Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : zolee0307 2006 August 29, 10:02:01 AM
-
Sziasztok!
A kötelező szervízzel kapcsolatban szeretnék kérdezni ezt azt.
Májusban megvolt az 1 éves kötelező szervíz, akkor 10.000 km volt a kocsiban. Viszont a szervízintervallum 1 év,vagy 20.000 km. Na mármost, ha meglesz a 20.000 km (valószínű korábban, már 2 éves kora előtt meglesz) akkor is vinni kell kötelező szervízre?
Ha szeretném azt hogy 10.000 km-ént legyen olajcsere (+ szűrők, ilyesmi),akkor én vihetem szervízbe, megcsinálják? Ja és ez hogyan befolyásolja a szervízelést, konkrétan megcsinálnak ilyenkor mást is ami a szervízkönyben elővan írva (bővített szervíz meg ilyesmi)?
Előre is kössz a segítséget!
-
Helló!
Hogy mit csinálnak meg és mit nem a szervíz alkalmával azt sajna nem tudom (új autóm még nem volt, így a kötelező szervízeket megusztam), viszont azt igen, hogyha elöbb van meg a kilóméter mint ahogy az időben esedékes lenne akkor elkell vinni szervízbe. Kollégámnak sem vették jónéven, hogy 16500 kilóméterrel vitte a 15000-es szervízre a kocsit (bár az nem ford).
-
Helló!
Hogy mit csinálnak meg és mit nem a szervíz alkalmával azt sajna nem tudom (új autóm még nem volt, így a kötelező szervízeket megusztam), viszont azt igen, hogyha elöbb van meg a kilóméter mint ahogy az időben esedékes lenne akkor elkell vinni szervízbe. Kollégámnak sem vették jónéven, hogy 16500 kilóméterrel vitte a 15000-es szervízre a kocsit (bár az nem ford).
Ja ja még az ideszúrnám, hogy ha lehet mindenféleképpen legyél ott a kocsival, ha előszőr vagy a szervízben , mert sajnos és ez majdnem minden márkaszervízre érvényes (tisztelet a kivételnek) néha átszokták vágni az ember gyerekét.
A lekésett kilóméterről csak annyit, hogy álltalában adnak +-1000 km-t (persze ez nem érvényes mindenhol asszem), de valóban jobban örülnek,ha inkább elöbb viszed, mint később. Ha nagyon elkésel a dologgal, akár még a garit is bukhatod.
Elméletileg a 10,000 -es szervíz és az 1 éves ugyanaz. Ha a 2 éved járna le a akkor is csak ugyanazokat cserélnék ki gondolom , amit a 20.000 km-esnél. Ez valahogy úgy megy szerintem, hogy minimum évente legalább egyszer ellenőrizniük kell a kocsit, és az esedékes dolgokat. Az én autómhoz elég részletesen le van írva, hogy mit ellenőriznek és mit cserélnek. Hiába mentél vele csak 5000 km-et lehet,hogy 1 év után az olaj már nem rendelkezik a megfelelő tulajdonságokkal, és emiatt cserélni kell, ugyanezt lehet a légszürővel, gyertyákkal stb stb. Ha meg lejárt a kilómétere akkor cserélni kell a meghatározott alkatrészeket.
Végezetül, elméletileg 10-15 ezer kilóméterekre vannak beosztva a szervizek. Ha te elöbb akarsz rajta cseréltetni pl olajat, vagy a szűrőket ahogyan írtad is azt meg fogják csinálni, de abban nem vagyok biztos, hogy a többi dologhoz is hozzányúlnak, mivel lehet,hogy azoknak még nem járt le a "szavatossága". Persze ha te azt mondod, hogy cseréljék ki akkor megteszik, és valószínüleg ha pont a következő szevíznél lenne esedékes, akkor azt vagy jóváírják arra , vagy az alkatrész cseréjét eltolják a szavatossági idejével. Nekem gyujtáselosztófedelet és rotort pl nem cseréltek , mert két szervíz között kicseréltettem. Ezeknél a szervízeknél érdemes egy bevált márkaszervízhez ragaszkodni, mivel ott álltalában számítógépre felviszik a kocsin végzett javításokat és cseréket, igyhát mindíg tisztában lesznek vele,hogy a kocsin mit kell és mit nem kell cserélni.
Huh ez jóó hoszzú lett remélem segítettem . ;)
-
Nekem egy hang nem sok annyit nem szóltak sem az első (bár az nem volt kötelező 1500km-nél) szervíznél, amikor 5500-nál adtam le és most sem pár napja, hogy a 20.000-esre 23.500km-el vittem be! Egyébként az egy év is lejárt egy hónappal amikor a másodikra vittem szóval azért is szólhattak volna, de semmi! A kocsinál ott voltam, bár nem végig, mert eluntam, de kicseréltek szűrőket, olajat, féket és fékbetétet ellenőrzött (a betétet te fizeted ha kell), tulajdonképpen átnézte mindenhol a kocsit a pasas! 29.900Ft-ért (Petrányi, Üllői út) Bye
-
Nekem egy hang nem sok annyit nem szóltak sem az első (bár az nem volt kötelező 1500km-nél) szervíznél, amikor 5500-nál adtam le és most sem pár napja, hogy a 20.000-esre 23.500km-el vittem be!
