Author Topic: Kuplung problémák  (Read 113943 times)

Offline drobijani

  • Újonc
  • *
  • Posts: 3
  • Segített?: +0/-0
Re:Kuplung problémák
« Reply #135 on: 2013 December 07, 15:27:10 pm »
halihó Mindenki!

egy kis segítséget/tanácsot szeretnék kérni.
MK6-os (2004) 1.25 fiestám van és az utóbbi időben az alábbi problémát tapasztalom: tolatáskor ill. néha városi araszoláskor be-beragad a váltókar a fokozatba.. és ilyenkor, ha nem lépek rá a fékre az autó kinyomott pedálnál is elindul... a kuplungot cseréltünk, de a hiba továbbra is fenn áll... és a gond az, hibába fülelek/figyelek nem tapasztalok semmi kiváltó okot. van, hogy napokig semmi gond aztán ismét előjön pl. a garázsba való beálláskor.. volt már valakinek hasonló problémája???
köszönöm mindenki segítségét előre is...

Offline Tamás

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 213
  • Segített?: +8/-0
Re:Kuplung problémák
« Reply #136 on: 2013 December 07, 18:55:17 pm »
Szia! Mit cseréltetek ki?
Eddigi autóim:
Alfa Romeo 75 2.4 TD 1990
Ford Fiesta 1.4 TDCI 2008 Fresh Plus
Jelenlegi autóm:
Ford Focus 1.6 TDCI 2010 Fresh

Offline drobijani

  • Újonc
  • *
  • Posts: 3
  • Segített?: +0/-0
Re:Kuplung problémák
« Reply #137 on: 2013 December 07, 23:38:14 pm »
szia Tamás!

kuplungtárcsa és nyomólap, kinyomócsapágy is cserélve lett (minden alkatrész gyári volt).. korábban olvastam, hogy volt valakinek hasonló problémája.. csak éppen azt nem találtam meg, h mi lett a megoldás...

köszi

Offline MK7GHIA

  • A mester
  • *****
  • Posts: 518
  • Segített?: +20/-2
Re:Kuplung problémák
« Reply #138 on: 2013 December 09, 13:14:46 pm »
Szia,

munkahenger nem enged át?
Jobb láb a gázon, bal láb a jobb lábon ;]

Offline drobijani

  • Újonc
  • *
  • Posts: 3
  • Segített?: +0/-0
Re:Kuplung problémák
« Reply #139 on: 2013 December 09, 14:08:56 pm »
szia...

én is arrafelé gondolkodtam, mert ugye az összes főelemet sikerült már lecserélnem a kuplung rendszeren és mondjuk talán az a tény, hogy beragadáskor, leállítom az autót akkor egy pumpálásra újra old a kuplung ezt igazolja...

kiszerelés nélkül tudom valahogy a munkahengert ellenőrizni???

köszönöm

Offline MK7GHIA

  • A mester
  • *****
  • Posts: 518
  • Segített?: +20/-2
Re:Kuplung problémák
« Reply #140 on: 2013 December 10, 11:57:44 am »
Hát kiszerelés nélkül csak azt tudod megnézni, hogy folyat-e valahol.
Jobb láb a gázon, bal láb a jobb lábon ;]

Offline jani79

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 30
  • Segített?: +0/-0
Re:Kuplung problémák
« Reply #141 on: 2014 January 05, 17:15:25 pm »
Sziasztok!
1.4 tdci-m van. Pár napja vettem észre , hogy legjobban hidegen hátra menetben remeg a kocsi, kb mikor közép tájon van a kuplung pedál. És előfordul olyan is, hogy 1-es sebesség fokozatból nehezen tudom kivenni és berakni kettesbe, de nem mindig csinálja.  Mi lehet a probléma?
Fiesta 1.4 tdci 2006

Offline rokafiu77

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 41
  • Segített?: +0/-0
Re:Kuplung problémák
« Reply #142 on: 2014 March 21, 20:30:44 pm »
halihó Mindenki!

egy kis segítséget/tanácsot szeretnék kérni.
MK6-os (2004) 1.25 fiestám van és az utóbbi időben az alábbi problémát tapasztalom: tolatáskor ill. néha városi araszoláskor be-beragad a váltókar a fokozatba.. és ilyenkor, ha nem lépek rá a fékre az autó kinyomott pedálnál is elindul... a kuplungot cseréltünk, de a hiba továbbra is fenn áll... és a gond az, hibába fülelek/figyelek nem tapasztalok semmi kiváltó okot. van, hogy napokig semmi gond aztán ismét előjön pl. a garázsba való beálláskor.. volt már valakinek hasonló problémája???
köszönöm mindenki segítségét előre is...
A benzines Toyotánál volt hasonló, de ott szinte lehetetlen volt sebességbe tenni, hiába nyomtam ki a kuplungot.

Minden fékcső kívül száraz volt, még a tűzfalnál is. Sehol egy olajfolt, de még olajpára sem. Cseréltem munkahengert, nem javult semmi.

