Author Topic: A súlycsökentés a legjobb tuning ?  (Read 21351 times)

smuggler

  • Guest
A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« on: 2008 February 21, 10:21:06 am »
hali mindenki. valahol azt olvastam hogy a "súlycsökentés a legjobb tuning" mert nem csak az autó gyorsulását hanem a lassulását is javítja és még az irányithatósága is jobb lessz.
szerintetek mivel lehetne csökkente a autó súlyát?
a külföldi oldalon ahol olvastam (a webfordítás.hu segítségével) pl: leírták a legkönnyebb felni, gumi tipusát és még azt is hogy héliummal fújták fel amivel további 2kg-ot nyertek a négy keréken ! PL: aluminium kipufogórendszer (tipustól függ persze) de -7kg-ot írtak !
nemrég alapos tisztitást végeztem a kocsim beleséjebn még az üléseket is ki vettem és nagyon meglepődtem. az első ülések rohadt nehezek voltak. szerintetek mennyit nyernék vele ha kicserélném valami másfajtára ?
ja még valami az nem jó ha azt mondjátok hogy dobájak ki mindent a kocsiból ! normális hétköznapi használatra is alkalmas maradjon.

Offline Vadika

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1317
  • Segített?: +49/-4
Re: A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« Reply #1 on: 2008 February 21, 10:40:06 am »
Súly csökkentés nem rossz dolog, de nagyon sok melóval jár!
Motorháztető müanyagra cserélhető-nem újdonság lancer evonál gyári-az üvegek helyére plexi,belső hangszigetelés kiszedése más belsőboríttás verseny ülések stb stb a sok kicsi de időigényes átalakíttással igen nagyon sokat lehet nyerni!
Mindenkinek Fiestát :D 
Vagy Zum Zum   :D

- Ki az abszolút irigy?
- ???
- Aki azért nem kefél, hogy a másik ne élvezzen

Offline doso22

  • doso22
  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 312
  • Segített?: +6/-0
  • egy 1996-os MK4-es büszke és boldog tulajdonosa!
    • Doso oldala
Re: A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« Reply #2 on: 2008 February 21, 11:12:08 am »
A legegyszerűbb hogy régebbi típusú fiestát veszel... :D
Pl egy 1989-es tapus 1.4 es motorral az 890 kg. (ja Ghia felszereltséggel, szóval nem egy alapgép)
Míg egy mostani 2007 es modell ugyanezzel a Ghia felszereltséggel és 1.4 es motorral    1 107 kg ;)
De ha vársz kicsit akkor állítólag az új Verve majd könnyebb lesz!
De amúgy játékokban is látható, hogy vannak karbon elemek a kocsin... Lökhárítók, motorháztető... az nem csak a kinézet miatt van! De szerintem azért egy "hétköznapi" autós számára ez még egyenlőre drága dolog, mert szinte mindent kézzel kell készíteni, mármint most arra gondolok, hogy nem nagyon vannak előre készített elemek (legalábbis nem nagyon találtam)
Meg belülről is lecsupaszítani, és minden feleslegeset kiszedni...vagy könnyebb üveg szálasra, műanyagra cserélni (bár a műanyag, az nem olyan erős)
De mondjuk azért cseles, hogy ugyanaz a felszereltség meg motor és ennyi különbség van... azért a kiló/lóerő tekintetében a régebbi modellek jobbak  ;)  ;D
Az adatok pontosítása a http://www.auto-katalogus.hu/index.html oldalról történt  ;)
« Last Edit: 2008 February 21, 12:29:21 pm by doso22 »
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec S
Techno felszereltségű…: szervo, elektromos ablak, elektromos fényszóró állítás, ABS, kipörgés gátló,blokkolásgátló,14" alufelnik, Sony MEX-1GP fejegység, neonok...

JoolsNOS

  • Guest
Re: A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« Reply #3 on: 2008 February 21, 12:04:30 pm »
Meg sajnos a könnyítés ugyanolyan drága ha nem drágább mint más tuning. Mert gondolom az ár is számít.

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« Reply #4 on: 2008 February 21, 15:11:51 pm »
Ha kiszedném a hifit,már nyernék 50 kilót ;D
amúgy igen,az ülések rohadt nehezek!
Régen,mikor összetörték a bravóm hátulját,a kasznizás,festés miatt kikerült belőle a hátsó üléssor,pótkerék,hifi,kárpitok,stb...
eszméletlen,hogy gyorsult akkor,a korábbiakhoz képest ;D utána már úgy jártam gyorsulásokra,hogy kiszedtem a hátsó üléseket :D
Minden ami autĂł hifi!:)

Robi

  • Guest
Re: A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« Reply #5 on: 2008 February 21, 15:53:44 pm »
Gyorsulni szeretnél vele, hogy ennyire ki akarod könnyíteni?