Örülj neki ;D a GM-nél lehet hogy ezt szigorubban veszik, nekem nem fordom van ;)
-
Tehát egy év vagy 20000 km. Amelyik elöbb elérkezik az a mérvadó. Az egy év az olaj
társaságok miatt van.Ők azt mondják hogy ha te egy év alatt nem mész egyetlen km. se akkor is cserélni kell az olajat. Tehát az egy éves szabály ezért van.Ha meg használod rendesen az autót 20000km nél megint csak.A normális szervizeknél ügyfélmegtartás
miatt nagyon rugalmasan kezelik a témát..20000 KM -ES SZERVÍZNÉL olaj+szürő csere,levegőszürő csere, Ha klimás akkor pollenszürő,féktisztítás futómű és villamossági átv. fékhatás mérés, ....stb
-
A pollenszürőről csak annyit,hogy gyárilag nincs a klimás Fiestában!! Csak ezt a kocsi átvételekor néhol elfelejtik közölni a tulajjal!!!
-
És kiegészítésként, ha bevitted a szervízbe mondjuk 10e km nél akkor megint egy év vagy
+ 20e km tehát előről kell számolnod:)
-
Üdv! Tanácsot kérnék: 2004.12. havi 1.3-as 70 Le-s klímás Fiestám van
Kérdés: Mit és mennyi kilométernél kell(ene) cserélni a szervízek alkalmával?
Az olajcsere: 1 év, vagy 20ezer km.Amelyik előbb bekövetkezik
Levegőszűrő?
Pollenszűrő?
Gyertyák?
Futőműállítás?
Klímítisztítás?
???
-
Üdv! Tanácsot kérnék: 2004.12. havi 1.3-as 70 Le-s klímás Fiestám van
Kérdés: Mit és mennyi kilométernél kell(ene) cserélni a szervízek alkalmával?
Az olajcsere: 1 év, vagy 20ezer km.Amelyik előbb bekövetkezik
Levegőszűrő?
Pollenszűrő?
Gyertyák?
Futőműállítás?
Klímítisztítás?
???
http://www.ford.hu/ie/ind_op/-/ind_rep_info/-/-/-/-#[url][http://www.ford.hu/ie/ind_op/-/ind_rep_info/-/-/-/-#/url] oldalon ráklikelsz a ford etis szervizoldalra, majd ford szerviz :-X
-
Üdv! Tanácsot kérnék: 2004.12. havi 1.3-as 70 Le-s klímás Fiestám van
Kérdés: Mit és mennyi kilométernél kell(ene) cserélni a szervízek alkalmával?
Az olajcsere: 1 év, vagy 20ezer km.Amelyik előbb bekövetkezik
Levegőszűrő?
Pollenszűrő?
Gyertyák?
Futőműállítás?
Klímítisztítás?
???
Nekunk 1.4es van most kell vinni évestre, 20ezret nem érte el.
Cserélendő cuccok 1.4benzin 16szelepes 5 ajtós kézi váltós Ghia felszereltség
Olajszűrő: 1 032Ft
Légszűrő: 3 007Ft
Üzemanyagszűrő: 2 309Ft
Olajleeresztő csavar (tömitéssel): 1 063Ft
Pollenszűrő: -gyári: 4 718Ft
-gyári beszállítói: 3 082Ft
Első fékbetét: 7 603Ft /megnéztem kb 5ezret bírhat, tárcsa vastagság 21mm /20mm-nél kell cserélni/
Ablaktörlő szett első: 3 676Ft
hátsó: 1 198Ft
Ford 5W30-as olaj 5 literes: 6 334Ft /4liter kell csak/
Az árak a nagyautótól vannak minden Ford Motorcraft, Mondeoclub kedvezményre. Ivanicséknál lezsíroztam, hogy vihetem az anyagot és csak munkadíjat fizetek.
üdv: fusim
-
Ivanicsékhoz sok szerencsét. Amit felsoroltál jóval olcsób mit az Iv. nál nekem adtak, de többet szerelni nem fogom odavinni. Éves szervíz cak pak 50ezer, ez korrekt mint megtudtam, de pl a fordulatszám problémámat nem tudták javítani, érdekes Petrányiéknál egyből megcsinálták!
-
Ivanicsékhoz sok szerencsét. Amit felsoroltál jóval olcsób mit az Iv. nál nekem adtak, de többet szerelni nem fogom odavinni. Éves szervíz cak pak 50ezer, ez korrekt mint megtudtam, de pl a fordulatszám problémámat nem tudták javítani, érdekes Petrányiéknál egyből megcsinálták!
