Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : a.gyula 2008 June 29, 05:19:00 AM
-
Az 1.4 TDCi-is Fiestámban manuális klima van.
Itt a nyár és nem győzöm kapcsolgatni.
Mitől digitális egy klíma.
Arra gondoltam, hogy egy mikrovezérlővel hőfok függvényében kapcsolgatnám a klima gombot.
Esetleg a keringetésgomb és a ventillátor sebességkapcsolója is bevonható a szabályozási körbe.
Kérdéseim:
A klima fiziológiai szabályozásához, milyen bemenő paramétereket figyelembe véve, kapcsolgassuk a gombokat ?
A Fiesta vezetékezési rajza, vagy idevonatkozó részletei érdeklnének.
PL.: beállítom a szabályozómon a 22 fokot és kirelézem a klima nyomógombot, akkor digitális lesz-e a klímám ?
Próbálkozott-e valaki ilyesmivel, és van-e értelme ?
Kösz !
-
Többféle digitklíma létezik, a legújabbak már a ventillátor sebességét valamint a levegő irányát is szabályozzák. A minimum, hogy figyelik a befújt, a kinti és a benti hőmérsékletet, motorterhelést, rendszernyomást stb. Szóval, attól, hogy beraksz egy "hőkorlátot" a klímakapcsolóra attól még nem lesz digitális. Javaslom inkább, h tekerd el fullhidegről a gombot, és úgy próbáld meg használni. Vagy próbáld lassabb fokozatra állítani a ventit.
Egy OFF pözsón ON nekem bevált...
-
Az 1.4 TDCi-is Fiestámban manuális klima van.
Itt a nyár és nem győzöm kapcsolgatni.
Mitől digitális egy klíma.
Arra gondoltam, hogy egy mikrovezérlővel hőfok függvényében kapcsolgatnám a klima gombot.
Esetleg a keringetésgomb és a ventillátor sebességkapcsolója is bevonható a szabályozási körbe.
Kérdéseim:
A klima fiziológiai szabályozásához, milyen bemenő paramétereket figyelembe véve, kapcsolgassuk a gombokat ?
A Fiesta vezetékezési rajza, vagy idevonatkozó részletei érdeklnének.
PL.: beállítom a szabályozómon a 22 fokot és kirelézem a klima nyomógombot, akkor digitális lesz-e a klímám ?
Próbálkozott-e valaki ilyesmivel, és van-e értelme ?
Kösz !
Én gondolkodtam már ilyesmin és egy nem túl bonyolult PIC alapu elektronikával ezt meg is lehetne oldani.
Amit figyel egy gyári digit klima amely szerintem a mikroprocesszoros vezérléstől lesz DIGIT :)
Külső hőmérséklet - szerintem elhagyható -
Belső hőmérséklet
Napszenzor - szerintem elhagyható -
Párologtató - klimaradiátor - hőfok - Szerintem elhagyható
Kilépő levegő hőfok - szerintem elhagyható -
Egyéb opciós funkciók - szerintem elhagyható -
A hőmérséklet a hideg és a meleg levegó keverékéből kerül előállításra.Azaz a középső gomb pl léptetőmotoros vezérlése. Ne felejtsük el a végállásokat hogy a rendszer tudja, hogy hol is van a gomb éppen. A klima OFF ON megoldás nagyon durva dolog lenne és valószínüleg igen komoly tűréssel működne.
A ventillátor a kívánt és a meglévő hőfok függvényében szabályozva, pl egy tirisztoros szabályzás. Nagy eltérés nagyobb sebesség kis eltérés kissebb de soha nem áll le a kívánt hőfok tartásához "alapjáraton" forog.
A fent - lent szabályzás a hőfok szempotjából elhagyható, talán beleférne még az is ha pl nagy eltérés van akkor szemből nyom , ha kicsi akkor lent és szemből ha süt nagyon a nap akkor fent és szemből.
A digit klímákban a kompresszor mindíg ON kivéve ECO mode! de akkor hideget nem adcsak a lehetőségei szerint próbálja kikeverni a levegőt, csak a rendszerben lévő nyomás kapcsolgatja.
A páramentesítő funkció: Fent fúj és klima ON nem teljesen hideg levegőt kap az ablak hanem egy picit langyosabbat.
