Author Topic: Kormányrázás  (Read 29475 times)

zolee0307

  • Guest
Kormányrázás
« on: 2006 July 31, 09:09:51 am »
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy kinél fordult már el? kormányrázás és sikerül-e esetleg tenni vmit ellene.
Én pár hónapja vettem észre, hogy ráz 110-és 140 között, a szervízben meg csak elhajtják az embert arra hivatkozva, hogy centíroztatni kell meg ilyesmi.

Szóval egy kis segítséget kérnék ezügyben.

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Kormányrázás
« Reply #1 on: 2006 July 31, 09:32:58 am »
A kormány rázása pedig a kerékre vezethet? vissza. Vagy rosszabb esetben a futóm?re.
Els? körben nézesd meg a gumikat/felniket, ha tudod cseréld le ?ket egy tesztkör erejéig.
Ha ez nem segít akkor a futóm?vel lesz a bibi, esetleg még a kormánym?, de biztosat láttatlanban nem lehet mondani.
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Letho

  • Guest
Re: Kormányrázás
« Reply #2 on: 2006 July 31, 09:34:13 am »
Hali!

Nekem el?fordult ilyesmi 80 fölött iszonyatosan rázott a kocsi alatta semmi gond nem volt. Nállam tényleg a kerekekkel volt gond. A bal els? felnim megnyomódott (mint kés?bb kiderült fater lepatkázta valahogy), amikor kicseréltem megszünt a probléma. Vagy esetleg lehet még szálszakadás is, bár az zajjal is jár asszem. Szóval ne vesd el ezeket a lehet?ségeket se hátha tényleg csak egy gumi vagy felni probléma.

Üdv

Letho

Letho

  • Guest
Re: Kormányrázás
« Reply #3 on: 2006 July 31, 09:37:26 am »
Quote from: viktorwrz
A kormány rázása pedig a kerékre vezethet? vissza. Vagy rosszabb esetben a futóm?re.
Els? körben nézesd meg a gumikat/felniket, ha tudod cseréld le ?ket egy tesztkör erejéig.
Ha ez nem segít akkor a futóm?vel lesz a bibi, esetleg még a kormánym?, de biztosat láttatlanban nem lehet mondani.
Megel?zött az iskola mell?l ezt nem hiszem el :D :D :D :D :D :D
Nemhogy aludnál vaze :D :D :D :D :D :D

blackman

  • Guest
Re: Kormányrázás
« Reply #4 on: 2006 July 31, 18:00:17 pm »
Nekem is rázza 110 felett pedig már nem a gyári gumi van rajta sem a felni ez valami betegsége lehet  ??? ???

madarasz

  • Guest
Re: Kormányrázás
« Reply #5 on: 2006 August 01, 08:44:06 am »
Nekem is ráz, de csak 130 körül. Viszont 140 t?l ismét simán fut. 130 alatt szintén semmi gond. Nem gumi nem felni, legalább is nálam. Szerintem ez vmi gyári mahina.

csigavadasz

  • Guest
Re: Kormányrázás
« Reply #6 on: 2006 August 03, 23:53:54 pm »
Hali!

Sokan írták már ezt a problémát, de úgy néz ki megvan a megoldás!:) Nem akarok egy másik fórumot reklámozni, de az indexen is van egy fiesta fórum, ahol is leírták, hogy a kerékcserét megdrágító, de hatékony eszköz van rá, ez pedig egyfajta gumigy?r?, amit a kerék leszerelése után kel feltenni, majd vissza a kerék. A márkaszervízben erre rá kell kérdezni, hogy van-e nekik - kell lennie!!!!!!!!- de maguktól ritkán reklámozzák, nincs visszahívási akció sem. Biztos ami biztos nézd azért meg a fórumot, ott mindent pontosan leírtak hozzá! Nekem szerencsémre nincs ilyen gondom - ne is legyen!
Sok sikert!

blackman

  • Guest
Re: Kormányrázás
« Reply #7 on: 2006 August 04, 17:13:56 pm »
Hali!

Sokan írták már ezt a problémát, de úgy néz ki megvan a megoldás!:) Nem akarok egy másik fórumot reklámozni, de az indexen is van egy fiesta fórum, ahol is leírták, hogy a kerékcserét megdrágító, de hatékony eszköz van rá, ez pedig egyfajta gumigy?r?, amit a kerék leszerelése után kel feltenni, majd vissza a kerék. A márkaszervízben erre rá kell kérdezni, hogy van-e nekik - kell lennie!!!!!!!!- de maguktól ritkán reklámozzák, nincs visszahívási akció sem. Biztos ami biztos nézd azért meg a fórumot, ott mindent pontosan leírtak hozzá! Nekem szerencsémre nincs ilyen gondom - ne is legyen!
Sok sikert!



Helló

Leirhatnád a cimet hol lehet megtalálni.

Köszi ;D

Letho

  • Guest
Re: Kormányrázás
« Reply #8 on: 2006 August 05, 12:18:28 pm »
Hali!

Sokan írták már ezt a problémát, de úgy néz ki megvan a megoldás!:) Nem akarok egy másik fórumot reklámozni, de az indexen is van egy fiesta fórum, ahol is leírták, hogy a kerékcserét megdrágító, de hatékony eszköz van rá, ez pedig egyfajta gumigy?r?, amit a kerék leszerelése után kel feltenni, majd vissza a kerék. A márkaszervízben erre rá kell kérdezni, hogy van-e nekik - kell lennie!!!!!!!!- de maguktól ritkán reklámozzák, nincs visszahívási akció sem. Biztos ami biztos nézd azért meg a fórumot, ott mindent pontosan leírtak hozzá! Nekem szerencsémre nincs ilyen gondom - ne is legyen!
Sok sikert!