Hibatároló üres - kiolvastam, ablakmosót, hűtővizet felöntöm max szintre, izzókat megnézem, ha kell kicserélem amit kell. Fékbetéteket átrakom itthon 7es imbusz meg pár kulcs kell csak hozzá, ilyen drága dolgot ne javítgassanak nekem aranyárba. Pecsét meg kell, kasznit alaposan vizsgálgassák meg rozsdailag, ha találnak vagy én találok az garanciás 12 évig. Remélem 12K ból megúszom.
-
Kérdésem az lenne, hogy Budapest XI. kerületben (Gazdagrét) ill. környékén milyen megbízható komoly Ford márka szervíz van?
Eddig Sólymárra volt víve ahol fateromék cége közelében van Ford service és ők ugyan jók voltak, de most már messze van mert fater nem jár oda.
És a lakótelep alatt van Ford Dankó, de ő nem hivatalos kereskedő & szervíz hanem valami márkahű független. Nálla a középső fékláma izzó 1db=1200Ft volt . Nem tudom, hogy ez drága-e mert ő is mondta, hogy meglepte az ára! (mert amikor mentem nem volt neki és másnapra hozott és addig ő se tudta az árát megmondani)
Segítségeteket előre is köszönöm!
-
Baloldalt a "Hasznos linkek" alatt megtalálod a magyaroszági márkaszervízek listáját.
-
Igen van ott egy szervíz én addíg oda hortam a kicsikét (mmár nem nagyon teszem ezt!)
-
Igen van ott egy szervíz én addíg oda hortam a kicsikét (mmár nem nagyon teszem ezt!)
Egészpontosan ezt, hogy értsem. Jó vagy rossz?
Drága vagy reálíis, esetleg olcsónak is mondható?
Mi az oka, hogy most már nem ill. nem nagyon teszed?
Köci
-
Hát nézd j munkát végeznek, meg minden, de a fordulatszámom nem volt jó és elkezdték sorolni, hogy nekem mekkora költségeim lesznek egy garanciális kocsinál. Átvittem a Petrányihoz, aztán ingyen olyan dolgot cseréltek rajta, ami a közelében sem volt az Ivanics féle tipél:)
-
Én most vettem 5 liter 5W 30-as olajat (2.000 ért munkatársamtól)+olajszűrőt... majd megoldjuk okosba otthon a szervizet :D ;D
De azért majd szerelőbácsival is megnézetem a kicsikét, ha itt lessz az ideje...
Nálunk nagyon barátságosak a szervízben, segítőkészek... és ha éppen nincs jobb dolga az embernek és ott van, akkor szívesen elmondják, hogy mit csinállnak!
-
Ivanicsékhoz sok szerencsét. Amit felsoroltál jóval olcsób mit az Iv. nál nekem adtak, de többet szerelni nem fogom odavinni. Éves szervíz cak pak 50ezer, ez korrekt mint megtudtam, de pl a fordulatszám problémámat nem tudták javítani, érdekes Petrányiéknál egyből megcsinálták!
Megvolt a szervíz és megállt 20K alatt 8) Amit vittem minden beépült. Javasoltak gyertyacserét és fékfolyadék cserét - azokat kértem - ők adták az anyagot az is benne van a végösszegben. Megnézték a kasznit rozsdásodás garanciára és pecsételtek 3 helyen a könyvbe - a fékfolyadékra kasznivizsgálatra és a szervízre külön kocka van. Külön pénzért lemosattam velük a motort szép lett. Rendesek is voltak kb 3 óra alatt végeztem - közben megnéztem a szavoja parkot.
-
TomiFiu ha a pótféklámpa izzót 1200-ért adta,akkor jól átvert,mert én egy autósboltban 280 ft-ért vettem,és bele is raktam saját kezűleg. viszont az esztergomi szerviz mennyire megbízható?? van valakinek információja róluk? most viszem 1 éves szervizre,bár már 15 hónapos,de előző gazdája pont akkor adta be a kereskedésbe,amikor 1 éves lett,úgyhogy.... mennyi pénz lesz 1.4 16v szervizelése?? 7000 km van benne.
-
TomiFiu ha a pótféklámpa izzót 1200-ért adta,akkor jól átvert,mert én egy autósboltban 280 ft-ért vettem,és bele is raktam saját kezűleg. viszont az esztergomi szerviz mennyire megbízható?? van valakinek információja róluk? most viszem 1 éves szervizre,bár már 15 hónapos,de előző gazdája pont akkor adta be a kereskedésbe,amikor 1 éves lett,úgyhogy.... mennyi pénz lesz 1.4 16v szervizelése?? 7000 km van benne.
kb 50K HUF ra számolhatsz márkaszervíznél, ha okosba megveszed magad az anyagot akkor 40 alatt kicsivel meg bír állni. Olvass vissza ebben a topicban.
-
.... mennyi pénz lesz 1.4 16v szervizelése??...
Az, hogy 1.4 16v semmit sem szamit :).
Az arak szeles skalan mozognak, es egeszen mastol fuggnek.
