Author Topic: Alapjárat ingadozás  (Read 83458 times)

Offline Macy

  • Újonc
  • *
  • Posts: 9
  • Segített?: +0/-0
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #105 on: 2013 December 02, 07:37:35 am »
Köszönöm a választ, még ha megkésve is!
Azóta már rájöttem én is, hogy hülyeséget kérdeztem. Kitakaratítottam az üzemanyag ellátórendszer motortérben található részét. Így, már csak néha csinálja a hülyeségét. Még várat magára egy termosztát csere, mert úgy vettem észre, hogy az állandóan nyitva van. Legalábbis a hőmérő a NORM felirat M betűjének a feléig hajlandó csak fölkúszni. Gondolom nem ott lenne a helye üzemi körülmények között. Ja, meg a féltengelyeken kellene még a gumiharang maradványokat újra cserélni. Egyébként tökéletes lenne a kisautó.

Offline flaci70

  • Újonc
  • *
  • Posts: 5
  • Segített?: +0/-0
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #106 on: 2013 December 27, 11:59:59 am »
Üdv mindenkinek!
 Tegnap óta boldog (?) tulajdonosa vagyok egy 1990-es mk3 1.1c -s Fiestának. Szépen teszi a dolgát, csak egy kis bibi van vele. Amint elkezdi megközelíteni az üzemi hőfokot az alapjárat elkezd ingadozni, annyira, hogy a végén lefullad. Végigolvasva a fórumot a légtömegmérőre tippelek. Már ha az enyémben van egyáltalán. Azt már láttam, hogy Weber karburátora van. Már kitakarítottam a légszűrő házat, újak a gyertyák, letakarítva az összes elektromos csatlakozás (már amit a motortérben megtaláltam). A kérdésem: Hol található (már ha van benne egyáltalán) a légtömegmérő? Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv nektek!
Ugyan ez a típus csak injektoros az én autóm, a problémák azonosak.
Nyáron semmi gondom nem volt vele, viszont ez már a második tél amikor ezeket a tüneteket tapasztalom nála.
Amíg hideg a motor tökéletesen teszi a dolgát , de miután felmelegszik  az alapjárat annyira ingadozik ( leesik a fordulat ), hogy hajlamos leállni. Már régebben észrevettem, hogy a levegőszűrő ház nyúlványán ( ahol bemegy a levegő a szűrőbe ) van egy kis pillangószelep szerűség, ami a elölről a hideg vagy a kipufról a meleg levegőt engedi be. Nekem ez csak manuálisan állítható. Nyáron a hideg levegő áramlott be és addig jó is volt, de most a hidegben átállítottam a kipufogóra. Azóta vettem észre a rendellenességet. Tudna nekem segíteni valaki?
Előre is köszönöm a segítséget.


Offline hetelaci

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 212
  • Segített?: +3/-0
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #107 on: 2013 December 31, 09:12:12 am »
Sziasztok,

ezer éve nem írtam ide, de most nekem is ez a problémám.
Hosszas nyomozás után az ötödik autószerelő derítette ki, hogy egy gumicső van kirepedve, ami elvileg a kartergázt hivatott szállítani. Az enyém Zetec motor(1,6 16V), ezeknél a típusoknál ha ez a cső kireped(nálam hosszában), akkor ott fals levegőt szív a motor, és teljesen felborul a motor viselkedése. Tíz liter feletti fogyasztás, rángat a motor, nincs alapjárat, vagy csak ingadozó, de nálam inkább hidegben, indítás után mindig lefullad. Levettem a csövet, hogy leírjam a cikkszámát, és ideiglenesen betekertem szigetelőszalaggal, így tettem vissza a helyére. Természetesen megrendeltem a Fordtól, de amíg várok rá, addig is van alapjáratom, és megszűnt a probléma.
Nem biztos, hogy ez más motortípusnál is így van, de nálam ez a helyzet, gondoltam, hátha segít valakin :D

Üdv: hetelaci  8)

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #108 on: 2013 December 31, 13:34:53 pm »
Egy képet lőnél arról a csőről, hogy melyik is pontosan? :) Köszi.
D.V.Zs.

