Author Topic: Minden ami tuning  (Read 96052 times)

Wik

  • Guest
Minden ami tuning
« on: 2008 March 07, 02:56:42 am »
Szevasztok!

Új vagyok az oldalon de már lassan egy éve egy mk6-os gyönyörűség tulaja! Nagyon szeretem a kicsikémet de hasonló a gondom mint Lacccus kollegának! Nekem is kevés a 70ló(szintén 1.3). Mielőtt regisztráltam volna végigolvastam az mk6-mk7 fórumot. És azért nyitottam meg ezt a topikot hogy egybegyűjtsünk minden belső tuningot! Az optikai tuningnak van topikja de ez sztem nincs egybe. Remélem majd most! Szeretném ha bárki akinek van vmi okosítás a gépén leírná róla a véleményét! Nagyon megköszönném! Lehet az szívóoldali tuning, kipufogó tuning, elektronikai tuning. Teljesen mindegy! Az a lényeg hogy összegyűjtsük azt ami a legjobb ár-érték arányban van és nem rontja a motor élettartamát! Az én tervem a 90ló elérése! Tervezek spirexet, gázgyorsító dobot, és hátdó dobot! Egyenlőre ennyi de nagyon megindítottak a magnumtuningon található elektronikai tuning dolgok is! Ha ezekkel kapcsolatban vkinek van tapasztalata kérem ne habozzon megosztani!  :notworthy:
« Last Edit: 2008 March 07, 03:00:17 am by Wik »

Robi

  • Guest
Re: Minden ami tuning
« Reply #1 on: 2008 March 07, 07:27:15 am »
Szia!
Nekem is kevés a 75Le... de kezdek megbarátkozni vele. 1.25-ön drasztikus változást nem lehet csinálni, max ha motort cserélsz.
Namármos. Olvasom, hogy Magnum... Hááát... Remélem nem a termékek alá írt leírásokra alapozol... Annak ugyanis a fele sem igaz.
Szép lenne, ha egy kipuf rendszer, direktszűrő & Spirex, sportgyertya, meg nemtudomén milyen féle olajak mind-mind egyenkét kb 5-10%-ok javítanának a teljesítményen. Tudod, hogy hol lenne az 1.25-ösöm akkor? A versenypályán. :D
Egy nap teszteltem a gépet, 3-asban 120-ig nyomtam, már kb 6000 fölött pörgött szegény. Akkor döbbentem rá, ha turbózom, attól a motor teljesítménye úgy sem lesz jobb, (nah jó részben. Azért részben, mert elindulni ugy tudok majd vele, hogy 3-asban is ég a gumi, meg max a 160-as (eddig próbáltam) sebességet hamarabb elérné, lehet h túl is szárnyalná 10-20 km/h-val, de ha Turbóval pörögne a moci már 5000-t, hát lehet, 10 perc menet után a hajtókarom nagyon megutálna és kettétörne, vagy esetleg kikívánkozna a motorból.) nekem pedig nem hiányzk, hogy kb 450e HuF elköltött pénz a turbósításra odavesszen, mert hülye voltam. :)
Én úgy döntöttem, a chippel megpróbálkozom, meg a 4 leömlő, sportkatalizátor, és ennyi. (Persze van Spirex-szem, direktszűrő, sport gyújtókábelem, sport gyertyák, katalizátortól-tól 50-es rendszer, gázgyorsító, és egy végdob. Én ezek utám éreztem a változást. A legnyagyobb hatást a Spirex, sport kábel, sport gyertya betétele hozta. Ezt ajánlanám először, hogy megpróbálkozz vele.
Garantálni merném, érzel majd változást. :)

Röviden ennyit tudtam álmosfejjel összeszedni. :)

Üdv!

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Minden ami tuning
« Reply #2 on: 2008 March 07, 08:17:40 am »
Robi! Sportgyertya, sportgyertyakábel parasztvakítás. Turbósítás meg ott kezdődik, hogy erősített cuccokat teszel a motorba, hogy a leírt hibajelenségek ne következzenek be. És én azt mondom hogy saccperkábé 1 misi alsóhangon

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: Minden ami tuning
« Reply #3 on: 2008 March 07, 15:21:12 pm »
így van! a turbósítás nem azt takarja,hogy beleraksz egy turbót!
Megerősített hengerfejtömítés,kovácsolt dugattyúk,és hajtókarok,másik vezérmű,esetleg főtengely.a gyűrűk sem hagyományosak,más olaj,és más,erősebb kuplung+hozzáillesztett csiptuning.
egyébként a sport gyújtáskábelt nem gyártanak mk6-7hez,a 8 szelepeshez >:(
legalábbis sehol nem találtam hozzá valót:(
Minden ami autĂł hifi!:)

