Author Topic: Akkumulátor lemerülés  (Read 21733 times)

balazs_orban

  • Guest
Akkumulátor lemerülés
« on: 2007 July 25, 10:00:05 am »
Sziasztok, az a problémám hogy kb 12 nap alatt (használat nélkül)  lemerül az akkumulátor az autómba. Megmértem az autó állandósult állapotba minden kikapcsolva 160 mA-t vesz fel. Szereltem volt bele egy riasztót, riasztó nélkül 100 mA-t vesz fel. A gyári eredeti aksi van benne (2006-os kiadás az autó első akkumulátorral) 43 Ah. Ezzel az értékkel számolva kihozza az általam jósolt 12 nap körüli lemerülést. Nem tudom h ez normális érték-e. Ha valaki lenne olyan szives és van 1 multimétere és megmérné nekem a saját autója fogyasztását hálás lennék mert látszólag nincs bekapcsolva semmi extra az autómba...

Köszi szépen 

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Akkumulátor lemerülés
« Reply #1 on: 2007 July 25, 12:15:04 pm »
Csak egy ötlet: Próbáld egyesével kivenni a biztiket, és szerencsés esteben kiderül, hogy melyik fogyasztó eszi a delejt folyamatosan.  ;)
Mk6 1.3 benzin

csövi

  • Guest
Re: Akkumulátor lemerülés
« Reply #2 on: 2007 July 25, 21:06:27 pm »
160mA az sok. Olyan mintha egy relé behúzva lenne... kb. 40-50mA vagy az alatt ami elfogadható. A rádió is szokott felvenni áramot főleg ha rajta van az előlap...

jocc

  • Guest
Re: Akkumulátor lemerülés
« Reply #3 on: 2007 July 25, 21:17:18 pm »
Nekem is kisakksim van, de nem merül ilyen gyorsan. Magnód van? Jól van bekötve?

Offline doso22

  • doso22
  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 312
  • Segített?: +6/-0
  • egy 1996-os MK4-es büszke és boldog tulajdonosa!
    • Doso oldala
Re: Akkumulátor lemerülés
« Reply #4 on: 2007 September 13, 13:05:17 pm »
A nagy áramfelvétellel működő fogyasztók esetében azonban (távfónyszóró, ablaktörlő, ködfényszóró) relét iktatnak az áramkörbe a kapcsoló túlterhelésének megelőzése, illetve az áramút lerövidítése céljából.

Az akkumulátor ellenőrzése
A savszint ellenőrzése
• A savszintnek az egyes cellákban a MIN -1-és MAX-2-jel között kell lennie. Szükség esetén csavarjuk ki az akkumulátor dugóit -3- és töltsük a desztillált vizet a cellákba.

A feszültség ellenőrzése
Ellenőrizzük az akkumulátor feszültségét voltmérővel a pólusok
között.
• Tisztítsuk meg kívülről az akkumulátort.
• Ellenőrzéskor az akkumulátornak legalább 6 óráig töltetlen állapotban kell lennie, még a járó motor sem töltheti. Ellenkező esetben kapcsoljuk be 30 mp-re az ellenőrzés előtt a fényszórót.
• Kapcsoljuk ki a fényszórót és az összes többi áramfogyasztót és várjunk 5 percig.
• Csatlakoztassuka voltmérőt az akkumulátor pólusaihoz és mérjünk feszültséget.
Az értékelés:
12,7 V vagy ennél nagyobb = az akkumulátor jó állapotban van
12,6 V = a normál állapot
12,4 V vagy ennél kisebb = az akkumulátor rossz állapotban
van, tölteni vagy cserélni kell!
Az indítási műveletkor a teljesen feltöltött akkumulátor feszültségének nem szabad 10 V alá csökkennie (+20°C sav/hőmérsékletnél).