RyAn

  • Guest
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #109 on: 2013 December 31, 13:49:33 pm »
váltó oldalon fut a gyújtótrafó alatt.

Offline hetelaci

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 212
  • Segített?: +3/-0
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #110 on: 2014 January 01, 20:01:07 pm »
Sziasztok, ez az új cső, a Fordtól küldték a képet róla. Remélem sikerült csatolnom.

Offline flaci70

  • Újonc
  • *
  • Posts: 5
  • Segített?: +0/-0
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #111 on: 2014 January 02, 18:43:07 pm »
Üdv Mindenkinek! BUÉK!

Ugyan nem csináltam semmit az autóval, mára azt tapasztaltam hogy beindítás után hidegen és később melegen is van rendes alapjárat. Mindez addig marad így, míg egy gázfröccsöt nem adok a gépnek, mert utána hogy visszaesik a fordulat szinte majdnem le is áll, ekkor egy kis gázt adva neki, megint beáll az alapjárat. Sajnos menet közben mondjuk egy kereszteződéshez érve nehéz fékezni, kuplungolni és ugyanakkor gázt is adni, mert ilyenkor is hajlamos leállni a motor.
Hibásnak gondolom esetleg a TP szenzort, mert még tavaly télen vettem használtan "bosdaniel-től", de mára lehet, hogy eljárt felette az idő.
Kérem a segítségeteket.
Üdv: flaci70

Offline hetelaci

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 212
  • Segített?: +3/-0
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #112 on: 2014 January 03, 11:05:09 am »
Szia,

nekem is a körforgalom volt a mumus, de csak hideg motornál.
Nem hallasz véletlenül a járó motornál sziszegő hangot? Nekem a kirepedt cső miatt lehetett hallani a sziszegést.
És ez nem az a csörgőkígyó, ami a trabiban volt anno ;D

Offline flaci70

  • Újonc
  • *
  • Posts: 5
  • Segített?: +0/-0
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #113 on: 2014 January 03, 17:54:55 pm »
Szia

Sajnos az én motorom azért elég zajos ( varrógép ) és már próbálkoztam féktisztító spray-vel , de nem vettem észre semmit, nem pörgött fel . Nálam viszont amíg hideg a motor addig semmi gond csak melegen jelentkezik a hiba. Egyszer viszont már észrevettem, hogy a szívósorról egy cső ami a fékrásegítőhöz megy, na ott volt egy kis bibi, de szilóval eltömítettem. Akkor ez segített rajta.

Offline bosdaniel

  • A mester
  • *****
  • Posts: 495
  • Segített?: +36/-0
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #114 on: 2014 January 03, 22:02:17 pm »
Nézd meg a légszűrőházon azt a kis pipát,amire a kartergáz és egy vákuumcső megy,ha sz el van tömődve,akkor is fulladozik hidegen.
A TPS elég érzékeny az állításra,lehet,hogy csak az állásán kéne módosítani.
Még amire gondolok,ez a leggyanúsabb,hogy az alapjára tállító motor van megragadva  :-\

Offline flaci70

  • Újonc
  • *
  • Posts: 5
  • Segített?: +0/-0
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #115 on: 2014 January 04, 18:59:13 pm »
Szia Bosdaniel!

A TPS beállítására van valami egyszerű módszer, vagy csak próbálgatás?
Az alapjárat állító motort tavaly télen szétszedtem és kitakarítottam , de majd most megismétlem a tisztítást.
 :)

Offline bosdaniel

  • A mester
  • *****
  • Posts: 495
  • Segített?: +36/-0
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #116 on: 2014 January 05, 09:43:17 am »
Tapasztalatom szerint úgy jó,amikor rálépsz a gázra és mozdul a pillangószelep,akkor kezdje egyúttal a TOS-t is mozgatni.de ez autóként eltérő lehet.
Állítasz picit rajta,majd próbálod,hogy hogy veszi a lapot.
Elsőként az alapjárat állító motort nézd meg,hogy dolgozik e rendesen,no meg a kis furatot takarítsd ki a légszűrőnél.