Helló

Leirhatnád a cimet hol lehet megtalálni.

Köszi ;D

Szerintem erre gondolt.

csigavadasz

  • Guest
Re: Kormányrázás
« Reply #9 on: 2006 August 05, 14:15:33 pm »
Quote
Szerintem erre gondolt.

Stimmel:D!!! Bocs, hogy nem írtam le a címet! Vissza kell egy kicsit olvasni a fórumban, de ha jól emlékszem, nem túl régi hozzászólásban írta le vki a megoldást.

tavaszilevente

  • Guest
Re: Kormányrázás
« Reply #10 on: 2006 August 11, 12:58:31 pm »
A kormányrázás csak bizonyos évjáratú Fiestánál fordul elő - 2004-2005 -.
Az oka: a kerékfelfüggesztés során valahogy rosszul méreteztek, és a keréknek van kb. 1mm-es rés, ahol "billeghet, mozoghat". agyobb tempónál instabillá válhat. Ezt jobbb szervízben úgy oldják meg, hogy egy fémgyűrűt rögzítenek a kerék, és a felfogatása közé, amivelo ez a rés eltűnik, így már nem ráz a kocsi. Ezt kb. 2 évente cserélni kell, aminek költsége van, de még mindig ez a megoldás. Vajon miért nem hívták vissza ezeket a Fiestákat...?

Isti

  • Guest
Re: Kormányrázás
« Reply #11 on: 2006 August 14, 16:55:56 pm »
Helló mindenkinek!

Nemrég találtam rá az oldalra és meg kel, hogy mondjam nagyon megörültem, ugyanis épp autóvásárlás elött állok. A tervezett autó történetesen épp 1 fiesta (tdci).
Segítséget szeretnék kérni, érdekelnének az esetleges típushibák, ill. mire kellene különösen odafigyelni vásárláskor.
Előre is köszönöm.

blackman

  • Guest
Re: Kormányrázás
« Reply #12 on: 2006 August 14, 17:14:05 pm »
Helló mindenkinek!

Nemrég találtam rá az oldalra és meg kel, hogy mondjam nagyon megörültem, ugyanis épp autóvásárlás elött állok. A tervezett autó történetesen épp 1 fiesta (tdci).
Segítséget szeretnék kérni, érdekelnének az esetleges típushibák, ill. mire kellene különösen odafigyelni vásárláskor.
Előre is köszönöm.

Szia

Arra figyelj oda hogy ne bírjanak lebeszélni az autóról: ;D
Sajna tdci ben nincs tapasztalatom de amúgy jó kis autó ;D

csigavadasz

  • Guest
Re: Kormányrázás
« Reply #13 on: 2006 August 19, 01:25:06 am »
Helló mindenkinek!

Nemrég találtam rá az oldalra és meg kel, hogy mondjam nagyon megörültem, ugyanis épp autóvásárlás elött állok. A tervezett autó történetesen épp 1 fiesta (tdci).
Segítséget szeretnék kérni, érdekelnének az esetleges típushibák, ill. mire kellene különösen odafigyelni vásárláskor.
Előre is köszönöm.

Szia!
Előzör is tudod, hogy turbós ezért alacsony fordulatszámon halott a motor, másrészről amíg nem érte el az üzemi hőfokot az"olajkályha" nem ajánlatos pörgetni, mert hamar ki lehet nyírni. Hangosabb mint a benzines változatok, de hát DISEL!!!, mindazonáltal 100 felett nincs motorhang csak a turbó fütyül:)! Tesztút nélkül ne hozd el, keress olyan helyet, ahol 120 fölé is tudsz gyorsulni vele - lásd kormányrázás.
Megjegyzem, sajnos egy márkatárs a héten csaknem kinyírt azzal, hogy a padkára szorított le, miközben előztem - neki kevés az egy sáv :((- de csak ha el nem engedem 120 felett!!!! a kormányt sem tapasztalok semmilyen szitálást - 120 felett jobban remeg a kormány mint alapból, de ezt a remegést csak akkor érzékeled, ha elengeded a kormányt , ami köztudottan az idiótaság mezsgyéjére vezet!
Azért is érdemes meghajtanod a gépet, mert látni fogod, hogy kb 1700-1800 körül kezd el húzni a motor, de 3000 fölé nem érdemes pörgetned, mert ott már csak a hangja jön meg ereje aligha - 68LE. Ha egy ilyen pörgős 15-25 perces utat követően a tulaj nem szól, hogy megállva járasd még egy kicsit a motort alpjáraton, hanem hagyja, hogy leálítsd, köszönd meg a próbakört és húzz el onnan!!!!!!!!!!!!!! TILOS leálítani hajósabb út után azonnal a diselt, mert a turbó hőmérséklete az egekben jár, az olaj, amiben a tengelye fürdik és ami hűti ugyancsak akkor fejti ki hűtő és kenő hatását, ha járatod 1-2 percet a motort, amíg annyira lehül, hogy ha a tengely megáll nem ég rá az olajfilm.

Hűűű de sokat dumáltam:))  ;D

Isti

  • Guest
Re: Kormányrázás
« Reply #14 on: 2006 August 20, 09:08:24 am »
Köszönöm az értékes tanácsot. Most már ennyivel is okosabb lettem. Szerintem azért nem sok autós bánik ilyen szakszerűen a géppel (sajnos), mivel nem igazán vannak tisztában a működése lényegevél. Tapasztalatom szerint jellemzőbb a "beleülök tövig a pedált azt hadd szoljon" effektus.
Többször szóbakerült a kormányrázás is mint probléma. Ez a jelenség orvosalható valamivel -hatásosan- vagy ez egyszerűen ilyen és kész?