Az akkumulátor magától kimerül:
A gépkocsiban különböző vezérlőkészülékek vannak, ezek áramfelvétele is hozzájárul az akkumulátor természetes önkisülésóhez, ezért kell a leállított gépkocsi akkumulátorát 6 hetenként újból töltenünk.
Ha kúszóáramokra gyanakszunk, vizsgáljuk az elektromos hálózatot.
• A vizsgálatkor legyen az akkumulátor töltött állapotban.
• Állítsuk be az ampermérőt (méréstartomány 0-5 A) a legnagyobb méréstartományra. (ez azért fontos, nehogy elszálljon a mérő, igaz ilyenkor nagyon kis értéket mutat, de majd folyamatosan a tartományt állítani kell, amíg normál érték nem lesz)  ;)
 Vegyük le az akkumulátor testkábelt (-).
(Figyelem: ezáltal az elektronikus befecskendezővezérlőkészülék tárolójából törlődnek az „üzemelési
adatok", valamint a lopásgátló Key kód a rádió tárolójából, továbbá a beállított rádióállomás.)
• Kapcsoljuk az ampermérőt az akkumulátor negatív sarka és a testkábel közé. Az ampermérő pozitív kapcsára kössük a testkábelt, a negatív kapcsára az akkumulátor negatív sarkát.
(Figyelem: a vizsgálatot ellenőrzőlámpával is elvégezhetjük, de ha a lámpa nem gyullad ki az akkumulátor negatív sarka és a testkábel között, úgy mindenképpen ampermérőt kell alkalmaznunk.)
• Kapcsoljunk ki minden fogyasztót, kössük ki az órát és csukjuk be az ajtókat.
• Kapcsoljuk vissza mindaddig az ampermérő méréstartományát, amíg a műszer egy leolvasható értéket nem mutat (1-3 mA megengedett)
• Vegyük ki egymás után a biztosítékokat, azaz szakítsuk meg az egyes áramköröket. Ha egy áramkör megszakítása után a műszer mutatója nullára esik vissza, a hiba abban az áramkörben van. A hibát okozhatja korrodált vagy elszennyeződött érintkezés, kidörzsölt vezeték, de belső zárlat is valamelyik készülékben.
• Ha a biztosított áramkörökben nem találtunk hibát, akkor vegyük le egymás után a nem biztosított készülékek vezetékeit. Ezek a generátor, az indítómotor, a gyújtóberendezés.
• Ha a nem biztosított készülékek valamelyikének kiiktatásakor a műszer mutatója nullára esik vissza, akkor a készüléket cserélnünk kell.
• Ha az indító- vagy a gyújtásberendezésen észlelünk áramveszteséget, akkor ellenőrizzük a kapcsolási rajz segítségével a gyújtás-indítókapcsolót.
• Tegyük vissza az akkumulátor testkábelét (-).

A generátorfeszültség ellenőrzése
• Kapcsoljunk voltmérőt az akkumulátor negatív és pozitív kapcsa közé.
• Indítsuk a motort. A motor indításkor a feszültség legfeljebb 8 V-ra (+20"C-on) csökkenhet.
3000/perc motor fordulatszámnál a feszültség 13,5-14,5 V kell legyen. Ez a generátor és a feszültségszabályzó működését bizonyítja. A generátorfeszültségnek (fedélzeti feszültség) nagyobbnak kell lennie az akkumulátor feszültségénél, hogy az akkumulátor menet közben töltődhessen
• Ellenőrizzük a szabályozás stabilitását úgy, hogy bekapcsoljuk a távfényt és megismételjük a mérést 3000/perc fordulatszámon. A mért feszültségnek nem szabad 0,4 V-nál nagyobb mértékben az előző mérés eredményét meghaladnia.
Szóval ezeket a dolgokat írja az a Fordos könyv!   ;)
Gondoltam jobb ha hangosan "felolvasom" mi áll a könyvben hátha segít!  ;)
« Last Edit: 2007 September 13, 17:47:14 pm by doso22 »
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec S
Techno felszereltségű…: szervo, elektromos ablak, elektromos fényszóró állítás, ABS, kipörgés gátló,blokkolásgátló,14" alufelnik, Sony MEX-1GP fejegység, neonok...

Offline doso22

  • doso22
  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 312
  • Segített?: +6/-0
  • egy 1996-os MK4-es büszke és boldog tulajdonosa!
    • Doso oldala
Re: Akkumulátor lemerülés
« Reply #5 on: 2007 September 13, 13:37:21 pm »
Sziasztok!
A kedvedért megmértem az aksim!
Csak annyi, hogy levettem a rádió előlapját + mindent kikapcsoltam 0,35 mA volt az áramfelvétel! Majd felkapcsoltam a helyzetjelzőket és kinyitottam az ajtót, akkor volt 3,6 mA az áramfelvétel! 0-20 mA es tartományban mértem! Szóval ebből kiindulva a tiéd nagyon sok! Nem lehet még az is hogy zárlatos az aksi?
Amúgy jó hogy megnéztem mert 12,5 volt a feszültség... elvileg a könyv szerint egy kis töltés nem ártana  :D
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec S
Techno felszereltségű…: szervo, elektromos ablak, elektromos fényszóró állítás, ABS, kipörgés gátló,blokkolásgátló,14" alufelnik, Sony MEX-1GP fejegység, neonok...