A venti szintén mindíg ON
kb ennyi jutott eszembe
Ezeket a paramétereket figyelembe véve egy nem tól bonyolult vezérléssel szerintem ez megoldható, de akár a gomboka is fel lehetne cserélni egy LCD re és akkor miért ne TOUCHSCREEN :)))))))))))) na látom már megint kezdődnek az álmatlan éjszakáim, a gyere már aludni mondatok zúgnak a fülemben!!!! :))))))))))
-
Ráadásul ha ügyes vagy már a beépített cucra is ráküldheted, nem kell külön kijelző, de a helyedben főleg a tegnapi éjszakád után én azon gondolkodnék, hogy egy kamu előlapot hogy lehetne parkolás idejére feldobni a műszerfalra!
-
már készül már kéééészül :))
-
Hello!
Nekem is 1.4 tdci van,manual klímával,nem is szerettem volna a digit változatot.Nagy meleg esetén lehűtöm az utasteret,a feleségem trikója a mérvadó,ha hegyesdik visszaveszek.Mielőtt elégedtlenkedni kezdenék,mindíg a Wartburgos időkre gondolok,mosolygom egyet és a mennyben érzem magam a kis békában...
-
A trikóteszt tökéletes !
Munkám miatt sokat utazok egyedül és a saját trikómra még nem sikerült gerjednem.
Scampi hozzászólására reagálva. Kösz az ötleteket. Én is PIC-kekben gondolkozom. A 16F877 és 16F628 IC-kel gyakorlatilag mindent meg tudok oldani.
A léptetőmotoros megoldás tökéletes lenne, de házi eszközökkel egy barkács megoldás lenne.
Én csak a kapcsolókkal és nyomógombokkal kezelhető (venti,ON,belső levegő) egységekre gondoltam.
Hőfokmérés, LCD kezelése, kimenetek kezelése részemről rutin feladatok.
Fő problémám, hogy nincs egy vezetékezési rajzom az autóról, vagy a klima részleteiről.
Ha tudnám pontosan:
- mit kell mérnem
- mit kell kapcsolnom
- mely kapcsolót, hogy iktathatom ki, vagy relézhetem ki
- hogy férjek hozzá
A többi program és kézügyeség kérdése.
Ha valaki szintén PIC-ben utazó Fiestás, szívesen konzultálnék vele.
Üdv a.gyula
-
A trikóteszt tökéletes !
Munkám miatt sokat utazok egyedül és a saját trikómra még nem sikerült gerjednem.
Scampi hozzászólására reagálva. Kösz az ötleteket. Én is PIC-kekben gondolkozom. A 16F877 és 16F628 IC-kel gyakorlatilag mindent meg tudok oldani.
A léptetőmotoros megoldás tökéletes lenne, de házi eszközökkel egy barkács megoldás lenne.
Én csak a kapcsolókkal és nyomógombokkal kezelhető (venti,ON,belső levegő) egységekre gondoltam.
Hőfokmérés, LCD kezelése, kimenetek kezelése részemről rutin feladatok.
Fő problémám, hogy nincs egy vezetékezési rajzom az autóról, vagy a klima részleteiről.
Ha tudnám pontosan:
- mit kell mérnem
- mit kell kapcsolnom
- mely kapcsolót, hogy iktathatom ki, vagy relézhetem ki
- hogy férjek hozzá
A többi program és kézügyeség kérdése.
Ha valaki szintén PIC-ben utazó Fiestás, szívesen konzultálnék vele.
Üdv a.gyula
Szerintem annyira egyszerü a kapcsolódoboza , hogy barkácsmegoldásnál mindenképpen jobb lenne :) nekem pl van olyan léptetőm ami 1-1 ben illeszkedik a hideg-meleg kapcsolótengelyére, a fent-lent szabályzó pedig egy vastagabb rugó-bowden segítségével eleve a forgó mozgást viszi át.
Ha gondolod én megoldom a: mit kell mérni kapcsolni forgatni és a kapcsoló doboz átalakítása feladatot, te meg a nyák és a programozást, no meg az elektronika tervezését. - beültetni programozni én is tudnám de a hello nál messzebb még nem jutottam önálló programozásban :)
-
khmmm! ha kész enyimibe is brehálhattok! :D
-
Én is jelentkeznék :) Ja és egy olyan LCD-s cuccot is elfogadnék, Scampi :D :P :P :P
Na, de majd a zene miatt kereslek szerintem ma pm-ben
-
Szia SCAMPI !
Amennyiben látsz fantáziád a dolgokban, beszélhetünk róla.
Én PICkes, LCD vezérlő, program, nyák kérdésében partner vagyok.
A mechanikai kivitelezés és a kapcsolási rajz kérdése részemről a probléma.
Ha gondolod akár emilben, vagy telefonon is konzultálhatunk, mert ez a fórum, nem az ilyen szintű megbeszélésekről szól.
Üdv a.gyula
-
Nekem ez kínai amiről beszéltek itt. ;D De nekem ezért van digit klímám :)
Üdv.
