Author Topic: Kuplung problémák  (Read 114583 times)

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Kuplung problémák
« Reply #60 on: 2008 July 14, 13:20:42 pm »
Üdv mindenkinek ! Új tag vagyok még. Szóval látom az írásokat,hogy más is szenved a kuplunggal. Nekem most pénteken délután (mikor máskor) szállt el a kuplungom. Épp haladtam hazafelé és előzni szerettem volna. Gondoltam nyomok neki egy telit aztán hajrá. Erre a motor felpörgött de az autó nem gyorsult. Innentől kezdve egyre rosszabb lett a helyzet. Csak nagyon kis gázzal tudtam hazamenni mert amint picivel nagyobb gázt adok a motor felpörög mintha csúsztatnád a kuplungot. Gyorsba elvittem egy szerelőhöz aki megnézte és azt mondta elszállt a kuplung szerkezet. Picit korainak találom a szerkezet halálát. Az autó 3 éves és 77 ezer van benne. Hétfőn megyek a Ford Piramisba ahol állítólag 60 ezer körül vesztegetik a szerkezetet+tárcsát. Esetleg nem tud valaki gyorsba valami olcsóbb helyet ahol gyári cuccot adnak ? Elsősorba Szentendre vagy Pest környéki cím érdekelne. Előre is köszi a válaszokat.
A www.nagyauto.hu Óbudán van. Gyári alkatrészeket árulnak, többnyire a szervízárnál olcsóbban.

A cromax árul gyárit is, meg utángyártottat is. Néha egész komoly árengedményekkel. Most vettem náluk gyári műanyag dísztárcsát 2500 Ft-ért. (A szokásos ára 4600-6200 Ft.)
Mk6 1.3 benzin

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Kuplung problémák
« Reply #61 on: 2008 July 14, 13:23:07 pm »
Hy!
Annyira jutottam, hogy már a Ford Ügyfélszolgálati Központot kellett hívnom. Ahogy kell panaszt is tettem. Utána néznek a dolognak. Annyi a lényeg, hogy nem a jó szalonok bizniszét akarom rontani hanem az ilyen Salgótarján féle paraszotkét azzal amit írok: ha tudtok olyan szervizet aki hivatalosan fordtól rendelt alkatrészekkel dolgozik és szakszervíz szinten (valami papírnak lenni kell róla meg számítógépre is felvitték a dolgokat) akkor lehet oda vinni egy kormányrendelet szerint az autót és NEM veszti el a garanciát! Legalábbis a központos ezt mondta. Ez annyit tesz, hogy a 15000es szervizet 8000 Forintból megúsztam ami a szalonban közel 20 lett volna :S ha hozzányúltak a kocsihoz írok. A légtelenítést meg megemlítem mert jó ötlet ;)
Bye
A szervízutasítás szerint, ha levegő kerül bele, a kuplung folyamatosan légteleníti magát.
De hátha.  ;)
Mk6 1.3 benzin

Gabez

  • Guest
Re: Kuplung problémák
« Reply #62 on: 2008 July 14, 13:29:16 pm »
Kicserélik és ugyan olyan marad!


joindulat rulez :hmh:

Gaben

  • Guest
Re: Kuplung problémák
« Reply #63 on: 2008 July 14, 14:18:59 pm »
Kicserélik és ugyan olyan marad!


joindulat rulez :hmh:

Tapasztalatból mondom,nem rossz indultaból! :-X

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Kuplung problémák
« Reply #64 on: 2008 July 14, 15:55:28 pm »
Hy!
Annyira jutottam, hogy már a Ford Ügyfélszolgálati Központot kellett hívnom. Ahogy kell panaszt is tettem. Utána néznek a dolognak. Annyi a lényeg, hogy nem a jó szalonok bizniszét akarom rontani hanem az ilyen Salgótarján féle paraszotkét azzal amit írok: ha tudtok olyan szervizet aki hivatalosan fordtól rendelt alkatrészekkel dolgozik és szakszervíz szinten (valami papírnak lenni kell róla meg számítógépre is felvitték a dolgokat) akkor lehet oda vinni egy kormányrendelet szerint az autót és NEM veszti el a garanciát! Legalábbis a központos ezt mondta. Ez annyit tesz, hogy a 15000es szervizet 8000 Forintból megúsztam ami a szalonban közel 20 lett volna :S ha hozzányúltak a kocsihoz írok. A légtelenítést meg megemlítem mert jó ötlet ;)
Bye
A szervízutasítás szerint, ha levegő kerül bele, a kuplung folyamatosan légteleníti magát.
De hátha.  ;)

Ha állandóan légteleníti magát akkor miért van rajta légtelenítőcsavar?
Ugyanúgy működik mint a fék, vagyis zárt rendszer. Tehát magától biztos nem fog kijönni a levegő.
Ha viszont levegős, akkor nem nyomja ki rendesen a szerkezetet. Az meg nem tesz jót... :-\
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Kuplung problémák
« Reply #65 on: 2008 July 14, 16:59:03 pm »
Azért mert az nem légtelenítőcsavar, hanem fékfolyadékcserélőcsavar.   ;) ;)

Gondolom azért tudja magát légteleníteni, mert a legalsó pontjától kezdve folyamatosan emelkedik a folyadék útja egészen a folyadéktartályig.

Ezt a fék esetében nem lehet megoldani.  ;)
 
Mk6 1.3 benzin

Sentinel

  • Guest
Re: Kuplung problémák
« Reply #66 on: 2008 July 15, 13:11:40 pm »
Fiesta2002: köszi szépen a választ. :notworthy:  Tegnap sikerült megjavíttatni az autót. Bár nem az általad említett helyen vettem meg az alkatrészt hanem a Ford Piramisnál. A raktárba dolgozik egy ismerős aki kedvezményesen adott kuplung szerkezetet-tárcsát-kinyomócsapágyat. A szerelő is gyors volt igy hamar kész lett az autó. Sajnos sokat nem tudtam várni,igy gyorsba kellett megoldani a problémát. Viszont most a kuplung olyan mint egy álom. Nagyon finoman-nyekkenés nélkül veszi be a sebességeket. ;D

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Kuplung problémák
« Reply #67 on: 2008 July 15, 13:58:45 pm »
Azért mert az nem légtelenítőcsavar, hanem fékfolyadékcserélőcsavar.   ;) ;)

Gondolom azért tudja magát légteleníteni, mert a legalsó pontjától kezdve folyamatosan emelkedik a folyadék útja egészen a folyadéktartályig.

Ezt a fék esetében nem lehet megoldani.  ;)
 
Ezek szerint már láttad szétszedve a kinyomószerkezetet... :P
Csak mert én most azt is cseréltem a mondeon és nekem légteleníteni kellett. Ezek szerint valamit rosszul csináltam... :P

Azt jó, ha tudod viszont, hogy ez a rendszer ugyanúgy működik mint a fék (sőt ugyanabból a tartályból van kivezetve a hidraulikaolaj is). Tehát a munkahengernél mikor felemeled a pedált, akkor újra tölti a dugattyút (ezt nyomogatod a pedállal) ami benyomja a rendszerbe. Itt viszont nem tud távozni a levegő!!!
Ugyanúgy felkell pumpálni mint a féket. Ezután szokás légteleníteni, addig amíg felnem keményedik rendesen a kuplung.
« Last Edit: 2008 July 15, 14:06:22 pm by viktorwrz »
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Gabez

  • Guest
Re: Kuplung problémák
« Reply #68 on: 2008 July 16, 13:20:25 pm »
"Tapasztalatból mondom,nem rossz indultaból! :-X"


JELENTEM MEGJOTTEM!

