Author Topic: 1.4 TDCi chiptuning  (Read 34674 times)

Offline ggrof

  • Újonc
  • *
  • Posts: 4
  • Segített?: +0/-0
Re:1.4 TDCi chiptuning
« Reply #30 on: 2015 February 20, 08:06:13 am »
Leírom hátha érdekes még valakinek.
Az öregecske (2011. 200e km) 1,4 tdci-nek nem sok vesztenivalója volt, így gondoltam kipróbálom.
Az eredmény több mint meglepő. A gyári 70LE egész pontosan 101-re változott.....  :)
Konkrétan olyan mintha egy másik autóban ülnél.
A fogyasztása semmit nem változott vegyes használatban 5l környékén van.
Semmi más átalakítás nem történt minden gyári, csak a program lett módosítva.
Azóta eltelt 20e km és nagyon vidáman autózunk vele.
A kis 1,4 motor 220e km-rel olyan halk ketyegő hanggal mint újkorában, és megy mint a szélvész. :)

Offline Tamás

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 213
  • Segített?: +8/-0
Re:1.4 TDCi chiptuning
« Reply #31 on: 2015 February 26, 21:24:29 pm »
Szia! Szabad tudni hol és mennyiért csinálták?
Eddigi autóim:
Alfa Romeo 75 2.4 TD 1990
Ford Fiesta 1.4 TDCI 2008 Fresh Plus
Jelenlegi autóm:
Ford Focus 1.6 TDCI 2010 Fresh

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:1.4 TDCi chiptuning
« Reply #32 on: 2015 February 26, 22:12:41 pm »
Szia! Szabad tudni hol és mennyiért csinálták?
Szia Tamás!

http://www.szaboautoszerviz.hu/index_elemei/Page323.html

Nekem (+22%) és több Mondeosnak is Ő csinálta, mindannyiunk megelégedésére. Korrekt ember, ezért ajánlom.
Nem csak Sásdon, kivitelezhető. Nekem Kiskunlacházán egy Mondeo találkozón csinálta meg, másnak meg mikor egy irányba volt dolguk összefutottak. Érdemes egyeztetni vele, és akkor nem biztos, hogy Sásdig kell menni. Bár olyan jó híre van, hogy sokan még oda is elmentek/nek hozzá.
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:1.4 TDCi chiptuning
« Reply #33 on: 2015 February 26, 22:21:33 pm »
Leírom hátha érdekes még valakinek.
Az öregecske (2011. 200e km) 1,4 tdci-nek nem sok vesztenivalója volt, így gondoltam kipróbálom.
Az eredmény több mint meglepő. A gyári 70LE egész pontosan 101-re változott.....  :)
Konkrétan olyan mintha egy másik autóban ülnél.
A fogyasztása semmit nem változott vegyes használatban 5l környékén van.
Semmi más átalakítás nem történt minden gyári, csak a program lett módosítva.
Azóta eltelt 20e km és nagyon vidáman autózunk vele.
A kis 1,4 motor 220e km-rel olyan halk ketyegő hanggal mint újkorában, és megy mint a szélvész. :)
Szerintem ez elég merész, 44%-ot emelni a teljesítményen.  :o
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline Tamás

  • A Fiestás
  • *
  • Posts: 213
  • Segített?: +8/-0
Re:1.4 TDCi chiptuning
« Reply #34 on: 2015 February 27, 12:06:26 pm »
Ha bírja nincs vele gond.
Valahol olvastam, hogy a tdci turbo 0,5 bar t tölt. Kérdésem mennyivel többet bir el a motor?
Eddigi autóim:
Alfa Romeo 75 2.4 TD 1990
Ford Fiesta 1.4 TDCI 2008 Fresh Plus
Jelenlegi autóm:
Ford Focus 1.6 TDCI 2010 Fresh

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:1.4 TDCi chiptuning
« Reply #35 on: 2015 February 27, 13:22:06 pm »
Ha bírja nincs vele gond.
Valahol olvastam, hogy a tdci turbo 0,5 bar t tölt. Kérdésem mennyivel többet bir el a motor?
Az MK3 Mondeonál nem lehet a turbónyomáson emelni, csak a befecskendezett üzemanyag mennyiséget lehet növelni.
1.4 TDCI-nél nem tudom, hogy lehet-e változtatni a turbónyomást.
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline ggrof