Az elso kerdes, hogy milyen olajat rak bele a szerviz (vagy legalabbis milyet szamlaz :-[). A gyari 5w-30 FE felszintetikus szervizben kb. 2000/liter, ha magad viszed, kb. 7-8ezer/5 liter (elotte meg kell kerdezni, hogy elfogadjak-e). Egy draga Mobil olaj a szevizben lehet 20ezer/4 liter is.
Az olajszuro kb. 1.5-2 ezer.
A legszurot gyari eloiras szerint 60ezer km-enkent kell cserelni, de a magyar poros kornyezetben 20-30ezer km is jogos. 7000 utan korai, de ha rabeszelnek, akkor kb 4 ezer.
Aktiv szenes pollenszuro csereje evenkent, ara kb 5ezer. Van ahol a beszerelesert is kulon dijat szamolnak, bar szerintem ez is beletartozik a szerviz oradijba.
Szoba johet a fekfolyadek csereje is, tekintve, hogy a gyar 2 evet ir elo, es a kovetkezo szerviz kivul lesz a ket even. Bar az a par honap szerintem nem szamit.
7000 km utan mas (fekbetet, fektarcsa, benzinszuro ) csereje nem indokolt.
Rendes szervizben a munkadij 1.2 szervizora (kb. 8ezer), esetleg 0.8 ora (de ilyen csak a meseben van).
Lehuzos szervizben kulon felszamolnak mindent, ami eszukbe jut, akar 20ezer forint munkadijig bezarolag. Az egyetlen vedekezes: elore meg kell kerdezni, hogy mibe fog kerulni.
Figyelni kell, hogy a karosszeria atvizsgalast is bepecseteljek. Van olyan szerviz, ahol ezert kulon 4500-at kernek (lasd lehuzas).
Ennyi a tapasztalatom, illetve hallomasbol, telefonon szerzett infom.
En a minimalis szervizt (boltban vett olaj es olajszuro, legszuro kifujas, pollenszurom nincs) kb 15 ezerbol szoktam meguszni. Ez a minimum.
Ja, es mindig ott allok a kocsi mellett szerviz kozben :). Egyreszt latom, hogy mit csinaltak meg es mindig tanul valamit az ember.
-
Szervíz: első éves szervizem 30ezer volt, de most a második (novemberben ) 50ezer nem jártam utána semminek, úgyhogy mindent a fordék adtak belőle (ja és ebben ablaktörlők is voiltak:))
Hátsó féklámpa. A Bárdiba a középszőt 191FUH-ért vettem kedvezmény nélkül (normál féklámpát kettőt vettem egy ford alkatrészesnél 320HUFért. Természetesen magam raktam be a helyére!
-
Szervíz: első éves szervizem 30ezer volt, de most a második (novemberben ) 50ezer nem jártam utána semminek, úgyhogy mindent a fordék adtak belőle (ja és ebben ablaktörlők is voiltak:))
Hátsó féklámpa. A Bárdiba a középszőt 191FUH-ért vettem kedvezmény nélkül (normál féklámpát kettőt vettem egy ford alkatrészesnél 320HUFért. Természetesen magam raktam be a helyére!
Petrányinál 23K-t mondtak munkadíjra Ivanicsnál 16K-t - természetesen mindkét helyen anyag nélküli ajánlatot kértem. Kicsit több lett a vége extra gyertya és fékfolyadék csere miatt. Gyári anyagot nagyautonál vettem - árak az előző lapon.
Minden izzót ki lehet cserélni házilagosan - le van írva és rajzolva a könyvbe, ajánlott venni egy Torx csavarhúzót - ha jól emléxem 30-as méretet az első lámpák kiszereléséhez.
-
köszönöm a válaszokat. hát az esztergomi fordnál tök normálisnak tüntek,mert beletolattak a jobb első ajtóba,elmentem a biztosítós papírral,és a szervízvezető mondta,hogy karcos a tükör,azt is lecseréli. erre megkérdeztem,hogy mennyivel drágább az elektromos,mert inkább ráfizetek egy kicsit,és legyen elektromos. erre a szervizvezető azt mondta,hogy akkor elektromosat raknak fel,mert a biztosító kifizeti ;)
-
Akkor még jól jártál az esztergomiakkal! gratula! és egyben sajnálom is a kocsi miatt emlékszem mikor az enyémbe jöttek bele :( majdhogynem idegösszeomlást kaptam :D
Izzócsere:
Fusim:
Minden izzót ki lehet cserélni házilagosan - le van írva és rajzolva a könyvbe, ajánlott venni egy Torx csavarhúzót - ha jól emléxem 30-as méretet az első lámpák kiszereléséhez.
Igen, de tegyük hozzá, hogy a könyv alapján elindul az ember izzót cserélni, nem árt ha van a közelbe olyan aki már cserélt benne izzót! Nem egy bonyolult dolog a csere, csak a könyv hát hogy is mondjam... mintha más dimenzióban mozogna. Olyan mintha egy egyetemi docens egy kőművesnek elmagyarázná hogyan tartsa a kalapácsot, mindezt bináris karakterekkel ;D (azaz rajta kívül senki nem érti meg!)