kicsereltek a kuplung munkahengert! most kicsit vajabb a kuplung pedal ami egy kicsit zavaro(ez normalis?) mar megszoktam, hogy eros a pedal! ...
na errol van egy aranyos sztorim :D
legjobb gyerekkori cimbimnek van egy 1.3as Ignise(Osszkerekes, nem vicc!!!!)... ki akartam probalni, hogy tolja meg magat az osszkerek^^ megugy versenyeztunk :D
namost amikor beultem a kis rizspor verdaba... hat komolyan megijedtem minden valtasnal(uristen ez ki akar esni a helyerol annyira laza  :laugh:)
kicsit megcsereltuk az autokat... amikor meg visszacsereltuk o" is panaszkodott, meg enis :D nekem tul puha, tul vaj volt minden... neki meg kemeny volt a futomu", kemeny a kuplung, kemeny a valto :D mondta "erzi" a labat :D es akkor lenezett a labamra es csak ennyit mondott... "bazdmeg neked ST vadlid van :D" szakadtunk a rohogestol, de tenyleg nagyobb a bal vadlim... :D:D nem mentem vele tul sokat(eddig 4000 kmert tettem a kocsiba cakk) de tenyleg latni :D

viszont ami a durva volt, hogy megindulasnal pirosban agyonvert az ignissel... nagyon tuti a 4WD :D
osztan ugye beindultak a loerok, meg a nyomatektobblet :D

ennyi, sorry ha hosszu voltam  :toothy3:

szoval sokkal jobb a rukverc... bar igy hablatyoltak, hogy finoman nyomjam mert asszinkron a rendszer meg minden  :'(

Gaben

  • Guest
Re: Kuplung problémák
« Reply #69 on: 2008 July 16, 16:30:54 pm »
Talán húsz év múlva össze tud rakni majd a ford egy hibátlanul működő váltót is!
 :toothy12:

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Kuplung problémák
« Reply #70 on: 2008 July 17, 11:29:05 am »
Azért mert az nem légtelenítőcsavar, hanem fékfolyadékcserélőcsavar.   ;) ;)

Gondolom azért tudja magát légteleníteni, mert a legalsó pontjától kezdve folyamatosan emelkedik a folyadék útja egészen a folyadéktartályig.

Ezt a fék esetében nem lehet megoldani.  ;)
 
Ezek szerint már láttad szétszedve a kinyomószerkezetet... :P
Csak mert én most azt is cseréltem a mondeon és nekem légteleníteni kellett. Ezek szerint valamit rosszul csináltam... :P

Azt jó, ha tudod viszont, hogy ez a rendszer ugyanúgy működik mint a fék (sőt ugyanabból a tartályból van kivezetve a hidraulikaolaj is). Tehát a munkahengernél mikor felemeled a pedált, akkor újra tölti a dugattyút (ezt nyomogatod a pedállal) ami benyomja a rendszerbe. Itt viszont nem tud távozni a levegő!!!
Ugyanúgy felkell pumpálni mint a féket. Ezután szokás légteleníteni, addig amíg felnem keményedik rendesen a kuplung.
Nem még nem láttam. Nem is szeretném látni egy darabig.  :)

Amit írtam azt a Ford TIS-ből vettem (iB5 váltóra vonatkozik).
"1. General note.
 The clutch system is self-venting. The components are arranged in such a way that small
amounts of air trapped in the system are removed automatically."
Magyarul:
1. Általános megjegyzés.
A kuplung redszer önszellőztető (szó szerint fordítva).
A részegységek oly módon vannak elrendezve, hogy a rendszerben rekedt kis mennyiségű levegő automatikusan eltávolítódik.

És annak a leírásában, hogy mit csináljunk kuplungcsere után, is van egy érdekes dolog. A fékfolyadékot a légtelenítő csavaron keresztül nem kiszívni kell (mint a féknél), hanem betölteni egy kézipumpával! 
Utána a a légtelenítő csavart le kell zárni, és a kuplungot max. 4-5-ször be kell nyomni. Vagyis ugyanazt csinálja az ember, mint normál üzemben sebességváltásnál.

