Author Topic: Teljesitmény növelés Mk3(benzin, Diesel)!  (Read 23426 times)

Ryan

  • Guest
Teljesitmény növelés Mk3(benzin, Diesel)!
« on: 2007 August 17, 05:34:14 am »
djadamyk:- nekem igen,mit lehet vele kezdeni h jobban menjen?

djadamyk: -hali Viktor!1.1-esed van?

viktorwrz: -egy turbó rádob legalább 20(!!) lovat, annak elégnek kéne lennie...Very Happy

viktorwrz: -hogy menjen. Jobban mint az én 1.1-esemét

viktorwrz: -gerleiati: érdemes volna kompressziót mérni, hátha az a problem. Egyszer volt alkalmam menni 1 ilyen dizellel és sajna nagyon kikell taposni a belét,

tarcsy: -a turbo csak plusba lett beletéve.. tény hogy dob rajta, de ha nálad ennyire sz*r a helyzet ahogy írod akkor lehet az is kevés lesz ^^

gerleiati:- köszönöm,ennek utána is járok.jó lenne , ha néha tudnék előzni pl...

Ryan: -tarcsynak a turbo segitet rajta kicsit 1.8tdje van escort turboval

gerleiati:- tud valaki vmi használható ötletet? vagy csak motorcsere segíthet?

gerleiati:- sziasztok!új vagyok itt. szegény 1.8-as dízel fiestám kicsit lomha. anno az 1.1-es is jobban gyorsult. öreg dízel, az igaz, de kicsit jobbat vártam.

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Teljesitmény növelés Mk3(benzin, Diesel)!
« Reply #1 on: 2007 August 17, 08:48:34 am »
Nos, hogy a kérdésre válaszoljak, lehet tenni néhány dolgot annak érdekében, h kicsit jobban menjen a kocsi (1.1;1.3 OHV), de elég költséges, mint általában minden ami tuning (itt nem a tescogazdaságos krómpedálra és társaira gondolok ;)).
Előszöris megkell győződni arról, hogy a tuningolandó motor milyen állapotban van, mert, ha akármilyen hibája van a motornak vagy épp kopott, öreg, akkor a tuningolással csak tönkretesszük.
Ennek megállapítása tehát az első. Kezdjük elsőként egy kompresszióméréssel. Ez nagyjából behatárolja, hogy milyen állapotban van a motor. Nézzük jól át a motort (alul-felül) nem -e folyik/szivárog belőle olaj. Az olajfogyasztást, - ha van - minimálisra kell csökkenteni. Ezt a (szelepszár és főtengely) szimmeringek illetve a kartertömítések cseréjével lehet megtenni.
Ha mindez megvan akkor ellenőrizni kell a szelepvezérlést. Ennek pontos beállítása elengedhetetlen. Sok esetben már ez a lépés önmagában is teljesítménynövekedést hoz. Érdemes ellenőrizni a főtengelycsapágyakat és a dugattyúkat is.
Ezután következhetnek a tuningok, ha egáltalán kellenek még.
Kipuffogótuning (leömlőtől a végig).
Szívóoldali tuning (injektorosnál chiptuning nem létezik, mert nincs benne chip :P)
Karburátorosra, pedig a jólbevált trükk egy nagyobb karburátor, asszem vmelyik mazda karbi rámegy illetve elég sok ford karburátora (Pl. régebbi escort, sierra). Ezekkel elég sokat lehet dobni a szekér teljesítményén (+5-10 ló). Mint nemrég tudomásomra jutott, létezik OHV-ra való ikerkarburátor is ami a gyári ~50lóból 70-et varázsol, de ehhez persze a szívósort is cserélni kell és elég drágamulatság (40-50e vagy mégtöbb), nomeg ritka mint a fehér holló...
Ha valaki komolyabban foglalkozna a témával az persze mehet még ennél tovább is. Pl. vezérműtengelycsere, erősebb szeleprugók, lökőrudak, tőkék, esetleg szelepcsere nagyobbra, hengerfejmarás, esetleg turbó stb. Nagyobb átalakítással max cc100-120lóig lehet elmenni, de a fölé már nemhiszem. Ez a motor már elavult nem érdemes ilyen szinten foglalkozni vele. Vannak sokkal korszerűbb, jobb motorok tuningolásra, például az 1.4 CVH minden komolyabb átalakítás nélkül 110pacit képes leadni...
« Last Edit: 2007 October 19, 09:14:16 am by viktorwrz »
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Teljesitmény növelés Mk3(benzin, Diesel)!
« Reply #2 on: 2007 August 17, 08:59:50 am »
Ja, és, hogy a diesel témában is hozzászóljak, én elég nagy rációt látok egy jóállapotú 1.8-as diesel motor beépítésében. Ugyanis ehhez a motorhoz van turbó (pl mondeokban vagy escortokban látni inkább).
Egy ilyen turbodizel motor teljesítménye pedig vetekszik egy XR-ével a maga (gyárilag) ~90lóerejével.
Így lehetne ötvözni a sportosságot a takarékossággal pl.képzeljünk el egy kicsit nagyobb turbót rajta és hipp-hopp 100ló felett járunk. Mindezt egy ilyen kis kasztnihoz.
A dizelekhez annyira nem értek, de lehetőségek biztos vannak ott is tuningolásra...tuti van spanoló csavar az adagolón is :-X
« Last Edit: 2007 August 17, 11:06:59 am by viktorwrz »
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline tarcsy

