Author Topic: Váltó problémák  (Read 80363 times)

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Váltó problémák
« Reply #30 on: 2007 August 06, 11:50:06 am »
...
Van egy Fiestám, 2001-es 1.3i benzines. A kérdés a következő: Tudjátok-e esetleg, hogy mik a gyári adatok a manuális kéziváltó, fokozatonkénti sebesség tekintetében? ...

Nekem is 1.3-as van 2002-es. Gyári ajánlást én sem tudok (a haszn. utasításból kimaradt). Én városban 2000-es fordulaton szoktam járni (60 4-esben). Autópályán 3700 körül (óra szerint 130, a digit mérő szerint kb. 125). Országúti emelkedőn 3000-3500.
Gyorsításkor 3000-nél szoktam visszaváltani (1-esben kb 3500-nél).

A 2000-es fordulat biztosan nem erőlteti a motort. Vannak akik sima uton városban is 5-ösbe rakják (kb. 1500), de én ezt túlzásnak érzem.
Mk6 1.3 benzin

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Váltó problémák
« Reply #31 on: 2007 August 06, 11:53:48 am »
...Az előző kocsim is Fityesz volt,azt imádtam pedig ő egy 85ös példány volt! Soha nem hagyott cserben! A mostani egy 2003as,de ilyen megbizhatatlan autót!? Álmomba se gondoltam volna! Pedig a legszebb kisautó a piacon,de sajna  a szépség nem minden! >:(
Hogy javítsam a statisztikát, az enyém 1.3-as 2002-es (55e km). Eddíg semmi baja sem volt, csak a rendszeres átvizsgálások miatt járt szervízben.
(Illetve egyszer egy pók elrontotta a biztonsági öv visszacsévélőjét, de azt sk. megoldottam.  :))
Mk6 1.3 benzin

Fióka

  • Guest
Re: Váltó problémák
« Reply #32 on: 2007 August 07, 14:25:18 pm »
A hátramenet kapcsolásakor a kivárás megoldás lehet, hogy nem rögtön vált be az ember. Kis hatásszünet kell neki félúton :)
Én nagyon odavagyok a ki Fiókáért, semmi bajom nincs vele mostanság :))

Offline Vik77

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 14
  • Segített?: +0/-0
Re: Váltó problémák
« Reply #33 on: 2007 August 08, 09:11:09 am »
Hali!

Én is tapasztaltam (1,4 tdci), a hátramenet néha (gyakran) nem sikerül elsőre.
A másoktól hallott - és itt is már leírt - módszert szoktam ilyenkor alkalmazni: először 2-esbe a váltót, aztán mehet a rükverc. Akkor már simán be szokta venni.

Vik

Offline dec14

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 48
  • Segített?: +1/-0
  • optimista
Re: Váltó problémák
« Reply #34 on: 2007 August 12, 12:57:20 pm »
Üdv!
 A hátramenet kapcsoláskor a váltókarról ne vedd le a kezed, finoman engedd a kuplungot és hangtalanul beugrik a helyére!
 Nekem így - működik.
                              AVE!
dec14

Offline PharaoM41

  • Látott már fiestát
  • ***
  • Posts: 93
  • Segített?: +2/-0
Re: Váltó problémák
« Reply #35 on: 2007 August 12, 17:14:38 pm »
Sziasztok!

Nekem is szokott néha szívózni a hátramenet kapcsoláskor. 2005-ös 1.3-as. Szerencsére csak ritkán, de most már én is betolom 2-be, mielőtt R-be teszem. Azért kipróbálom dec14 tanácsát.

Offline doso22

  • doso22
  • Megszállott fiestás
  • ***
  • Posts: 312
  • Segített?: +6/-0
  • egy 1996-os MK4-es büszke és boldog tulajdonosa!
    • Doso oldala
Re: Váltó problémák
« Reply #36 on: 2007 August 13, 11:02:17 am »
Dec 14 tanácsa nagyon jó!
Egyébként én is hasonlóképpen szoktam, csak annyi hogy kézifék ki és amikor váltasz picit felengeded a féket (csak hogy egy picit megmozduljon az autó) és már hang nélkül be is vette a rükvercet  ;)
Van egy másik megoldás is... üresben felengeded a kuplungot, hogy kicsit forogjanak a kerekek majd rükverc (de esetek 85% ában nem túl diszkrét a dolog)  ::)
és hát annál égőbb dolog szerintem nincs, amikor pl az ember valami zsúfolt helyen áll ki a parkolóból és kr....kr...  :o
Meg egy a gépet kedvelő ember számára ez borzalmas hang
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec S
Techno felszereltségű…: szervo, elektromos ablak, elektromos fényszóró állítás, ABS, kipörgés gátló,blokkolásgátló,14" alufelnik, Sony MEX-1GP fejegység, neonok...

Rushmantheone

  • Guest
Re: Váltó problémák
« Reply #37 on: 2007 October 19, 11:40:37 am »
Sajnos ez Ford betegség! Én erre a véleményre jutottam! volt már 3 focusunk meg egy az enyémmal együtt 4 Fiestánk, mindegyiket vezettem és mindegyiknél fenn áll ez a probléma, apám 3 hónapos Focusa is ugyanezt csinálja, de nálam a dupla kuplung segít!

