Ford Fiesta Klub Fóruma

Csevegő => Csináld magad szakkör => : viktorwrz 2006 September 10, 10:54:26 AM

: OHV varrógéphang megszüntetése
: viktorwrz 2006 September 10, 10:54:26 AM
A régi fórumon volt szó ennek az idegesítő jelenségnek a megszüntetéséről...
Mivel a régi fórumot nem lehetett megmenteni így bemásolom ennek a régi topiknak a lényeges tartalmát ide.
: Geree
Hétvégén általános karbantartási láz jött rám, és mivel a kis OHV-n a varrógéphang idegesített a legjobban, így annak néztem utána.

Himbasort lekaptam és láss csodát! Szépen be voltak verődve, ki voltak kopva a himbák szeleppel érintkező felületei. Bár nem mértem meg, de nagyjából 0.05-0.1mm lépcsős kopás volt rajta ott ahol a szeleppel érintkezett. Emiatt ha be is állítottam a hézagot az előírtra, ez a kopás hozzáadódot és nem lehett jól beállítani.

Nekiugrottam, szépen kicsiszoltam belőle a kopást, visszatettem a himbasort, beállítottam a hézagot úgy, ahogy máskor is szoktam névleges értékre és olyan csendes lett a motor, hogy alapjáraton alig lehet észrevenni, hogy jár és menet közben is teljesen varrógépmentes. 

Egy fél délutánt megért az idegesítő hang eltüntetéséért!
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: viktorwrz 2006 September 10, 11:00:44 AM
: Geree
No, még egy kis segítség a csattogásmentesítéshez.
A himbasor levételéhez csak négy csavart kell meglazítani
és így egyben lejön az egész!

(http://img.tar.hu/geree/size2/16804593.jpg)


Ezen a képen pedig csodásan látszik a himba beverődése,
kikopása. Ezt egy kis türelemmel síkba kell csiszolni és
nagyságrendekkel csendesebb lesz. Kézi csiszolás helyett
meg lehet próbálni köszörülni vagy géppel csiszolni is, de
így nagyon nehéz hozzáférni, valamint nem igazán látszik,
hogy mennyit vett le az ember. Lényeges az egészben, hogy
a himba felülete egyik irányban íves, a másik irányban pedig
egyenes. Ezt meg kell tartani!

(http://img.tar.hu/geree/size2/16804609.jpg)
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: Pasi@24 2006 September 12, 10:34:59 AM
Szevasz Csaba !
Nagyon király dolognak tartom ezt a fényképes illusztrációt amit feltettél.Bár őszintén szólva én nem vagyok egy nagy szakember ennyire nem merem szétszedni az enyémet.
Viszont elolvasva a leveled felmerült bennem kettő db kérdés:
-ez a "varrógéphang" elnevezéssel csak a szelephangra gondoltál?
Mert nekem a múlt héten lőtték be a szelepeket és az meg is szünt..viszont minden egyes gázadás(esetenként huzatásnál) ::) állandó röfögő hangot hallok az utastérben.Ha tartom a sebességet akkor viszont teljes a csend.
Mondjuk a röfögés fele a sportpufó miatt lehet de mi van a másik részével?
Létezik hogy azért hangos a motor mert vezérműLÁNCOS???
Ha azt kicserélném akkor lehetne szerinted még csendesebb?
Előre is köszi...és bocs a tudatlan kérdéseimért. ???
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: Ákos 2006 September 12, 11:05:06 AM
Azért a varrógéphang nem szünik meg teljessen, de lényegesen csendesebb lesz. Szerintem ezzel a hangal nem kell foglalkozni. Én is mikor megvettem össze vissza variáltam, meg szereltem, hogy frankó legyen de aztán kérdezősködtem meg érdeklődtem és rájöttem, hogy ez a motor így egyedi ezzel a varrógéphangal!
En csak azt oldottam meg, hogy a himbakopás minnél kisebb mértékü legyen, megfelelő legyen minden himba olajzása!
Apropó: kinem mennyit eszik a motorja olajból?