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 310
  • Segített?: +10/-1
  • prof. dr.
Re: Teljesitmény növelés Mk3(benzin, Diesel)!
« Reply #3 on: 2007 August 17, 12:06:15 pm »
gondoltam énis másik turbora.. de csak ilyen kicsi IVECO turbora :-X
ha kiszárad és még ebben az életben meglesz a jogsim akkor megnézzük gyorsuláson mit bír a gép!

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Teljesitmény növelés Mk3(benzin, Diesel)!
« Reply #4 on: 2007 August 17, 14:32:21 pm »
Azért csak óvatosan azzal a nagyobb turboval. A Te vasad eleve túlvan hajtva azzal az escort turboval ami rálett "varázsolva" nem hinném, hogy maga a motor fellenne készítve az "igazi terhelésre".
Ha mégnagyobb turbot akarsz akkor érdemes lenne kicserélni a főtengelycsapágyakat egy új, jobbminőségű csapágyakra, amik elbírják a többletterhelést. Megaztán a dugattyúkat és gyűrűket is illene cserélni. Ez a minimum. Különben széthajtod csak a verdát.
Persze, hacsak 1 versenyre kell a motor :P akkor lehet vele kísérletezni :-X
De akkor akárhová mész mindig legyen nálad telefon és pénz taxira :P
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline tarcsy

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 310
  • Segített?: +10/-1
  • prof. dr.
Re: Teljesitmény növelés Mk3(benzin, Diesel)!
« Reply #5 on: 2007 August 18, 11:14:08 am »
csak poénnak szántam  ;D
de köszi az ötleteket!  :notworthy:   :-X

Offline Rebel

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 74
  • Segített?: +2/-0
Re: Teljesitmény növelés Mk3(benzin, Diesel)!
« Reply #6 on: 2007 August 18, 13:02:15 pm »
hi.

jól látom hogy sima 1.8diesel szivóra rálehet varázsolni turbot?
a kocsi motorja  jó állapotban van kompresszio is stimmel csak lomha.
várom ötleteiteket, segitségeteket ill. ha valaki tud turbot az irjon nekem.
vevö vagyok minden jóra.

köszike.

Ryan

  • Guest
Re: Teljesitmény növelés Mk3(benzin, Diesel)!
« Reply #7 on: 2007 August 18, 14:37:07 pm »
hi.

jól látom hogy sima 1.8diesel szivóra rálehet varázsolni turbot?
a kocsi motorja  jó állapotban van kompresszio is stimmel csak lomha.
várom ötleteiteket, segitségeteket ill. ha valaki tud turbot az irjon nekem.
vevö vagyok minden jóra.

köszike.


tarcsy az illetékes a témába 1.8 td kocsijával:D

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Teljesitmény növelés Mk3(benzin, Diesel)!
« Reply #8 on: 2007 August 18, 15:29:52 pm »
hi.

jól látom hogy sima 1.8diesel szivóra rálehet varázsolni turbot?
a kocsi motorja  jó állapotban van kompresszio is stimmel csak lomha.
várom ötleteiteket, segitségeteket ill. ha valaki tud turbot az irjon nekem.
vevö vagyok minden jóra.

köszike.