Offline lacccus

  • A mester
  • *****
  • Posts: 638
  • Segített?: +39/-5
Re: Akkumulátor lemerülés
« Reply #6 on: 2007 September 13, 16:14:00 pm »
civilben autóhifi beszereléssel foglalkozom,és már találkoztam olyan esettel,hogy azzal kerestek meg,
hogy pár nap alatt lemerül az akksi.
általában az autórádió/cd a ludas,ezek közül is inkább az utólag beszerelt,kevésbé jó minőségűek.
de pl olyannal is találkoztam hogy a hátsó ablaktörlő volt a ludas,igaz ez télen,fagyban fordult elő.
odafagyott a lapát,nem törölt,de a relé bekapcsolva marad ilyenkor egyes típusoknál,és idővel lemeríti az akksit.
Minden ami autĂł hifi!:)

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Akkumulátor lemerülés
« Reply #7 on: 2007 September 13, 17:21:22 pm »
... Nem lehet még az is hogy zárlatos az aksi?...
A hozzászólásban az volt, hogy nyugalmi helyzetben 160 mA áram mérhető.
A zárlatos aksiban folyó áramot kívülről nem lehet kimérni.
A 12 napos lemerülési idő azt mutatja (0,160*24*12=46 Ah), hogy az akksi kifogástalan állapotban van (amíg a sok lemerülés tönkre nem teszi  >:( ).

A leirásod nagyon jó. Köszi.  :)
Mk6 1.3 benzin

pistid55

  • Guest
Re: Akkumulátor lemerülés
« Reply #8 on: 2008 August 25, 15:13:40 pm »
A 160 ma áramfelfétel sok. szisztematikusan kell a hibát megkeresni. Akkumulátor pozitív sarú le,sorosan beiktatott árammérő műszer (multiméter) majd ,a biztosíték táblából kiemelve egyessével a biztiket, amelyek nem a (gyujtáskapcsoló elfordítása után müködő berendezések) :) áramköreihez csatlakoznak. Ha nem gyári rádió van beépítve ellenőrizni kell a bekötését, valamint ha lopásgátló berendezés van beépítve, akár egy érzékelő elem hibájából is lehet ekkora áramfelvétel pl: direkt plusszra kötött mozgásérzékelő, emelésérzékelő stb...

Offline harait

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 33
  • Segített?: +1/-1
Re: Akkumulátor lemerülés
« Reply #9 on: 2009 September 12, 17:23:01 pm »
Sziasztok, igazából nem találtam ennek megfelelő topikot ugyhogy itt tenném fel a kérdésem: mk6 1.4 tdci fiesta-ba mekkora generátor van? Köszi előre is
Vagy ha tudtok egy linket ahol megtalálom az egyes motortipusok generátor adatait annak is örülnék :)
« Last Edit: 2009 September 12, 17:34:56 pm by harait »

Avirex

  • Guest
Re: Akkumulátor lemerülés
« Reply #10 on: 2009 September 26, 00:38:53 am »
Sziasztok!
Lehet hogy hülye kérdés, de gyári 43ah-s motorcraft akksit lehet tölteni?Az enyém már 6 éves, és lehet hogy haldoklik.

rgida

  • Guest
Re: Akkumulátor lemerülés
« Reply #11 on: 2009 September 26, 06:19:52 am »
Miért ne lehetne?
De lehet hogy érdemes lenne venni bele újat,esetleg nagyobb amperórást.

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Akkumulátor lemerülés
« Reply #12 on: 2009 September 28, 11:29:16 am »
Sziasztok!
Lehet hogy hülye kérdés, de gyári 43ah-s motorcraft akksit lehet tölteni?Az enyém már 6 éves, és lehet hogy haldoklik.
Legelsőként a savszintet kell ellenőrizni és desztvízzel utánatölteni.

Csak azután szabad töltéssel próbálkozni.

De mielőtt kiszereled, nézd meg a feszültségeket:
Mielőtt beindítod a motort, 12,5-13 V a normál feszültség. Ha csak 10.valamennyi V-ot mérsz, akkor valószínüleg egy cella már zárlatos.
Ha beindítod a motort és 2000-ig felpörgted, a feszültségnek fel kell mennie 14,4V közelébe, különben baj van a töltéssel.

Ha nincs műszered, az LCD-re is ki lehet varázsolni a feszültségeket, de az nem pontos (az enyémen 0,4-0,5 V-al kevesebbet mutat.)
Mk6 1.3 benzin

Offline stifi82

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 43
  • Segített?: +0/-0
Re: Akkumulátor lemerülés
« Reply #13 on: 2010 May 12, 14:34:08 pm »
hali
ugy néz ki kifingott a motorcraftos aksim 6 év után 1.4tdciben és akksit kelene venem de sehol nem találok ilyen paraméterüt hogy 60ah 590A inditó áram.
Mi van ha nagyobbat teszek bele? Milyen márkát?
Erről a nagyobról azt hallotam hogy az önindító diódáit tönkreteheti, ebből mi lehet igaz?
Köszi a segítséget!

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re: Akkumulátor lemerülés
« Reply #14 on: 2010 May 12, 15:20:36 pm »
Az Adás-vételben a Nagyautós topikban kérdezd meg Nagyautót, sztem tud adni neked Motorcraftosat...
D.V.Zs.