Jaj! elnézést, nem akartam megsérteni egyetlen docenst, ha van köztünk, de olvastam már egy két olyan dolgot amit ők írtak 8)
-
Sziasztok!
Nekem a kötelező szervizekkel kapcsolatban az lenne a kérdésem, hogy ha voltam az ajánlotton, akkor akkortól kell-e számítani az egy évet vagy rendesen az üzembehelyzéstől. Csak azért kérdem, mert most februárban telik le az 1 év, de valakitől azt hallottam, hogy az ajánlott is beszámít. Ha ez alapján megyek és mégse így van, akkor az nálam 4 hónapos csúszás lenne.
Az is érdekel, hogy vihetem-e bárhova? Mármint Ford szervizbe. A Váci úti Fortnál vettük, de oda nem szeretném többet vinni, mert az ajánlott olajcserénél 18.000-et kértek el és ez szeintem több, mint rablás! Ráadásul hiába mondtam, hogy nyikorog valami hátul, rá se néztek.
Garival kapcsolatban kérdezném, hogy mennyire garancia a garancia? A bal első hangszóróm nem szól. Nyikorog valami bal hátul (korábbi írásokból azt szűrtem le, hogy talán az ajtózsanér). Be vagyok tojva, hogy nagyon lehúznak.
Zolee!
Korábban írtad, hogy fura zajt hallasz, ha a kuplung nincs benyomva. Nos, mostanában nálunk is ez a helyzet és eléggé bosszant. Történt valami feljemény az ügyben? Vagy ezzel tényleg együtt kell élni?
-
Egy év az utolsó szervíztől számmít, vagy 20000 km
A ford szervizek bármelyikébe viheted, de a 18000FT sajna reális... nekik!!! :BangHead:
A hangszóró természetesen garanciális, így foglalkozniuk kell vele!
A csikorgás esetében 20% fog veled foglalkozni a többi meg ráfogja valamire azt :binkybaby: :binkybaby:
Vidd a Petrányiba (kerepesi út, nem az űlői!) ott foglalkoznak a kocsival, saját tapasztalat!!!
sok szerencsét!!!
-
Üdv!
Köszönöm a gyors választ!
Bár nekem az Üllői úti Petrányi közelebb lenne, de lehet, hogy megfogadom a tanácsod. Én már azon gondolkodtam, hogy kiveszek inkább egy nap szabit és elviszem Solymárra a gépet, mert egy ismerősöm a Kókuszát oda vitte és állítólag 25-ből megúszta az első éves kötelezőt!
Végül is bármit megtennék mert a célom az, hogy tényleg a legjobbat kapja a gép, de ne húzzanak le.
Egy érdekes sztorit osztott meg velem egy cimborám ezzel kapcsolatban, ami sajnos általános probléma a szervizelésekkel kapcsolatban. Egy Opel Compojuk volt és 60.000 Km-nél (a szabály szerint ugyan) ki akarták cserélni a vízpumpát. Ők erről inkább lemondtak, mert anyagilag nagyon megterhelő lett volna. 160.000 ezer Km volt a szekérben, amikor eladták és még mindig a gyári vízpumpa volt benne, ami tökéletesen szuperált. És ez még nem is egy extrém eset.
Mégegyszer köszönöm a segítséget!
-
Nekem azt mondták a fordnál ,hogy az ajánlott szervíz nem ugyanaz mint az éves rendes azervíz.Nem ugyanazt csinálják,vagyis kevesebb mindent.Úgyhogy szerintem a forgalomba helyezés a tuti kiinduló pont.Szerintem.
:wav: :wav:
-
"Egy év az utolsó szervíztől számmít, vagy 20000 km"
Nem egyertelmu a dolog. Az olaj szempontjabol valoban lehet varni tovabbi egy evet, de a 2500km-es szerviz nem igazi szerviz, inkabb csak olajcsere. A gyar nem teszi kotelezove, nincs rogzitve, hogy mit kell ellenorizni, tehat lehet hogy utolag azt mondjak, hogy nem ellenoriztetted az autot evenkent. Meg kell kerdezni az FMH-t.
(www.ford.hu)
Mas: Solymaron nekem is jo tapasztalataim vannak.
Mas: A vizpumpa cserejenek elmulasztasa szerencsejatek. Mivel a vezermuszij hajtja meg (gondolom az Opelnel is igy van), ha beall a csapagya, akkor elszakithatja a vezermuszijat => motorgeneral. Most nem lett belole baj, de nem biztos, hogy igaza volt a cimboradnak.
-
üdv mindenki nekem 1 évs mult a fordom 13-ez er van benne a kötelezö szervizen volt
a következöket cserélték: olaj+szűrö ,lég szürőt
egyéb problémám volt nehezen járt a váltóm főleg lűkiből
kiderült hogy szinte nem volt a váltóba oil 20-ezerig kibirta volna?
az alap járatom 1200 volt szinte álandóan le vették 750-800 közé kb,
raktak be pollenszürőt mert gyárilag nem volt benne.
