Author Topic: Motorolaj  (Read 50291 times)

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re:Motorolaj
« Reply #30 on: 2011 August 16, 20:25:33 pm »
Menet közben mindkettővel, hidegen pár másodpercig egyikkel sem.
Nekem a kérdés inkább az, hogy a vékonyat eszi-e jobban?
Ha nem, akkor azért maradnék a gyári előírtnál...
D.V.Zs.

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re:Motorolaj
« Reply #31 on: 2011 August 16, 20:40:02 pm »
mondeo-ba is ugyanaz a zetec van mint fiestába escortba nem ? :D
maga a motor tök ugyanaz ;)
Ezt annyira komolyan gondolom, hogy tapasztaltam is immáron 9. éve...
A Mondeonál pl: nincs más lehetőség. Vagy 5W-30, vagy motorfelújítás... Nem alternatíva a 10W-40...
ez zöldség. ide a fórumra is írtam már olaj témában kisebb értekezést. tudom miről beszélek, hidd el a 10W 40 egy olyan olaj, amivel teljesen nyugodtan üzemeltethetsz ilyen motorokat.

RyAn

  • Guest
Re:Motorolaj
« Reply #32 on: 2011 August 16, 21:33:17 pm »
maga a motor tök ugyanaz ;)

azé volt ott a szmájli   ;D

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re:Motorolaj
« Reply #33 on: 2011 August 16, 23:00:54 pm »
Menet közben mindkettővel, hidegen pár másodpercig egyikkel sem.
Nekem a kérdés inkább az, hogy a vékonyat eszi-e jobban?
Ha nem, akkor azért maradnék a gyári előírtnál...
persze, akkor érdemes maradni ha nem eszi.

Mondjuk azért azt sem szabad elfelejteni hogy pl egy 5w40 és egy 10w40 között kizárólag a hidegen történő szivattyúzhatóságban van különbség. Magas hőmérsékleten ugyanúgy viselkedik a két olaj.
Az 5w30 meg magas hőmérsékleten hamarabb veszít a viszkozitásából, és a kenőképességéből mint az említett másik két olajfajta.
A gyári ajánlás említi a zetecbe is a 10w40-et mint lehetséges olajat, az 5w30 és az 5w40 mellett. És azért árban nem kis különbség van egy 10w-s és egy 5w-s olaj között.

Offline Bencur13

  • Vezetett már fiestát
  • *****
  • Posts: 157
  • Segített?: +3/-0
Re:Motorolaj
« Reply #34 on: 2011 August 17, 07:53:09 am »
ez zöldség. ide a fórumra is írtam már olaj témában kisebb értekezést. tudom miről beszélek, hidd el a 10W 40 egy olyan olaj, amivel teljesen nyugodtan üzemeltethetsz ilyen motorokat.

Nem muszáj elhinni. Én nem értekezek, én a gyakorlatról beszélek. ;) Nem mindegy, hogy 1.3, vagy 2.0-ás motorról beszélünk... ;)
Az sem mindegy, hogy a gyári 10W-40 ásványi, míg az 5W-30 fél szintetikus olaj...

Egyébként meg tökre nem ugyan az a motor. A Fiesta OHV(alul vezérelt, felül szelepelt), míg a mondeoban már DOHC motor van(felül vezérelt, felül szelepelt).
'92 1,3 3a. Piros Fiesta Calypso tetővel!
+Bicskakulcs project :) Vót

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re:Motorolaj
« Reply #35 on: 2011 August 17, 08:42:46 am »
Maga a motor tökugyanaz - értsd pl. az én Fiestámban lévőt. De, Zetec, DOHC. :)
Amúgy én spec. elfogadom a tapasztalatodat, de ugyanakkor van pár száz/ezer olyan motor még szerte, és tőled hallom először ezt a véleményt. Gondolom sUdYe-nek is ezért hihetetlen picit.
De lássuk a pozitív oldalát: megfejtetted és megoldottad a gondodat, neked bevált. :)
D.V.Zs.

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re:Motorolaj
« Reply #36 on: 2011 August 17, 09:18:58 am »
Nem muszáj elhinni. Én nem értekezek, én a gyakorlatról beszélek. ;) Nem mindegy, hogy 1.3, vagy 2.0-ás motorról beszélünk... ;)
Az sem mindegy, hogy a gyári 10W-40 ásványi, míg az 5W-30 fél szintetikus olaj...

Egyébként meg tökre nem ugyan az a motor. A Fiesta OHV(alul vezérelt, felül szelepelt), míg a mondeoban már DOHC motor van(felül vezérelt, felül szelepelt).

csak ha elolvastad voltna amit írtam, hogy nekem zeted (DOHC) motor van a kocsimban, sőt itt többen is erről a motorról beszélünk már egy ideje, senki nem írta az OHV-t ide rajtad kívül. fiestában is van zetec moci, akármennyire is nehéz elhinni. (cinikus igen, de ne sértődj meg rajta). 10w40 sosem volt ásványi a gyári hanem félszintetikus, vagy néha láttam belőle fullszintetikust is. Én a gyakorlatban is használom a 10w40-et egy zetec motorban minden hiba nélkül, és aki ismeri az autómat az tudja hogy hogy megy, és milyen a hangja annak a motornak.
Az értekezésemet meg amit leírtam érdemes elolvasni, csupán azért is mert abból amit ide írtál az tűnik ki hogy nem tudod hogy mit is jelentenek a számok az olajokon (mint ahogy a legtöbb autós társunknak sincs fogalma róla, és képesek őket megvezetni a szervizben vagy az autógyártók), és jó drága olajokat adnak nekik tök fölöslegesen, mert semmivel nem tudnak többet mint az olcsóbbik társuk.