Aztán megtaláltam a hibát.
A kuplung olajtartály és a kuplung főhengert (ezt működtejük a lábunkkal) összekötő gumicső porladt belül.
Ennek a gumicsőnek a darabkái belekerültek az olajba, és a munkahenger összegyűjtötte. Megszorult és emiatt lehetett alig egyesbe és hátramenetbe tenni.

Ideiglenes megoldás: a kuplungolaj cseréje volt. Utána szinte tökéletesen lehetett váltani 1-2 hétig.
A gumicső cseréje után újra jó lett a kuplung, és a váltás.

Hátha nálad is hasonló gond lesz... ha nem, akkor majd a szakik segítenek.
« Last Edit: 2014 March 21, 20:33:38 pm by rokafiu77 »
Fiesta 1.4 Tdci Ghia 2003

Offline rokafiu77

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 41
  • Segített?: +0/-0
Re:Kuplung problémák
« Reply #143 on: 2014 March 21, 20:46:18 pm »
sajnos nekem is van kuplung problémám, most leírnám a jelenséget.

Az autó 2003-as Fiesta, dízel 1.4 TDCI

Rángat a kuplung.

Egyesnél, Kettesnél érezni, hallani is jól, hármastól és felette már alig érezni a jelenséget.

Elindulásnál ha finoman indulok is, hallani egy kis koppanó hangot és egy picit berángat az autó.
1500-2000-es fordulat között ha felváltok finoman, akkor is érzek remegést.

Kettesben 25-30 körül (mutató szerint a 2-es alapjárat 24km/h) felváltva akár milyen óvatosan engedem fel a pedált, rángatgat picit és megint hallani az összekapcsoláskor egy dübbenést, néha tompa, néha mintha kicsit fémes hangja lenne.

Szerelőm szerint a kuplung elkopása okozhat ilyet.
Három kérdésem lenne:
a) Szerintetek lehet úgy kuplungot cserélni, hogy a kettőstömegű marad a régi?
b) Kettőstömegű amikor elkopik, és csereéretté válik, milyen jelenséget produkál?
c) a kinyomócsapágy elfáradása mit csinál?

Még nem, volt kéttömegű lendkerekes autóm, ezért vagyok tanácstalan, hogy ennek a hibajelensége mivel jár.

üdv, Péter
Fiesta 1.4 Tdci Ghia 2003

Offline Gyikusz

  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 314
  • Segített?: +16/-0
Re:Kuplung problémák
« Reply #144 on: 2014 March 21, 22:16:23 pm »
Szia a kuplung és a kinyomó csapágy együtt cserélendő, a kinyomó csapágy vagy megszólal vagy folyik kb ezek a jelenségei.
A kéttömegüt  ha leszereled a kuplungot akkor állapítható meg igazán. De a jelenségek ha pl finoman ráteszed a kuplungra a lábad és lüktetést érzel, leállításnál ha nem nyomod ki a kuplungot csattanó hang ha kinyomod megszűnik, vagy menet közben amikor gyorsítasz az egész bódé remeg.

Kuplungozást vállalom ha esetleg nincs szerelőd rá és bp környéki vagy. 

Offline rokafiu77

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 41
  • Segített?: +0/-0
Re:Kuplung problémák
« Reply #145 on: 2014 March 22, 15:03:09 pm »
Szia a kuplung és a kinyomó csapágy együtt cserélendő, a kinyomó csapágy vagy megszólal vagy folyik kb ezek a jelenségei.
A kéttömegüt  ha leszereled a kuplungot akkor állapítható meg igazán. De a jelenségek ha pl finoman ráteszed a kuplungra a lábad és lüktetést érzel, leállításnál ha nem nyomod ki a kuplungot csattanó hang ha kinyomod megszűnik, vagy menet közben amikor gyorsítasz az egész bódé remeg.

Kuplungozást vállalom ha esetleg nincs szerelőd rá és bp környéki vagy. 
szia

Miskolc mellett, inkább keresek ittenit, de köszi a felajánlást.

1500 alatti gyorsításnál remeg csak, felette kisimul.
Kuplungot felengedve vagy benyomva sincs észrevehető változás a két rántás erőssége között.
Nem csattan semmi leállásnál és indulásnál sem.
Remélem hogy kuplungcsere kéttömegű nélkül megoldja a gondot.

ja igen... jár a motor, de állok egyhelyben.
csak a kuplungot nyomom ki-be üres sebváltónál.
Valami koppanást halni a motortér felől.
Betaposom a féket és megismétlem a műveletsort. Olyankor meg csönd van.

Na ez mi a tök lehet?!
Fiesta 1.4 Tdci Ghia 2003

Offline gyoriaki

  • Újonc
  • *
  • Posts: 2
  • Segített?: +0/-0
Re:Kuplung problémák
« Reply #146 on: 2017 April 09, 20:58:23 pm »
Sziasztok!

