Ford Fiesta Klub Fóruma
0
  • 2019 augusztus 25, 13:01:21 pm
  • Üdvözlünk, vendég
Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Hírek:

Oldalak: [1]

Szerző Téma: 1.4 TDCI olajcsere sokkal egyszerűbben (leszívás)!  (Megtekintve 250 alkalommal)

magiist

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Segített?: +1/-0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 22
    • HC Modellezős weblapja
1.4 TDCI olajcsere sokkal egyszerűbben (leszívás)!
« Dátum: 2019 június 02, 08:56:45 am »

Sziasztok!

Nem tudom volt e már téma, de inkább leírom a személyes tapasztalatomat.
Kipróbáltam egy olajleszívó szivattyút (a nívópálca nyílásán keresztül) és utána aknán megnéztem mennyi maradék olajat tudok még leereszteni a motorból (1.4 TDCI).
Ilyen szivattyút vettem a Lidl-be:

5000 Ft volt.
Leszívás után a maradék még leereszthető olaj kb. 2dl.
Mindenki döntse el, hogy ez kevés, vagy sok!  :)
Naplózva

fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Segített?: +74/-0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1085
Re:1.4 TDCI olajcsere sokkal egyszerűbben (leszívás)!
« Válasz #1 Dátum: 2019 június 04, 07:44:16 am »

...
Leszívás után a maradék még leereszthető olaj kb. 2dl.
Mindenki döntse el, hogy ez kevés, vagy sok!  :)
Szia!

Érdekes kisérlet. Kösz, hogy megirtad.

Ha abból indulunk ki, hogy egyes fontos összetevők elfogynak az olajból, akkor 3,8 liter betöltése mellett kb. 5%-kal kevesebb lesz így az adalékokból.

Vagy ha az olaj élettartamát 1 évnek és a gyári ajánlás szerinti 20 ezer km-nek vesszük, akkor az új olaj kb.  2 hetesnek vagy ezer kilométeresnek felel meg. Ez elfogadható lenne.

De az is kérdés, hogy vannak-e leüllepedő szennyeződések pl. az olajteknő alján. Ezekből a lendületesen kifolyó olaj biztosan többet sodor ki, mint a szivattyú biztosította kicsi áramlás.

És az olajszűrőt is cserélni kell. Ha az csak alulról megy, akkor nem vagyunk sokkal előrébb.

Ez a szivattyú talán azoknak lehet hasznos, akik meg vannak győződve, hogy a gyárinál sokkal sűrűbben kell az olajat cserélni. Minden második olajcserét megcsinálhatnak leszívással a leeresztéses/szűrőcserés szervizek között.

Naplózva
Mk6 1.3 benzin

magiist

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Segített?: +1/-0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 22
    • HC Modellezős weblapja
Re:1.4 TDCI olajcsere sokkal egyszerűbben (leszívás)!
« Válasz #2 Dátum: 2019 június 05, 19:44:13 pm »

A szűrő (ennél a motornál) szerencsére felülről cserélhető, tehát aknamentes lehetne így a csere. Lehet, hogy a kombinált olajcsere mód jó ötlet lenne (pl. minden 2.-3. csere aknás, a többi szivattyús).
Naplózva

Pityke

  • A mester
  • *****
  • Segített?: +31/-13
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 839
Re:1.4 TDCI olajcsere sokkal egyszerűbben (leszívás)!
« Válasz #3 Dátum: 2019 június 08, 10:52:21 am »

én maradok a leeresztésnél,2 deci elhasználódott olaj sok.plusz ha rossz sorrendben csinálod a műveletet akkor az a 2 dl több is lesz felső szűrős autók esetében.
Naplózva
Ford a márka Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Fiesta MK2 1.6D 1984
Fiesta MK6 1.3 2004
Fiesta MK6 ST 2005

fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Segített?: +74/-0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1085
Re:1.4 TDCI olajcsere sokkal egyszerűbben (leszívás)!
« Válasz #4 Dátum: 2019 augusztus 05, 13:54:54 pm »

...Kipróbáltam egy olajleszívó szivattyút ...

Szia Magiist!

Ha van még kedved ezzel foglalkozni, akkor eszembe jutott még egy teszt, amit a következő olajcserekor meg lehetne csinálni:
- szivattyúval le kellene szívni az olajat. Üllepíteni és/vagy szűrni.
- visszatölteni
- hagyományos módon leereszteni és üllepíteni

Ebből kiderülne, hogy valóban hatékonyabban hozza-e ki az üledéket a hagyományos módszer vagy ez tévedés.

Üdv
fiesta
Naplózva
Mk6 1.3 benzin

magiist

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Segített?: +1/-0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 22
    • HC Modellezős weblapja
Re:1.4 TDCI olajcsere sokkal egyszerűbben (leszívás)!
« Válasz #5 Dátum: 2019 augusztus 05, 17:20:59 pm »

Szia Magiist!

Ha van még kedved ezzel foglalkozni, akkor eszembe jutott még egy teszt, amit a következő olajcserekor meg lehetne csinálni:
- szivattyúval le kellene szívni az olajat. Üllepíteni és/vagy szűrni.
- visszatölteni
- hagyományos módon leereszteni és üllepíteni

Ebből kiderülne, hogy valóban hatékonyabban hozza-e ki az üledéket a hagyományos módszer vagy ez tévedés.

Üdv
fiesta

Hát lehetne, de az évi olajcserék alatt nem sok kokszot találtam eddig és a kényelem+függetlenség nekem sokat nyom a LAT-ba (2 autót kell kezelgetnem).  ;D
Naplózva

fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Segített?: +74/-0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1085
Re:1.4 TDCI olajcsere sokkal egyszerűbben (leszívás)!
« Válasz #6 Dátum: 2019 augusztus 05, 18:54:44 pm »

Hát lehetne, de az évi olajcserék alatt nem sok kokszot találtam eddig és a kényelem+függetlenség nekem sokat nyom a LAT-ba (2 autót kell kezelgetnem).  ;D

Bocs, de nem értem a hozzászólásodat.

Leszívással szoktál olajat cserélni a két autóban, azért írod, hogy "kényelem+függetlenség".
Hol találod a "kokszot"? A leszívott olajban levő üledéket érted alatta?

Nem kötekedés, egyszerűen nem bírom kihámozni a mondandót.  ;)
« Utoljára szerkesztve: 2019 augusztus 05, 18:56:46 pm írta fiesta2002 »
Naplózva
Mk6 1.3 benzin

magiist

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Segített?: +1/-0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 22
    • HC Modellezős weblapja
Re:1.4 TDCI olajcsere sokkal egyszerűbben (leszívás)!
« Válasz #7 Dátum: 2019 augusztus 06, 19:02:09 pm »

Eddig hagyományosan cseréltem. 2 kocsi, 2 kuncsorgás az "üres" műhelyért (aknával). Leteszteltem, megfelelő a leszívás, így bármikor a garázs előtt elvégzem magam. Koksz nincs egyik esetben sem (persze egy használt autó vásárlását követő olajcserénél ragaszkodnék a "hagyományos" aknás első cseréhez). Csak mint érdekesség: a másik típusú kocsinál nem maradt a leszívás után 1/2 dl sem a motorba...
Nagy segítség ez nekem!
Naplózva
Oldalak: [1]
 

Az oldal 0.378 másodperc alatt készült el 20 lekéréssel.