Author Topic: Teljesitmény növelés Mk3(benzin, Diesel)!  (Read 23416 times)

Offline netcore

  • NetCore a Mester
  • *****
  • Posts: 78
  • Segített?: +2/-0
Re: Teljesitmény növelés Mk3(benzin, Diesel)!
« Reply #15 on: 2007 September 16, 12:21:30 pm »
és mindezzel kiszórsz egy rakás pénzt kb max 10le miatt.. :notworthy:

Az átírást gondolom Te nem szoktad számolni...az is pénzbe kerül ám, nem is kevésbe.
Ha csak óvatosan számoljuk a költségeket akkor is kb. 70-80ezer egy átírási procedúra. Plusz a járulékos olajcsere+szűrők ~30ezer. Így már 100ezernél járunk...
Ha ezt a pénzt rákölti valaki a kocsira akkor is közel ugyanott van, mint egy gyári XR-rel....szerintem.

tudom én kis kötöszkös vagyok de hogy leszz 130le egy 1.4 chv ből még ha ráköltesz mondjuk 100-200 ft-t??
mert sztem sehogy...
de végül is ha bekerül a kocsiba egy direkt légyszörnyű és egy kipuffantó rendszer tény hogy dinamikusabb leszz a kis 1.4 es fifi...ja és majdelfelejtettem ..spuri a 100a benyához..és szalad a vas egyből..csak nehogy hamar elfáradjon a hfej tömítés  :-X
Mk3 Fiesta XR2i 1.8 16V
:-X :-X

Laci

  • Guest
Re: Teljesitmény növelés Mk3(benzin, Diesel)!
« Reply #16 on: 2007 September 17, 19:30:34 pm »
Köszi Vikorwrz. Teljesen igazad van. Egyet értek. A tanácsot meg köszi.
Megprobálom. Van is autószerelő ismerősöm ő majd megállapítja nekem hogy mit bír a moci.
Mégegyszer köszi!!!!

Offline hetelaci

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 212
  • Segített?: +3/-0
Re: Teljesitmény növelés Mk3(benzin, Diesel)!
« Reply #17 on: 2008 March 11, 13:02:55 pm »
HI!

1,6 16V DOHC motorhoz mit tudnátok javasolni?
Szeretném növelni a motorerőt, most beméretem a kompressziót, aztán belevágok!
Gondoltam egy kis ventillátorra(lehet hogy ezt hívják spirexnek), lényege állítólag, hogy több levegőt tol a motorba. Hogy reagál erre a légtömegmérő?
Van valakinek tapasztalata ez ügyben? Aztán más tuningfogások is érdekelnek...
Kevés ugyanis a 90 öszvér(mert ezek már nem táltosok ám), lehet hogy a gyár által megadott 90 lóerőből már csak 75-80-at ad le. Öreg a motor az a baj sztem. :'(
Vagy csak furassam fel a motort? Főtengelyköszörülés? Nagy állatságokat kérdezek?
Help please...

zoli

  • Guest
Re: Teljesitmény növelés Mk3(benzin, Diesel)!
« Reply #18 on: 2008 March 11, 14:23:56 pm »
HI!

1,6 16V DOHC motorhoz mit tudnátok javasolni?
Szeretném növelni a motorerőt, most beméretem a kompressziót, aztán belevágok!
Gondoltam egy kis ventillátorra(lehet hogy ezt hívják spirexnek), lényege állítólag, hogy több levegőt tol a motorba. Hogy reagál erre a légtömegmérő?
Van valakinek tapasztalata ez ügyben? Aztán más tuningfogások is érdekelnek...
Kevés ugyanis a 90 öszvér(mert ezek már nem táltosok ám), lehet hogy a gyár által megadott 90 lóerőből már csak 75-80-at ad le. Öreg a motor az a baj sztem. :'(
Vagy csak furassam fel a motort? Főtengelyköszörülés? Nagy állatságokat kérdezek?
Help please...


>>>A spirex árát költsed másra. A saját elképzelésem és véleményem az, hogyha igaz is amit leírnak róla akkor pont annyit javitt mint amennyit a berakása miatt ront.
>Hogy mire is gondolok.
1: töblet levegőt juttat a motorba, ez jó
2: mivel beleteszed a szívócsőbe csökkenti a keresztmetszetét, ez nem jó
Akkor most hol is tartunk?
>Amúgy hogy mennyit lehet kihozni ebböl a motorból nagyon relatív és buksza függő. Továbbá mire szeretnéd használni, és mennyi a kiszemelt le szám. Ezeket leírod jobban tudok segíteni. 
amúgy kb 140-160 le kihozható max. Turbóval több is.