Körülbelül 3 hete vettünk egy 2009-es Fiestát. A minap arra lettem figyelmes, hogy alapjáraton az autó ha szemben állunk vele akkor a motortér jobb oldalara felőli részen egy halk súrlódó hangot ad ki. Amikor kinyomom a kuplungot akkor ez a hang teljesen megszűnik. A kereskedésben amikor beindítottuk az autót ezt nem hallottam, és csak mostanában figyeltem fel erre a hangra. A próbaút során is hallottam 1-2 2-3 fokozat között egy halk súrlódó hangot de mivel tökéletesen gyorsult az autó és nem rángatott úgy gondoltam ez normális hang. Most viszont, hogy ezt alapjáraton is hallom kicsit zavar, hogy valami komolyabb baja is lehet. Kérem aki hasonlót tapasztalt vagy tud segíteni ebben az írjon. Nem akarom, hogy az autónak valami komolyabb baja legyen.

Köszönöm.

Offline buksika

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 21
  • Segített?: +0/-1
Re:Kuplung problémák
« Reply #147 on: 2019 February 17, 15:27:39 pm »
Sziasztok! Van egy 2004-es 1.4 benzines fiestánk. 8 hónapja volt teljes kuplungszerkezet, tárcsa, kinyomócsapágy csere. Eddig semmi gond nem volt, viszont most azt csinálja, hogy nem lehet váltani hiába van tövig benyomva a kuplung pedál. Le lett légtelenítve mentünk vele 15km -t már örültünk, hogy megoldotta a problémát, de sajnos előjött ismét. A kuplungpedál munkahengernél nincs olaj folyás porszáraz. Én arra gyanakszom, hogy falslevegőt szív be és ez okozza a problémát. Esetleg tapasztalt -e már ilyet valaki?

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re:Kuplung problémák
« Reply #148 on: 2019 February 18, 10:12:16 am »
...nem lehet váltani hiába van tövig benyomva a kuplung pedál. Le lett légtelenítve mentünk vele 15km -t már örültünk, hogy megoldotta a problémát, de sajnos előjött ismét. ...

Találtam egy cikket, hasonló problémáról:
https://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2011/07/15/elcseszte_a_szakszerviz/

És bennem is felmerült pár dolog, amit le lehetne csekkolni:
- csak a biztonság kedvééért: Biztos, hogy nem emel ki a kuplung? A Fiesta váltóknál üresben van egy jellegzetes surrogó hang. Ez a hang a kuplung benyomásakor kb. 1 másodperc múlva megváltozik, ahogy a váltó forgása leáll. Neked hiányzik ez a halkulás? Ha berakod sebességbe és kinyomod a kuplungot, kúszik az autó? Ha a hátramenetet próbálod  kuplungbenyomás után 10 másodperccel kapcsolni, recseg a váltó?

- a jó Fiesta kuplung működtetés közben kilégteleníti magát. Ahogy a munkahenger és a pedálnál levő henger dolgozik, a buborékok útja egyenesen felfele vezet. Persze, ha minden pedálbenyomáskor a valamelyik hengerben levegő kerül a rendszerbe, akkor ez nem működik.

- a kuplungot próbáltad átlátszó csővel légteleníteni? Nem kell pumpálni, csak egyszer lenyomni és folyni kezd a fékfolyadék. Nem szabad tövig nyomni, mert beragadhat a dugattyú. Látsz buborékokat a folyadékban?
« Last Edit: 2019 February 18, 10:15:45 am by fiesta2002 »
Mk6 1.3 benzin

Offline buksika

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 21
  • Segített?: +0/-1
Re:Kuplung problémák
« Reply #149 on: 2019 February 18, 12:02:08 pm »
Szia nagyon köszi, hogy válaszoltál. Úgy ahogy te is leírtad egy átlátszó szilikon csövet dugtunk rá a légtelenítőre, és valóban először nem kevés levegő jött ki. Természetesen semmiféle vákuumos féklégtelenítés nem volt. Csak a kuplungpedál be majd előtte a légtelenítő nyitva utána elzár pedál visszaenged. Ezt jó párszor megcsináltuk a cső vége a féktartályban. Fékfolyadék szivárgás se a kuplungháznál sem a pedálnál vagy máshol nincs, nem is hiányzik a tartályból. Ez, hogy nem kell légteleníteni, ez sem egyértelmű, mivel a kinyomócsapágy hidraulika cső becsatlakozás és a légtelenítő csonk is függőlegesen áll. Gondolom a légtelenítő csőben maradhat levegő, ha más nem ezt érdemes kinyitni ,hogy az ott lévő levegő távozzon. Az nagyon furcsa számomra, hogy amikor nem lehetett váltani ugye félreálltunk és finoman próbálgattuk a sebességeket semelyiket nem vette, járó motornál. Ha le lett állítva a motor így működött a váltás, ha sebességbe rakva kuplung benyomva simán elindult a motor sőt utána lehetett váltogatni. Ez sem mindig működött így, volt mikor az autó ugrott egyet indítózásnál. Ez a lelevegősödés sem egyértelmű, (mert ugye többször légtelenítettünk) ezután volt mikor jó volt a kuplung, volt mikor nem. Sőt légtelenítés közben figyeltem és egy deka levegő sem jött ki és mégis ezután jó lett a kuplung egy darabig. Szóval passz.