Author Topic: Kuplung problémák  (Read 113897 times)

melák

  • Guest
Re: Kuplung problémák
« Reply #30 on: 2008 January 26, 17:19:54 pm »
Sziasztok, nekem is van egy pici gondom egy 2002-es fiesta kuplungjával. Az a jelenség, hogy NÉHA, mikor benyomnám neki, kattan egyet és üresbe nyomom a pedált. Aztán visszaengedem, megint megnyomom és vagy jó lesz vagy nem. Az a röhej, hogy az esetek 90%-ban rendesen működik. Ma befeküdtem az ülés mellé és azt láttam, hogy a kuplung egy hidraulikus kütyüre nyomúl amiből mintha folyna az olaj. A nagy kérdés az, hogy ilyenkor kötelező szervízbe vinni mert nyagyon szét kell szedni az autót, vagy elég azt a kütyüt kicserélni (illetve lehet csak a tömítéseket csereberélni)? Ha elég a kütyüt kicserélni, esetleg én is megpróbálhatom (aszondják jól áll a csavarkulcs a kezemben  ::) )? És ezt a kütyüt meg lehet venni külön vagy abban a bizonyos kuplung szett-ben találom meg és az egészet be kell szereznem? Köszi a válaszokat
« Last Edit: 2008 January 26, 17:35:18 pm by melák »

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Kuplung problémák
« Reply #31 on: 2008 January 26, 17:54:46 pm »
Hát én nem biztos, hogy belebonyolódnék a hidraulikus munkahenger felújításába otthon, pedig nekem is jól áll a csavarkulcs a kezemben :-X

A pontos felépítését nem ismerem az autónak, de sanszos, hogy a motort vagy környékét is megkell bontani, szóval javaslom inkább vidd szervízbe és nézesd meg mi a gondja. Pl. nálam bevett szokás, hogy megkérdezem a szerelőmet, mi a baja a kocsinak, aztán én otthon/munkahelyen nekiállok és megcsinálom. Max a szaktudás/műszert igénylő beállításokat végeztetem el szerelőnél, mint például futóműbeállítás.
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline donmilcsi

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 307
  • Segített?: +9/-3
  • GHIA
Re: Kuplung problémák
« Reply #32 on: 2008 January 30, 15:41:57 pm »
Melák, nkem ez a dolog a régi escortomnál jött elő...néha kuplungkinyomásnál kattant egy nagyot. A zajt a kinyomócsapágy okozta, úgyhogy ha nálad is ez lehet a baj forrása, akkor nem lesz olyan vészes a dolog:)
Vissza kettő, padló ;)

tsilobi

  • Guest
Re: Kuplung problémák
« Reply #33 on: 2008 February 05, 16:49:49 pm »
Sziasztok!

Az én kicsikém 1 éves, a 2. fokozatot nem szereti, kidobálja üresbe. A szervíz "nem tapasztalta a problémát"... (hát nem minden váltásnál dobja ki!)

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Kuplung problémák
« Reply #34 on: 2008 February 05, 17:00:08 pm »
Melák, nkem ez a dolog a régi escortomnál jött elő...néha kuplungkinyomásnál kattant egy nagyot. A zajt a kinyomócsapágy okozta, úgyhogy ha nálad is ez lehet a baj forrása, akkor nem lesz olyan vészes a dolog:)
Ne kerd össze a dolgot. Amiről Te beszélsz az az automata bowden-utánállító. De az övénél hidraulikus a kuplung. Tehát nem bowdenes.
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

mamut

  • Guest
Re: Kuplung problémák
« Reply #35 on: 2008 February 05, 20:34:34 pm »
sziasztok nekem is váltás problémáim voltak vannak főként lükénél. szervinél nekemis aztmonták problémát nem tapasztalták (tipushiba) magas alapjáratnál történik mikor még a motor hideg . hétszázas fordulat allatt nem csinálja .  olaj csere javított rajta, álítolag valamelyik ronónál is igyanez a váltó van igy ezzel a hibákkal.

