Author Topic: Kerékdőlés, féloldalasan kopó első gumi  (Read 4227 times)

johnybravo

  • Guest
Kerékdőlés, féloldalasan kopó első gumi
« on: 2017 November 04, 07:26:52 am »
Sziasztok!

Információra lenne szükségem.
Jobb első kerék zabálta a gumi belső felét és rázott a kormány mint állat.
A gumikat lecseréltem, a futóművet felújítottam és a kocsit elvittem egy műszeres futómű beállításra.
Véleményem szerint a kopás a kerékdőlés miatt volt. Megkérdeztem a futómű beállításnál a szerelőt, hogy a kerékdőlést is beállította-e, mire azt mondta hogy azt nem lehet állítani. A Haynes féle leírás is azt mondja, hogy a kerékdőlést nem lehet állítani. Én sem láttam állítási lehetőséget.
A kocsi most szépen megy, élmény vele közlekedni.
Viszont ha ránéz bárki a kis szemével, látja, hogy a kerekek úgy állnak hogy csak na :-) .
Szerintem most sem jó a kerékdőlés. Ránézésre negatív dőlése van.
Ezt ellenőrizni fogom, ha találok egy sima placcot valahol, de a kérdésem az, hogy ha mégsem jó a kerékdőlés, akkor mit lehet vele csinálni?
Volt már valakinek hasonló problémája?
Lehet hogy korábbi gazdájánál karamboloztak vele és kapott egy nagyobb ütést a futómű. A segédvázon (vagy bölcsőn)  én nem láttam sérülést.
Elgörbült lengéscsillapító is okozhatja? Nem nagyon néztem, hogy görbe lenne a gólya lába, most már csak 5letelek.

Köszi előre ha tudtok segíteni.

Üdv, Johny

johnybravo

  • Guest
Re:Kerékdőlés, féloldalasan kopó első gumi
« Reply #1 on: 2017 November 04, 11:53:18 am »
Ellenőriztem a kerékdőlést.
El vagyok keseredve :-( nem mm-ekről van szó, hanem cm-ekről. A bal oldalinak kb 2, a jobb oldalinak 1,5 cm negatív dőlése van.
Lehet h hülyeség, de már azon gondolkozom, hogy a bölcső nem ebbe a kocsiba való. Vagy mivel a lengőkarokon az alsó gömbfejek csavaros megoldással vannak rögzítve, talán nem ehhez az autóhoz való gömbfejeket szereltek bele.

johnybravo

  • Guest
Re:Kerékdőlés, féloldalasan kopó első gumi
« Reply #2 on: 2017 November 23, 12:54:51 pm »
Sziasztok!
Mindkét lengéscsillapítót kicseréltem. A helyzet nem változott. Brutál negatív kerékdőlés van. Ráadásul közben észrevettem, hogy éles jobb kanyarban darál a gumi.
Tudna nekem valaki abban segíteni, hogy megméri és válaszban elküldi a saját MK4 Fiestáján a lengéscsillapítók felső bekötésének távolságát?
A menetes szár középtől középig, vagy ahogy egyszerűbb mérni méret lenne fontos.
Azért kell az adat, mert ha ebből kiderül pl. hogy valószínűleg karambolos volt az autóm és a kaszni van elbarmolva, akkor befejeztem a témát.
Tudom, hogy tudjátok, de a mellékelt képen van hogy mit kellene mérni :-) .


Előre is köszönöm!
Üdv, Johny