Author Topic: Futómű problémák  (Read 22540 times)

Ryan

  • Guest
Futómű problémák
« on: 2007 December 12, 12:54:16 pm »
futómü beállitás mennyibe fáj átlagba?
« Last Edit: 2007 December 13, 11:15:44 am by viktorwrz »

nandi

  • Guest
Re: Futómű problémák
« Reply #1 on: 2007 December 12, 13:08:23 pm »
Hivatalos Ford szervízben nekem egy hónapja 5.000 Ft volt. Kaptam papírt a mért adatokról (szögek, méretek, stb...), aztán a beállított értékekről is. Kb. 30 perces munka, de csak akkor érdemes megcsinálni, ha minden épp a futóművön, ha lóg, szakadt valami, fölösleges.

Ryan

  • Guest
Re: Futómű problémák
« Reply #2 on: 2007 December 12, 13:10:53 pm »
oks csak mert nekem a kormány nem áll egyenesbe és mióta szerelönél volt ez még rosszabb lett!

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Futómű problémák
« Reply #3 on: 2007 December 12, 14:37:33 pm »
oks csak mert nekem a kormány nem áll egyenesbe és mióta szerelönél volt ez még rosszabb lett!

ha amúgy jó a kocsi futása ezért nehogy futóműállításra vidd. a kormányt te magad a helyére tudod tenni. egy 22-es dugókulcs segítségével. ha produkál más futóműbeállítási problémára utaló jeleket is csak akkor vidd. :)

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Futómű problémák
« Reply #4 on: 2007 December 12, 15:30:16 pm »
oks csak mert nekem a kormány nem áll egyenesbe és mióta szerelönél volt ez még rosszabb lett!
A futóműállítás nem biztos megoldja a gondodat. Az hogy nem áll egyenesbe az a toronycsapágy halálát is jelentheti. Egyébként menetközben elhúz a kormány valamerre? Gumik egyenletesen kopnak?
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Futómű problémák
« Reply #5 on: 2007 December 12, 16:08:05 pm »
Én minden kerékcserekor centriroztatom mind a négy kereket (tehát évente kétszer), ahogy kopik a gumi, beszorul egy kavics, megütöd, stb változik a gumi, kerék súlyelosztása, rögtön elkezdhet rázni. Szóval én alapból a gumishoz viszem, magamnak meg lecserélem. Futóműállítás max akkor, ha húz oldalra a kocsi, nem egyenesen áll a kormány, vagy a futóművön volt valami javítás.
Ha beszorul egy kavics elviszed centíroztatni?  :D. (Bocs csak vicceltem.)

Viszont, hogy legyen eltérő vélemény is, nekem külön felnin van a téli és a nyári. Sk szoktam átszerelni.
Nem centriroztattam, mióta megvan az autó (5év/60000km) és nem ráz.
Tehát, lehet hogy ha az ember szerencsés, elég egyszer centriroztatni, de akkor jól.  :)
Mk6 1.3 benzin

Ryan

  • Guest
Re: Futómű problémák
« Reply #6 on: 2007 December 12, 16:19:22 pm »
oks csak mert nekem a kormány nem áll egyenesbe és mióta szerelönél volt ez még rosszabb lett!
A futóműállítás nem biztos megoldja a gondodat. Az hogy nem áll egyenesbe az a toronycsapágy halálát is jelentheti. Egyébként menetközben elhúz a kormány valamerre? Gumik egyenletesen kopnak?

semmi egyéb jele nincs gumi msot téle van rajta nyárin meg nem látom azt hogy nem lenne egyenletes eccerüen a kormányom eddig is kicsit "ferde" volt most meg hogy ki lett kapva a motor felujitás miatt még "ferdébb".
Motor ki-beszerelésnél el lehet ezt állitani?