Téli gumi fel szerelés 4 felin fel rakása 10-15 percalatt megvan ez nekem 3 órába került
az egyik csavar száron meg volt szakadva a menet + a szerviz ez el vet egy egész napot
és ez mind csak csupán 25-ezer volt
-
"Egy év az utolsó szervíztől számmít, vagy 20000 km"
Nem egyertelmu a dolog. Az olaj szempontjabol valoban lehet varni tovabbi egy evet, de a 2500km-es szerviz nem igazi szerviz, inkabb csak olajcsere. A gyar nem teszi kotelezove, nincs rogzitve, hogy mit kell ellenorizni, tehat lehet hogy utolag azt mondjak, hogy nem ellenoriztetted az autot evenkent. Meg kell kerdezni az FMH-t.
(www.ford.hu)
Mas: Solymaron nekem is jo tapasztalataim vannak.
Mas: A vizpumpa cserejenek elmulasztasa szerencsejatek. Mivel a vezermuszij hajtja meg (gondolom az Opelnel is igy van), ha beall a csapagya, akkor elszakithatja a vezermuszijat => motorgeneral. Most nem lett belole baj, de nem biztos, hogy igaza volt a cimboradnak.
A vízpumpát nem a vezérműszíj hajtja - 1.4 esnél biztosan - csak a cseréjéhez le kell szedni a vezérműszíjat is, mert nem lehet hozzáférni. Vizpumpa csere kb 150ezer kilóméterenként esedékes. Minimum minden második vezérműszíj garniturához vegyél vízpumpát is.
-
üdv mindenki nekem 1 évs mult a fordom 13-ez er van benne a kötelezö szervizen volt
a következöket cserélték: olaj+szűrö ,lég szürőt
egyéb problémám volt nehezen járt a váltóm főleg lűkiből
kiderült hogy szinte nem volt a váltóba oil 20-ezerig kibirta volna?
az alap járatom 1200 volt szinte álandóan le vették 750-800 közé kb,
raktak be pollenszürőt mert gyárilag nem volt benne.
Téli gumi fel szerelés 4 felin fel rakása 10-15 percalatt megvan ez nekem 3 órába került
az egyik csavar száron meg volt szakadva a menet + a szerviz ez el vet egy egész napot
és ez mind csak csupán 25-ezer volt
Hali!
Hol volt, mármint hol szervizeltetted? Milyen szív dohog a sárkányban? Nálam is problémás az alapjárat - ingadozik (1,4 TDci). Tudod mi okozta a magas alapjáratot? Sok kérdés tudom, de már jó lenne orvosolni a gondot!
-
Szia Pharao M41!
A kuplungom még mindig zajos, amikor nincs benyomva. Ez ilyen és ilyen is marad sajna, szériahiba.
Nekem most lesz 1-2 hónap múlva 2. éves kötelező, legalábbis én megveszem az olajat, szűrőket, mint a szervíz adja. Ezzel vagy 10000-et szerintem megspórolok. Olvastam valamelyik hozzászólásban, hogy hozott olaj esetén meg kell kérdezni a szervízt, hogy elfogadja-e. Velem is problémáztak az olaj miatt, de a szervízkönyvben fel van sorolva egy csomó olajspecifikáció, amit bele lehet rakni, én vettem négy litert 8000 Ft-értés azt rakattam bele (igaz nincs ford specifikációja, de szerintem vmivel jobb is mint az elöző ford olaj volt, mert az 2000 km után korom fekete volt, ennek még azért látszik a színén egy kis olaj szín). Az meg sehol nincs leírva, hogy csak a szervíz által adott olajat lehet bele rakni.
Tényleg érdemes ott lenni a kocsinál. Múltkor elvittem a gépet, mert nem tudtam kinyitni a motorháztetőt (beragadt a zár, vagy mi, csak be kellett zsírozni), majd miután megszerelték még kötelező szervízt akartak csinálni. Ha nem szólok szerintem meg is csinálják.
-
Sziasztok!Tudna nekem valaki Miskolcon vagy közvetlen közelében egy megbízható szervízt mondani,mert az itteni Ford márkaszervízkről sajna túl sok jót nem lehet hallani!(Kigyulladt a motorhibát jelző led a műszerfalon,és meg akarom nézetni!)Köszi
-
Szevasztok!
Mint látjátok még ujj vagyok itt.
Auto Fort Könyves Kálmán krt. A gépet itt vettem, van valamilyen tapasztalat róluk? Lassan szervízem lenne náluk.
-
Szevasztok!
Mint látjátok még ujj vagyok itt.
Auto Fort Könyves Kálmán krt. A gépet itt vettem, van valamilyen tapasztalat róluk? Lassan szervízem lenne náluk.
A szervizről itt (http://fiestaklub.hu/index.php?option=com_smf&Itemid=95&topic=85.msg796#msg796) olvashatsz.