  • Újonc
  • *
  • Posts: 4
  • Segített?: +0/-0
Re:1.4 TDCi chiptuning
« Reply #36 on: 2015 February 28, 17:32:33 pm »
Szerintem nem merész, mert tőlünk nyugatabbra az 1,4 tdci-t lehet kapni 95LE-vel is.
Nem hiszem hogy abban a motorban minden más lenne.
Tehát bírja. :-)
Különben pont a héten próbáltam egy 1,6 tdci 95-LE Fiestát.
Hát az érezhetően nem úgy. :-)

Én az ATC-nél csináltattam, a neten könnyen megtalálható.
A srác tényleg ért hozzá, a kocsit előtte-utána is mérik.
Már több autót vittem hozzájuk, és mindegyik sokkal jobb lett. (min 20%)

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:1.4 TDCi chiptuning
« Reply #37 on: 2015 February 28, 21:55:05 pm »
Szerintem nem merész, mert tőlünk nyugatabbra az 1,4 tdci-t lehet kapni 95LE-vel is.
Nem hiszem hogy abban a motorban minden más lenne.
Tehát bírja. :-)
Különben pont a héten próbáltam egy 1,6 tdci 95-LE Fiestát.
Hát az érezhetően nem úgy. :-)

Én az ATC-nél csináltattam, a neten könnyen megtalálható.
A srác tényleg ért hozzá, a kocsit előtte-utána is mérik.
Már több autót vittem hozzájuk, és mindegyik sokkal jobb lett. (min 20%)

Most akkor az 1.4 TDCI-t lehet 95LE-vel kapni, tőlünk nyugatabbra vagy az 1,6 TDCI-t?
Ha létezik 1.4 95Le-vel, akkor minek venne valaki 1.6-ost ugyanannyi / 95 LE-vel / teljesítménnyel?
Én azt látom, hogy 1.4 TDCI-t 67,68 LE-vel lehet kapni. 1.4-ből létezik 97LE-s, de az nem dízel, hanem benzines. 1.6 TDCI-ből van 95LE-s.

Azt érteném, hogy ha volna 70/95 LE ugyanolyan motor gyárilag, akkor az csak szoftveres különbségből adódna a teljesítmény különbözet, és akkor nem lenne merész a 101 LE-re módosítás sem. Ha viszont nincs, akkor én merésznek tartom. És nem mindegy hogy 20%, vagy 44% (szerintem).
« Last Edit: 2015 February 28, 22:09:46 pm by Styleair »
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline ggrof

  • Újonc
  • *
  • Posts: 4
  • Segített?: +0/-0
Re:1.4 TDCi chiptuning
« Reply #38 on: 2015 March 01, 09:26:01 am »
Én is azt tudom hogy van 68 és 70 LE változatban (1,4)
Mielőtt a tuningot csináltuk, a srác elővett egy nagy vastag katalógust amiben az összes létező autótípus benne van, és kiderül belőle, hogy melyik motorváltozathoz milyen vezérlő elektronika és csatlakozás van.
Na ebben benne volt az 1,4 tdci 95LE. Így valószinű létezik ilyen, bár még nem találkoztam vele soha.
Persze a normális chiptuningnak pont az a lényege, hogy a megrendelő igénye szerint készülhet.
Tehát ha valaki félti a kocsiját kérheti mondjuk 85 LE-vel és kész.
Igen a 44% soknak tűnik, de pont azért írtam meg, mert ha egy 200e km futott motor ezt is bírja(220e és minden eredeti, semmi nem volt még cserélve benne), akkor szerintem
nincs mitöl félni. Kivéve persze a tuningboxokat....

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:1.4 TDCi chiptuning
« Reply #39 on: 2015 March 01, 11:21:16 am »
Én is azt tudom hogy van 68 és 70 LE változatban (1,4)
Mielőtt a tuningot csináltuk, a srác elővett egy nagy vastag katalógust amiben az összes létező autótípus benne van, és kiderül belőle, hogy melyik motorváltozathoz milyen vezérlő elektronika és csatlakozás van.
Na ebben benne volt az 1,4 tdci 95LE. Így valószinű létezik ilyen, bár még nem találkoztam vele soha.
Persze a normális chiptuningnak pont az a lényege, hogy a megrendelő igénye szerint készülhet.
Tehát ha valaki félti a kocsiját kérheti mondjuk 85 LE-vel és kész.
Igen a 44% soknak tűnik, de pont azért írtam meg, mert ha egy 200e km futott motor ezt is bírja(220e és minden eredeti, semmi nem volt még cserélve benne), akkor szerintem
nincs mitöl félni. Kivéve persze a tuningboxokat....
Én sem pártolom a boxot. Egyedi, autóra szabott módosítás szerintem is jobb.
Semmi gond ezzel, ki milyet/mennyit akar. Nekem sok, neked pont jó.  ;)
1,4 TDCI 95LE gyárilag, szerintem nincs. Az az 1.6-os lesz, vagy a benzines 1.4, ahogy írtam.  :wave:
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline ggrof