Offline flaci70

  • Újonc
  • *
  • Posts: 5
  • Segített?: +0/-0
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #117 on: 2014 January 09, 18:23:02 pm »
Sziasztok!
Megnéztem az alapjárati motort jól működik, kitakarítottam  (de nem volt eltömődve) a kis furatot a légszűrőnél.
A TPS-t állítgattam és sokadik próbálgatásra egyszer csak megjavult az alapjárat! Nálam a TPS-t rögzítő csavarok alatt lévő lemezkét ki kellett hagynom mert egyébként semmit nem mozdult a TPS. Az motor járása viszont még mindig egyenetlen. Úgy tudnám illusztrálni a hangját , hogy kb. 3 mp egyenletes hang után 1 mp fordulat visszaesés következik. De van amikor hosszabb ideig is egyenletes jár a motor.

Offline sipos8711

  • Újonc
  • *
  • Posts: 3
  • Segített?: +0/-0
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #118 on: 2014 January 21, 02:20:20 am »
Helló.

Saját tapasztalataim alapján ilyenkor megnézendők:
 - Akkumulátor (ha terhelés alatt 11,5 volt alá megy a feszkó CSERE.)
 - Pillangó szelep állás  jelző potméter (Légszűrőház alatt jobb oldalon, a gázkar mozgatja)
      Az én 91-es, 1.3 kat-os, mk3-as om, esetébe ez egy félkör alakú piros műszer 3 db vezetékkel.
 -Alapjárati motor (mozog-e a tolattyú, illetve eléri-e a gázkaron lévő állító csavart.)
   ha nem nyilván ennek a csavarnak köszönhetően lehet állítani az alapjáratot fel vagy le
 - Gyertyakábelek (ha mozog, lötyög, a gyertyán akkor nem jó. Nem jár rendesen, nem tölt csak alapjáraton a
   generátor. )
 - Vákum vezérlés estében jók e a csövek (elég 1 pici sérülés vagy rés ha farsot szív azonal vége.


Egy tipp a légszűrőház csőrét vedd le és dobd ki, fölösleges baromság az egész. Nézd meg még azt hogy ha beindítod pötyög alapjáraton ha felkapcsolod a lámpát és meginog az alapjárat akkor vagy aksi, vagy töltés baja van az autónak.  Töltő feszültség 14-15 volt között mozog.
 
Ha valamelyik nem működik ezek közül egyszerűen meg lehet javítani őket otthon.(kivéve akksi)
  ;)  :) Sok sikert  ;D

Offline vasskos

  • Újonc
  • *
  • Posts: 2
  • Segített?: +0/-0
Re:Alapjárat ingadozás
« Reply #119 on: 2014 April 07, 18:33:39 pm »
Sziasztok!

Hasonló jelenséget produkál a Fityeszem (1.1i): hidegindítás után az alapjárat felmegy majd esik, szinte fulladásig és ezt eljátsza kb 10x mire beáll. Légszűrő, benzinszűrő cserélve, légszűrőház nyitva, akku jó (fogyasztó bekapcsolására nem változik az alapjárat).
Én két dologra gyanakszom: a kis vákuumvezérlő (hogy lehetne megtudni, hogy jó-e?)
valamint a TPS, mivel a 3 kábeléről szinte málik a szigetelés.

A kérdésem az lenne, hogy ha kiszerelem a TPS-t és leszigetelem - esetleg kicserélem - a kábeleit, visszarakáskor érhet-e meglepetés? Bármilyen TPS-szel kapcsolatos tippet szívesen vennék.

UPDATE: TPS szigetelés után is játszik az alapjárattal. Az alapjárati motor bütykének mennyit illik mozognia? Nekem csak annyit mozog mint egy mikrokapcsoló...
« Last Edit: 2014 April 10, 10:54:29 am by vasskos »