Ford Fiesta Klub Fóruma
Szériák fórumai => MK6-MK7 => : magiist 2019 June 02, 08:56:45 AM
-
Sziasztok!
Nem tudom volt e már téma, de inkább leírom a személyes tapasztalatomat.
Kipróbáltam egy olajleszívó szivattyút (a nívópálca nyílásán keresztül) és utána aknán megnéztem mennyi maradék olajat tudok még leereszteni a motorból (1.4 TDCI).
Ilyen szivattyút vettem a Lidl-be:
(https://asset.conrad.com/media10/isa/160267/c1/-/hu/854215_BB_01_FB/olajleszivo-szivattyu-dizel-futoolaj-gazolaj-motorolaj-12v-3-4-lperc-brueder-mannesmann-01650.jpg?x=520&y=520)
5000 Ft volt.
Leszívás után a maradék még leereszthető olaj kb. 2dl.
Mindenki döntse el, hogy ez kevés, vagy sok! :)
-
...
Leszívás után a maradék még leereszthető olaj kb. 2dl.
Mindenki döntse el, hogy ez kevés, vagy sok! :)
Szia!
Érdekes kisérlet. Kösz, hogy megirtad.
Ha abból indulunk ki, hogy egyes fontos összetevők elfogynak az olajból, akkor 3,8 liter betöltése mellett kb. 5%-kal kevesebb lesz így az adalékokból.
Vagy ha az olaj élettartamát 1 évnek és a gyári ajánlás szerinti 20 ezer km-nek vesszük, akkor az új olaj kb. 2 hetesnek vagy ezer kilométeresnek felel meg. Ez elfogadható lenne.
De az is kérdés, hogy vannak-e leüllepedő szennyeződések pl. az olajteknő alján. Ezekből a lendületesen kifolyó olaj biztosan többet sodor ki, mint a szivattyú biztosította kicsi áramlás.
És az olajszűrőt is cserélni kell. Ha az csak alulról megy, akkor nem vagyunk sokkal előrébb.
Ez a szivattyú talán azoknak lehet hasznos, akik meg vannak győződve, hogy a gyárinál sokkal sűrűbben kell az olajat cserélni. Minden második olajcserét megcsinálhatnak leszívással a leeresztéses/szűrőcserés szervizek között.
-
A szűrő (ennél a motornál) szerencsére felülről cserélhető, tehát aknamentes lehetne így a csere. Lehet, hogy a kombinált olajcsere mód jó ötlet lenne (pl. minden 2.-3. csere aknás, a többi szivattyús).
-
én maradok a leeresztésnél,2 deci elhasználódott olaj sok.plusz ha rossz sorrendben csinálod a műveletet akkor az a 2 dl több is lesz felső szűrős autók esetében.
-
...Kipróbáltam egy olajleszívó szivattyút ...
Szia Magiist!
Ha van még kedved ezzel foglalkozni, akkor eszembe jutott még egy teszt, amit a következő olajcserekor meg lehetne csinálni:
- szivattyúval le kellene szívni az olajat. Üllepíteni és/vagy szűrni.
- visszatölteni
- hagyományos módon leereszteni és üllepíteni
Ebből kiderülne, hogy valóban hatékonyabban hozza-e ki az üledéket a hagyományos módszer vagy ez tévedés.
Üdv
fiesta
-
Szia Magiist!
Ha van még kedved ezzel foglalkozni, akkor eszembe jutott még egy teszt, amit a következő olajcserekor meg lehetne csinálni:
- szivattyúval le kellene szívni az olajat. Üllepíteni és/vagy szűrni.
- visszatölteni
- hagyományos módon leereszteni és üllepíteni
Ebből kiderülne, hogy valóban hatékonyabban hozza-e ki az üledéket a hagyományos módszer vagy ez tévedés.
Üdv
fiesta
Hát lehetne, de az évi olajcserék alatt nem sok kokszot találtam eddig és a kényelem+függetlenség nekem sokat nyom a LAT-ba (2 autót kell kezelgetnem). ;D
-
Hát lehetne, de az évi olajcserék alatt nem sok kokszot találtam eddig és a kényelem+függetlenség nekem sokat nyom a LAT-ba (2 autót kell kezelgetnem). ;D
Bocs, de nem értem a hozzászólásodat.
Leszívással szoktál olajat cserélni a két autóban, azért írod, hogy "kényelem+függetlenség".
Hol találod a "kokszot"? A leszívott olajban levő üledéket érted alatta?
Nem kötekedés, egyszerűen nem bírom kihámozni a mondandót. ;)
-
Eddig hagyományosan cseréltem. 2 kocsi, 2 kuncsorgás az "üres" műhelyért (aknával). Leteszteltem, megfelelő a leszívás, így bármikor a garázs előtt elvégzem magam. Koksz nincs egyik esetben sem (persze egy használt autó vásárlását követő olajcserénél ragaszkodnék a "hagyományos" aknás első cseréhez). Csak mint érdekesség: a másik típusú kocsinál nem maradt a leszívás után 1/2 dl sem a motorba...
Nagy segítség ez nekem!