Üdv: Ákos
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: Pasi@24 2006 September 12, 11:24:14 AM
Én nem tudom más mennyire figyel oda az olajra de én nagyon nem az tuti.Kb 4-5 havonta szoktam megnézni és ha látom hiányzik pótolom.De ehez az olajos témához én csak ennyit tudok hozzátenni mert nekem nincs gondom vele.(Leszámítva hogy ha megkergetem egy kicsit akkor kinyomja a felesleget:)
Ja és egy kérdés: Képet itt a kocsimról lehet feltenni szerinted?
Csak lehet ha te is feltetted a himba képeket.
+ egy kérdés: Mennyit ér szerinted most egy jól karbantartott 1.3-as fiesta? (92-es)
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: Ákos 2006 September 12, 12:12:30 PM
Szeva,

Aha neked 1.3 motor van a Fifidben! Nekem csak 1.1 es, ugyhogy akkor feléd nem áll az olajkérdés.:)

http://www.hasznaltauto.hu/    itt nézzed meg mennyiért árulják a gépeket

Én 6 hónapja vettem 1.1-es 96 MK3 utolsó kiadások között van, vezető-utasoldali légzsák, állítható lámpák (amiből a bal cserére szorúl még mindig) 3 ajtós, ennyi------->530000 FT átírás és az átírás napjától számított friss zöldkártya
Rozsda egy kicsi volt rajta, de meg lett csinálva, hogy ne rohadjon tovább.
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: Pasi@24 2006 September 12, 13:18:39 PM
Én az enyémet 550-ért vettem Idézőjelben hibátlanul és nekem is van elektromos fényszóróállítás.Legalábbis a motorja megvan...de onnan már nem megy tobább semmilyen vezeték:) Ezt is csak ugy vettem észre,hogy mindig zúgott valami még leállítás után is.
Azt a kis képet a kocsidról a neved mellé hogy tetted a profilodba??????
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: goford 2006 September 29, 21:35:47 PM
Sziasztok!

A kopogás motortérből igen idegesítő, de ez a fiesta motortipus amit még a 2002-es Ford Ka-ba is rakott a ford, abban is kopog, csattog. Most vettem egy '91-es fiestát a hétvégén szelephézagot állítottam, csendesebb lett egy kicsit.
Ha valakinek megnött az olajfogyasztása, akkor első lépésként a szelepszár szimeringet ajánlom. De óvatosan cseréljétek, mert ha a azeleptányért és rugot levettétek, akkor a szelepet jelöljétek meg egy vonallal, hogy ugyanott maradjon, ne forduljon el, mert akkor fog csak igazán varrógép hangja lenni a mocinak.

Üdv mindenkinek: goford
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: dage984 2006 October 10, 15:41:10 PM
valaki tudná egy kicsit közelebbről definiálni a varrógéphangot?
az én kis 1.1-esem (azon kívül, hogy többnyire olyan mintha dízel zúgolódna a motorháztető alatt ;D) néha... illetve elég gyakran produkál egy furcsa, alig hallható kattogást gázadáskor.... valami ilyesmiről lenne szó? Mert ez minden esetre elég idegesítő és nemtudom, hogy aggódjak-e miatta vagy sem.

Meg mondjuk arról sincs fogalmam, hogy az 1990-ből származó 1.1i OHV-e egyáltalán :)

köszi
gergo
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: viktorwrz 2006 October 10, 21:36:57 PM
többnyire olyan mintha dízel zúgolódna a motorháztető alatt ;D
Erre értendő a varrógéphang
Meg mondjuk arról sincs fogalmam, hogy az 1990-ből származó 1.1i OHV-e egyáltalán :)
Igen az.
OHV = Alul vezérelt, felül szelepelt motor (legalábbis tudomásom szerint)
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: dage984 2006 October 26, 18:39:16 PM
Aha, szóval akkor ebbe beletörődök... max beszerzek valhonnan hangszigetelést a motorháztetőre:)
Meg a korábban már említett szelpszár szimering csere is aktuális lesz nemsokára asszem :)

Viszont a másik kopogó hang még mindig aggaszt egy kicsit, csak az a baj, hogy ténylegesen leírni sem tudom, hogy mi az.... de mintha a műszerfalból jönne egy műanyagos kopogás és úgy vettem észre hogy csak is gázadáskor... de akkor sem mindig.... szóval abszolút rendszertelen...

azrét köszi az infót:)
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: goford 2006 October 26, 18:48:58 PM
Sziasztok!

A kormány irányából érkező kopogás, nagy valószinűséggel, a kormányoszlop rögzitésénél ered, ahol a kormányrúd burkolata rögzül a vázon. Nem ajánlom házilag a javítását, mert a kormánykerék állása megváltozhat!
És azért néha hallatszik, mert csak a rezonancia kelti "életre".