-
Szia SCAMPI !
Amennyiben látsz fantáziád a dolgokban, beszélhetünk róla.
Én PICkes, LCD vezérlő, program, nyák kérdésében partner vagyok.
A mechanikai kivitelezés és a kapcsolási rajz kérdése részemről a probléma.
Ha gondolod akár emilben, vagy telefonon is konzultálhatunk, mert ez a fórum, nem az ilyen szintű megbeszélésekről szól.
Üdv a.gyula
de dokumentáljátok pls :D kiváncsiak vagyunk rá :)
-
Szia SCAMPI !
Amennyiben látsz fantáziád a dolgokban, beszélhetünk róla.
Én PICkes, LCD vezérlő, program, nyák kérdésében partner vagyok.
A mechanikai kivitelezés és a kapcsolási rajz kérdése részemről a probléma.
Ha gondolod akár emilben, vagy telefonon is konzultálhatunk, mert ez a fórum, nem az ilyen szintű megbeszélésekről szól.
Üdv a.gyula
Hello bármelyik lehetőség megfelel, de inkább nyissunk neki egy topic ot mert biztos hogy van, lesz rá érdeklődő. Ott legalább nyomonkövetheti a dolgokat, akit érdekel.
Az új topic mindjárd kezdődhet a feladatokkal azaz mit kell tudni a mi kis digit klímánknak.
Természetesen mail ben skype on msn en is konzultálhatunk, aztán az eredmény majd bekerül ide.
ui: a front end programom ami most van az autóban tudja kezelni a welleman K8585 kártyáját, talán azzal is lehet valamit kezdeni igaz csak off on funkciók vannak. Ezért inkább csomagtér nyitásra alkalmas a monitorról :)
üdv
-
szerintem maradhat benne a témában ez az irpományotok, max jobban odafigyelünk, hogy takarítsuk a fölös hozzászólásokat!
-
szerintem maradhat benne a témában ez az irpományotok, max jobban odafigyelünk, hogy takarítsuk a fölös hozzászólásokat!
Úgy legyen :)
Nos akkor átnézem a dolgokat, és jelentkezem, hogy mit találtam. Valahol van 2 db blend door actuator motorom range roverhez, a fiestának - mk6 - a hideg- meleg állítása a jobb oldalon van a fűtéskonzolnál alul és bowden húzogatja, tologatja szerintem a legegyszerübb módszer ha ezt ráadaptálom de csinálhatunk egy saját léptetőmotoros verziót azt is rá lehet tenni. Az utóbbi az olcsóbb verzió 2 db kell belőle és csak forgó mozgásra van szükség, nem kell átalakítani semmit. Biztosan meg kell majd ebben az esetben oldani a végállásokat - nehogy menetet tekerjen a fiesta fűtésrendszerébe :)) -
Jó lenne ha lenne egyenlőre egy "manuális" léptetőmotor vezérlés a kezünk alatt. Amire gondolok az 2 motort hajtana gombnyomásra jobbra balra mert akkor tudnám tökéletesíteni a mechanikát.
Megnézem milyen léptetők vannak a kezem alatt.
Alapból szerintem ebből induljunk ki:
1 gomb AUTO 1 gomb ECO 1 gomb OFF 1 gomb PÁRAMENTESÍTÉS 1gomb belső keringetés manuálisan 4 gomb kifújás iránya manuálisan
Klimakompresszor mindig ON kivéve ECO mode
Ha 6 foknál nagyobb akülömbség akkor MAX ventillátor és fokozatosan elosztva csökken, középen fúj, majd ha eléri a beállított értéket akkor alapjárat és félig fent félig középen fúj.
- szerintem nem kellene az eredeti kapcsoló bekötésével bíbelődni mert még az 1 es fokozat is sok ebben az esetben , inkább egy elektronikus fordulatszám szabályzót kellene használni amit direkt a PIC vagy AVR vezérel.
Hőfokszenzor, valami ventillátoros kivitelben, mint pl a mercedesekben, pontosabb és gyorsabb a reakció.
Páramentesítés: Csak fent fúj klímával - még megnézem hány fokos levegő ideális -
Lent szerintem AUTO mode ban csak télen fújjon pl 4 fok alatt - kell egy külső hőfokszenzor is ebben az esetben.- bár én a láb hűtést - fűtést annyira nem hiányolnám ha nem lenne, szinte soha nem használom.
Mindezt egy szép grafikus LCD re vinni és ezt szépen beépíteni a konzolba.
Most ennyi, fáradt vagyok, alszom egy picit és digitklímával álmodok :)))