Ford Fiesta Klub Fóruma
0
  • 2019 május 20, 19:53:54 pm
  • Üdvözlünk, vendég
Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Hírek:

Oldalak: [1] 2 3 4

Szerző Téma: 1.4 TDCi chiptuning  (Megtekintve 17688 alkalommal)

(Kolombusz)

  • Újonc
  • *
  • Segített?: +0/-0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 7
1.4 TDCi chiptuning
« Dátum: 2011 január 19, 13:29:51 pm »

Sziasztok!

Keresgéltem ugyan, de főleg tuning boxokkal foglalkozó témát találtam, azzal pedig nem akarok szórakozni.
Az érdekelne, hogy mennyire bírják a kis TDCi motorok (turbó, porlasztók) és a kuplung a chippelést?
Anyám sokat pályázik mostanában, na meg városban pirostól indulva se lenne rossz egy kis plusz kraft. 60 ezer km van az autóban.

Nekem kedvező tapasztalataim vannak, a Nissanomban egy évvel ezelőtt lett átprogramozva az elektronika, sokkal jobban megy, a fogyasztás nem változott és itt tudom, hogy az erőátvitel mekkora terhelésre lett méretezve, ezért nem ártok neki. A BMW-be nem írattam programot, mert ott az 500Nm elnyírja a váltót hamar, meg annyira nincs is rá szükség, 184 lóval, meg 390 Nm-el azért eljárkálok.

Viszont a Fordot abszolút nem ismerem, úgyhogy a segítségeteket kérném!

Üdv
Naplózva
Ford Fiesta Ghia 1.4 TDCi - 2005
Nissan Primera 1.9 dCi Acenta - 2005
BMW 530dA Touring Individual - 1999

sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Segített?: +68/-13
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2978
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re:1.4 TDCi chiptuning
« Válasz #1 Dátum: 2011 január 19, 14:22:15 pm »

a tuning box-nak egy előnye van, hogy nyom nélkül visszaalakítható gyárira az autó ha eladásra kerülge (gari miatt jó). továbbá én eleve ezeket a PSA motorokat nem komálom, nem bírnak annyit mint azt én elvárnám.

De általánosságban mondható hogy a gyári ECU-val némi átprogramozással (amennyiben ez lehetséges ennél a típusnál), lehet javítani némileg az autón. Természetesen csodákat ne várjon senki, önmagában a chip sem ér sokat, első körben kell neki adni több levegőt, meg több nyálat, meg nagyobb áteresztő képességű kiput és így tovább. nemtom kinek mit ér meg, én még nem nyúltam hozzá a saját kocsihoz így soha, csak fogok, de azt is azért mert lesz egy gyárilag nem turbós motor turbóval megáldva.

Egy jó chippelés bizony nem okozhat kárt a motorban, csak az abban rejlő tartalékokat szabadítja fel. és bőven kell bírnia az összes részegységnek.

(Kolombusz)

  • Újonc
  • *
  • Segített?: +0/-0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 7
Re:1.4 TDCi chiptuning
« Válasz #2 Dátum: 2011 január 19, 15:15:51 pm »

Én ezt pontosan tudom, egyik autóm és Anyám Fiestája sem garanciális már, tehát egyáltalán nem izgat a garancia.
Konkrétan az érdekelne, hogy a turbó/injektor/kuplung trió bírja-e a strapát annyira, hogy egy chippel is nyugodtan járkálhasson, vagy sem?

Jobb helyeken egyébként lementik a gyári szoftvert, és bármikor visszatöltik INGYEN.
Nekem is megvan a gyári és a módosított szoftverem is a Primeran. ;D

A chiptuning lényege pont az, hogy több üzemanyagot juttasson a motorba, emelje a turbónyomást, így nagy termikus terhelést kap a motor is, a turbó is többet dolgozik, az injektorokról nem is beszélve. Szóval ezek bírják, vagy inkább maradjon 68 lovas városi harcos? :)
« Utoljára szerkesztve: 2011 január 19, 15:18:16 pm írta (Kolombusz) »
Naplózva
Ford Fiesta Ghia 1.4 TDCi - 2005
Nissan Primera 1.9 dCi Acenta - 2005
BMW 530dA Touring Individual - 1999

sUdYe

  • Global Moderator
  • *****
  • Segített?: +68/-13
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2978
  • Ford fanaticccc! Cabrio őrült :D PDF
Re:1.4 TDCi chiptuning
« Válasz #3 Dátum: 2011 január 19, 16:32:41 pm »

az utsó mondatomat idézném...

gaba6

  • Vezetett már fiestát
  • *****
  • Segített?: +3/-1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 162
  • gaba06
Re:1.4 TDCi chiptuning
« Válasz #4 Dátum: 2011 március 07, 21:11:37 pm »

Nem tudtok chip tuningos helyet 1.4 tdci re?
Hol érdemes és mennyibe mennek?
Naplózva

Jani

  • Újonc
  • *
  • Segített?: +1/-0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 10
    • http://www.szaszajani.fw.hu
Re:1.4 TDCi chiptuning
« Válasz #5 Dátum: 2011 március 08, 12:47:36 pm »