Igen rálehet tenni turbót, mint minden motorra. Asszem az adagolót viszont hozzákell állítani, hogy megfelelő legyen a teljesítménye és, hogy ne hajtsd nagyon túl a mocit. Magyarul kicsit visszakell venni, mert a motor teljesítménye közel 50%-al fog megnőni ami túl gyors kopást eredményez.
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Laci

  • Guest
Re: Teljesitmény növelés Mk3(benzin, Diesel)!
« Reply #9 on: 2007 September 15, 16:15:02 pm »
Szia Viktorwrz! 1,4-es CVH-s motor van a gépem ben. Bővebben mit kell csinálni vele hogy Kb. 110ló legyen?
Ha le irnád nekem nagyon megköszönném. Előre is köszi!

Offline netcore

  • NetCore a Mester
  • *****
  • Posts: 78
  • Segített?: +2/-0
Re: Teljesitmény növelés Mk3(benzin, Diesel)!
« Reply #10 on: 2007 September 15, 18:14:36 pm »
Szia Viktorwrz! 1,4-es CVH-s motor van a gépem ben. Bővebben mit kell csinálni vele hogy Kb. 110ló legyen?
Ha le irnád nekem nagyon megköszönném. Előre is köszi!

ez roppant egyszerű ..add el és vegyél egy xr-t:  :-X :-X
vagy csak vegyél bele egy xr mocit ami éppen van is egy eladó itt olcsón
más megoldás felejtős mert gondolom nem vagy egy csekonics báró ;D
« Last Edit: 2007 September 15, 18:21:28 pm by netcore »
Mk3 Fiesta XR2i 1.8 16V
:-X :-X

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Teljesitmény növelés Mk3(benzin, Diesel)!
« Reply #11 on: 2007 September 15, 18:32:08 pm »
Szia Viktorwrz! 1,4-es CVH-s motor van a gépem ben. Bővebben mit kell csinálni vele hogy Kb. 110ló legyen?
Ha le irnád nekem nagyon megköszönném. Előre is köszi!
Annyira ne keseredj el, sztem ne add el, mert az XR-ben is ugyanez a moci van csak az 1,6-os...
Csak a szokásos dolgokat elég kicserélgetned...direktszűrő, sportgyertya+kábel, chiptuning....chipelés elött azért nézesd át a mocit, elbírja-e majd a többletteljesítményt.
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline netcore

  • NetCore a Mester
  • *****
  • Posts: 78
  • Segített?: +2/-0
Re: Teljesitmény növelés Mk3(benzin, Diesel)!
« Reply #12 on: 2007 September 15, 19:30:14 pm »
Szia Viktorwrz! 1,4-es CVH-s motor van a gépem ben. Bővebben mit kell csinálni vele hogy Kb. 110ló legyen?
Ha le irnád nekem nagyon megköszönném. Előre is köszi!
Annyira ne keseredj el, sztem ne add el, mert az XR-ben is ugyanez a moci van csak az 1,6-os...
Csak a szokásos dolgokat elég kicserélgetned...direktszűrő, sportgyertya+kábel, chiptuning....chipelés elött azért nézesd át a mocit, elbírja-e majd a többletteljesítményt.


és mindezzel kiszórsz egy rakás pénzt kb max 10le miatt.. :notworthy:
Mk3 Fiesta XR2i 1.8 16V
:-X :-X

Ryan

  • Guest
Re: Teljesitmény növelés Mk3(benzin, Diesel)!
« Reply #13 on: 2007 September 16, 11:23:05 am »
Fö hogy ilyen biztató választ kapunk Netcore-tól :-\

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Teljesitmény növelés Mk3(benzin, Diesel)!
« Reply #14 on: 2007 September 16, 11:51:08 am »
és mindezzel kiszórsz egy rakás pénzt kb max 10le miatt.. :notworthy:

Az átírást gondolom Te nem szoktad számolni...az is pénzbe kerül ám, nem is kevésbe.
Ha csak óvatosan számoljuk a költségeket akkor is kb. 70-80ezer egy átírási procedúra. Plusz a járulékos olajcsere+szűrők ~30ezer. Így már 100ezernél járunk...
Ha ezt a pénzt rákölti valaki a kocsira akkor is közel ugyanott van, mint egy gyári XR-rel....szerintem.
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87