Ford Fiesta Klub Fóruma
Kuka => Topiktemető => MK1-MK2 => : JoolsNOS 2007 September 05, 13:51:22 PM
-
Sziasztok!
Ma érdekes dolog történt velem és 1.6 D fityeszemmel. Jöttem haza egy 40 km es utról. Észrevettem, hogy a vizem már majdnem a pirosban van. Félreálltam, látom a hűtőtartály már fröcskölt is ki kicsi vizet. A ventim áll (ami érdekes, mert szokott menni). vártam 2 percet, majd leállítottm egy percre. Aztán mondom elindulok. A vízhő megint már kezdett a piros felé menni mikor hirtelen gondolt egyet és visszaállt normálra. Haza 120al és semmi. Előtte nap 300 km és szintén semmi. Elképzelhető hogy csak a hűtőventi, vagy a termosztát pillanatnyi kihagyása lehetett?
-
Szia!
Szerintem ellenőrizd a ventillátor csatlakozóját és biztosítékát. Valami gixer lesz ott, ha kihagy. Ha vmi kihagy az általában zárlat, ergo csati vagy bizti. Ez az Én tippem.
Plusz, ha egyszer előjött, máskor is előfog... csak mindig a legváratlanabb helyzetben. Ne várd meg! :)
Üdv!
-
Én most vagyok túl ezen,1hete....komplett hűtőrendszer cserém is volt,mert nagyon megelégeltem!
Inditsad be a kocsit és járassad....várd meg mig bekapcsol a hűtő venti!ha nem kapcsol akkor hőgomba csere!(nekem innen indult a galiba)Ha cseréled a hőgomba oldalán ott van hogy mien hőfokon kapcsol be!Ugyan olyat rakja bele vagy picivel kissebbet!De ha bekapcsol a venti akkor tuti thermostat.3000forintot megér,hogy tuti jó legyen!Tudod lehet hogy nagyon vízköves már és nem mindig tud rendesen kinyitni,ezért melegedik fel!
Nem érdemes ezzel sokat szórakázni,mert hengerfejes leszel,azt meglesheted magad!(mint nekem,most van 120ezerbe a hűtőrendszer és a hengerfejezés)
-
Nem lehet egyszerűen kontakthiba?
Escortunk hátsó ablaktörlője sem kap mindig rendesen áramot a csomagtércsatlakozón keresztül és régi Skodánk szellőzőventilátoránál is néha meg kellett mozgatni a kábeleket, hogy működjön...
-
lehet kontakt is, de az hamar kiderül. sztem érdemes végig nézni a hűtőrendszert, ezeknek a cseréje nem olyan vészes összeg és nem is nagy meló, és megelőzhető vele egy nagyobb kiadás, ahogyan többen is elmondták előttem. :)
OFF az escort hátsó ablaktörlőjét kis smirglizés a csatin plusz egy pici zsír megoldja hosszú időre. :) (tapasztalat) :D ON
-
Ha ilyen hirtelen visszaállt, akkor tuti nem kontakthiba, hanem a termosztat akadt fel/be ezért nem tudott áramolni a víz a rendszerben, így hülni sem. Amikor meg végre (és szerencsédre) megindult a víz, szinte azonnal lehűtötte magát. Ahogy Dipper is mondta, kikell cserélni, azon a 2500 Ft-on (ennyibe kerül a termosztát) ne múljon, mert ha túl sokszor melegszik túl, átrepedhet a hengerfejtömítés aminek javítása átrendezheti a költségvetésedet, de rendesen...
-
Köszi a válaszokat!
Amúgy termosztát nemrég volt cserélve (túlhűtés miatt) és most gyári van benne. Amúgy a ventire gondolok, mert nem ment mikor megnéztem. Nagyon ritkán szokott bekapcsolni, de most a hőmérséklet niatt kellett volna.
de majd átfutok a rendszeren.
köszi
-
A ventinek már csak akkor kell bekapcsolnia,mikor már úgymond gáz van, tehát belever a mutató a pirosba. Ha ahogy mondtad autópályán mentél vele és jó a termosztát akkor nem lett volna szabad megtörténjen ez az egész. Ha most cserélted a termosztátot akkor még gyanúsabb, hogy tényleg azzal van a baj.
A ventinek ettől függetlenül még persze bekellett volna kapcsolnia, de sokat nem ért volna ebben az esetben....
-
A termosztát azért már egy jó 3 hónapja volt vagy több, tehát sztem az nem gáz. A venti kb nekem akkor szokott kapcsolni mikor kicsit már a vizszint felett van a mutató. Tehát már bőven kellett vna. Bár megnézhettem vna, hogy mikor megindult lefelé, akkor kapcsolt-e. Amúgy nem autópályán mentem :-X
-
A termosztát azért már egy jó 3 hónapja volt vagy több, tehát sztem az nem gáz. A venti kb nekem akkor szokott kapcsolni mikor kicsit már a vizszint felett van a mutató. Tehát már bőven kellett vna. Bár megnézhettem vna, hogy mikor megindult lefelé, akkor kapcsolt-e. Amúgy nem autópályán mentem :-X
OK, de azt mondtad, hogy szinte azonnal leesett a vízhőmérséklet valamilyen oknál fogva. No a ventillátor nem tud ekkorát hűteni rajta!!!! A venti általában csak akkor kell, mikor valamiért nincs menetszél és a hűtő nem tud megfelelő hatásfokkal hűteni. Tehát ha el is indul a venti ilyen esetben, akkor is csak hosszú percek alatt tudja visszahűteni a vizet, nem azonnal!!!!