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Futómű problémák
« Reply #7 on: 2007 December 12, 16:48:17 pm »
oks csak mert nekem a kormány nem áll egyenesbe és mióta szerelönél volt ez még rosszabb lett!
A futóműállítás nem biztos megoldja a gondodat. Az hogy nem áll egyenesbe az a toronycsapágy halálát is jelentheti. Egyébként menetközben elhúz a kormány valamerre? Gumik egyenletesen kopnak?

semmi egyéb jele nincs gumi msot téle van rajta nyárin meg nem látom azt hogy nem lenne egyenletes eccerüen a kormányom eddig is kicsit "ferde" volt most meg hogy ki lett kapva a motor felujitás miatt még "ferdébb".
Motor ki-beszerelésnél el lehet ezt állitani?
az hogy a kormánykerék hogy áll az gyakorlatilag teljesen mindegy az autó futása szempontjából. leszeded a kormánykereket mikor egyenesben van az autó és visszarakod úgy h egyenesen álljon. kábé két perces meló. :)

nandi

  • Guest
Re: Futómű problémák
« Reply #8 on: 2007 December 12, 17:41:17 pm »
Quote
az hogy a kormánykerék hogy áll az gyakorlatilag teljesen mindegy az autó futása szempontjából. leszeded a kormánykereket mikor egyenesben van az autó és visszarakod úgy h egyenesen álljon. kábé két perces meló. :)
Na várj, mert nekem csak kb 15-20 fokot áll "félre", s ha leveszed a kormányt, csak 60 fokkal birod arréb tenni, mivel hatszögű a kormányoszlop vagy mi a neve pontosan. De, a régebbi fiestámon is kicsit félre állt a kormány, s a futóműállítás után egyenes lett. Gondolom a két kormányösszekötő gömbfejen állítottak, mert elvieg azzal be lehet állítani "középre" a kormányt.
« Last Edit: 2007 December 13, 11:06:12 am by viktorwrz »

Ryan

  • Guest
Re: Futómű problémák
« Reply #9 on: 2007 December 13, 20:04:49 pm »
köszi viktor épp akartam irni hogy rakj át másik topicba mert már nagyon elkanyarodtunk mk7töl :-\

lewi

  • Guest
Re: Futómű problémák
« Reply #10 on: 2007 December 19, 10:11:24 am »
hey!
már említettem régebben hogy nekem a jobb első kerék jobban kifordul mint a másik csak eddig más gonjaim is voltak :) az egyik szerelő mondta hogy vmi ki van fordulva mert látta is csak nem emlékszem hogy mi volt a neve. a jobb eleje törött volt és 2 fokos utánfutása van a jobb elsőnek
sztetek mitől lehet a kifordulás?

Kisbíró

  • Guest
Re: Futómű problémák
« Reply #11 on: 2007 December 19, 12:10:09 pm »
Lehet a féltengelycsúkló:)

Offline tetyo

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 32
  • Segített?: +1/-0
Re: Futómű problémák
« Reply #12 on: 2008 January 12, 22:17:52 pm »
en tavaly vittem eloszor futomu allitasra az autot. mk4. miota nalam van...
az elso tengelyen helyre raktak a dolgokat, volt benne egy kis hiba, a hatson viszont nem tudtak a gyari ertekre beallitani, mondvan hogy a szilent xar es ki kene cserelni azt ahhoz meg le kell szedni a hatso hidat ami nagy munka. probalta a szaki csavargatni veregetni utogetni de nem tudta igazan jol beallitani, mondhatni semmit sem allitott hatul...
szoval ettol meg ki kell fizetni a summat. nekem 3500ft volt szegeden akcioban a marsonal.
Az elso nagy katyu viszont hazavagja az egesz finom beallitast, enek tudataban vittem el megis megnezetni ha van komolyabb elteres akkor azt szedjek ki, habar kulso jelek nem mutatkoztak mervadoan, megis en ugy gondolom megerte.

lewi

  • Guest
Re: Futómű problémák
« Reply #13 on: 2008 January 23, 18:29:23 pm »
hey!
nézegettem a kocsit és találtam egy kis olajat asszem a féltengelynél (nembiztos)
sztetek minek a jele ez?
egyébként nem csöpög az olaj, viszont sztem kevesebb olaj van a motorban mint kb 1hete és a váltó is hallatt furcsa hangokat
képek:

[a csatolmány törölve]

zoli

  • Guest
Re: Futómű problémák
« Reply #14 on: 2008 January 23, 22:17:25 pm »
Váltóban a féltengelyszimering. 100%