Ha igen, akkor egy pár példa:
Láttam olyat, hogy a hátsó ajtón nem csak az üveg volt plexi, hanem ez egész hátsó ajtó. Ugyanaz a forma, csak plexiből.
Lendkerék könnyítes? Sztem az sem utolsó, bár nem tudom mennyit nyom, de azt igen, hogy inkább gyorsulás miatt alkalmazzák.
Acél felnik, pótkerék semmiképpen ne legyenek fent, pótkerék is max vékony, tömör. (A "még épphogy elérek a szervízig" típus.)
A többit meg már elmondták. :)

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« Reply #6 on: 2008 February 21, 16:45:10 pm »
Gyorsulni szeretnél vele, hogy ennyire ki akarod könnyíteni?

Ha igen, akkor egy pár példa:
Láttam olyat, hogy a hátsó ajtón nem csak az üveg volt plexi, hanem ez egész hátsó ajtó. Ugyanaz a forma, csak plexiből.
Lendkerék könnyítes? Sztem az sem utolsó, bár nem tudom mennyit nyom, de azt igen, hogy inkább gyorsulás miatt alkalmazzák.
Acél felnik, pótkerék semmiképpen ne legyenek fent, pótkerék is max vékony, tömör. (A "még épphogy elérek a szervízig" típus.)
A többit meg már elmondták. :)
mérd le az acélfelnit mérlegen és az alufelnidet is... kiváncsi leszek melyik lesz a nehezebb. sztem utóbbi.

könnyítés... utcai autónál? felejtős... gondolom még akarsz rá rendszámot. úgyhogy érdemes elfelejteni. mellesleg nem feltétlen jobb a könnyebb autó. pl nagy teljesítmény mellett a nagyobb tömeg elengedhetetlen, a tapadás miatt... szal mikor tuningról beszélünk, ne csak a gyorsulást nézzük, meg hanem a menetstabilitást, és a tapadást is. legalább annyira, bár sztem még jobban fontos mint a gyorsulás. én a széria 1.6-os escorttal 1100 kg papíron plusz zene, csomagok és utasok. a legtöbb autót ott tudom hagyni, szimplán azzal hogy jókor váltok. a legolcsóbb és legjobb tuning, tanuljon meg JÓL, SPORTOSAN, és dinamikusan vezetni az ember.

smuggler

  • Guest
Re: A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« Reply #7 on: 2008 February 22, 18:39:50 pm »
sUdYe miért felejtős a könnyítés? és már több helyen is utánna néztem egyszerűen szinte mindennre jótékony hatással van a könnyítés még a kanyarsebbeségre is !
hol lehetne kapni vagy esetleg gyártatni műanyag motorháztetőt és ötödik ajtót? és mennyivel könnyebb a versenyülés? remélem sokkal ha már minimum 50.000ft egy darab.

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« Reply #8 on: 2008 February 22, 18:51:27 pm »
sUdYe miért felejtős a könnyítés? és már több helyen is utánna néztem egyszerűen szinte mindennre jótékony hatással van a könnyítés még a kanyarsebbeségre is !
hol lehetne kapni vagy esetleg gyártatni műanyag motorháztetőt és ötödik ajtót? és mennyivel könnyebb a versenyülés? remélem sokkal ha már minimum 50.000ft egy darab.

kérdezz meg egy rendőrt. azért felejtős... :) utcára az... lehet hogy a kanyarsebességre jótékony hatással van. bár a kérdésem az az hogy ha a kocsi súlya nem fogja oda az úthoz a kocsit akkor mi fogja majd oda? lehet könnyíteni rajta, nem azt mondom, de azért csak mértékkel, és nem utolsó sorban utcára én meghagynám a dolgokat benne, a gyorsulásra épített autó az más.

