Author Topic: Seb. váltó  (Read 18130 times)

Hun

  • Guest
Seb. váltó
« on: 2006 August 05, 14:21:28 pm »
Szevasztok!

Egy 1979-es évjáratú Ford Fiestám van. A váltó kezd eléggé hangos lenni, mi a javallat?

Üdv: Attila

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Seb. váltó
« Reply #1 on: 2006 August 05, 15:17:10 pm »
Olaj van benne? ;) Mármint a váltóban, esetleg cseréld le (kb3-4e HUF a belevaló hajtóműolaj). Ha olajcsere nem segít akkor sajna megkell bontani a váltót és megnézni mi kopott el benne, de azt javallott inkább szerelővel csináltatni.
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Hun

  • Guest
Re: Seb. váltó
« Reply #2 on: 2006 August 05, 17:46:08 pm »
Köszi a választ!

Most vettem a gépet, nem tudom mikor cseréltek benne olajat.
Még egy kérdés: hogy kell a váltóban olajat cserélni?
Gondolom kicsit bonyolultabb mint  a motorolaj csere.
Üdv: Attila

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Seb. váltó
« Reply #3 on: 2006 August 05, 19:43:47 pm »
Azt sajna nem tudom, mert nekem eggyel újabb gépem van, de ha gondolod holnapra(de legkésöbb holnaputánra ;) ) megnézem haveromén.
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Hun

  • Guest
Re: Seb. váltó
« Reply #4 on: 2006 August 05, 20:30:10 pm »
Köszönöm :)


konformista

  • Guest
Re: Seb. váltó
« Reply #5 on: 2006 August 05, 21:39:42 pm »
Köszi a választ!

Most vettem a gépet, nem tudom mikor cseréltek benne olajat.
Még egy kérdés: hogy kell a váltóban olajat cserélni?
Gondolom kicsit bonyolultabb mint  a motorolaj csere.
Üdv: Attila

Hello.
Ha jól tudom mk1, és mk2 Fiesta váltójában nem szoktak olajat cserélni.
Ám ha nagyon akarod lecserélheted, de számits arra, hogy nem fog az összes olaj kijönni a váltóból, mert a 2 csavarnak, amelyek kicsavarásával le lehet engedni, elsődlegesen nem a leeresztés a feladata. Egyébként 2.8 liter kell bele.
Bonyolultabb mint egy motorolaj csere /én még nem csináltam, és sztem nem is fogok/, mert oldalt van a betöltő nyílás, és nehezen hozzá férhető.
Van ak cserélt, ő azt mondja, hogy érezhetően jobb lett tőle.
Rakok fel képet, hogy hol vannak a leeresztő és betöltő nyílás csavarai.
Fekete nyíl a betöltő nyílás, piros nyilak a leeresztő nyílás csavarai.



Váltóolajnak, pedig csak gyárit, ha mar mindenkepp cserélni akarod.
Ilyen flakonban árulják, ezzel be is tudod tölteni.


Hun

  • Guest
Re: Seb. váltó
« Reply #6 on: 2006 August 07, 19:34:48 pm »
Szevasz!
Talán segit az olajcsere. Mindenesetre köszi a választ, :)

Üdv: Attila

konformista

  • Guest
Re: Seb. váltó
« Reply #7 on: 2006 August 07, 21:28:41 pm »
Majd írd meg a tapasztalatokat.
Üdv.

Hun

  • Guest
Re: Seb. váltó
« Reply #8 on: 2006 August 14, 19:00:11 pm »
Szevasztok!
Végül is nem cseréltem le a váltóba az olajat, csak rátöltöttem.
1/2 l belement.  Kicsit szivárog a váltóbol az olaj.  A zaj nem szünt
meg.  Ha alapjáraton jár a motor és benyomom a kuplungot
megszünik a zaj.?????

UI: A váltóba szép tiszta szinű volt az olaj.