melák

  • Guest
Re: Kuplung problémák
« Reply #36 on: 2008 February 08, 16:35:13 pm »
Köszi a válaszokat és segítőkészségeteket, akkor sajna szervíz lesz, de még húzom kicsit (2 hete megy rendesen :notworthy: )
donmilcsi, tényleg hidraulikus a kuplung, de értékelem a szándékot

Offline scampi

  • Az öreg róka
  • ****
  • Posts: 384
  • Segített?: +14/-7
Re: Kuplung problémák
« Reply #37 on: 2008 February 11, 23:30:08 pm »
csak egy picirit had szóljak hozzá a hallottakhoz :)

a kopogás - kinyomott kuplungnál nincs - "normális" a váltó adottságaiból ered és a nyelestengely vibrálása okozza - hallható még pl 1,2 fokozatban alpjáraton gurulva , hogy erőssebben "üt" az 1.8 as connect ek rendesen zakatolnak 60-70e km rel :)

a suzuki nem csinálja?? lehet hogy aki bele rakta a nyelestengelycsapágyakat véletlenül műanyagból csinálta :))))))))))

"majdnem" minden elsőkerekes autó zakatól ha megfigyelitek.

hátramenek - olajcserével enyhül-  magasabb alapjárat kicsi váltó közeg és a benne lévő olaj sűrű ami egy számítógépekkel megmunkált fogaskeréknél problémás lehet.

vagy szintén még a tárcsa is okozhatja, - nem válik le a szerkezetről rendesen- picit súrlódik és ugye egy álló fogaskereket nehéz összekapcsolni egy forgóval :)

egy két kuplungolás segíthet :))

vissza a kattogáshoz: már a jó öreg fiat regatták és ritmók is csinálták többek között. - dizelnél még erőssebb a motor "kemény járása miatt"

természetesen az itt leírtak akkor érvényesek ha a zajokat NEM kíséri lemezsúrlódás füstölés szikrázás netán robbanás stb stb :))))))  vicc volt.

minden esetben hallani kell de 99% ban normális jelenségek. én még soha nem láttam darabokra tört nyeles tengelyt - bár tudom hogy volt már ilyen. ezzel azt akarom mondani hogy nem jellemző a probléma rosszabbodása :)

üdvözlet!

Gaben

  • Guest
Re: Kuplung problémák
« Reply #38 on: 2008 May 21, 17:15:19 pm »
Sziasztok!
Nekem egy 2007-es 1.4 fiestám van,15000 km-van benne.Szintén váltó problémám van,de az is lehet hogy kuplung.A hiba úgy jelentkezik nálam,hogy az autó NÉHA(ez benne az érthetelen és ezért néznek már hülyének a szervízben),nem akarja bevenni a sebességet. Az esetek 90%-ban a kettes de van a amikor 1,3 és 4-est sem veszi vagy csak reccsenés árán,olyan mintha egy helyen meg akadna a váltó..Legelösször amikor elvittem szervízbe azt mondták hogy kuplung fő munkahenger lehet a hiba oka(lelevegősödik és nem emel ki).Átmeneti megoldásként légtelenítették és két napig olyan volt a váltóm mint az álom.KÉT NAPIG!Aztán röpke két hét alatt megérkezett a munkahenger,kicserélték.Ismét jött a két nap és ugyan ott vagyok ahol eddíg!És mégegyszer hangsúlyoznám hogy a hiba időszakos!Kb minden 10.-ik váltásnál.A szervízben azt mondják hogy szerintük két ujjal lehet váltogatni.Ja ha lehet akkor igen!Tanácstalan vagyok segítséget kérnék , hátha más is  találkozott ilyen problémával.Számomra ilyesztő ,hogy 1 éves autónál ez eggyáltalán téma!A másik az alkatrész leszállítási idelye.szánalmas.Nem ezért vettem új autót!Még megpróbálok egy másik szervízt is,ha az sem segít fogyasztóvédelemhez fordulok,vagy eladom.Előre is köszi! Ja és most már szerintem 100%-hogy a következő NEM ford lessz!