Ezért írtam, viko-nak, hogy ne nagyon reménykedjen a légtelenítésben, mert ha csak egy kis levegő lenne a baj, az a normál sebességváltás során eltávozna.

De remélem nem volt sértő, amit a légtelenítőcsavar/fékfolyadékcserélőcsavar-ral humorizáltam.  :)
Végül is azért jó, hogy viszed a fórumot, mert ezeket a kérdéseket meg tudjuk vitatni.  :)






« Last Edit: 2008 July 17, 11:41:06 am by fiesta2002 »
Mk6 1.3 benzin

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Kuplung problémák
« Reply #71 on: 2008 July 17, 17:51:01 pm »
Azért kíváncsi lennék hány szerelő csinálja így...

Quote
Ezért írtam, viko-nak, hogy ne nagyon reménykedjen a légtelenítésben, mert ha csak egy kis levegő lenne a baj, az a normál sebességváltás során eltávozna.
Hát ez nagyon nem így van. A két munkahenger "alul" van (az egyik a pedélnál a másik meg a nyelestengelynél ugyi) a cső meg fent van elvezetve. Így ott simán "megragad" a levegőbubi, mert itt nincs annyi áramlás hogy eltudjon mozdulni valamerre.
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Kuplung problémák
« Reply #72 on: 2008 July 18, 10:44:56 am »
Nem lehet, hogy ez típusonként változik? Az általam olvasott leírás az iB5 váltóra vonatkozik Focus/Fiesta MK6-ba szerelve.

Felfedem a forrásaimat is bár ezzel sokat vesztek a "guru" image-ből.  :)
A link megtalálható az Aranybánya topikban. A "Ford TIS CD v2.7 Workshop manuals, wiring diagrams etc. Covers Fiests, Focus, Fusion, Ka, Maverick, Mondeo Puma & Transit" CD-t kell letölteni.
Mk6 1.3 benzin

viko

  • Guest
Re: Kuplung problémák
« Reply #73 on: 2008 August 12, 07:05:50 am »
HY!
Nem nagyon írok mert még nincs mit :S A Salgótarjáni szalonnal annyiban maradtam a központi ügyfélszolgálatos telefon után, hogy rendelik az alkatrészt de persze azóta sem szóltak. Én oda már nem fogok menni mert elegem van belőlük. Van pár Fordos ismerősöm a környéken és ők is panaszkodnak ... nem tájékoztatnak semmiről, nem szerelnek csak ha erőlteted és persze lehúznak pénzről. Marad miskolc, de az meg szeptemberben mikor megyek vissza suliba :S. Ha bár mit szereltek az autón írok.

viko

  • Guest
Re: Kuplung problémák
« Reply #74 on: 2008 September 23, 19:36:23 pm »
HY!
Nagy a boldogság... remélem így is marad. Kicseréltek egy munkahegert a kuplung pedálnál és jóóóó! Olyan mint mikor elhoztuk a szalonból. A műhelyfőnök előre mondta h nem tuti h működni fog a dolog mert 2 autóból egynél használ :S . Úgy folytatta hogy ha nem segít akkor belenéznek a váltóba de erre szerencsére nem került sor. Szalon függő a dolog, hogy tudnak segíteni vagy nem, sajnos. A Salgótarjániban hozzá sem tudtak szólni :D (azzal magyarázta hogy erre a hibára nincs szakkönyvekben leírás) itt meg legalább tudták hova kell nyúlni (annyit mondtak hogy szaktudás kérdése a dolog). Ja melékesen tarjánban azt mondták 2 évig garis az autó itt meg a rendszer már 3-at mutat :S na mind1. Remélem másokon is tudnak segíteni. Annyi hogy nem szeretik az okoskodást a szalonokban, oda kell vinni ahol egyből tudják mit kell tenniük és reménykedni hogy jó is lesz a gép, de hagyni hogy tegyék a dolgukat és nem belemagyarázni, ahol meg nem úgy állnak hozzá hogy az ügyfél az első egyből hívni kell a Ford központi ügyfélszolgálatot.