  • Újonc
  • *
  • Posts: 4
  • Segített?: +0/-0
Re:1.4 TDCi chiptuning
« Reply #40 on: 2015 March 06, 16:22:01 pm »
Ajajjj, kezdek tanácstalan lenni.
Az Eurotax 1,4 tdci-re felhoz 50 és 70kW változatot. :o

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline szelleiadam

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 19
  • Segített?: +0/-0
Re:1.4 TDCi chiptuning
« Reply #42 on: 2015 March 10, 11:36:03 am »
1,4 Tdci 51kW / 68LE
1,6 Tdci 70kW / 94LE

http://katalogus.hasznaltauto.hu/talalatilista/MUFY1UQDIJEUEURT98SILFROIGAJMRJ4KQ4CWO6YI7MF2IPW0M5LJA6HKPCAEZHWWIULFJMUYLE2WREDHJO3EZU13R8EKLHMJ0JJ34REHYOM4HAKQLQPKF2JFZEA922P20SDWWHPUZQE10273D7SL2DSA6880QA155CJZGC7LGCQ8FEE/page1
Üdv. Wikipedia szerint is létezik 90 ló körüli 1.4 tdci. 16 szelepes, változó geós turbóval és intercolerrel szerelve. Sajna már nem gyártják, mert nem tudta az euro4-et, így maradt a 8 szelepes 68lovas változat :) Asszem Pug 206, Suzuki Liana és Citroen C3 is volt szerelve ezzel a motorral.
Nagy HDi szaki ismerősöm padon 120 lóig engedték el a kis 1.4-est. Addig stabil. Onnantól már mélyebbre kell nyúlni, hogy plusz teljesítmény jöjjön ki belőle. Külföldi fórumokon van, aki a gyári 1.1 bar túlnyomás helyett 1.8 barral tölti az 1.4 TDCi-t, egy intercoolerrel közbeiktatva. 50 ezer km-nél lett turbócserés és akkor volt 210ezer km az autóban óra szerint. :)
« Last Edit: 2015 March 10, 11:42:44 am by szelleiadam »

Offline Styleair

  • A mester
  • *****
  • Posts: 671
  • Segített?: +22/-0
  • Moondust Silver Child Carrier
Re:1.4 TDCi chiptuning
« Reply #43 on: 2015 March 10, 11:54:58 am »
Üdv. Wikipedia szerint is létezik 90 ló körüli 1.4 tdci. 16 szelepes, változó geós turbóval és intercolerrel szerelve. Sajna már nem gyártják, mert nem tudta az euro4-et, így maradt a 8 szelepes 68lovas változat :) ...
Ez mikor volt? Mert a kiindulás (#30) egy 2011-es Fiesta volt! 2011-esből hol láthatunk gyári 95LE változatot?
« Last Edit: 2015 March 10, 11:56:43 am by Styleair »
Fiesta MKVI 1.3 (2002) EU3
Fiesta MKVI Facelift 1.3 (2005) EU4
Mondeo MKIII 2.0 TDCI Titanium X (2005) EU4

Offline szelleiadam

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Posts: 19
  • Segített?: +0/-0
Re:1.4 TDCi chiptuning
« Reply #44 on: 2015 March 10, 12:00:02 pm »
Ez mikor volt? Mert a kiindulás (#30) egy 2011-es Fiesta volt! 2011-esből hol láthatunk gyári 95LE változatot?
Nézd csak: http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratorq_engine#1.4_.22Tiger.22 Szerintem Suzuki Lianából kiindulva bő 10 évvel ezelőtt készülhetett a 16 szelepes 1.4 tdci. 2011-ben tuti, hogy már a fasorban sem volt :)
https://www.youtube.com/watch?v=m_Z6PB-IlFk 2:05-nél látható a motor. És tényleg változó geós, valamint tényleg intercooleres! :)
« Last Edit: 2015 March 10, 12:03:41 pm by szelleiadam »