Üdv.: mindenkinek, goford
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: dage984 2006 October 26, 19:34:01 PM
szóval akkor ezt is meg kellene nézetni.... gondolom nem célszerű sokáig így hagyni, ha tényleg ez a gond

köszi
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: goford 2006 October 26, 20:19:59 PM
A biztonságos vezetést nem befolyásolja.

Nagyvonalakban:

- kormányburkolat lebontása
- elektromos sorkapcsok kikötése
- komplett kormányoszlop rögzítő csavar oldása
- kormánymű kardán szétkötése (itt jelöld be az állást és ugyanoda tedd vissza, hogy ne legyen ferde a kormánykerék)
- az egész kormányoszlop kihúzható
- a belső persely (danomit) elé "o" gyűrű (mefelelő átmérőbe) ráhúzni (ott nincs gyárilag) ezzel egy távtartót alakítasz ki (az "o" gyűrűvel megnő a távolság a két felfüggesztés között, tehát megszorúl a kormányrúd külső burkolata és nem kopod, zörög)
- öszeszerelés értelem szerűen

kérdésre válaszolok

üdv.
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: dage984 2006 October 26, 20:51:57 PM
huhh... ezt még egy kicsit emésztenem kell:)
mondjuk lehet, hogy valami ilyesmit már csináltak az autón (idén márciusban vettem csak) mert a kormány ferdén áll amikor a kerekek egyenesben vannak... persze az is lehet hogy csak a kormányt szedték le:)

köszi
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: Silverx 2006 November 06, 12:10:27 PM


Nekem 1.4i 1991-es kiadású Fifim van, az elektromos állítható lámpa nálam be van kötve és megy.
Szerintem ez nem az évjárattól függ, hanem a felszereltségtől, bár nekem alap minden más, a napfénytetőt leszámítva.
Én 2002 novemberében vettem az autót, és akkor fizettem érte  mindennel együtt 560.000,-t.
Igaz én Németországból hoztam be.
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: dage984 2006 December 04, 13:21:44 PM
Sziasztok!

A kormány irányából érkező kopogás, nagy valószinűséggel, a kormányoszlop rögzitésénél ered, ahol a kormányrúd burkolata rögzül a vázon. Nem ajánlom házilag a javítását, mert a kormánykerék állása megváltozhat!
És azért néha hallatszik, mert csak a rezonancia kelti "életre".

Üdv.: mindenkinek, goford


közben kicsit emésztgettem a dolgot és még mielőtt nekiállnék szétkapni (szétkapatni:) a kicsikocsit biztos szeretnék lenni abban, hogy tényleg ez a probléma ;)
Amennyiben jól értem a motor működéséből keletkező rezonancia kelti életre a kopogó hangot, viszont elvileg a rezonancia a motor fordulatszámának függvényében változik, tehát a kopogás üteme is változó kellene legyen, de nekem úgy tűnik, hogy csak a hangerő növekszik... persze lehet, hogy téves az elméletem ???

köszi
gergo
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: viktorwrz 2006 December 04, 13:55:21 PM
Nem egészen. A kopogás a szelepszár és a himba közti túl nagy rés miatt jön létre. Ott ahol a szelephézagot kell mérni. Csak mivel pont azon a részen beverődik a himba ezért a hézagmérővel beállított értékhez hozzáadódik a beverődés (századmilimérerekről van szó) ezért úgymond kopog (vagy, ha úgy tetszik ketyeg) a motor. Nos ezt a beverődést kell szintbe csiszolni, úgy, hogy az eredeti kialakítása megmaradjon (ugyanis nem egyenes), így már pontosan beállítható a szelephézag és a kopogás is megszünik, vagy legalábbis nagy mértékben csillapodik.
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: Ákos 2007 February 19, 21:14:42 PM
Azért nem volt elragadtattva mert nem lehet 20 csavart jobbra meg balra csavargatni, oszt majd jó lesz valahogy??
És kicserélték az alapjárati motort?
Nekem is sz*r volt az alapjárat, de nálam a folytószelep állásának érzékelője ment gagyra!
Jelzem a sok buza szerelő csavargatott mindent, ide oda amit csak lehett, asztán inkább nekifeküdtem a csekéj szerelői tapasztalatomman, meg a lexikális tudásommal+a józan paraszti ésszel megtaláltuk Vaterral a hibát! Aztán azon gondolkodtam mi van akkor ha több milliós kocsit viszek oda ami jelzem márkaszerviz volt (igaz nem ford) azzal mit csinálnának! Kicserélik a motort és meg is van a hiba!!!!!!!
Én már nem nagyon bízok a sok okos szerelőben aki ezeket az alap kocsikat is egy 8 órás munkaidő alatt cseréli a gyertyákat, mondván ez nagyon bonyolúlt munka volt---->5000FT
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: Ákos 2007 February 19, 21:16:02 PM
Ha valaki érdekel én most tuningolom a motort, hogy minden szelephimba hamar kapjon olajat!
Ha kell  fénykép akkor csinálok azt is!
Persze ha érdekel valakit!
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: viktorwrz 2007 February 19, 23:20:03 PM
Ha valaki érdekel én most tuningolom a motort, hogy minden szelephimba hamar kapjon olajat!
Ha kell  fénykép akkor csinálok azt is!
Persze ha érdekel valakit!