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« Reply #9 on: 2008 February 22, 18:59:37 pm »
Utcára igenis felejtős szerintem is. Amennyit nyersz a gyorsuláson, annyit vesztesz a komfortérzetből...csak gondolj bele abba: ahhoz, hogy a rugó rugózzon ahhoz súly kell, különben olyan mintha egy darab cső lenne a helyén. Tehát nem rugózik.
De ha Neked az a fontos, hogy lehagyj mindenkit a lámpánál akkor egyszerűen szedd ki az üléseket és tegyél be egy sámlit oszt kész. Ajtókat szedd le és zacskózd be a helyét (nehogy beázzon a kocsi  :-X). A motorháztető se kell :P. Tegyél fel 12colos vagy kisebb lemezfelnire minnél vékonyabb mondjuk 145/valahanyas gumikat. Ha ez megvan akkor menj be pestre vagy valamelyik nagyvárosba alázni :-X
Gyorsulási versenyre azért ne menj, mert ott a srácok már ismerik a trükköket...:laugh:

Anno 2 éve mikor vittem a fényezőhöz a verdát akkor teljesen szétvolt kapva. Csak 1 ülés volt venne meg az első szélvédő. A többi üveg és a belső kárpitok teljesen kivoltak szedve. Műszerfal is!!
Hát hogymondjam. Jó-jó kicsit jobban gyorsult, de azért nem volt olyan jelentős a különbség hidd el....
« Last Edit: 2008 February 22, 21:34:02 pm by viktorwrz »
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

smuggler

  • Guest
Re: A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« Reply #10 on: 2008 February 22, 20:37:05 pm »
ha fekejtős a súlycsökkentés akkor miért harcolnak annyira érte hogy a lehetö legtöbb alkatrész szénszálas legyen hogy csökkentsék a súlyt ezt le is irják meret a kisseb súly kisebb féktáv és kisseb fogysztás jobb irányíthatóság.
 sudye : "miaz hogy a kocsi súlya nem fogja oda az úthoz" ezt magyrázd be a bmw merci mitsubitsi mazda stb mérnökeinek mert akkor valamit rosszul csinálnak ha súlyt akarnak csökkenteni 8). és most ne azzal gyere hogy azok a kocsik nem, 1100kg hanem 1600kg és abbol lehet de 300LE-sek is. nem 90
 én azt írtam hogy normális hétköznapi használatra alkalmas legyen. és igen is sokat számit tegyél be 200kg és nézd meg hogy sokat számít-e :D a komfort nem számít majd teszek bele gyengébb rugót
 és mi van a rugózatlan tömeggel általába azon szokták kezdeni a könnyítést

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« Reply #11 on: 2008 February 22, 20:56:04 pm »
Teljesen igazad van. Lekell sztergálni a féltengelyből, kisebb féktárcsákat, kopott fékbetéteket kell betenni. Lemaratni a féknyeregből. Trabantlengéscsillapítókat belevágni. Sőt a lemezfelnit is újracsináltatni vékonyabb anyagból!!!
Tényleg....micsoda tuning :laugh:...ez az álmom :P  Ja és persze a nehéz alufelniket elkell felejteni!!!

A régi féktárcsám és a hozzákopott betéteim megvannak még, ha gondolod jópénzért megszámítom Neked.
Azért persze nem túl olcsón, elvégre "tuningcucc".... :)

(De most komolyan. Egy amúgyis 700kilós autót már hova könnyítesz ??? a teljes menetkész tömege 780kg pótkerékkel, ülésekkel, mindennel együtt... :-\)
« Last Edit: 2008 February 22, 21:45:30 pm by viktorwrz »
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

norbert8210

  • Guest
Re: A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« Reply #12 on: 2008 February 22, 21:26:29 pm »
látom kezd elfajúlni a dolog,gondoltam hozzá szólok,ne haragudj de ez az egész súly csökkentés 1 butaság,ez nem verseny autó!egy bmw vagy egy merci a 2tonnából akar faragni úgy hogy a súlyhoz igazítanak mindent,futóműtől kezdve nagyon sok mindent úgy hogy a kocsi súlypontja és stabilítása tökéletes legyen, nem jó ,tökéletes.Ahoz hogy ezt elérjék rengeteg teszten esnek át az ilyen kaliberű autók.vegyük a forma 1-es autókat 600kg majd 1000paripa gyorsul mint állat de egy rosszul beállított szárny és a balesetin kapod a folyékony pörköltet a csöveken.Ate autód így jó ahogy van ha mégsem vedd ki a motort hegesszél össze 1 bukóvázat rakd bele aztán usgyi hogy meg maradjon a konfort érzeted rakj bele egy hamutartót,megteszi.Szóval teljesen felesleges ezen agyalni,inkább a motort bütyköld megmarad a kényelem és a csajod is jobban érzi magát veled ha a hátsó ülésre landoltok.gondolj csak bele hogy fázna a kicsi kis popsija az ülések helyett a vason soha nem utazna veled,azért a kényelmes hátsó ülés pl.erre is jó szerintem.próbáld ki utána nem súlyt akarsz majd csökkenteni hanem azon fogsz agyalni hogy férne be hátra egy víz ágy.