Emiatt gondolom, hogy szinte 100%, hogy a termosztát a bajod.
-
valószínű hogy a termosztátod a ludas!ha nem nyit ki, akkor nem jut el a forró víz a ventillátort kapcsoló gombáig,ezért az nem is kapcsol be!!!javaslom:előbb termosztát csere,azután nyúlj csak a többihez.engem az első verdámban(Skoda) többször megszivatott!
-
na igaz! azóta már én is belegondoltam. biztos hogy a termosztát volt. biztos vmiért beakadt. elég trutyis a hűtővizem ahogy néztem. olyan rozsdaszinü. na mindegy azóta nincs gond vele.
-
A vízhőmérőn látszik, hogy jó-e a termosztát, mert amikor kinyit, a mutató kicsit visszaesik.
Legalábbis így volt a régi Favoritomon.
Csak vigyázz, nehogy nekimenj valaminek, miközben a mutatót figyeled. :(
-
Hát ez olyat nem csinál. Régen (mielőtt még kezdődtek a termosztát gondok) midig télen nyáron a jelzés közepén vízszintben volt a mutató. De komolyan. Aztán elszállt a termosztát :( 3x cseréltem ki utángyártottra. Mindig túlhűtött, nem ment ki a kékből. Ekkor elreteszeltem mindent a hűtő előtt, akkor jónak volt mondható. Aztán vettem egy gyári termót, és azzal elvileg jó (az van most már 4-5 hónapja benn) azzal kicsit a vízszint alatt, de a normál szinten van a vízhő. de felmegy oda ztán nyugszik. kivéve az említett esetet.
09.15: sajnos az eset megismétlődött: előzmény: napközben kipróbáltam alapjáraton melegíteni. a piros alatt jóval elkezdett dolgozni a venti és szépen (elég gyorsan) visszaállította a normál értéket. este viszont megint melegedett, a venti nem kapcsolt. eszembe jutott, hogy ha megnézem a hűtökör csövét és hideg akkor zárva a termó. és így is volt. leállítottam, vártam egy percet és utána megint kinyitott. nincs kedvem félévente termót cserélni :-[
-
hi
Nekem is ugyan ez a problemam csak nekem annyival rosszabb h sose kapcsol be a ventilator es a csovekbe sztem vizz sincs.. de semmi olyan jelet nemtapasztalttam ami hengerfejre utal.
Most nagyszervizz lesz aztan kicsereltetem a hogombat meg a termosztatot nemtudom remelem nemhengerfejes... 1 eve igyhasznalom vagy meg tobb:S
-
Sziasztok nekem is gondok voltak a hűtésel és úgy néz ki hogy megoldódott.A vízpumpám volt egy pöttyet elhasználódva már a vízpumpa házat kezdte darálni a a lapátja ebből kifolyólag ott eltudott folyni a víz és olyat produkált hogy kevés víz nincs körforgás mintha termosztát gondom lenne.Én már gyanakodtam hengerfejre is de hála az égnek kissebb probléma volt és mint írtam meg is oldódott.:)
-
Sziasztok!
Van valakinek egy jó állapotú túlfolyótartálya?Mk1 1,1-hez!
Nagyon örűlnék ha lenne és esetleg a hétvégi talin megköttetne az üzlet!
;) :notworthy:
-
mk3hoz van kérdezmeg h jó-e a tiedhez!
-
Van képed beépített állapotban?
-
Kedves típustársaim volna egy érdekes kérdésem:mk3 fityesz túlfolyótartályt bele lehet valahogy varázsolni az én kicsiny mk1be?
Segítségeiteket előreis köszönöm :notworthy:
Ha minden jólmegy akkor ez egy lehetséges programot adhat a hétvégi talinak ;)
-
Sziasztok, olyan gondom van, h nem kapcsol be a hűtőventi. A rendszert háromszor átmostam, nem vízköves, ezek után a termosztátra gyanakszom. Alapos a gyanúm vagy a ventivel van gond?
-
Először is zár össze a ventilátor kapcsoló hőgomba vezetékét, ha így sem megy e venti akkor lépj tovább!!
-
Így megy a venti!
-
Egyébként Escortban nekem közvetlenre van kötve a hűtőventi kapcsolója. Sokkal jobb érzés ez a tudat alapból. 40 fok van manapság árnyékban, belecsöppensz a dugóba, ne kelljen már azt figyelned, hogy "hoppácska, lesz esélye visszahűteni a ventinek eléggé a vizet?" (20 éves autóról beszélek, 20 éves hűtőrendszerrel). Bekapcsolom már az üzemi tartomány közepén, és visszahűtöm amig a mutató nem éri el azt a szintet, amit mutatni szokott 90-es, lakotton kívüli tempónál. Nem hűtöm túl, de nem is hagyom, hoyg elszabaduljon a pokol.
Egyébként lehet, hogy a hőfokmutató ment tönkre, főleg ha össze-vissza ingadozik a hőmérséklet, ráadásul ilyen hirtelen...
-
Így megy a venti!
Akkor kifeküdt a gombád,cseréld ki!!
-
Rákötöttem direktre énis, kis ledecske, kis kapcsoló oldalt a műszerfalon (ahol van az ablakfűtés, hátsó ablaktörlő, stb kapcsolója). Mostmár teljesen jó, gomacsere még a jövőhéten jön.
-
2009-es fórumtakarítás alkalmából a témát lezárom és a topkitemetőbe kerül.
Az összefoglalója fel lett töltve a MK1-MK2 szériák részlegébe!
Moderátor: DVZs & RyAn