Author Topic: Kuplung, vagy mi???  (Read 5033 times)

viko

  • Guest
Kuplung, vagy mi???
« on: 2007 May 30, 01:32:11 am »
Hy! Nekem egy 2006os Fiestám van. 0 km-el vettem. A kérdésem a következő lenne: kb1500-2000 km után elkezdett "kattogni" valami a motor elejében. De ha kinyomom a kuplungot elhallgat és úgy jár mint mikor először beindítottam. Első szervizen ezt mondtam is ... először meg akarta magyarázni a szerelő h az semmi aztán elismerte hogy tényleg van egy kis gond de ők ezzel nem foglalkoznak, csak ha esetleg megáll az autó!?!? Meg azt állította hogy ez FIESTA BETEGSÉG. Ha tényleg Fiesta betegsés nem foglalkozom vele, de egy magán szerelő azt mondta, hogy akár kinyomó csapágy is lehet (én nem értek hozzá!) + máséban még nem hallottam ilyen hangokat. Foglalkozzak a dologgal vagy ettől nem fog otthagyni az út szélén???
« Last Edit: 2007 May 30, 01:34:38 am by viko »

Yashi

  • Guest
Re: Kuplung, vagy mi???
« Reply #1 on: 2008 September 29, 09:56:06 am »
Szia!

Bocs hogy csak most írok, de sokáig nem volta a FIESTAKLUB oldal közelében. Nemtudom, hogy még aktuális-e a hibád, de azért leírom az én esetemet.
Nekem egy 2005-ös Fiestám van. Én is 0 km-el vettem. Amikor elhoztam a kereskedésből én sem hallottam semmit, aztán pár nap múlva én is hallottam ezt a kattogó hangot az autó elejéből. Olyan hangja volt mint ha egy halkabb dízel lett volna. Kuplung kinyomása után elhallgatott. Azért nem lehet kinyomó csapágy, mert az akkor dolgozik, amikor kinyomod a kuplungot, és ez a mi esetünkben elhallgatott...azaz a kattogó hang megszűnt. Visszavittem a szervizbe, ahol egy kis vitatkozás és veszekedés után megnézték. Kiderült, hogy a váltóból hiányzott kb. 3-4 dl olaj. Pótolták. A hang megszűnt egy pár ezer km-ig. Aztán  megint előjött ugyanúgy. >:( Kötelező szervizekkor jeleztem, de a szervizben azt mondták, hogy "ez ilyen konstrukció törődjek bele. A szabadonfutó fogaskerék nem mindig illeszkedik pontosan, és ezért van ez a hang." ???
Na beletörődtem, de azért (SZERENCSÉRE) :notworthy: a szervizekkor ráírattam a papírra, hogy jeleztem ezt a hibát.
Nos az idén lett egy olyan kuplung problémám, hogy ragadt és nem tudtam 1-est és R-t kapcsolni csak úgy, hogy kicsit kerelt a váltó és ugrott az autó. KUPLUNG KIT csere!!! Garanciásan! De nem akarták első körben kicserélni, mert azt mondták, hogy kopó alkatrész, és erre az autó 1 éves koráig van gari, és amúgyis vigyem oda ahol vettem és kötelező szervizeltettem az autót, mert ez nem náluk volt.
1.) Na erre én meg azt mondtam, hogy nehogy már egy Ford kuplung beadja a kulcsot 2év és 16e km után, mert ez irtó szégyen lenne. Nem használom az autót úgy mint egy sületlen barom!!! Egyszóval megkímélt állapotú az autó az biztos (kb. 7-8e km-t megyek vele egy évben)!!! Úgyhogy koppant a fickó....
2.) Az autó 100-200 km-es kora óta jeleztem ezt a hangot a kuplung-váltó felől és szartak csinálni bármit is
3.) Ha jól tudom garanciális javításra bármelyik hivatalos FORD márkaszervizbe vihetem az autót, legyen az Székesfehérváron, Bangladesben vagy Berlinben...  :o
4.) Kérdezzük meg a Ford Magyarországot az esetről...
A fickó kettőt telefonált majd hangnemet váltva kérdezte, hogy mikorra írhatja be garis javításra az autót.
Tudom-tudom a leírt eset erősen szervizfüggő is, hogy hogyan is állnak az emberhez, de szerintem tanulságos.
A javítás után a hang megszűnt, azóta (lekopogom) semmi baj vele. Hát ennyi. Ja amúgy 45e egy fizetős KUPLUNG KIT csere!!!
Nemtudom, hogy nálad is ez lehet-e a gond, de amiket írtál magamra ismertem, mintha én írtam volna le a hibákat.

Üdv.
   Yashi

Offline Csipi

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2626
  • Segített?: +110/-7
Re: Kuplung, vagy mi???
« Reply #2 on: 2009 February 16, 19:36:59 pm »
2009-es fórumtakarítás alkalmából a témát lezárom, és a topiktemetőbe kerül.

Az összefoglalója fel lesz/lett töltve az MK6-MK7 szériák részlegébe!

Moderátor: Csipi
ildipontbretus kukac gmail pont com