-tól felfelé számolnak a légellenállással mint jelentős az autóra hatóerővel. Ebből gondolom, hogy ez alatt a sebesség alatt semmiféle terelőszárnytól nem kell csodákat várni...sőt...

>>>erre gondoltam a fizika könyvel.

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« Reply #29 on: 2008 February 23, 16:30:17 pm »
én akkor is azt vallom,hogy 100 kiló mínusz,még nem befolyásolja számottevően a tapadást,kanyarsebességet,de a gyorsulásra jó hatással van! :-X
Minden ami autĂł hifi!:)