Márhogyne érdekelne:o......lökjed a képeket :-X
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: Ákos 2007 February 20, 08:39:48 AM
Sza

Várjál várjál! Csak most fogom megcsinálni, utánna lesz kép!
Annyit fogok vele tenni, hogy a szelephimbák felső ívébe reszelek egy árkot, így az olaj hamarabb jut a szelephimba és a szelep közé! Könyebben bukik átt az olaj a szelephimbán!

 
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: nandi 2007 March 17, 14:12:39 PM
Tudtom szerint azért is hangos a motor, mert "vasmotor", vas motorblokk és vas a hengerfej is. Az újabb autókban alu motor, alu hengerfej, de a vas motorblokk, alu hengerfej is csendesebb, de ott a két anyag más hőtágulási tulajdonságai miatt a hengerfejtömítés szokott szétmenni (saját tapasztalat, benzines Fiat Ducato).
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: n00b_bi22o 2007 August 26, 12:55:33 PM
a totalcar népítéletében vki azt írja, hogy a szelephézagokat a gyári 0.2 és 0.3 helyett 0.15-re és 0.25-re kell állítani és sokkal csendesebb lesz, de kb 8000km után elállítódik...
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: viktorwrz 2007 August 26, 21:16:48 PM
Elég necces lefelé menni a hézaggal, beéghetnek a szelepfészkek akkor pedig lekell venni a hengerfejet és becsiszolni. Azért majd megpróbálom (elvégre az a 0,05 az nem sok) hátha bejön amit mondtál/mondtak, félórát megér ;) majd beszámolok...
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: sUdYe 2007 October 30, 20:45:56 PM
Sziasztok,

Látom vannak itt fiestások akik tényleg értenek is az autóhoz , remélem nekem is tudtok segiteni.  ;)
Az alany egy 90-es 1,4i Mk3. Nemrég tettünk rá szert elég olcsón, szerintem türhető álapotba kedves nejemnek tanulóautónak + kölyökfuvarozó. Na nekem is van varrógéphang. Nem tudom jól tdom-e hogy az 1.4-es hidrotőkés azaz nem lehet manuálisan szelephézagot állítani. anno volt egy 83-as 1.6i escortom, annak egy szerelő kipucolta a hidrotőkéket és sokkal csendesebb lett. Szerintetek is ez a megoldás ????

Másik: Nem igazán megy jól (bár nehéz megitélni mihez képest) és alapjáratról kis gondolkodással pörög fel. Erre van tippetek ?? Olajat nem eszi nem füstöl egyáélalán szóval valószínűleg a motor még ok

Üdv Mindenkinek

1.4i CVH motor igen hidrotőkés. érdemes megpucolni a hidrotőkéket, attól tuti csendesebb lesz. vagy hidrotőke csere.
érdemes átnézni a vákuumcsöveket, meg az alapjárati motort a kis gondolkodás miatt.
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: Rossi 2007 October 30, 20:56:35 PM
Köszi.
Szóval hidrotőke ok, tudom hogy kedjek hozzá. Vákumcsövek megintcsak.
De, lehet hülye kérdés, hol van az alapjárati motor és , hogy tudom ellenőrizni a működését. ???
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: sUdYe 2007 October 30, 21:35:56 PM
nekem kicsit más az enyém, de ha jól tom a tányér légszűrő alatt van a központi injektor mellett valahol egy hengeres cumó, na az az alapjárati motor. :)
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: Boci 2007 November 11, 15:28:20 PM
Nekem a lánc csörög veszettül. Lebontottam a blokk oldalát és az automata láncfeszítő teljesen befeszítve de nagyon laza a lánc így is. Hol lehet láncot venni???
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: mako 2007 November 23, 22:30:53 PM
Sziasztok,
OHV-esetén 20.000 km-enként szelephézagot kell állítani, ez a hosszú (motor)élet záloga!
A himba köszörülésével eltávolítod az edzett felületet,ezután gyorsabban kopik.
üdv:Mako
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: viktorwrz 2007 November 24, 13:58:51 PM
Sziasztok,
OHV-esetén 20.000 km-enként szelephézagot kell állítani, ez a hosszú (motor)élet záloga!
A himba köszörülésével eltávolítod az edzett felületet,ezután gyorsabban kopik.
üdv:Mako