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:Motorolaj
« Reply #37 on: 2011 August 17, 11:59:01 am »
Zsolti az 5w30-al is van kis hidrotőke csattogásod indításkor? mert ha igen akkor nem az olaj az oka, hanem vagy maga a hidrotőke van megkopva egy picikét, vagy az olajpumpád kezd öregedni.
Hidegen, elején, rövid időre. A hidrotőkékről szabyk nyilatkozhatna, ő látta nemrég kibontva.
Olajpumpa nem kizárt teljesen, attól félek...-

Lehet, hogy állás közben lefolyik az olaj a felső részekről. Ez tipikusan akkor szokott előfordulni, ha az olajszűrőben nem jó a visszacsapó szelep.
Gondolom, több olajszűrővel is megmaradt nálad a hang. De lehet, hogy máshol is lehet lyuk az olajcsatornákban.  :(

A szűrő típusok között is van különbség. Van amelyikben több visszacsapó szelep is van.
« Last Edit: 2011 August 17, 12:03:12 pm by fiesta2002 »
Mk6 1.3 benzin

Offline DVZs

  • Adminisztrátor
  • *****
  • Posts: 2064
  • Segített?: +56/-9
Re:Motorolaj
« Reply #38 on: 2011 August 17, 12:07:51 pm »
Mivel 2 indítás között napok telnek el, tuti lefolyik. :)
D.V.Zs.

Offline Hooligan

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 230
  • Segített?: +16/-0
Re:Motorolaj
« Reply #39 on: 2011 August 17, 12:25:59 pm »
Lehet, hogy állás közben lefolyik az olaj a felső részekről. Ez tipikusan akkor szokott előfordulni, ha az olajszűrőben nem jó a visszacsapó szelep.
Gondolom, több olajszűrővel is megmaradt nálad a hang. De lehet, hogy máshol is lehet lyuk az olajcsatornákban.  :(

A szűrő típusok között is van különbség. Van amelyikben több visszacsapó szelep is van.

Ha jól tudom, Zsolti original FoMoCo (Ford Motor Company) szűrőt használ  ;)

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:Motorolaj
« Reply #40 on: 2011 August 17, 15:08:48 pm »
Mivel 2 indítás között napok telnek el, tuti lefolyik. :)

Nekem nem.  ;)
Csak akkor hallom a kerepelő hangot, amikor olajcsere után először indítják a motort.

Azt én is gondoltam, hogy több szűrővel is megvan a jelenség, ezért írtam, hogy valahol a szűrő és a hidrotőkék közötti szakaszon szökhet el az olaj.

De ha nem tetszik az ötlet, nem erőltetem.   :)
Mk6 1.3 benzin

Offline kombusz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 438
  • Segített?: +33/-8
Re:Motorolaj
« Reply #41 on: 2011 August 17, 15:36:44 pm »
jajj tényleg nem kötözködésböl de ezen a 10w40-es ásványin igazán jot nevettem  :))
én totál amatör vagyok a dologhoz csak ami rámragad itt meg nagybátyámhoz ha viszem szerelni a járgányt annyihoz értek.
de gyakorlatrol beszélni miközben mellé odairod hogy a 10w40-es olaj az ásványi azért az kicsit humoros  :D
szerintem ásványi a 15W40-esben volt.
általában a 10w40 az már félszintetikus.

Offline MK7GHIA

  • A mester
  • *****
  • Posts: 518
  • Segített?: +20/-2
Re:Motorolaj
« Reply #42 on: 2011 August 17, 18:59:01 pm »
szerintem az h ásványi vagy nem nem függ a viszkozitástól. vagy?
Jobb láb a gázon, bal láb a jobb lábon ;]

Offline Balage84

  • Ült már fiestában
  • ****
  • Posts: 125
  • Segített?: +3/-1
Re:Motorolaj
« Reply #43 on: 2011 August 17, 20:30:23 pm »
Nekem nem.  ;)
Csak akkor hallom a kerepelő hangot, amikor olajcsere után először indítják a motort

Töltsd fel olajjal az új szűrőt hogy fel tudd csavarni és akkor észre sem veszed az olajcserét.

Offline kombusz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 438
  • Segített?: +33/-8
Re:Motorolaj
« Reply #44 on: 2011 August 17, 23:10:30 pm »
dehogynem függ
a 15w40-es olajok azok ásványi olajok
10w40 meg 5w40 5w30 stb azok meg már részszintetikusak(félszintetikus) és szintetikusak