Offline hetelaci

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 212
  • Segített?: +3/-0
Re: Teljesitmény növelés Mk3(benzin, Diesel)!
« Reply #19 on: 2008 March 11, 15:30:30 pm »
HI!

Köszi a gyors reagálást, kb. 120 LE az a szint, amit ki akarok hozni a motorból, legalábbis egyenlőre...  :-X
A turbó lesz a hab a tortán, de ahhoz tényleg rendbehozom a motort, erősebb csapágyak, stb.
Gondoltam még direktszűrőre, erről is sokan sokfélét mondanak, de nekem tetszik az ötlet!
Hallottam olyan leömlőről, ami állítólag belülről polírozva van, ettől könnyebben távozik a kipufogógáz.
Nekem amúgy is jó vastag a rendszerem, ráadásul 1 éve cseréltem az egészet, BOSAL katalizátor,dobok.
Csak a leömlő gyári, bár tűzkarikát cseréltem benn. Az új árán milyen állat rendszert vehettem volna... :-\
A szines gyújtókábelekről nemtom mit gondoljak.
Benzinszűrőt is cseréltem,  a lambdaszondán gondolkodtam még, hogy befolyásolja-e a motorteljesítményt,
tökéletesíti az égési folyamatot vagy ilyesmi?
Előre is kösz: hetelaci :notworthy:

zoli

  • Guest
Re: Teljesitmény növelés Mk3(benzin, Diesel)!
« Reply #20 on: 2008 March 11, 20:25:08 pm »
HI!

Köszi a gyors reagálást, kb. 120 LE az a szint, amit ki akarok hozni a motorból, legalábbis egyenlőre...  :-X
A turbó lesz a hab a tortán, de ahhoz tényleg rendbehozom a motort, erősebb csapágyak, stb.
Gondoltam még direktszűrőre, erről is sokan sokfélét mondanak, de nekem tetszik az ötlet!
Hallottam olyan leömlőről, ami állítólag belülről polírozva van, ettől könnyebben távozik a kipufogógáz.
Nekem amúgy is jó vastag a rendszerem, ráadásul 1 éve cseréltem az egészet, BOSAL katalizátor,dobok.
Csak a leömlő gyári, bár tűzkarikát cseréltem benn. Az új árán milyen állat rendszert vehettem volna... :-\
A szines gyújtókábelekről nemtom mit gondoljak.
Benzinszűrőt is cseréltem,  a lambdaszondán gondolkodtam még, hogy befolyásolja-e a motorteljesítményt,
tökéletesíti az égési folyamatot vagy ilyesmi?
Előre is kösz: hetelaci :notworthy:

>>>Ennél a motornál 120 lóerő eléréséhez teljesen felesleges a turbó.
>Ha viszont turbósításon gondolkodsz előre döntsd el mert a kompresio viszonyszámot úgy kell méretezni, vagyis a turbósé kisebb mint a sima szívósé.

Offline hetelaci

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 212
  • Segített?: +3/-0
Re: Teljesitmény növelés Mk3(benzin, Diesel)!
« Reply #21 on: 2008 March 12, 09:59:43 am »
Hello!

Ha tehát nem kell feltétlen turbó, akkor mit javasolsz, mivel kezdjem?
Egyenlőre a motorom még érintetlen.
Turbó nélkül nem lesz talán olyan horror az ára sem ennek a szívműtétnek...  :-\
Előre is köszi!

zoli

  • Guest
Re: Teljesitmény növelés Mk3(benzin, Diesel)!
« Reply #22 on: 2008 March 12, 10:26:07 am »
Hello!

Ha tehát nem kell feltétlen turbó, akkor mit javasolsz, mivel kezdjem?
Egyenlőre a motorom még érintetlen.
Turbó nélkül nem lesz talán olyan horror az ára sem ennek a szívműtétnek...  :-\
Előre is köszi!

A kivánságaidnak megfelelően egy sikolás szivó oldalon 1.5, kipufogón 1mm tágitás +polírozás, ehhez tartozó kipuffrendszer szerintem elég lenne. Persze ha kevésnek találod veztengely, fokolókerék + hozna a konyhára nem keveset.Az első részét csináltatod kb. 300ezer alaphangon. ha a második rész is kell akkor lényegesen drágább. És ne haragudj ha nem tudok pontos árakat mondani, az árak csak írányadóak.+Ajánlom minden ami tuning cimü topikot itt a fórumon. Meg oldalamat ott elég sokminden le van írva.

