Author Topic: XR2 és 1.1 féltengelycsere  (Read 6481 times)

pyt

  • Guest
XR2 és 1.1 féltengelycsere
« on: 2007 June 09, 19:13:57 pm »
sziasztok
lenne egy olyan gondom hogy az xr2 es motort kellene áttépítenem 1 5 ajtós kaszniba. namármost én úgy tudom hogy a féltengely nem eggyezik, ti erről mit tudtok? meg a másik hogy ezt hogyan lehet kiküszöbölni, valahogy be kellene csapnom azt a motort.....
« Last Edit: 2008 October 13, 11:11:26 am by viktorwrz »

pyt

  • Guest
Re: XR2 vs 89 1.1 féltengelycsere
« Reply #1 on: 2007 June 09, 23:31:50 pm »
senki nem tud semmit? ez nem túl jó ... :o :(

Offline szabyk

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 329
  • Segített?: +18/-0
    • szabyk blog
Re: XR2 vs 89 1.1 féltengelycsere
« Reply #2 on: 2007 June 11, 05:15:21 am »
senki nem tud semmit? ez nem túl jó ... :o :(

ugyan az a féltengely ;)

jocc

  • Guest
Re: XR2 vs 89 1.1 féltengelycsere
« Reply #3 on: 2007 June 14, 19:44:02 pm »
Hi!

HELP kellene, nem akartam már új témát nyitni a "bajomnak":
1.1-es szekeret, vittem egy sima első gömbfej-cserére, ami meg is volt. A lengőkarból a szegecselt régiket levágta a szerelő, majd az új gömbfejeket csavarral rögzítette. Eddig OK, de utána jobb (csakis jobb) kanyarban óriási recsegés-kattogás :o, aszittem, hogy kiesett a motor. Kiderült, hogy a jobb féltengely-csukló teljesen odavan. Cserélni kellett azt is, OK >:(. Aztán ment vele a srác 1 kört, és kiesett a jobb féltengely, úgy-ahogy-van. Szerinte úgy néz ki, mintha az egész motor arréb lenne fél  centivel, valami nem  illeszkedik pontosan (rövidebb a féltengely?). Na most mi a lóf**t csináljak? Mitől lehet ez? Mit szúrhatott el? Előtte, rossz gömbfejekkel - rossz csuklóval mindezt nem csinálta. Gőzöm sincs. ??? Please help me!!!
« Last Edit: 2007 June 19, 07:17:20 am by jocc »

pyt

  • Guest
Re: XR2 vs 89 1.1 féltengelycsere
« Reply #4 on: 2007 June 15, 12:27:50 pm »
most az hogy levágja és odacsavaozza az nem egy életbiztosítás, nem véletlenül találták ki a gyári illesztéseket, valamit elb***ott, ennyi. ki kellene cserélni a buherált cuccokat eredeti vagy utángyártottat. A másik meg az hogy a motor nem mozdulhat el, ha a motortartóbakok a helyén vannak, vagy nincs elszakadva a gumi. szal szerintem a gyerek baszott el valamit, nem is kicsit.

jocc

  • Guest
Re: XR2 vs 89 1.1 féltengelycsere
« Reply #5 on: 2007 June 19, 09:48:25 am »
Szerintem ez a gömbfej-csere így OK, nem azzal van a baj. Mindenki így szokta csinálni.
Egy kérés: Tud valaki nekem mondani egy pontos nyomtávot? (1.1, 93. első) + esetleg féltengely-hosszúságot? (Bár szerintem ezek mind egyformák)
Az a gyanúm, hogy a futóműbeállításnál volt gond. Talán előzőleg cserélve lett v.milyen sérült elem a kocsi elejében, és nem pontosan lett visszarakva (doblemez, tornyok) - ezért lehet, hogy a pontos beállítás miatt kijjebb került 1-2 centit a kerék? Merthogy csak a f.beállítás óta kotyog és "rövidült" a féltengelyem...
Köszi!
« Last Edit: 2007 June 19, 10:00:01 am by jocc »

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: XR2 vs 89 1.1 féltengelycsere
« Reply #6 on: 2007 June 19, 10:13:33 am »
Igy láttatlanban elég nehéz....Amire tippelni tudok, az az, hogy a srác csak szemre állitotta be a futóművet (vagy madzaggal :P).
Egy normális futóműveshez vidd el a gépet, mert ott vmi nagy gond van. A f.művesnek tudnia kell a pontos nyomtávot is, miliméterpontosan.
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

jocc

  • Guest
Re: XR2 vs 89 1.1 féltengelycsere
« Reply #7 on: 2007 June 21, 14:04:48 pm »
Na, megvan a bibi!
A szerelőmnek lett igaza, rövid a féltengely - nem a sajátja, hanem egy régebbié (ezért kellettek a méretek). Utóbb kiderült: a Cromaxban cseréltek kerékagycsapágyat, látták hogy a rövid tengely és hézagolva volt. Na azt kiszedték és nem tették vissza. Nekem meg "elfelejtettek" szólni ???, hogy egy kanyarban felszánthatom az aszfaltot... Csak annyit vettem észre, hogy kicsit kotyog elöl valami, meg ráz a kormány. A pláne az egészben, hogy miután kiesett a féltengely, nekem a Cromaxosok nem is tudták (vagy akarták :-X) megmondani, mi lehet a hiba oka, a szerelés során mi nem stimmelt a verdával stb. A maszek szerelőm is csak úgy jött rá a hibára, hogy az egyik haverja Cromaxos, és "kinyomozta", mi volt a kocsival. Ez azért durva. Azt tudtam, hogy ezek hiénák, de hogy ennyire... Ilyen hibáról minimum tájékoztatni kellene a tulajt, nem? Főleg, ha 5x kérdem tőlük, mi van. Hát ennyi. Egy csavart sem veszek tőlük, az tuti! ...ja, és gyógyuljon be a se**lyuka annak a szerelőnek, aki beletette a rövidebb féltengelyt!
« Last Edit: 2007 June 21, 15:44:26 pm by jocc »

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: XR2 vs 89 1.1 féltengelycsere
« Reply #8 on: 2007 June 21, 14:16:03 pm »
Hát ez kedves tőlük. Cromaxról egyébként nekem is elég rossz a tapasztalatom. Az állítólag legolcsóbb alkatrészkereskedésnél 30ezerbe kerülő alkatrészeket a helyi "kisboltban" beszerezték a Cromaxos ár feléért. Ráadásul az ominózus "milyen tipus, milyen évjárat" kérdés után úgy néztek rám mintha leprás lennék....szal Cromax felé nem igen megyek egy darabig én se az tuti>:(
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re: XR2 és 1.1 féltengelycsere
« Reply #9 on: 2009 March 09, 12:28:43 pm »
2009-es fórumtakarítás alkalmából a témát lezárom és a topiktemetőbe kerül.

Moderátor: DVZs
D.V.Zs.