U.i.: kérlek máskor használd a keresőt, köszi ;)
-
... a szervízkönyvben fel van sorolva egy csomó olajspecifikáció, amit bele lehet rakni, én vettem négy litert 8000 Ft-értés azt rakattam bele (igaz nincs ford specifikációja, de szerintem vmivel jobb is mint az elöző ford olaj volt, mert az 2000 km után korom fekete volt, ennek még azért látszik a színén egy kis olaj szín).
A fekete szín az olajnál (főleg dízel esetében) nem feltétlenül hiba. Azt jelenti, hogy az olaj lebegteti a finom szennyeződéseket. Ez az egyik feladata.
Legalabbis ezt szokta mondani az Index: "Milyen olajat" fórumában a Castrol-os szakértő.
-
Sziasztok!
Megvolt az 1 éves kötelező. Megosztom veletek tapasztalataimat.
Telefonok:
Auto-Fort (Auto-Fort, Váci út) 40.000.- + 5 ha pollenszűrő csere is.
Petrányi (Üllői út) 30.000.- és elmondták, hogy mit mért kell cserélni illetve ellenőrinzi.
Ford Solymár-Szalay (Solymár) 18-20 ezer.
Mindenhol segítőkészek voltak.
Az árak és a baráti tanácsok miatt viszont az utóbbit választottam. 9-re adtak időpontot, fél kilenckor már átadtam a kocsit. 9.50-kor vitték be a műhelybe és két órán belül jött ki. A felvétlenél gyors és pontos az ügyintézés. Külön rákérdeztek, hogy van-e valami probléma. Volt. A bal első hangszóró nem szól, nyikorog valami hátul és nem benyomott kuplungnál fura zörej hallható.
Mindent kicseréltek, amit ilyenkor kell + hangszóró + bezsírozták a nyilászárókon a csúszó alkatrészeket. A nyikorgás inkább a hátsó öv mechanikából hallatszott, de nem tudom azzal foglalkoztak-e. Mindenesetre határozottan kevesebbszer hallatszik, inkább csak a közepes és nagyobb bukkanókon. (A fővárosi utakon ez persze nem nagy vigasz, ezért érdeklődve várom a tanácsokat.) A váltóba töltöttek még egy kis olajat a kerregés miatt, de ez nem igazán változott, mondták is, hogy ez ilyen és így normális.
Összeségében elégedett vagyok és ajánlani tudom mindenkinek ezt a szervizt!
Olajszűrő EFL 600: 1.679.-
Motorolaj 5W30: 12.709.-
Légszűrő FIE.2002 ZETEC: 4368.-
Óradíj 1.2 óra: 8208.-
Össz: 26.964.-
-
Sziasztok!
Hmm, szervíz... kényes dolog.
Én nagyon tudom ajánlani az Auto-Fort (Piramis) III.kerületi állomását.
Van egy nagyon korrekt munkafelvevő (Kulcsár Béla). Igazi régi szaki, pontos, precíz. Régebben egy komoly flottát kezelt nekünk (140 Transit), onnan az ismerettség.
Bármi problémám kérdésem van, mindenben segítőkészek. Alkatrész árak? Szerintem a minőségnek, ára van, de ez biztonságot, megbízhatóságot ad cserébe. Rövid időn belül tud időpontot adni, é általában pontosan időre elkészül a járgány.
Csak ajánlani tudom!
Két vidéki szervízt is ajánlnék, ahol jó tapasztalatokat szereztem. No persze nem mert mindig javítatni mentem: Székesfehérvár, Ford Simő, Illetve Nagykanizsa, Kanizsa-Autóház, kedvesek, pontosak, és betartják a Ford szlogent: Minőség, megbízhatóság- Ford ;)
-
ami a kuplung, illetve furcsa hangot illeti. Az utastérbeni zajt, általában a hátó ülés fogatási pontatlansága okozza. Ami a motor felőli zajt illeti, a hidraulikus kuplung miatt hallod a zajt. Tényleg természetes, ne foglalkozz vele. Ha majd elereszti a nyomást, és hiába nyomod a kuplungot mégis recseg a váltás, na akkor kezdődik a probléma. Általában ezek a kuplungok kibírnak 200, 250ezer kmt, persze nomrális használat esetén.
-
Halee!
Végigolvasgattam a topicocat és a hozzászólások egy jó részét, de nem találtam a kérdésemre a választ.
Hány kilométerenként kell vezérműszíjat cserélni 2003-as 1.4-es benzinesben? ??? ???
Előre is köszi a választ! :notworthy:
ChrisMatt
-
ha jóltom 50E vagy 60E km!De megkérdezem holnap a fordba:)Villamossági tanuló vagyok:)
-
mk3 cvhba 50e km ként
-
Halee!
Végigolvasgattam a topicocat és a hozzászólások egy jó részét, de nem találtam a kérdésemre a választ.
Hány kilométerenként kell vezérműszíjat cserélni 2003-as 1.4-es benzinesben? ??? ???