Itt csak tizedmiliméterekről van szó. Ennyit verődik be kb. 15 év alatt....
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: Boci 2007 November 24, 18:15:58 PM
Sziasztok,
OHV-esetén 20.000 km-enként szelephézagot kell állítani, ez a hosszú (motor)élet záloga!
A himba köszörülésével eltávolítod az edzett felületet,ezután gyorsabban kopik.
üdv:Mako

Itt csak tizedmiliméterekről van szó. Ennyit verődik be kb. 15 év alatt....

Hja! Ha nem köszörülöd meg akkor nyugodtan állíthatod 1.000-enként is. Nem olyan vékony az az edzett felület. Én megköszörültem és kicseréltem a láncot-lánckereket és most olyan hangja van mint egy Doxa-órának. Ezúton is köszi a jó és hasznos tanácsokat.  :notworthy:
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: b0rZ 2008 August 04, 19:13:19 PM
Sziasztok! Elsőként hát haláli jót szoktam nevetni a kifejezéseken :) "varrógép" "kávédaráló és traktor hang" lehet hogy csak túl szórakozott vagyok de ne vegyétek sértésnek !
Nekem is igen csak varrógépes de inkább diesel motor hangja van, ami megszokott minden fiestánál (benzinesről van szó)!
Nekem egyik ismerősőm ajánlotta fel aki egyben autószerelő hogy Ő vmit megcsiszolgat szelepek meg ilyenekről beszélt...szóval nem is tudom az elöbbi kommenteket elolvasva...érdemes e ? ezt az "esztétikai" hibát orvosolni.
17 éves a fiestám MK3 as 91' es kiadású...ez alatt a 17 év alatt még nem nyúltak a motorhoz...1 vizpumpa csere volt összvissz :) miaz amit mondani akartam már nem is tudoM :) De jó a társaság és jók a kommentek is ! Sziasztok !
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: Geree 2008 September 03, 07:57:39 AM
Az Mk3-as OHV motor, amit HCS (High Compression Swirl) névvel illetnek, sajnos konstrukciósan csattogós.
Az elodje, és az utódja is jobb, de ez ilyen. A szelepbecsiszolásnak pedig semmi értelme nincs, nincs koze hozzá,
csak a szerelonek adsz vele egy kis pénzt, de nem sok minden fog változni. Ha nagyon zavaró, akkor vez.tengelyt
és szelepemeloket érdemes cserélni, illetve még a himbákat is meg lehet nézni, szukség esetén cserélni. Tobbet
nem lehet tenni vele, s enélkul is ugyanúgy megy, csak kissé hangosabban.
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: Styleair 2008 September 06, 22:23:39 PM
Beállítattam a szelepeket az autón, 2000-et kért a szerelő + 350 volt a szelepfedél tömítés. Most szebb a hangja, kiváncsi vagyok meddig.  ;D
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: b0rZ 2008 September 07, 13:15:52 PM
Sziasztok!

Vki tud segíteni nekem ? szelephézagot kellene tudnom mennyire állítsam be...nah de ez minden motoron felvolt "ragaszt"va vmi cimke féleség namármost nekem ez hiányzik mert vki leszedte és nem tom hol lehet megnézni hogy: 1991 -es OHV 1.1 es 40KW 55LE motorhoz mekkora szelephézagot kell beállítani :S vkinek van vmi ötlete ?
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: viktorwrz 2008 September 07, 14:19:13 PM
Sziasztok!

Vki tud segíteni nekem ? szelephézagot kellene tudnom mennyire állítsam be...nah de ez minden motoron felvolt "ragaszt"va vmi cimke féleség namármost nekem ez hiányzik mert vki leszedte és nem tom hol lehet megnézni hogy: 1991 -es OHV 1.1 es 40KW 55LE motorhoz mekkora szelephézagot kell beállítani :S vkinek van vmi ötlete ?

Ezt (http://www.fordfiestaklub.hu/component/option,com_smf/Itemid,95/topic,338.0/) nézted már???

