Author Topic: Váltó problémák  (Read 80355 times)

Nemeth

  • Guest
Váltó problémák
« on: 2007 April 30, 09:42:20 am »
2003-as 41000 km-rel a fiestámnál hátramenet kapcsolásakor roppan a váltó, mi lehet a gond?

Narancs

  • Guest
Re: Váltó problémák
« Reply #1 on: 2007 May 10, 16:34:04 pm »
1988as nagyon sok km-es fiestámnál szintén roppan a váltó... pláne ha még előre gurulás közben rakom be... pláne ha kuplunk nélkül...  :laugh:
Váltóolaj segíthet.

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Váltó problémák
« Reply #2 on: 2007 May 10, 18:38:12 pm »
Valószínűsíthető, hogy a kulissza (ami megvezeti a kart) vagy a váltórudzat a ludas. Mert gondolom, sebességből nem dobja ki, legalábbis nem írtad. Ha van egy kis időd mássz a szekér alá (vagy állj aknára van mondjuk árokra) és szedd szét, újítsd fel. Pontos útmutatást nem tudom adni, de nem tünt túl bonyolult szerzkezetnek múltkor mikor a kipuffugóval bíbelődtem. ;)

Sok sikert.
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Fióka

  • Guest
Re: Váltó problémák
« Reply #3 on: 2007 May 29, 16:13:03 pm »
Sziasztok,

Nekem is az 1,4 2005-s Fiestámban recseg a hátramenet. Van váltózár, az is bekavarhat?
Az az érdekes hogy ha hideg akkor nehezen veszi az összes sebességet.
De ha bemelegszik akkor rendbejön. Hátramnet néha jó, attól függ milyen napja van :(
Az autó garanciális, voltam is vele szervízbe. Tölöttek bele váltóolajat, de nem javult :(

Mit lehet tenni? mi lehet a baja?
Szilvi

viko

  • Guest
Re: Váltó problémák
« Reply #4 on: 2007 May 30, 01:38:38 am »
2006os Fiestám van és annál is ez a helyzet (pedig még csak most lépte át a 7000km-ert) Azt mondták kuplungoljak 2X de ez sem segít ... ha megtudtok valamit írjatok! köszi

Fióka

  • Guest
Re: Váltó problémák
« Reply #5 on: 2007 May 31, 09:41:15 am »
jövő szerdán viszem szervízbe, majd mesélek :)

Sajnos ami rossz hír hogy vezettem egy vadi új Fiestát, 2007-s 4000 km-reset, és úgynazt produkálta a váltója rükiben :(

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Váltó problémák
« Reply #6 on: 2007 June 05, 12:41:47 pm »
Tüneti kezelés lehet, ha anélkül, hogy a kuplungot felengednéd berakod egy másik sebességbe (pl. hármasba). Ez arrébb pöccinti a fogaskerekeket és ezután könnyebben bemegy a hátramenetbe. Hidegen néha nekem is szükségem van erre a trükkre.
Mk6 1.3 benzin

Fióka

  • Guest
Re: Váltó problémák
« Reply #7 on: 2007 June 05, 12:57:18 pm »
próbáltam mindent :( ha olyan kedve van akkor sajna nem segít semmi..
azt próbáltam, hogy váltok 2-4-est, de nem segít. 2x kuplung, az sem :(

az néha összejön ha kivárok, kuplung, elszámolok 5ig és nem ad hülye hangot beváltáskor.
Az a fura hidegen mindig így viselkedik, és ez súlyosabb ha váltózárat is használtam előtte..

holnap viszem szervízbe, kiváncsi leszek mit mondanak.
(Könyves K. Krt)

Offline fiesta2002

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1087
  • Segített?: +75/-0
Re: Váltó problémák
« Reply #8 on: 2007 June 05, 13:05:03 pm »
Ezek a dolgok azért vannak, mert a kuplung benyomása pillanatában forog a hajtó tengely (ez jön a motor és a kuplung felől). Azután elkezd lassulni, és ha eléggé lelassult, de még nem állt meg, akkor a fogaskerekek szépen összecsúsznak.
Ha leáll, és rossz a fogaskerekek állása, akkor egyáltalán nem veszi be a sebességet, amíg újra nem kuplungolsz.
Hidegen azért kapcsol nehezen, mert a súrú olaj hamar leállítja a forgást.
« Last Edit: 2007 June 05, 13:06:37 pm by fiesta2002 »
Mk6 1.3 benzin