Robi

  • Guest
Re: Minden ami tuning
« Reply #4 on: 2008 March 07, 20:45:13 pm »
Robi! Sportgyertya, sportgyertyakábel parasztvakítás. Turbósítás meg ott kezdődik, hogy erősített cuccokat teszel a motorba, hogy a leírt hibajelenségek ne következzenek be. És én azt mondom hogy saccperkábé 1 misi alsóhangon

Lehet, hogy parasztvakítás, de nekem bejött. Igaz ez így együtt: Sport gyertya + Sp kábel, Spirex és Direktszűrő.
Én éreztem változást.
Persze, nem mondtam, hogy minden autónál segít. A másik, hogy a kábel univerzális. Nem típusfüggő... nekem.

zoli

  • Guest
Re: Minden ami tuning
« Reply #5 on: 2008 March 07, 21:38:34 pm »
Robi! Sportgyertya, sportgyertyakábel parasztvakítás. Turbósítás meg ott kezdődik, hogy erősített cuccokat teszel a motorba, hogy a leírt hibajelenségek ne következzenek be. És én azt mondom hogy saccperkábé 1 misi alsóhangon

Lehet, hogy parasztvakítás, de nekem bejött. Igaz ez így együtt: Sport gyertya + Sp kábel, Spirex és Direktszűrő.
Én éreztem változást.
Persze, nem mondtam, hogy minden autónál segít. A másik, hogy a kábel univerzális. Nem típusfüggő... nekem.

>>>ralis illatosító +10% teljesitménynövekedés, kb. mint a sport kábeled.
>az 50-es rendszeredröl meg csak annyit, hogy pl. ha egy 2cm átmérőjü csapon ömlik a viz és a csap végére 10 cm átméröjü csövet heggesztesz mennyivel fog több viz kerülni a kannádba ugyanannyi idő alatt? A válasz ismert ugye? A kipuffal ugyanez a helyzet annyi külömbséggel hogy (fizikából tanultuk hogy a hideg gáz nehezebb) a meleg gáz nem tud olyan intenzitással távozni a csőböl tehát van ideje lehülni, és a nehéz hideg gázt a motorod erőböl fogja kitolni a teljesitmény rovására. Namármost ami változást éreztél az a füled által hallott sportosabb hang de az nem lóerö többlet, hanem decibel.  Röviden ennyi.

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Minden ami tuning
« Reply #6 on: 2008 March 08, 00:09:37 am »
Robi! Sportgyertya, sportgyertyakábel parasztvakítás. Turbósítás meg ott kezdődik, hogy erősített cuccokat teszel a motorba, hogy a leírt hibajelenségek ne következzenek be. És én azt mondom hogy saccperkábé 1 misi alsóhangon

Lehet, hogy parasztvakítás, de nekem bejött. Igaz ez így együtt: Sport gyertya + Sp kábel, Spirex és Direktszűrő.
Én éreztem változást.
Persze, nem mondtam, hogy minden autónál segít. A másik, hogy a kábel univerzális. Nem típusfüggő... nekem.

>>>ralis illatosító +10% teljesitménynövekedés, kb. mint a sport kábeled.
>az 50-es rendszeredröl meg csak annyit, hogy pl. ha egy 2cm átmérőjü csapon ömlik a viz és a csap végére 10 cm átméröjü csövet heggesztesz mennyivel fog több viz kerülni a kannádba ugyanannyi idő alatt? A válasz ismert ugye? A kipuffal ugyanez a helyzet annyi külömbséggel hogy (fizikából tanultuk hogy a hideg gáz nehezebb) a meleg gáz nem tud olyan intenzitással távozni a csőböl tehát van ideje lehülni, és a nehéz hideg gázt a motorod erőböl fogja kitolni a teljesitmény rovására. Namármost ami változást éreztél az a füled által hallott sportosabb hang de az nem lóerö többlet, hanem decibel.  Röviden ennyi.