Érdemes az ebay-n körülnézni, én is onnan szereztem csipet 69 Euro akkori árfolyamon 20 ezer alatt. Típus szerint rá lehet keresni. Elég egyszerű a beszerelés. Típusa CR -Powerbox-STD, 50kw-ból 62 /68 LE-ből 85/ 160 nyomatékból 200 lesz. Belföldön 60-100 ezer árban lehet kapni. Az ebay-n is van 100 és 120 Euro árban, de a paramétereik hasonlóak.
Naplózva

gaba6

  • Vezetett már fiestát
  • *****
  • Segített?: +3/-1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 162
  • gaba06
Re:1.4 TDCi chiptuning
« Válasz #6 Dátum: 2011 március 09, 08:04:25 am »

Köszönöm megkuksolom
Naplózva

harait

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Segített?: +1/-1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 33
Re:1.4 TDCi chiptuning
« Válasz #7 Dátum: 2011 március 14, 13:28:16 pm »

Hali, én Kollár Szabit javaslom.....Érti a dolgát....
kollárchip kulcsszóra rákeresve megtalálható
Naplózva

Pityke

  • A mester
  • *****
  • Segített?: +31/-13
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 838
Re:1.4 TDCi chiptuning
« Válasz #8 Dátum: 2012 augusztus 15, 14:20:32 pm »

traktort minek chipelni? nem húzza el az ekét?
Naplózva
Ford a márka Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Fiesta MK2 1.6D 1984
Fiesta MK6 1.3 2004
Fiesta MK6 ST 2005

djbaro

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Segített?: +0/-0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 18
Re:1.4 TDCi chiptuning
« Válasz #9 Dátum: 2013 december 08, 07:36:00 am »

Kicsit régi a topic,de ezt találtam

http://protechnic.hu/oldalak/51/
Naplózva

Pityke

  • A mester
  • *****
  • Segített?: +31/-13
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 838
Re:1.4 TDCi chiptuning
« Válasz #10 Dátum: 2013 december 08, 08:34:38 am »

1400 köbcentiről beszéltek emberek,mégis mit akartok tőle?vettetek volna 1.6 tdci-t az alapból 90 lovas,viszont akkor meg azt fikáznátok hogy gyenge.alapból azért vesz az ember kis köbcentis dieselt mert keveset eszik.különben ha nem szarráhajtott szarod van a 1.4 tdci megy úgy még jobban mint az 1.4 benzin.tapasztalatból tudom.anno még 2005 környékén fordszervízbe kipróbáltuk.
Naplózva
Ford a márka Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Fiesta MK2 1.6D 1984
Fiesta MK6 1.3 2004
Fiesta MK6 ST 2005

djbaro

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Segített?: +0/-0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 18
Re:1.4 TDCi chiptuning
« Válasz #11 Dátum: 2013 december 08, 17:07:48 pm »

Jaja,de aki akarja tuningolni az hagy csinálja:-) Szerintem a 90 lovat simán birja,a c3 1.4 hdi 90-lovas.
Naplózva

Pityke

  • A mester
  • *****
  • Segített?: +31/-13
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 838
Re:1.4 TDCi chiptuning
« Válasz #12 Dátum: 2013 december 11, 15:18:33 pm »

az lehet.de azon talán van intercooler meg más eltérések is lehetnek a motoron belül.de hajrá
Naplózva
Ford a márka Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Fiesta MK2 1.6D 1984
Fiesta MK6 1.3 2004
Fiesta MK6 ST 2005

Tamás

  • A Fiestás
  • *
  • Segített?: +8/-0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 213
Re:1.4 TDCi chiptuning
« Válasz #13 Dátum: 2013 december 11, 19:45:19 pm »

Véleményem szerint nem hülye dolog egy 1.4 tdci.t tunningolni. Igazából egy "kihívás", 68 lóból 90 et vagy többet kihozni. Meg hát ugy e" 1400 köbcentiről beszéltek emberek" és a 2000 v6 benzin 200 lóerejét miért tuningolják chippelik? mert többet akarnak, egy művet amire azt mondják ezt én csináltam vagy az enyém abban a kategóriában verhetetlen.
« Utoljára szerkesztve: 2013 december 11, 19:56:29 pm írta Tamás »
Naplózva
Eddigi autóim:
Alfa Romeo 75 2.4 TD 1990
Ford Fiesta 1.4 TDCI 2008 Fresh Plus
Jelenlegi autóm:
Ford Focus 1.6 TDCI 2010 Fresh

djbaro

  • Hallott már a fiestáról
  • **
  • Segített?: +0/-0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 18
Re:1.4 TDCi chiptuning
« Válasz #14 Dátum: 2013 december 11, 22:12:26 pm »

Egy kis érdekesség a Wikipédiáról:-)

A turbófeltöltő segítségével rendkívüli teljesítménynövekedést lehet elérni: az 1980-as évek közepén a legjobb Formula–1 istállók a versenyautók mindössze 1500 cm³ hengerűrtartalmú turbómotorjából az időmérő edzésen akár 1400-1500 lóerő teljesítményt is ki tudtak préselni!

És ez csak 1500 cm³  ;D  

Én még mindig azt mondom aki tuningolni akar az hagy csinálja!

http://www.youtube.com/watch?v=hZF4lAdsHhA


« Utoljára szerkesztve: 2013 december 12, 09:37:04 am írta djbaro »
Naplózva
Oldalak: [1] 2 3 4
 

Az oldal 0.924 másodperc alatt készült el 20 lekéréssel.