Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK3-MK4-MK5 => : ksam 2015 September 29, 22:02:51 PM
-
Sziasztok!
Nemrégiben lettem ford tulajdonos 98-as géppel. A problémám a következő. 2500 alatt, ha elveszem a gázt rettentően rángat, majd leszakad. Főleg városi forgalomban zavaró 50-es tempó körül. Az alapjárat jó, az összes szűrőt cseréltem olajjal együtt. Hibakód nincs. Fogyasztás normális, jól gyorsul. Hozzá kell tenni , hogy 3 évet használaton kívül volt állt az autó.
A motortartó bakokra gondoltam,de jó állapotúnak tűnnek. Esetleg az elszívó szelep csinálhat ilyet ami a tűzfalon van, ha nem működik rendesen? Van valakinek tapasztalata vagy ötlete ezzel kapcsolatban?
Előre is köszi a segítséget.
-
Sziasztok!
Nemrégiben lettem ford tulajdonos 98-as géppel. A problémám a következő. 2500 alatt, ha elveszem a gázt rettentően rángat, majd leszakad. Főleg városi forgalomban zavaró 50-es tempó körül. Az alapjárat jó, az összes szűrőt cseréltem olajjal együtt. Hibakód nincs. Fogyasztás normális, jól gyorsul. Hozzá kell tenni , hogy 3 évet használaton kívül volt állt az autó.
A motortartó bakokra gondoltam,de jó állapotúnak tűnnek. Esetleg az elszívó szelep csinálhat ilyet ami a tűzfalon van, ha nem működik rendesen? Van valakinek tapasztalata vagy ötlete ezzel kapcsolatban?
Előre is köszi a segítséget.
Mit jelent az, hogy "leszakad"?
A rángatásnál én gyújtás problémára gyanakodnék. Gyertyák, gyertyakábel.
-
... 2500 alatt, ha elveszem a gázt rettentően rángat...
Nekem Mk6-om van nem ismerem a régebbi motorokat, de lehet, hogy nehezen mozog az alapjárati szelep. (Ha van benne. :) )
ITT (http://www.fordfiestaklub.hu/forum/index.php?topic=4891.msg73312#msg73312) írtam rá egy tippet.
-
... hogy nehezen mozog az alapjárati szelep. (Ha van benne. :) )
van benne, ennyi állás után érdemes takarítani.
-
Sziasztok!
Köszi az eddigi segítséget. A rángatás azt jelenti, hogy ki kell nyomnom a kuplungot, hogy nehogy valami zűr legyen . Azzal kezdtem, hogy az alapjárati szelepet, meg a szenzort kipucoltam, de szerintem az előző tulaj is pucolta , mert "tiszta" volt, amennyire lehetséges. A levegő szenzort, meg minden elérhető szenzort is kontakt tisztítóval kitakarítottam hátha. Eddig sikertelenül. a gyújtás is jónak tűnik, jók a gyertyák. A MAP szenzort mondták még, ami a motorféknél kéne , hogy szabályozzon, mert elvileg az méri a szívócsőben a depressziót. Csak egy a baj hogy itt szerintem olyan nincs, vagy csak nem találom? Hasonlót látok a tűzfalon, egy gyufásdoboznyi szerkezetként, ami egy hosszú csővel van a szívócsővel összekötve. Az az elszívó szelep, ami az aktívszénszűrővel van összekötve, és elvileg visszatáplál. Az csinálhat ilyet? Gőzöm sincs. O:( Most tényleg nincs ötletem. A szervizben, ahogy ismerem őket /távol álljon, tőlem hogy bárkit megbántsak.../ csak találgatnának , egy valag pénzért...O:) Az itteniekben jobban megbízom.
Szóval, ha van még valakinek ötlete megköszönném
-
Jól gondolom-e, hogy a rángatás olyan, mintha a motor egy pillanatra megindulna, aztán hirtelen nem húzna?
Ahhoz, hogy a motor hajtson, levegő, benzin és gyújtás kell.
2500 felett azért nem rángat, mert az elektronika takarékosságból elveszi a benzint.
Lehetséges, hogy amikor rángat az autód, akkor a bejövő levegőmennyiség változik ilyen hirtelen.
Ez lehet az alapjárati szelep miatt, de az tiszta. Mondjuk attól még lehet berágódva vagy valami.
Ahogy gyanakszol, a szénszűrő felől is kaphat levegőt. Próbaképpen el kellene szorítani, vagy ledugózni a csövet, ami onnan jön.
Hasonlóan lehet lyuk a kartergáz visszavezető rendszeren is, vagy elromolhatott a PCV szelep. A kartergáz visszavezető csövet is le kellene választani és a helyét a szívócsövön lezárni. A próba idejére hadd menjen a kartergáz a levegőbe. :o
-
Köszi, megpróbálom az ötleted. Hangsúlyozom , hogy csak motorfék üzemben van a probléma, tehát nincs folyamatos lassulás, ha elveszem a gázt, hanem helyette baromi erős rángatás van. Gondolom én, hogy ilyenkor is kéne esetleg valamennyi benzint kapnia.? ???
-
Köszi, megpróbálom az ötleted. Hangsúlyozom , hogy csak motorfék üzemben van a probléma, tehát nincs folyamatos lassulás, ha elveszem a gázt, hanem helyette baromi erős rángatás van. Gondolom én, hogy ilyenkor is kéne esetleg valamennyi benzint kapnia.? ???
Motoronként változó fordulatszámnál veszi el az elektronika a benzint.
Pl. az én MK6 1.3-asom akkor nem ad benzint, ha 1500-asnál magasabb fordulatról indítom a motorféket és kb 1200-ra lassulva megint kap benzint a motor. Ha pl 1400-on veszem el a gázt, a benzin ellátás nem szűnik meg, csak a kevés levegő miatt akar alacsonyabb fordulatszámra menni a motor.
De pl. a Fordfocus fórumról tudom, hogy más motorok csak magasabb fordulatszámon szüntetik meg az injektorok nyitogatását.
Nincs kizárva, hogy a Te motorod is csak 2500 felett vált takarék módba. Ennek az az oka, hogy a gyártó biztos akar lenni, hogy a kuplungról lelépve nem fullad le a motor. Ami a kormány- és a fékszervó miatt balesetveszélyes lenne. ???
-
Megpróbáltam mindent újra, szétszed, megtisztít, kimér mindent amit lehet, a vezetékköteget is vizsgálgattam kibontva az alapjárat környékén, de semmi javulás. Nem találtam hibát.
Mivel elég sportos járgány, lehet hogy kicsit túlhajtotta az előző tulaj. Gondolok én a kipörgő kerekekre, repülőrajtokra. :o.
Csak arra gondoltam , hogy a differenciál művel nem lehet baj és attól a rángatás?
Ilyennel még nem volt dolgom, azért gőzöm sincs, hogyan kéne ellenőrizni. Azt néztem, hogy 5. ben álló helyben előre , hátra tologatva, kb. 8-10 centit mozog előre a kerék az íven, mielőtt megakadna. Nem nagy ez a holtjáték?
Ha igen akkor, lehet egyáltalán állítani rajta, vagy javítani, vagy sebváltó csere a vége? A váltó különben jó.