Offline hetelaci

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 212
  • Segített?: +3/-0
Re: Teljesitmény növelés Mk3(benzin, Diesel)!
« Reply #23 on: 2008 March 12, 11:54:39 am »
Köszönöm, sokat segítettél!
 :notworthy:

edl

  • Guest
Re: Teljesitmény növelés Mk3(benzin, Diesel)!
« Reply #24 on: 2008 March 26, 22:14:23 pm »
és mindezzel kiszórsz egy rakás pénzt kb max 10le miatt.. :notworthy:

Az átírást gondolom Te nem szoktad számolni...az is pénzbe kerül ám, nem is kevésbe.
Ha csak óvatosan számoljuk a költségeket akkor is kb. 70-80ezer egy átírási procedúra. Plusz a járulékos olajcsere+szűrők ~30ezer. Így már 100ezernél járunk...
Ha ezt a pénzt rákölti valaki a kocsira akkor is közel ugyanott van, mint egy gyári XR-rel....szerintem.

Ilyenkor mennyire örülök, hogy tegnapelőtt első autónak egy 1,8-as 105lovas fiestát vettem :)

Ryan

  • Guest
Re: Teljesitmény növelés Mk3(benzin, Diesel)!
« Reply #25 on: 2008 March 26, 22:15:46 pm »
és mindezzel kiszórsz egy rakás pénzt kb max 10le miatt.. :notworthy:

Az átírást gondolom Te nem szoktad számolni...az is pénzbe kerül ám, nem is kevésbe.
Ha csak óvatosan számoljuk a költségeket akkor is kb. 70-80ezer egy átírási procedúra. Plusz a járulékos olajcsere+szűrők ~30ezer. Így már 100ezernél járunk...
Ha ezt a pénzt rákölti valaki a kocsira akkor is közel ugyanott van, mint egy gyári XR-rel....szerintem.

Ilyenkor mennyire örülök, hogy tegnapelőtt első autónak egy 1,8-as 105lovas fiestát vettem :)

pedig ha tudnád hogy van 1.8ból 130 pacis is :P

edl

  • Guest
Re: Teljesitmény növelés Mk3(benzin, Diesel)!
« Reply #26 on: 2008 March 26, 22:20:48 pm »
és mindezzel kiszórsz egy rakás pénzt kb max 10le miatt.. :notworthy:

Az átírást gondolom Te nem szoktad számolni...az is pénzbe kerül ám, nem is kevésbe.
Ha csak óvatosan számoljuk a költségeket akkor is kb. 70-80ezer egy átírási procedúra. Plusz a járulékos olajcsere+szűrők ~30ezer. Így már 100ezernél járunk...
Ha ezt a pénzt rákölti valaki a kocsira akkor is közel ugyanott van, mint egy gyári XR-rel....szerintem.

Ilyenkor mennyire örülök, hogy tegnapelőtt első autónak egy 1,8-as 105lovas fiestát vettem :)

pedig ha tudnád hogy van 1.8ból 130 pacis is :P

Már ez is gyilkos. Hozzáveszem, eddig folyamnatosságban egy 50-60le körüli vw polo classicot vezettem :)
Ez meg kettesben gázadásra elpörgeti a kerekét :)
1994-es 1,8-as 16V-s. SSajnos még vannak hibái, amikre egyenlőre nem tudok rájönni. Leginkább az a gond, nem nagyon tudok hol elindulni. Bár tippem van, csak kevés az infó.

M13

  • Guest
Re: Teljesitmény növelés Mk3(benzin, Diesel)!
« Reply #27 on: 2008 April 12, 22:01:53 pm »
Sziasztok! Valahol feljebb olvastam,hogy injektorost lehet chipelni. Hogy megy ez és mennyibe kerül? 1.1i a motor, de nagyon 'lájtos' nem száguldozni akarok, hanem előzéskor kellene egy kis tartalék erő.

Offline scampi

  • Az öreg róka
  • ****
  • Posts: 384
  • Segített?: +14/-7
Re: Teljesitmény növelés Mk3(benzin, Diesel)!
« Reply #28 on: 2008 April 12, 22:24:23 pm »
Sziasztok! Valahol feljebb olvastam,hogy injektorost lehet chipelni. Hogy megy ez és mennyibe kerül? 1.1i a motor, de nagyon 'lájtos' nem száguldozni akarok, hanem előzéskor kellene egy kis tartalék erő.

Én azt olvastam hogy nem lehet mert nincs benne :)

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re: Teljesitmény növelés Mk3(benzin, Diesel)!
« Reply #29 on: 2009 April 17, 14:20:23 pm »
2009-es fórumtakarítás alkalmából a témát lezárom és a topiktemetőbe kerül.

Moderátor: DVZs
D.V.Zs.