Ford Fiesta Klub Fóruma
Kuka => Topiktemető => MK3-MK4-MK5 => : dage984 2006 December 14, 19:29:43 PM
-
Az OHV-varrógéphang megszüntetése topicban már felvetettem a kérdést, de mivel (mint számomra kierült:) nem az a varrógéphang amire gondoltam most nyitok egy új témát a kérdésemnek ;D
Szóval az a helyzet, hogy (a varrógéphangon túl) egy igen furcsa kopogó hangot hallat a kicsikém, érzésem szerint valahonnan a műszerfal mögül és elképzelni sem tudom, hogy mi lehet az.
Leginkább egy tompa hangú kereplőhöz tudnám hasonlítani, szóval olyan mint amikor egy forgó alkatrész egy helyen mindig nekiütközik valaminek.
A dolgoban az a fucsa, hogy csak meleg motornál csinálja és csak akkor, ha terhelés alatt van és halad az autó (szóval üresben vagy kinyomott kuplung melletti gázadáskor nem csinálja).
Tapasztalt már valaki ilyesmit, vagy van elképzelése arról, hogy mi lehet?
Ja, és 1.1i 1990-ből :)
köszi
gergo
-
Azt még kifelejtettem az előbb, hogy a másik topicban volt egy olyan ötlet, hogy a kormányrúd rögzítésétől jöhet a hang amit én azért nem tartok valószínűnek mert szerintem azt akkor hideg motornál is csinálná.
Meg amennyire a botfülem felismerni engedi a kattogás üteme teljesen álandónak tűnik, szóval nem függ sem a motor sem a kerék fordulatszámától.
remélem most már mindent leírtam ;D
-
Szia!
Egy régebbi fiestámban volt ilyen tipusú hang, csak melegen és terhelés alatt csinálta. Akkor a hajtókarban és a dugattyúban kikopott a csapszeg. De ettől még számos kilómétert megtehetel, csak vastagabb olajt tegyél bele, csökkenni fog a kopogás.
Üdv.: goford
-
gondolom az 5W40 olaj nem fér bele a "vastagabb" kategóriába....
elvileg még 4-5000 km lenne a következő cseréig, érdemes előbb cserélnem? vagy inkább a csapszegeket nézessem meg?
köszi
gergo
-
Igen, ez nem egy vastag olaj.....
most télen hagyd benne ne cserélj, ekkor nem veszélyes
nyáron, nagy melegben, nagyobb terhelésnél lehet gondod
ha a kopogás tényleg a csapszeg miatt van, akkor csak a szervíz segít
ez a szervízmunka nem olcsó, sok a járulékos költség, és ráadásul ekkor szokott kiderülni, hogy mással is baj van (vezérműlánc, ~feszítő, ~tengely, szelepek, stb) netán a dugattyúban is kikopott a csapszeg, gondolom furatni azért nem akarsz.....
tehát, ha nem erősödik akkor csak nyári olajcserénél vastagabbat....
vagy talán annyit tegyél, ha gondolod, hogy több szerelőnek a véleményét kérd ki ők mit hallanak, mit gondolnak, utána a tied a töntés
üdv.
-
hali!
nekem jobb hátulról jön néha a kopogó...nem is inkább koppanó hang persze csak sz*r úton.nem dúrva koppanás csak olyan.... olyan mintha vmi a csomiban zörögne de nem mert már kivettem mindent. a telót is megnéztem de nem folyt el belőle az olaj meg nincs is elrohadva ahogy láttam. szerintetek mi lehet? köszke
-
Szilenteket nézted? Lehet az ment el "vadászni".
-
azt még nem de akkor megnézem hátha 'fogott vmit' ;D
köszke
-
Hellóó!
Nekem fordulat-, és motorhőmérséklet függő a kopogó zaj, sajnos nem segített rajta az összes hidrotőke cseréje sem...Lehet ezzel valamit kezdeni?
-
Sziasztok!
Ez a varrógép-hang téma, nem hagy nyugodni. Alapból az Escortoknak is van egy kis kerregése,nem csak a Fifiknek, de az enyém dízeles...nem lyukas a pufogóm, magas az alapjáratom, és a traktorhang, ezen kívül kicsit magas olajfogyasztás. 91-es, 1.1-es, injektoros, kb.230e kilométer van benne.
A szerelő azt mondta, hogy val. színű megfőzték egyszer, és a dugattyúk eldeformálódhattak...de konkrétumot Ő sem tudott...lenne két hetem szerelni-szereltetni, ha valaki tud, please help!
Thanx
-
Hát csak hajrá!!!
http://www.fordfiestaklub.hu/component/option,com_smf/Itemid,95/topic,40.0/
http://www.fordfiestaklub.hu/component/option,com_smf/Itemid,95/topic,325.0/
http://www.fordfiestaklub.hu/component/option,com_smf/Itemid,95/topic,338.0/
-
Viktor!
Thanx az útmutatásért, asszem két hét elég lesz :)
Üdv
P
-
Sok sikert :icon_thumright:
-
Még egy kérdés...