Előre is köszi a választ! :notworthy:
ChrisMatt
>>>ha 1.4 duratec 16v akkor 160 ezerKM/120hónap
>>>ha 1.4 zetec 16v autómata feszítő szerkezettel szerelt 150 ezerKM/120hónap
-
mk3 cvhba 50e km ként
>>>2003-ba csinálták még az Mk3 cvh-t??? Hol és milyen darabszámmal???
-
mk3 cvhba 50e km ként
>>>2003-ba csinálták még az Mk3 cvh-t??? Hol és milyen darabszámmal???
csak megjegyeztem hogy nálam igy kell cserélni!!!
-
mk3 cvhba 50e km ként
>>>2003-ba csinálták még az Mk3 cvh-t??? Hol és milyen darabszámmal???
csak megjegyeztem hogy nálam igy kell cserélni!!!
Ok. bocsi, én meg tegnap cseréltem légszürőt. Csak nem azt kérdezték.
-
Hálás köszönetem a vezérműszíjas válaszokért!!! :notworthy:
;D
-
Hello
Érdeklödő kérdésem lenne,lassacskán eljön a kötelező szervíz ideje.
Milyen költségekkel jár ez nekem,és érdemes e a Ford szervízben megcsináltatni vagy vigyem ismerőshöz?
Valakinek van tapasztalata a győri Ford-os márkaszervízzel?
-
Ha már nem garis a kocsi ne vidd sehova. Keress ismerőst akinek van aknája v csápos emelője és csináld magad! Fél óra az egész és nem nehéz. Egész jó helyre tettek mindent. Bár olajcserekor lehet meglepi uhhogy nem árt 1 váltóemelő meg 1 jó nagy vödör (mivel vízszintesen van a leeresztőcsavar szépen fel lehet mosni ha elszámítod a "röppályát" :D).
Ha még garis akkor nyelj egy nagyot és vidd be szervízbe. A győriekről nem sok jót hallottam. Jómagam óvári vagyok de az itteni For-Top is siralom. Állítólag Sopron egész jó de odáig gondolom nem akarod elvinni.
-
Ha már nem garis a kocsi ne vidd sehova. Keress ismerőst akinek van aknája v csápos emelője és csináld magad! Fél óra az egész és nem nehéz. Egész jó helyre tettek mindent. Bár olajcserekor lehet meglepi uhhogy nem árt 1 váltóemelő meg 1 jó nagy vödör (mivel vízszintesen van a leeresztőcsavar szépen fel lehet mosni ha elszámítod a "röppályát" :D).
Ha még garis akkor nyelj egy nagyot és vidd be szervízbe. A győriekről nem sok jót hallottam. Jómagam óvári vagyok de az itteni For-Top is siralom. Állítólag Sopron egész jó de odáig gondolom nem akarod elvinni.
Gari gondolom már nincs,most lesz 5 éves a kocsi januárban...
Akkor marad az ismerős szerelő...
Akkor még annyit kérnék,hogy mit kell vegyek és milyen minőségben?
-
Ford Formula 5w30 olaj (5 liter kb 9ezer)
Levegőszűrő, olajszűrő, benzinszűrő, pollenszűrő - holt mind1 milyen én Mann-t vagy Bosch-t szoktam venni nem jelentős összesg egyik se (pollenszűrőből ajánlott az aktívszenes)
Gyertya (60ezrenként illik cserélni) csak a gyári Motorcraft Nagy Autótól rendelve futárral egybe 3700 Huf
Más nem igen kell. Klímát esetleg fertőtleníteni feltölteni de azt elég 2-3 évente.
Az egész cekk megáll kb 15be.
Update: Még annyi jutott eszembe, hogy ha sokat jársz külföldön figyelj rá, hogy fékolajat cserélni kell 2 évente, mert kint harapnak rá és könnyen bünti van belőle.
Üdv.
-
Gari gondolom már nincs,most lesz 5 éves a kocsi januárban...
Akkor marad az ismerős szerelő...
A 12 év átrozsdásodási garancia csak akkor él, ha szakszervízben, évenként karosszériavizsgálatot csináltatsz.
Nekem 7 és fél éves korában kezdett az ajtók alja rozsdásodni (2002-es gyártmány).
Szó nélkül megcsinálták, mert (éppen a 12 év miatt) végig szakszervízbe vittem.
Ez évi 7-8 ezer Ft munkadíjba került, mert az olajat, szűrőket mindíg előre megvettem.
Ez a rozsdásodás fókuszoknál is előfordult, mondhatjuk, hogy típushiba.
Hogy a 2006-os sorozattal mi a helyzet, azt nem tudom.
Szóval ezt is vedd figyelembe a döntéshez. ;)
-
Gari gondolom már nincs,most lesz 5 éves a kocsi januárban...
Akkor marad az ismerős szerelő...
Akkor még annyit kérnék,hogy mit kell vegyek és milyen minőségben?
Vegyél Gyári Alkatrészt. Meglepően jó árakon tudok ajánlani ! ;)