Üdv: Attila

Offline viktorwrz

  • A mester
  • *****
  • Posts: 1015
  • Segített?: +29/-3
Re: Seb. váltó
« Reply #9 on: 2006 August 14, 21:16:27 pm »
Ha alapjáraton jár a motor és benyomom a kuplungot
megszünik a zaj.

Ezt a múltkor nem írtad :-\
Akkor viszont a kuplung házatáján érdemes körülvizslatni. Lehet a kuplungszerkezet kicsit kopott, de ha a zaj nem vészes és nem okoz hibát akkor szerintem nem érdemes megbontani.
Az enyémnek is van egy kevés hangja és ugyanúgy mint neked, ha kinyomom a kuplungot akkor megszűnik. Pedig tavaly nyáron cseréltettem ki az egész kuplungszerkezetet, tárcsát meg miegyebeket (50e munkadíjjal együtt) tehát az nálam nem lehet a ludas. Lehet, hogy valami széria hiba. :-\
Eddigi autóim:
Ford Mondeo Turnier 1.8 Zetec '96
Renault Express 1.9D '93
MB E200 aut. 2.2CDi (123LE) '06
WV Polo 1.9SDi '96
MB E220 T aut. Avangarde 2.2CDi (143LE) '00
Ford Mondeo Turnier 1.8TD '97
Ford Fiesta 1.1c MK3 '89
Trabant 601S '89
Trabant 601S '87

Pyotr

  • Guest
Re: Seb. váltó
« Reply #10 on: 2006 August 15, 17:46:36 pm »
Sziasztok!

Ez tuti, hogy kinyomó csapágy! Mennyi van a gépben? Azért kérdem, mert hamár lejön a váltó a kinyomó csapágy miatt, akkor célszerű a kuplungtárcsát, és a szerkezetet is cserélni. Így megint egy jódarabig nem kell foglalkozni a kuplunggal.

Üdv.

Hun

  • Guest
Re: Seb. váltó
« Reply #11 on: 2006 August 16, 20:52:47 pm »
Szevasz!
Nem tudom, de valszeg nem kevés .
Egy hónapja van nálam.

Üdv: Attila

JoolsNOS

  • Guest
Re: Seb. váltó
« Reply #12 on: 2006 September 29, 11:43:09 am »
Hali!
Na most hogy irtad hogy ha a kuplungot kinyomod, akkor elmúlik, így már hozzászólok. Mert nekem is! 88 - 1.6 d
Kicsit hangosabb, de ha kuplungolok elmúlik.Viszont nekem 3-4 kuplungolás után megszűnik, illetve ha egy pár percig jár a motor. 7 éve van nálam, pár éve figyeltem fel rá, nincs vele gond. Szerelő se mondta hogy gond lenne.
Hali

JoolsNOS

  • Guest
Re: Seb. váltó
« Reply #13 on: 2006 September 29, 18:27:39 pm »
Na ennyit erről! Ma 200 méter után meghalt a kuplung. Ha jár a motor nem tudok sebességet kapcsolni. Hétfő szerelő. Ugyhogy te is nézesd meg. Hihetetlen, hogy ma mondtam ogy nincs semmi baja :( Majd mondom mi volt a pontos baja
hali

JoolsNOS

  • Guest
Re: Seb. váltó
« Reply #14 on: 2006 September 30, 18:08:15 pm »
Na ma meg is volt a szerelés! Kuplungtárcsa, szerkezet, kinyomócsapágycsere. Szerelői kedvezménnyel 19 ezer forint fordboltban, szerelési díj nélkül, mert mi szereltük. De egy jó 4 órás munka. Megszünt a hangosabb zörgés kuplung nélkül. Ami vigasztal, hogy megszünt minden alacsonyabb fordulaton való rángatás és zörgés :)
Induláskor kevés gázzal régen, illetve 70 alatt az ötödiknél zörgött az egész kocsi. Most gáz nélkül indulok, akkor is finoman indul, és az ötödik akár 50ennél is "kigyorsít"
Amúgy a tárcsa rúgja esett ki, azért nem vett sebességet. Meg már minden kopott volt.
hát ennyit a tapasztalataimrol
hali