Author Topic: Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat  (Read 20376 times)

Offline szolen

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 27
  • Segített?: +0/-0
Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
« on: 2016 February 26, 18:10:08 pm »
Sziasztok!
Adott Fiesta MK6 1.3 benzin.
Gyorsításkor meleg motornál rángat.
Utolsó álláspontom: gyújtásteljesítmény elégtelenség. Amennyiben plusz kondikat teszek a trafóra megszűnik a rángatás. Szinte már mindenen túl vagyok, kérdés, hogy mit kellene még ellenőriznem?

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
« Reply #1 on: 2016 February 26, 23:10:29 pm »
Sziasztok!
Adott Fiesta MK6 1.3 benzin.
Gyorsításkor meleg motornál rángat.
Utolsó álláspontom: gyújtásteljesítmény elégtelenség. Amennyiben plusz kondikat teszek a trafóra megszűnik a rángatás. Szinte már mindenen túl vagyok, kérdés, hogy mit kellene még ellenőriznem?
Gyertyák, trafó, kábelek? Minden ki lett cserélve? Egyszerre?
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
« Reply #2 on: 2016 February 26, 23:29:45 pm »
... Amennyiben plusz kondikat teszek a trafóra megszűnik a rángatás. ...

Hova teszel kondikat? Melyik elektromos csatlakozópontokra? Mekkorákat?

Azért kérdezem, mert ilyenről még nem hallottam.

Mk6 1.3 benzin

Offline szolen

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 27
  • Segített?: +0/-0
Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
« Reply #3 on: 2016 February 27, 06:59:02 am »
Igen, van itthon már 2 trafóm, mert az autó már 2 szervizen is túl van. Szerintük trafó, de mikor kicserélték azt mondták, hogy passz. Én jutottam a legtovább. Igen van egy gyertyakábel garnitúrám is. Üzemanyagszűrőt is cseréltem és az utolsó  előtti gyanúm a szívócső nyomás érzékelő volt. Abból is van már egy itthon. Egy 100nF-t raktam a primer oldalra, így láthatóan megnőtt a gyújtás teljesítmény és nagyságrendekkel jobban megy az autó, de a kérdés hogy mitől elégtelen a gyújtás ha már nem megy a dúsítás?

Offline szolen

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 27
  • Segített?: +0/-0
Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
« Reply #4 on: 2016 February 27, 07:02:14 am »
Ami szintén az elégtelen gyújtásteljesítmény támassza alá, hogy 0,7-es gyertyahézaggal megy az autó rángatás nélkül.

Offline Ödön1115

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +8/-0
Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
« Reply #5 on: 2016 February 27, 10:13:20 am »
Ami szintén az elégtelen gyújtásteljesítmény támassza alá, hogy 0,7-es gyertyahézaggal megy az autó rángatás nélkül.

Üdv.

A hézagot én is csökkentettem, kíméljem a trafóm. Nálam 1mm lett. Úgyis növekszik állandóan...
Az üzemanyag keverést (lambda szondák), befecskendezést néztétek?
Vákuum rendszeren tömítetlenséget? Egy hőfok szenzor is bezavarhat sajnos.
'03 Fiesta Mk6 1.3  8V 
'95 Mondeo Mk1 1.6 16V 
'03 Focus Mk1 1.8 TDCi
( '88 Fiesta Mk2 1.6 D )

"Örülj neki fiam, neked már nem lesz kis Polskid...."

Offline szolen

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 27
  • Segített?: +0/-0
Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
« Reply #6 on: 2016 February 27, 10:23:55 am »
A lambda szondát ha lehúzom, akkor az ecu beállít egy fix értéket. Tehát a keverékképzésre nem lesz változtató hatással. Ennek ellenére ugyanúgy rángat. Ha a vakum rendszer tömítetlensége okozná, akkor szerintem nem csak meleg motornál jönne elő. A termisztor egy NTC ellenállás, sajnos már abból is van otthon tartalék. Megközelítőleg mindkettő ellenállása ugyanúgy változik. Szakadása esetén a ecu kigyújtja a magas hőfok lámpát és elindítja a hűtőventilátort, ez sem áll fenn..

Offline Ödön1115

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +8/-0
Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
« Reply #7 on: 2016 February 27, 10:27:59 am »
Nálam szennyezett volt a hőfok távadó, nem valós hőfokot adott, még az alapjárat is más volt hidegen. 
100+ benzinnel is rángat? Hol használjátok a kocsit? Mennyi km. van benne?
'03 Fiesta Mk6 1.3  8V 
'95 Mondeo Mk1 1.6 16V 
'03 Focus Mk1 1.8 TDCi
( '88 Fiesta Mk2 1.6 D )

"Örülj neki fiam, neked már nem lesz kis Polskid...."

