Author Topic: MK3 1.1 OHV himbasorköszörülés, szelepszárszimmeringcsere  (Read 24932 times)

Offline Xedos

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 34
  • Segített?: +1/-0
Re: MK3 1.1 OHV himbasorköszörülés, szelepszárszimmeringcsere
« Reply #15 on: 2009 November 21, 14:24:30 pm »
Varrógép hang rulez :-(
Szóval az enyém is ilyen... nem kicsit  -NAGYON!
Majd leírom a történetet... a motor fele fel van újítva.
A szerelő szerint kéne cserélni a himbasort is. Igazából több mint 9éve van nálam az autó és évente 4x kellett vinnem szelepet állítgatni...
Csiszolva voltak már, de eléggé el vannak kopva :-(Szóval: elég a himbasort cserélni, vagy kell a tengelyt is, ami lökdösi? (Amúgy 1.3-as)

Offline Billy Ray

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 27
  • Segített?: +0/-0
Re:MK3 1.1 OHV himbasorköszörülés, szelepszárszimmeringcsere
« Reply #16 on: 2011 May 07, 09:42:17 am »
Nagyon jó a bemutató, de utána szelephézagot is kell állítani.
Na de mennyire?
Szívó ill. kipufogó oldal?

Offline tarjoska

  • A mester
  • *****
  • Posts: 476
  • Segített?: +52/-0
Re:MK3 1.1 OHV himbasorköszörülés, szelepszárszimmeringcsere
« Reply #17 on: 2011 May 07, 10:12:06 am »
Volt egy ilyen topic, de nem találom, szóval az illetékesek majd megmondják, hogy én bénázok, vagy eltűnt.  ;D

Haynes szerint, hidegen:
szívó 0,20 mm
kipufogó 0,30 mm

Hajrá!  :D

update: megvan a topic, íme
http://www.fordfiestaklub.hu/forum/index.php?topic=338.0
« Last Edit: 2011 May 07, 10:13:51 am by tarjoska »
A "tiszteletbeli szokásos" by Csipi

exchaby

  • Guest
Re:MK3 1.1 OHV himbasorköszörülés, szelepszárszimmeringcsere
« Reply #18 on: 2011 December 31, 17:59:45 pm »
nah, most estünk túl a tömítéscserén...elég necces volt a fentebb látható célszerszám nélkül kiszedegetni a félharangokat, de azért valahogy megcsináltuk. a himbák köszörülésére ma már nem biztos h sor kerül :)
annyit tennék hozzá az előző művelethez, hogy a szimmeringet nem kockáztatnám(kockáztattam) fogóval feltuszkolni(nem nehéz eldeformálni...), rátettem kézzel amennyire lehetett, utána pedig egy csőkulcsot engedtem rá ami nagyobb volt mint a rugó, de ráfeküdt a fémre a szimmering szélén, majd kalapáccsal finoman kopogtattam amig nem hallatszódott hogy felfeküdt a helyére. jah, és a főtengely elforgatásával lehet trükközni kicsit, ha fenn a dugó akkor nem veszhet bele a hengerbe a szelep :)
megemliteném még emellett azt is h majdnem kétségbeestem a himbasor szétszedésénél, ugyanis maguk himbák mozogtak egész könnyedén, a közöttük levő részek(amiknek nem tudom a nevét :) ) viszont eléggé szorultak, és mivel nem voltam benne biztos hogy nincs semmi saját rögzitő mechanizmusuk, stresszes volt kicsit a start :) aztán 2 csavarhúzó és némi finom ámde erőteljes csavarás hatására megbizonyosodtam róla hogy nincsenek fixálva, szép lassan, tekergetve lehúztam őket. féltettem a cuccot mert úgynézem aluminium, de azt hiszem rendben vagyunk.
a szelephézagok 0,3 és 0,2, kivéve ha a kasztnin másképp van feltüntetve mint pl nálam, ott figyel egy kis fémlap hogy 0,5 és 0,2 mm kell legyen

Offline konyak6

  • Újonc
  • *
  • Posts: 9
  • Segített?: +0/-0
Re:MK3 1.1 OHV himbasorköszörülés, szelepszárszimmeringcsere
« Reply #19 on: 2015 May 19, 05:50:33 am »
Sziasztok!
Én megcsináltam a speciális szerszámot hozzá. Közzéteszem, így bárki le tudja másolni.
-1/2 colos cső(40-50 cm)
-M8 csavar+anya
-1/2 gumis bilincs (22mm)
-25 cm hosszú erősebb lemez(+egy rövidebb "Z" alakú)

Jó szerelést!