:notworthy:

sportgyertyakábel: hagyományos kínai minőségi import áru szép csomagolásban. :)
sportgyertya: fordoknál én nem játszanék velük, csak gyári motorcraft amit szeretnek.
a kipuról annyit, hogy igen a nagyobb átmérő kellhet, akkor ha a szívó oldalt is bőven megpiszkáltad, de akkor se kell neki 50-es rendszer, és kizárólag leömlővel együtt ér valamit is teljesítménybe, de ettől se várjál húde nagy változást, de ez érezhető, ha jól van összehangolva.

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Minden ami tuning
« Reply #7 on: 2008 March 08, 17:19:43 pm »
A minap belemélyedtem kicsit a témába, és szerintem nem kell egyből ilyen drasztikus dolgokban gondolkodni, mint a turbó. Szívómotorok is szépen teljesítenek, ha jól megvannak csinálva. Pl. egy vezérműtengelycsere (meg ami ezzel jár...) rettentő sokat tud dobni a teljesítményen!!! Motortól függően akár +20-30lóerőt is!!! és ezzel még nem is nyúlt bele az ember a motorba úgy istenigazából. Ha ezt megspékeled egy jó szívóoldali tuninggal (pl nagyobb injektor, chip vagy esetleg egy brutál weber-karbi :-X) meg egy sportkipuffrendszerrel, akkor már érezhetően nagyobbat "lép" majd a szekér... :-X
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: Minden ami tuning
« Reply #8 on: 2008 March 08, 17:54:34 pm »
nekem csak annyi a nyűgöm,hogy még nem akarok nagyon belenyúlni a mociba,mert még 2 éves sincsen.
Egy kipufogó oldali tuningra gondoltam,4 leömlővel,de sajnos a katalizátor mindenképpen akadályt jelent:ha kiveszem,és anélkül kötöm be a szondákat,akkor hibát fog jelezni a computer,és lehet nem is fog jobban menni emiatt,mert nem tudja,hogy mihez állítsa be az üzemenyag-levegő keveréket,mivel a 2 szonda,gyakorlatilag 1 értéket fog a computer felé küldeni.
Ha benne hagyom a katalizátort,akkor meg majdhogynem nem csináltam semmit(lásd Zoli hozzászólását)

arra gondoltam,hogy a kipufogóssal visszaállítom a gyári kipuff rendszert,-azaz visszateszi az eredeti hásó dobot-és az egészet leveszem,katalizátorostól,leömlőstől.
így műszakinál,zöldkártyánál vissza tudom állítani az eredeti állapotot.
A 4 leömlős rendszert,a sportdobommal pedig összeállíttatom,és valahogy kikísérletezzük a lambda szonda helyét,hátha összejön.
A direktszűrő ugye nem hátrány,az már megvan és egy kapcsolható chippel kiegészítve lehet kapok vagy 15 lovat összességben,a kipuff tuninggal együtt.  :-X ez nekem már elég lenne asszem :-\
Minden ami autĂł hifi!:)

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Minden ami tuning
« Reply #9 on: 2008 March 08, 18:01:05 pm »
...ez nekem már elég lenne asszem :-\

Sose lesz elég :-X Najó a múltkor láttam használtautón egy kompresszoros Mustangot 521 lóerővel....na az már elég lenne :icon_thumleft:
« Last Edit: 2008 March 08, 18:50:31 pm by viktorwrz »
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

sugiroli

  • Guest
Re: Minden ami tuning
« Reply #10 on: 2008 March 08, 18:20:03 pm »
Csak azt nem értem, hogy amikor megvettétek az autót, nem tudtátok mit tud, hány lóerő, stb....?

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Minden ami tuning
« Reply #11 on: 2008 March 08, 18:47:01 pm »
Csak azt nem értem, hogy amikor megvettétek az autót, nem tudtátok mit tud, hány lóerő, stb....?
Hát, hogy őszinte legyek nem :-\ Akkor egy trabantból ültem át a fityóba és ahhoz képest ez is versenyautó volt akkor...
Az sebesség-őrület csak ezután kapott el, amikor haverom elhívott egy gyorsulási versenyre. Azóta másként látom a világot...  :-X
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: Minden ami tuning
« Reply #12 on: 2008 March 08, 18:51:22 pm »
Csak azt nem értem, hogy amikor megvettétek az autót, nem tudtátok mit tud, hány lóerő, stb....?
Nem,nem tudtuk,pontosabban:csalódtunk,hogy ennyire kevés a 70 ló,egy ilyen kasztnihoz.erre csak azután jöttem rá,miután szabályosan bejárattam:-\
meg időközben rájöttem,hogy mégsem nőttem ki a gyorsulásos korszakomból :-X :-X :-X
szóval:evan
Minden ami autĂł hifi!:)