Ryan

  • Guest
Re: Váltó problémák
« Reply #38 on: 2007 October 19, 13:15:48 pm »
dupla kuplung nálam is bevált  ;D

Dodó

  • Guest
Re: Váltó problémák
« Reply #39 on: 2007 October 19, 15:15:58 pm »
Sziasztok! Az én 2003-as fiestám is ezt csinálja hidegen! Már annyira megszoktam,hogy reggel mielőtt tolatok ki a parkolobol,még inditás előtt berakom hátramenetbe! ;D Lehet,hogy hülyén hangzik,de igy legalább nincs hangja! amúgy sajna az én kocsimba sokmindennek van nyekergő hangja! nem tudom 10 évesen hogy lehetne elviselni a gagyi müanyagok hangját! De én  azt nem várom meg,amint lehet eladom! nagyot csalódtam benne! :( Pedig igazi fiesta fan voltam!!!!

Offline Kuti

  • Lacos
  • A mester
  • *****
  • Posts: 1743
  • Segített?: +33/-4
Re: Váltó problémák
« Reply #40 on: 2007 December 23, 23:10:09 pm »
Dodó a szilikonspré csodákra képes a szigetelőgumikon az ajtóknál, megszünik a nyikorgó hang ;)
Nos a hátramenet, nálam is néha hogy is mondjam, na olyan mint írtátok, valóban kuplunk vissza és újra, bevált, bár nekem a hideg-meleg dolgot nem veszi észre csinálja mint kedve van (erről szól asszem egy másik topik is ott részletesen ki van színesítve a téma) ja meg parkolj farral! nem kell hidegen tolatnod ;)

Fióka kérdésem, lehet, hogy csak én nem figyeltem eléggé: melyik volt az a szervíz hol gondod megoldódott?
Astra vagy Fiesta!?
ui.: Saját helyesírási hibáimért előre kérek elnézést! :D

Offline dec14

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 48
  • Segített?: +1/-0
  • optimista
Re: Váltó problémák
« Reply #41 on: 2007 December 26, 10:18:40 am »
Üdv mindenkinek!
 Most a hidegek beköszöntével a reggeli indulást meg nehezíti a besűrűsödött váltóolaj.
Én ezt úgy kerülöm el, (tolatva indulok) hogy le állás előtt hátramenetbe kapcsolom a váltót!
Kinyomott kuplungal indítok, és azonnal mozdulok az autóval, az egyest óvatosan kapcsolva kissé nehezen de megvan, utána már könnyebb a többi fokozat. (remélem segíthettem)

Olvasom a sok szervizes hibamegoldást, háááát mitmondjak, a pénzetek kell nekik!
 A saját autójukat biztosan nem szakszervízben csináltatják. Ugyan azon hibák elhárítása, nem szaksz.-ben
fele annyiba kerül gyári alk. sszel.

 A garancia, az is a pénzről szól, ugyanis: minden műszaki dolog melyet megveszel, 3-4 évig kifogástalanul működik. Nézd meg mit csinálnak az autóval az esedékes szervíz alkalmával.
Ugyan azt te is megteheted vele, tizedannyi költséggel gyári minőségű alkatrésszel/olajjal.
De ott a gondolat:mi van ha utána romlik el a járgány?
Hát ez benne van a pakliban.  Ha nem csak 2-3 évre vásároltad az autót akkor,számold össze mennyit fizetel míg él a garancia,és ha hiba áll elő szívósan bizonygatod hogy ez a hiba garanciális/de nem az -  mondják neked és vért izzadsz mire megoldódik,és rádöbbensz ,hogy van abban valami amit leírtam. Én ezt úgy kerültem ki , hogy 4 éves autót vettem.    (bérből-fizetésből élek)

Boldog Karácsonyt, és sikerekben gazdag, műszakiproblémáktól mentes Újévet Kívánok mindenkinek



dec14

JoolsNOS

  • Guest
Re: Váltó problémák
« Reply #42 on: 2007 December 27, 11:59:21 am »
Ez igaz! Sok márka veri magát az egyre több év garanciával. Vicc. 2-3 év bőven elég. Ennyi idő alatt is lehuzzák tőlünk a sok pénzt.

Offline sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2978
  • Segített?: +68/-13
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re: Váltó problémák
« Reply #43 on: 2007 December 27, 16:33:04 pm »
10 évesnél fiatalabb autót nem veszek. egyelőre nem is tudnék. :D de nem is nagyon tervezem. :)

Fióka

  • Guest
Re: Váltó problémák
« Reply #44 on: 2007 December 27, 17:26:31 pm »
Dodó a szilikonspré csodákra képes a szigetelőgumikon az ajtóknál, megszünik a nyikorgó hang ;)
Nos a hátramenet, nálam is néha hogy is mondjam, na olyan mint írtátok, valóban kuplunk vissza és újra, bevált, bár nekem a hideg-meleg dolgot nem veszi észre csinálja mint kedve van (erről szól asszem egy másik topik is ott részletesen ki van színesítve a téma) ja meg parkolj farral! nem kell hidegen tolatnod ;)

Fióka kérdésem, lehet, hogy csak én nem figyeltem eléggé: melyik volt az a szervíz hol gondod megoldódott?

Szia Kuti!

Amit Te ajánlottál abban a szervízben voltam, a Petrányiban, a Kerepesin, nagyon ügyesek :)