Ford Fiesta Klub Fóruma

Kuka => Topiktemető => MK6-MK7 => : TLevi 2012 June 05, 12:38:20 PM

: MK7 Váltó - gondok
: TLevi 2012 June 05, 12:38:20 PM
Sziasztok

Van egy Fiestám, 2007-es, 1.4 l - es, benzines. A gond az vele, hogy a nap folyamán nagyon nehezen lehet sebességet váltani (reggel, amikor még hideg, akkor majdnem teljesen helyrejön). Minden sebesség - fokozattal ugyanaz a gond, még "üresben is nehezen mozgatható a seb. - váltó kar.

Mi lehet az oka? Mi a megoldás? Valaki talalkozott már ezzel a jelenséggel?
Meglepődve tapasztaltam, hogy kábeles mechanizmus működteti a váltót. :o

Köszönom előre is a segitséget!

TLevi
: Re:MK7 Váltó - gondok
: DVZs 2012 June 05, 14:46:34 PM
És sanszosan pont azzal lesz a gondod is. Mi tavaly jártunk így síeléskor a bérelt kisbusszal, odafele utolsó 50 kilométeren imádkoztunk, hogy ne jöjjön több körforgalom vagy kereszteződés. Aztán ott megnézettük, és javasolták jöjjünk vele haza (időben nem fért volna bele a javítás). Cirka 1600km - hazahozott, de az út végén megint gyengélkedett.
: Re:MK7 Váltó - gondok
: Pityke 2012 June 05, 17:10:48 PM
igaza van dvzs-nek,valószínűleg a bovdeneknél lesz a gond,esetleg a váltó belsejében ahogy melegszik ott szorul meg valami.
: Re:MK7 Váltó - gondok
: TLevi 2012 June 06, 08:03:01 AM
És sanszosan pont azzal lesz a gondod is. Mi tavaly jártunk így síeléskor a bérelt kisbusszal, odafele utolsó 50 kilométeren imádkoztunk, hogy ne jöjjön több körforgalom vagy kereszteződés. Aztán ott megnézettük, és javasolták jöjjünk vele haza (időben nem fért volna bele a javítás). Cirka 1600km - hazahozott, de az út végén megint gyengélkedett.

=============

Köszönöm szépen, ..., majd delután kiderül (az biztosan, hogy mennyire viseli meg a penztarcamat, de remélem, hogy az is, megoldodik-e a probléma?)... mert elviszem a Ford - szervizbe!

TLevi
: Re:MK7 Váltó - gondok
: TLevi 2012 June 08, 06:34:58 AM
Sziasztok!

A tegnap megoldodottak a váltó - gondjaim. Most már nagyon "hanyagul" tudom váltani a sebességet.
A probléma a "kábelek" végén volt, a "szekrény" felőli részen. A "kábelek" gömb - csuklóval csatlakoznak a váltó 2 tengelyéhez, majd a két tengely "bemegy" a váltóba, 2 teflon perselyen keresztül ... ott van 2 porvédő, amik, megmagyarázhatatlanul, becsúsztak a perselyek és a tengelyek közé ... és szorultak és szoritottak.
Ezeket kiszabaditva megoldodott a probléma. Az is gond, hogy én acél olajteknő pajzsot tetettem a járgányra és ez korlátozza a motortér hűlését, implicite a "szekrény" hűlését is, tehát a meleg hatására még nehezebben működött.

Na, de szerencsére megoldódott és még elég olcsón is "úsztam" meg.