Fióka

  • Guest
Re: Váltó problémák
« Reply #9 on: 2007 June 05, 13:25:19 pm »
köszi, ez egészen jól hangzik amit írtál és magyarázat is arra, hogy hidegen miért rosszabb a váltó.
Sajna ezt a hangot akkor is csinálja ha egész nap mentem vele.
Nem lennék ennyire aggodalmas ha nem állandóan ezt csinálnű, hanem csak mondjuk havonta 1x..  :o

Meg az a fura hogy a párom autója, 7 éves, citroen, és nem csinált így sosem, se hidegen se melegen.
Ezért szomordok el mindig amikor hallom az enyémnek a hangját.. :-[

Fióka

  • Guest
Re: Váltó problémák
« Reply #10 on: 2007 June 06, 13:55:45 pm »
Voltam szervízben reggel. Most hívtak, hogy kuplung kinyomócsapágy csere, a váltónak semmi baja.
Ez nem garanciális hiba, kopó fogy alkatrész... 140.000,-  :'(

Vigyem máshova szerintetek? Tudnak ebben tévedni? Vagy ilyenkor ez már biztos?
Tényleg ennyibe kerül?  ???

kis autót 1 hónapja vettem használtan, 2005-s, 1,4 Fresh.

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Váltó problémák
« Reply #11 on: 2007 June 06, 16:15:26 pm »
Sztem a 140.000Ft irreálisan sok. Az ok, kikell venni a mocit (vagy a váltót) de akkor is sok. Nekem 2 éve a komplett kuplungszerkezet+kinyomócsapágy, na meg a tárcsa +munkadíj kijött 70ből. Igaz ez már más kategória, de az alkatrész ára kb ugyanannyi.
A helyedben én utánanéznék máshol is. Sztem leakarnak húzni :-\. De ez csak az én véleményem...nem vok autószerelő, de szedtem már szét a motort és tudom, nem túl nagy munka.
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Offline Kuti

  • Lacos
  • A mester
  • *****
  • Posts: 1743
  • Segített?: +33/-4
Re: Váltó problémák
« Reply #12 on: 2007 June 06, 16:19:22 pm »
Szerintem is meg kéne máshol is kérdezned a dolgot, mert ha nem is garis akkor is soknak tünik, pl menj a Kerepesi útra ott még engem nem akartak átvágni, de létszi ird meg bármit is csinálsz, hiszen nem sokkal idősebb az én kicsi kocsim is!
Astra vagy Fiesta!?
ui.: Saját helyesírási hibáimért előre kérek elnézést! :D

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Váltó problémák
« Reply #13 on: 2007 June 06, 16:58:04 pm »
Tudnak ebben tévedni? Vagy ilyenkor ez már biztos?

A diagnózis nagyjából stimmel az általam "megtippeltel". Azokból a jelekből amit elmondtál az elején, azokból itélve sajnos jónak tűnik. Biztosat persze, csak az motor/váltó kivétele után lehet mondani.

Még annyit tennék hozzá a dologhoz (és ezt most csendben mondom) ha már úgy sem garis munkáról van szó. Esetleg kérdezz meg vmi öreg szakit, vagy kisebb (nem márka)szervízt. Igaz így ugrik a gari, de ha már nincs sok hátra a gariból......így sokkal olcsóbban is megúszhatod. Sőt, ha az olcsóság számít akkor lehet, nem is kell az egész cókmókot kicserélni, vagy lehet olcsóbb, gyengébb minőségű alaktrészeket is beletenni (azok is kibírnak 3-4évet). Bár azt nem ajánlom, hogy toldozd-foltozd a kocsit.
A Te kocsid, a Te döntésed. Hogy meddig és hogyan akarod használni az autót, csak rajtad múlik.
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Fióka

  • Guest
Re: Váltó problémák
« Reply #14 on: 2007 June 06, 17:15:44 pm »
azóta kérdezősködtem más Ford tulajoktól, és meséltek egy két dolgot. I
Igaz ugyan hogy Focusa van, de a szitu nagyon hasonló, már egy évesen cseréhette volna kuplungot, mert megégett egy részen.
Tudja ugyan használni mert kiemel, csak néha van vele gondja.  :o

Arra jutottam hogy holnap megyek az autóért, kapok szakvéleményt és ajánlatot. Majd bekérek ajánlatokat más szervízektől és eldöntöm hogy hol csináltatom meg. Kerepesi útról is kérek be árat, hátha kijön 100-ból..  ;)

Az még egy érdekes kérdés, hogy tudom e ezt az előző tulajra terhelni..
Ennek még utána nyomozok a jogászunknál.  ???