A Totalcar-Népítélet rovatában olvastam, hogy valaki a bedöglött katalizátorra panaszkodott, ogy azután adta ki a traktor-hangot...a cseréje mennyibe fájhat...lehet abból esetleg használtat??
Nem ide tartozik, de az egyik ismerősöm ma mondta, hogy a frissen aszfaltozott útról a kocsira felragadt kátrányt ( vagy mit ), benzinnel le lehet szedni, ja és a napszívta motorháztetőt is fel lehet vele dobni...
Thanx
-
...
Nem ide tartozik, de az egyik ismerősöm ma mondta, hogy a frissen aszfaltozott útról a kocsira felragadt kátrányt ( vagy mit ), benzinnel le lehet szedni, ja és a napszívta motorháztetőt is fel lehet vele dobni...
...
Valóban a benzin jól oldja a kátrányt. A biztonság kedvéért utána érdemes autósamponnal és vízzel lemosni a kezelt helyeket.
A napszítta motorháztetőn a festék felső rétege bemattult, elkrétásodott. Ez sokkal kevésbé ellenálló, mint a hibátlan festék, de nem hiszem, hogy benzinnel le lehet szedni. A nem metál fényezéseken finom polírral kézzel is el lehet távolítani.
Ha a benzin javít a lakk kinézetén, akkor az inkább amiatt van, hogy eltávolítja a lerakódott olajos szennyeződést vagy az elpiszkolódott viasz réteget. De egyben a lakkból is kioldja a csillogást és védelmet adó olajokat, ezért érdemes utána vaxolni, vagy más védelemmel kezelni (pl. akril alapú sealant).
-
Hali mindenkinek!
Nekem volna egy érdekes kérdésem,nem tudom hogy jó helyen teszem e fel!
Szóval olaj csere óta mentem 1088kmt és a minap felvillant az olajnyomás visszajelzőm hát megnéztem hogy mennyi olaj van benne és az első utam a szomszéd falu benzinkútja volt!Vettem 1liter olajat bele is öntöttem szóval nagyjából ennyi olajat fogyasztott!Érdemes megnézetnem vagy ez kb reális olajfogyás egy 27éves autónál?1,1 a moci!
-
hey!
nekem mk3 van 1.1
a Nagykönyv azt írja (ha jól emlékszem) 1000km/1,5 l olaj :o
én is meglepődtem de hát ez van
(javítsatok ki ha nem jó az adat)
-
Valószinű kopott a motorod már!1000km/1liter olaj elég sok!Nézesd meg szerelővel!
üdv
-
hey!
nekem mk3 van 1.1
a Nagykönyv azt írja (ha jól emlékszem) 1000km/1,5 l olaj :o
én is meglepődtem de hát ez van
(javítsatok ki ha nem jó az adat)
Akkor ha ez igaz akkor még nincs mitől tartanom :icon_thumright:
-
ja de egyébként tényleg soknak tűnik
múltkor nekem is egy kicsit kevés olaj volt bent(kb. minimum) aztán volt még fél littyó olajam azt beleöntöttem utána pont addig ért a pálcán amit "előírnak"(normális) ebből következtettem hogy a két jel között nem 1 liter a különbség hanem csak fél liter
-
Hali!
Ma vettem egy MK3-as fene vadat... az a bajom ha 70 felett nyomom a féket akkor elkezd kopogni mint az állat mintha a kerék ki akarna esni hasonló a varrogép hanghoz... mi lehet a hiba oka? :o
-
szeva.
Nézd meg milyen állapotban vannak a tárcsák, meg a betétek.
nem rángat 1 kicsit fékezés közben??? ???
-
nem rángat :S remélem nem tárcsa baja van... kicsit aggasztó hogy megvettem ma azt szét van rohadva meg friss műszakis... látszik... ilyenek a kereskedők.. sebaj majd pár hónap múlva rendben lesz. Holnap leveszem a kereket és megnézem!
-
Olaj: az olaj jobb estben és normál körülmények között nem tűnik el Nekem (MK-III. 1.1), ilyen helyzetekben mindíg volt valami, banális egyszerű oka és nem feltétlen a halott motorra kell gondolni. Az olaj csere utáni okok előfordulási statisztikáiban vezető helyen szerepel, a trehány, ám jószándékú szerelő, aki óvatosságból nem húzza meg az olajleeresztő csavarodat, vagy az olajszűrőt, persze ha kicserélte egyáltalán. :-X
Fék: Azonnal menj vissza oda ahol vetted a szekeret, vagy még ma hívd fel, ez az Ő sara és költsége is az Ővé lesz, ha gyors vagy és nem bamba!!! 3 napon belülli problémáknál még a zsédet is visszakéne adnia!!!! Kicsit fenyegesd meg ne légy bárgyú, Ja és féket magadnak főleg csak akkor javíts, ha szerelő vagy, az élet nem játék! :P
-
ma van a napja a szét szedésnek... most nem fogok vissza autózni 150km-t inkább valahogy megoldom :-\ mondjuk biztos hogy kőlteni kell rá mert halott állapotban van a szerkezet de látom értelmét megjavítgatni ;)
-
2009-es fórumtakarítás alkalmából a témát lezárom és a topiktemetőbe kerül.
Moderátor: DVZs