Ja és, hogy tippet adjak a hasonló felesleges kérdések elkerüléséhez: klikk ide (http://www.google.hu/search?hl=hu&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Ahu%3Aofficial&hs=m3e&q=ford+fiesta+szeleph%C3%A9zag%C3%A1ll%C3%ADt%C3%A1s&btnG=Keres%C3%A9s&meta=)

: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: harciger 2009 January 08, 13:45:50 PM
Az enyémnek már diesel motor hangja van. Pedig benzines 13.i.
Mindig csúfolnak a barátaim..../benzin dízel/.....
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: scampi 2009 January 08, 13:50:18 PM
lehet , hogy gázolajat tankoltál :D
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: DVZs 2009 January 08, 13:56:16 PM
Az enyémnek már diesel motor hangja van. Pedig benzines 13.i.
Mindig csúfolnak a barátaim..../benzin dízel/.....

Hát ha 13 literes, nem csodálom... :)
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: Döfike 2009 January 08, 17:22:53 PM
Sziasztok

Nekem is iszonyatosan csattogó hangja volt... aztán belett állítva, miután bemelegedett jó is volt... 40 km-ig  :D Utánna megint elállítódott... Tudniilik nekem már annyira beteg volt a motor, hogy semmi olaj nem jutott a motor felsőrészéhez. Miután lett egy komplett motorgenerálom, azóta azért már tovább birja... és miután "elállítódik" sincs akkora hangja mint azelőtt. Lényeg a lényeg, teljesen megszüntetni, max ideig, óráig lehet.... örökre sosem ;)
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: Styleair 2009 January 11, 13:35:09 PM
Ha a vezérműtengely is kopott már, akkor csak ideig-óráig jó a szelepbeállítás.
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: harciger 2009 February 02, 16:06:30 PM
Alul vezérelt, felűl szelepelt motort soha többet!
olyan mint a skoda.
Teljesítmény 25%
Zajszint 120dB
olajfogyasztás 5L/ 1000km
Ezeket a motorokat csak 150.000km-re fejlesztették ki.
aztán dobd ki.
Szelepek..........na jó, hagyjuk ezt a témát........
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: RyAn 2009 February 03, 08:25:25 AM
Alul vezérelt, fel?l szelepelt motort soha többet!
olyan mint a skoda.
Teljesítmény 25%
Zajszint 120dB
olajfogyasztás 5L/ 1000km
Ezeket a motorokat csak 150.000km-re fejlesztették ki.
aztán dobd ki.
Szelepek..........na jó, hagyjuk ezt a témát........

ha nem nyuzod nem hajtod szét kivisz a világból!
ha 5liter olajat eszik 1000k-ént akkor ott nem sikerült az a motorfelújítás!
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: sUdYe 2009 February 03, 08:46:16 AM
hacinger ezt azért nem gondolod komolyan ugye? meg azt se hogy a skoda sz*r.... hangja ha rendbe van nincs nagy... (tudom van OHV motoros escortom), az hogy egy motort 150000km-re terveztek egy dolog. utána fel kell újítani rá kell költeni egy kicsit és rendben lesz. Nekem az escortomat, a régit 100000km-re tervezték (CVH), lazán elketyeget 280000-et. és az utánam lévő tulaj tette tönkre, mert elment beállt olajszivattyúval 50km-t.... őszintén? én úgy adtam el azt az autót hogy soha többet CVH mert zavart a hangja (fel kellett volna újítani), de ezek után belegondolva az is egy jó motor volt, ha olaj nélkül 50km-t elment... ohv ugyanez...
: Re: OHV varrógéphang megszüntetése
: Ph0en1x 2009 May 25, 09:03:53 AM
Sziasztok!
Nekem is benzin diesel üzemű 1.1 OHV motoros varrógépem van! Szeretném kicsit elcsendesíteni, bár nem tudom mennyire etikus, egy ford sajátosságtól megfosztani a gépet! Hisz ez olyan mintha védjegy lenne! Engem is ugratnak a haverok, de én mindíg azt mondom, hogy ez direkt ilyen! Dieselhang tuning, ez a legújjabb őrület, ami nagyon drága és Őrűlt jó ;)! Értem az egészet, hogy a himba beverődése miatti lépcsőskopás miatt van, de az az igazság, hogy nekem nincs időm ezt csiszolgatni, meg nem is merném, nehogy elb..asszam! Szeretném inkább újra cserélni! A kulcs kérdés pedig, hogy mennyibe fog kerülni? Kb? Esetleg van e valakinek ilyen? Hm?
További szép napot mindenkinek, és neked is!