Author Topic: Hőmérő  (Read 11410 times)

rgida

  • Guest
Re: Hőmérő
« Reply #15 on: 2009 January 26, 18:27:55 pm »
Nem rossz,csak 57€ kicsit sok egy hőmérőért.

rgida

  • Guest
Re: Hőmérő
« Reply #16 on: 2009 February 02, 11:56:02 am »
Ezt csak a nagy kijelz?s km órára lehet feltanitani.Tudtom szerint mindegyik modelben ki van vezetékelve.  Csak a h?mér?t sporolják ki. Ha tudsz ilyet venni akár újat, akár bontóttat. ?sszedugod a két stekkert és már csak fel kell tanitani az extradobozt!
A Fordnál azt mondták nekem,hogy utólagosan gyári hőmérőt nem lehet betenni mert nembiztos hogy a kábelek gyárilag benn vannak.Na most vagy elhiszem,vagy nem.De az biztos hogy nem kívánnak vele foglalkozni. ???

runzi

  • Guest
Re:Hőmérő
« Reply #17 on: 2011 January 06, 00:30:30 am »
Sziasztok,

mivel sokat törtem én is a fejem, inkább leírom, nálam hogy ment a dolog:

1.) Kerestem egy külső hőmérőt. RDS, Rádiójeles, és kábeles jött szóba. RDS drága és komplikált viszont egyszerű a beszerelése. Rádiójelest kimondottan autóra nem találtam így maradt az "olcsó" kábeles.

Kis kb, 1,5 cm-s szenzor van a végén, külső és belső hőmérsékletet mér. Sajnos a legolcsobbat vettem aminek nincs világitása, de sikerült utólag megoldani (1,5 V -os izzót kivezettem az elemből+mini kapcsoló), de nektek ajánlom a kész dolgot.
Hogy valaki cigigyújtós, színes háttérvilág.-ost használ... ízlés dolga, úgy is csak télen kell.
LÉNYEG: BESZERELÉS

2) A kábel 2 részből áll amit egy mini csatlakozó köt össze. Szétválasztva sokkal kisebb lyuk  is elég a beszereléshez, de HOL?
Először a tükör borítását szedtem le és a szenzort az ott található szivacson keresztül kivezettem a tükör tokjába. Nem volt reális érték. Megkérdeztem a szervizben ott azt mondták, hogy a bord alatt van 2-3 gumiharang ami a motorházba vezet. Ott kellene kivezetni, de hogy ki kell szerelni az egész műszerfalat. (jó drága). Itt nem!

- a kesztyűtartót ki kell akasztani, hogy lásd a biztositékokat,
- kb. 5-10 cm-re jobbra fel lehet látni egy, a borításban vágott nyilást (C forma, egy kábel megy át rajta.) Alatta van egy harang ami elég jól elérhető.

- a becsületes módja: kívülről az ablaktörlő alatti műanyagot a motorháztető felől leszedni, gumiharangot kivenni, ami a lengéscsillapító háza mögött, az ablak alatt van (ne éles tárgyal) vagy kihúzni.  A szigetelést a kábelrős és a harangról leszedni és a harangba befűzni az érzékelőt. (azt a végét ahol a csatlakozó van, mert a szenzor a motorházban marad). Itt érdemes jól megnézni, hogy a kábel elég legyen az utastérben. Ha megvan a kábel az utastérben, harang és az ablaktörlő alatti műanyag vissza, harang leszigetelése. FOLYTATÁS: 3)

- nem becsületes mód: kell egy vékony kötőtű. Ha lehet aluminium, mert azt görbül. A gombos részére egy vékony de erős drótot kell kötni és átszúrni a harangon a biztosítékok felől. A tű a teleszkóp mögötti résben kijön és áthúzod az erős drótot. Maradjon az utastérben is. Itt ügyelni kell, hogy a szúrásnál se a kábeleket se a teleszkóp házát ne sértsük. Kötőtűt le, a drótra meg rákötni a szenzoros kábel csatlakozós felét (nem a szenzort) úgy, hogy pár centit visszatűrjük, hogy ne a vastag csatlakozófej legyen legelöl. Párszór a kábel köré tekerni, hogy ne csak egy helyen húzzon.  Az átfűzött drótot visszahúzzuk a kábellel az utastérbe. Kicsit akadhat, de nem kell utána szigetelni.

3) a karosszéria és a jobboldali légzsák magasságában leengedni az kijelző csatakozó részét (pont befér) és 20-30cm-t engedni míg a kábelt meg nem találjuk a kesztyűtartó mögött majd összekapcsolni a két részt. Mig a kábel engedi, lehet felhúzni és a bordra tenni. A kábel látható lesz a bordon! Ugyan ezt lehet a bord alatt is (rádió mögött) vezetni és a bal oldalon felhozni, ha van elég kábel.

4) Ha a kábelezés megvan, a szenzort a lengéscsillapító környékére kellene tenni, hogy a motor melege ne zavarja de kosz se érje nagyon.

A drót átfűzése kicsit primitív megoldás viszont 30 perc alatt lazán megvan. A gumi meg olyan rejtett helyen van, hogy egy kis lyuk (amit utána a gumi úgy is megfog) nem fog vizet kapni.
SOK SIKERT!

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re:Hőmérő
« Reply #18 on: 2011 January 06, 07:05:26 am »
A tükörházban miért volt fals az érték?
D.V.Zs.

Offline tibz

  • Újonc
  • *
  • Posts: 10
  • Segített?: +0/-0
Re:Hőmérő
« Reply #19 on: 2011 March 24, 21:41:47 pm »

szerencsére, amikor vettem az autót. rákérdeztem a hőmérőre. fedélzeti kompjutert kellett kérnem bele 30000.-ért és nem tud magyarul. a hőfokon kivül tök sok -felesleges- dolgot tud. a gyári rádiót is kijelezte amig bent volt. még azt is lehet állitani, h melyik ajtót nyissa egy gombnyomásra a kulcson.


szerintem ennek más a kijelzője, mint az alapban. lehet nektek teljes órát kell cserélni, hogy jelezze -csak- a külső hőmérsékletet. ha kell teszek fel képet róla.