Offline bitmester

  • Vezetett már fiestát
  • *****
  • Posts: 180
  • Segített?: +1/-0
Re: Kuplung problémák
« Reply #39 on: 2008 May 22, 19:53:46 pm »
Ja és most már szerintem 100%-hogy a következő NEM ford lessz!

Hát azért ne legyünk ennyire negatívak  ;)

silvercircle

  • Guest
Re: Kuplung problémák
« Reply #40 on: 2008 May 22, 21:48:15 pm »
a kopogás - kinyomott kuplungnál nincs - "normális" a váltó adottságaiból ered és a nyelestengely vibrálása okozza - hallható még pl 1,2 fokozatban alpjáraton gurulva , hogy erőssebben "üt" az 1.8 as connect ek rendesen zakatolnak 60-70e km rel :)

Ezt komolyan mondod, scampi? Az én váltóm úgy szól, hogy majd megőrülök tőle. Szabályosan azt hiszem, hogy egyszer széthullik az egész. Érdekes, hogy az MK3-asomban 130e km volt és nem volt ilyen gond, ebben meg 80e van és zakatol, mint egy gőzmozdony. Ha megyek vele pár km-t és bemelegszik akkor már annyira nem vészes, az elviselhető lenne, de hidegen borzasztó. Nincs erre semmilyen orvosság?

RyAn

  • Guest
Re: Kuplung problémák
« Reply #41 on: 2008 May 22, 22:18:14 pm »
a kopogás - kinyomott kuplungnál nincs - "normális" a váltó adottságaiból ered és a nyelestengely vibrálása okozza - hallható még pl 1,2 fokozatban alpjáraton gurulva , hogy erőssebben "üt" az 1.8 as connect ek rendesen zakatolnak 60-70e km rel :)

Ezt komolyan mondod, scampi? Az én váltóm úgy szól, hogy majd megőrülök tőle. Szabályosan azt hiszem, hogy egyszer széthullik az egész. Érdekes, hogy az MK3-asomban 130e km volt és nem volt ilyen gond, ebben meg 80e van és zakatol, mint egy gőzmozdony. Ha megyek vele pár km-t és bemelegszik akkor már annyira nem vészes, az elviselhető lenne, de hidegen borzasztó. Nincs erre semmilyen orvosság?


cserélj benne olajat! lehet megoldja!

silvercircle

  • Guest
Re: Kuplung problémák
« Reply #42 on: 2008 May 23, 07:18:21 am »
Már kétszer lett benne olaj cserélve, kétféle is (szintetikus és nem szintetikus), semmi sem változott. :( Azért köszi, várom a további ötleteket. Az ötvenezer forintos kuplungszerkezet cserét kivéve, akkor inkább hallgatom a zakatolást. :)

Offline bitmester

  • Vezetett már fiestát
  • *****
  • Posts: 180
  • Segített?: +1/-0
Re: Kuplung problémák
« Reply #43 on: 2008 May 23, 21:06:45 pm »
Már kétszer lett benne olaj cserélve, kétféle is (szintetikus és nem szintetikus), semmi sem változott. :( Azért köszi, várom a további ötleteket. Az ötvenezer forintos kuplungszerkezet cserét kivéve, akkor inkább hallgatom a zakatolást. :)

Banános fűrészpor sziloplaszttal:
http://totalcar.hu/magazin/technika/atveres1/

 ;)

Offline Kuti

  • Lacos
  • A mester
  • *****
  • Posts: 1743
  • Segített?: +33/-4
Re: Kuplung problémák
« Reply #44 on: 2008 May 23, 21:28:29 pm »
asszem itt még mi nem tartunk!
Astra vagy Fiesta!?
ui.: Saját helyesírási hibáimért előre kérek elnézést! :D