Offline szolen

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 27
  • Segített?: +0/-0
Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
« Reply #8 on: 2016 February 27, 10:45:27 am »
Csak 98-al próbáltam azzal is rángat. Lehet hogy megpróbálom a 100-at, bár a gyártó 95-öt ír. 165.000Km van benne, Legtöbbet városban használom.

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
« Reply #9 on: 2016 February 27, 12:08:18 pm »
Igen, van itthon már 2 trafóm, mert az autó már 2 szervizen is túl van. Szerintük trafó, de mikor kicserélték azt mondták, hogy passz. Én jutottam a legtovább. Igen van egy gyertyakábel garnitúrám is. Üzemanyagszűrőt is cseréltem és az utolsó  előtti gyanúm a szívócső nyomás érzékelő volt. Abból is van már egy itthon. Egy 100nF-t raktam a primer oldalra, így láthatóan megnőtt a gyújtás teljesítmény és nagyságrendekkel jobban megy az autó, de a kérdés hogy mitől elégtelen a gyújtás ha már nem megy a dúsítás?
Benzines Mondeoknál is szokott ilyen szívás lenni.
Azt mondják a tapasztaltak, hogy csak gyári trafó, gyári kábelek, gyári gyertyák segítettek, s egyszerre cserélve. Ugyan is ha egyik xar, az tönkre teheti a másikat is.
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline Ödön1115

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 120
  • Segített?: +8/-0
Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
« Reply #10 on: 2016 February 27, 12:33:28 pm »
Csak 98-al próbáltam azzal is rángat. Lehet hogy megpróbálom a 100-at, bár a gyártó 95-öt ír. 165.000Km van benne, Legtöbbet városban használom.

Szia

Egy ismerős esküszik a "Sp..ri" nevü termékre, mindig rak a tankba. Neki 12 éves a kocsija, újan vette.
Más márka.., de csak városban volt használva. 100EKm/14év,  szerinte ez tönkre is tette. Már katalizátortól kezdve, cserélte azokat amiket te is. Azzal nem rángat neki.

Én nem próbáltam, nem is ajánlom, csak hallottam felőle.

Remélem megoldódik.
'03 Fiesta Mk6 1.3  8V 
'95 Mondeo Mk1 1.6 16V 
'03 Focus Mk1 1.8 TDCi
( '88 Fiesta Mk2 1.6 D )

"Örülj neki fiam, neked már nem lesz kis Polskid...."

Offline szolen

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 27
  • Segített?: +0/-0
Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
« Reply #11 on: 2016 February 27, 17:43:05 pm »
Kíváncsiságból megpróbálom az említett adalék anyagot.

Offline 52a52a

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 59
  • Segített?: +2/-0
Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
« Reply #12 on: 2016 February 27, 20:19:09 pm »
Kíváncsiságból megpróbálom az említett adalék anyagot.

Mértetek kompressziót a hengerekben ?
Ford Fiesta MK6 1,25 Benzin (2004)

Offline szolen

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 27
  • Segített?: +0/-0
Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
« Reply #13 on: 2016 February 28, 09:49:36 am »
Nem mértünk. Lehetséges, hogy 165ekm-nél problémás lenne? Csak akkor dúsításnál miért nem csinálja?  Üzemanyag szivattyú nyomást ellenőriztek, a 2bar körül volt legkevesebb.

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:Ford Fiesta 1.3 benzin gyorsításkor rángat
« Reply #14 on: 2016 February 28, 10:11:55 am »
Nem mértünk. Lehetséges, hogy 165ekm-nél problémás lenne? Csak akkor dúsításnál miért nem csinálja?  Üzemanyag szivattyú nyomást ellenőriztek, a 2bar körül volt legkevesebb.

Én arra tippelek, hogy minden korábbi trafó és gyertyacsere ellenére ez gyujtásprobléma.

Próbáld ki, az eredeti gyertyhézaggal, hogy 4-esben hagyod alapjáratig lassulni és utána folyamatos félgázzal gyorsítasz. Ha lassan, de rángatás nélkül indul meg, akkor nem gyujtás.

A kisebb gyertyahézag és a bemenetre rakott kondenzátor egyaránt csökkenti a gyujtófeszültséget. Ha az áramkörben (trafó, gyertyapipák, stb.) gyenge pont van, kisebb feszültségnél nincs baj, de magasabb feszültségnél áthúzhat.

A kicserélt trafóval is lehet gond. Ha a gyujtást nyitott áramkörrel tesztelik, az új trafó is azonnal tönkremehet. Vagy ha  az egyik kábelben van egy időszakos szakadás, az is túlterheli a trafót.  :(

Mk6 1.3 benzin