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« Reply #13 on: 2008 February 22, 22:11:40 pm »
szerintem az ülés,pótkerék,stb kiszedésével sokat könnyül,de CSAK gyorsulásnál van értelme,napi használatban nem!az a mínusz 100 kiló,meg sztem nem befolyásolja a menettulajdonságokat,(mármint a vezethetőséget,úttartást)de kis motornál jótékonyan hat a gyorsulásra.
...gondoljatok bele...most ha egy 45 kilós emberke vezeti az autót,akkor nem biztonságos?csak ha egy 145 kilós?és gondolom,jártatok már úgy,hogy mondjuk 4 megtermett ember ült az autótokban,és sokkal rosszabbul gyorsult.szóval ha egyedül vezet az ember,és mondjuk mínusz 100 kilót cipel a pici fiestája,akkor csak jobban kell,hogy menjen,nem??
Szóval szerintem van értelme,gyorsulás miatt súlyt csökkenteni,napi használatban  nem nagyon,mert a komfort rovására meg,de én ilyen biztonsági elemekhez,mint a futómű,nem nyúlnék.
Minden ami autĂł hifi!:)

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: A súlycsökentés a legjobb tuning ?
« Reply #14 on: 2008 February 22, 22:14:43 pm »
Így van. Persze mindenhonnan ezt látja az ember (filmek, játékok, tuningboltok stb.), de ilyen kiskategóriánál semmi jelentősége csökkenteni a felépítmény súlyát. A nagy "dögöknél" teljesen más a helyzet.
Menj ki egy igazi gyorsulási versenyre. Látni fogod, hogy a "nagyok" hogyan csinálják. Aztán elleshetsz néhány dolgot. Vannak sokan akik csak a versenyre "kapják szét a verdát". Náluk legtöbbször csak a hátsó üléssor "hiányzik", no meg a belsőkárpitok. Vannak elvetemültek akik viszont szó szerint kibelezik a kedvencüket. No meg persze az elmaradhatatlan "félszem" :-X persze az nem a súlycsökkentés miatt, hanem, hogy kapjon frisslevegőt a gép :-X

Nade, hogy a témához is szóljak. Ha a csomagtérajtóból kiszeded az ablaktörlőt akkor nyerhetsz úgy kb 1,5-2kg-ot. A felesleges(nek ítélt) dolgokat szedd ki a kocsiból. Gondolok itt: pótkerék (kb-10kg), emelő(kb-2kg), kerékkulcs(a gyári kb félkiló), mélyláda(3kg-50kg), erősítő(félkiló-5kiló), esetleg szerszámosláda. Ha nagyon ráakarsz állni a dologra akkor lelehet faragni akár 100kg-ot is. Esetleg, ha van karosszériás ismerősöd akkor Ő is besegíthet itt-ott a nagyflexxel(ez nem vicc!!! vannak felesleges vasak minden autóban). A csomagtartóban levő kárpitokat/műanyagokat is hajítsd ki. a Kerékjáratoknál szokott lenni iparivatta hangszigetelésnek. Elvileg cask felesleges súly.
Aztán. Ha mégjobban belemélyedsz, akkor a belsőkárpit alatt is van egy iparivattaréteg. Itt a hangszigetelésen kívül hőszigetelő funkciót is ellát. Mondjuk nyárra kivehető ez is - van vagy 10kg.
A műszerfalban tudok egy vas merevítőről ami az egész műszerfalat erősíti. Ha ezt kitudod valamivel váltani akkor megintcsak nyerhetsz 1kilót.
Az oldalsó hátsóüvegeket (3 ajtósnál) sztem simán kitudod cserélni plexire, csak méretre kell vágni dekopírral a plexit. Ez megintcsak 4-5kiló minusz.

Hirtelen ennyi jutott eszembe.

Ja igen, a lökhárítók "belét" is kilehet operálni, hiszen a műanyag belül gumiszivaccsal van kiöntve. Azt valahogy gondolom kilehet vakarni belőle.... ;D
« Last Edit: 2008 February 22, 22:26:00 pm by viktorwrz »
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87