zoli

  • Guest
Re: Minden ami tuning
« Reply #13 on: 2008 March 08, 21:32:57 pm »
nekem csak annyi a nyűgöm,hogy még nem akarok nagyon belenyúlni a mociba,mert még 2 éves sincsen.
Egy kipufogó oldali tuningra gondoltam,4 leömlővel,de sajnos a katalizátor mindenképpen akadályt jelent:ha kiveszem,és anélkül kötöm be a szondákat,akkor hibát fog jelezni a computer,és lehet nem is fog jobban menni emiatt,mert nem tudja,hogy mihez állítsa be az üzemenyag-levegő keveréket,mivel a 2 szonda,gyakorlatilag 1 értéket fog a computer felé küldeni.
Ha benne hagyom a katalizátort,akkor meg majdhogynem nem csináltam semmit(lásd Zoli hozzászólását)

arra gondoltam,hogy a kipufogóssal visszaállítom a gyári kipuff rendszert,-azaz visszateszi az eredeti hásó dobot-és az egészet leveszem,katalizátorostól,leömlőstől.
így műszakinál,zöldkártyánál vissza tudom állítani az eredeti állapotot.
A 4 leömlős rendszert,a sportdobommal pedig összeállíttatom,és valahogy kikísérletezzük a lambda szonda helyét,hátha összejön.
A direktszűrő ugye nem hátrány,az már megvan és egy kapcsolható chippel kiegészítve lehet kapok vagy 15 lovat összességben,a kipuff tuninggal együtt.  :-X ez nekem már elég lenne asszem :-\

>>>Sport katalizátor is létezik " jó óccsó" Aleömlőben pedig a 4-2-1 est ajánlom, mert a 4-1 es nagyon fent dolgozik és alúl buta lesz a motor mert nem tudja megtölteni gázzal a csövet.
>Amúgy a motorhoz kell méretezni a leömlőt. A következő adatok kellenek hozzá pontos löket, furat, a szívó oldal hossza a beömlő nyillástól, a kipufogó oldal hossza a henger faláig. Egy ilyen kipufogót csináltatsz tuti hogy érezhető lesz, és a hatás nem marad el. 
>Ja Wiktornak igaza van a legjobb tuning a hengerfejtuning az hoz legtöbbet.
« Last Edit: 2008 March 08, 21:36:20 pm by zoli »

Robi

  • Guest
Re: Minden ami tuning
« Reply #14 on: 2008 March 09, 00:52:07 am »
>>>ralis illatosító +10% teljesitménynövekedés, kb. mint a sport kábeled.
>az 50-es rendszeredröl meg csak annyit, hogy pl. ha egy 2cm átmérőjü csapon ömlik a viz és a csap végére 10 cm átméröjü csövet heggesztesz mennyivel fog több viz kerülni a kannádba ugyanannyi idő alatt? A válasz ismert ugye? A kipuffal ugyanez a helyzet annyi külömbséggel hogy (fizikából tanultuk hogy a hideg gáz nehezebb) a meleg gáz nem tud olyan intenzitással távozni a csőböl tehát van ideje lehülni, és a nehéz hideg gázt a motorod erőböl fogja kitolni a teljesitmény rovására. Namármost ami változást éreztél az a füled által hallott sportosabb hang de az nem lóerö többlet, hanem decibel.  Röviden ennyi.

Köszönöm az enyhe lehülyézést!  :notworthy:

A tényen nem változtat, hogy Én éreztem az autómon a változást... és nem a decibel volt.
A másik, hogy nem írtam, hogy a sportkábelem csinált 10%-ot. Azt írtam, hogy a spirex, a sportkábel, a gyertyákkal és a direktszűrővel együtt, változást hozott... (mégegyszer írom: NEKEM)
Én még megcsinálom a 4-2-1-es leömlőt, a katalizátort és a chipet, aztán hagyom az egész motortuningot a **csába.
1.25-ös vacakból nem tudok 200Le-t kihozni sose... akármennyire is szeretnék.
Viktornak van igaza! Mustangot, vagy vmi nagyobb, 530Le-s autót kell venni és meg van oldva a dolog...

(Egyébként a gyári rendszer 45-ös... ez meg 50-es... na és? Ez aztán egyáltalán nem drasztikus. :D)
« Last Edit: 2008 March 09, 00:59:34 am by Robi »