Ford Fiesta Klub Fóruma

Szériák fórumai => MK6-MK7 => : Sunyix 2011 December 09, 22:52:13 PM

: Akkumulátor csere
: Sunyix 2011 December 09, 22:52:13 PM
Sziasztok!

Elkezdett nehezen indulni a Fiestám hidegben. 2003-as 1,4 TDCI, 2006-ban vettem de azóta még nem kelett aksit cserélni benne, úgyhogy szerintem még a gyári van benne. Megnéztem és Motorcraft 60Ah és 590A indító áramú van benne most. Szerintetek mekkorát érdemes venni bele? Egy Bosch S5 74Ah és 750 indítóáramút néztem, de ez 278mm széles és még nem volt időm lemérni mekkora megy bele. Valaki nem tudja véletlen?

Köszi  :)
: Re:Akkumulátor csere
: Sebyyy 2011 December 10, 10:41:04 AM
Vigyázz a magasságára! 17.5cm kell! Az bosch általában 19 és ezt nem lehet lefogatni...
: Re:Akkumulátor csere
: VL67 2011 December 13, 08:53:09 AM
Nekem az ötéves gyári aksi teljesen rendben működött, viszont álló helyzetben egyszer a cd lejátszó (kb. 30 perc után) annyira legyengítette, hogy nem bírtam vele elindítani a kocsit. Bikázni kellett, utána ismét kifogástalanul működött, de mivel hidegebb évszak felé tartunk, nagyon gyorsan ugyanolyan gyári darabra cseréltem le (kb. 20.000Ft).
Ha öt évet elmegy ez is, és nem maradok ott sehol, megérte az árát.
: Re:Akkumulátor csere
: Roli82 2011 December 13, 09:41:56 AM
Mérd meg a méreteit hogy be tudd fogatni és azt is nézzed hogy jobb vagy bal plusszos. (nem mindegy az akksi saruk melyik oldalra esnek). 60Ah-s a gyári. Nekem 2002-es ugyanolyan autóm van. 4 éve 74-est tettem bele, nem lett probléma belőle, szerintem a generátort nem zavarja.
A rádió kódot készítsd elő csere előtt, mert kérni fogja!
: Re:Akkumulátor csere
: Sunyix 2011 December 15, 12:31:22 PM
Megjött az Bosch akkumulátor és belefért simán a régi helyére, csak 3 mm-el nagyobb mint a régi motorcraft. Simán ment a csere és pöccre indult is.   :D
: Re:Akkumulátor csere
: harait 2011 December 28, 17:11:56 PM
Ha valaki kicsit  többet szánna nagyon jó akkura akkor ezt ajánlom:http://forex.hu/webshop.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=383&category_id=360 (http://forex.hu/webshop.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=383&category_id=360)

agm kialakítás, garantáltan jobb áramtartás és indítás hidegen is, hosszabb élettartam...7-8 évig simán bírja ha karban van tartva 1.4 tdci-be pont passzol
: Re:Akkumulátor csere
: PharaoM41 2012 September 24, 15:02:05 PM
Sziasztok!

2005-ös évjáratú 1.3-as benzines Fiestámban még mindig a gyári aksi szerepel. Egész jól. Simán indul télen-nyáron. Azt tapasztalom másoknál, hogy gyakran nincs előzménye az akkumulátor kinyiffanásának, hanem egyszer csak nem indít és kész. Ez rém kellemetlen lehet! Jelenleg Motorcraft 43Ah, 390A-s van a vasban.
Van néhány kérdésem és kíváncsi vagyok a véleményetekre, tanácsotokra.

1. Cseréljem le az akksit tél előtt? (csak a generátor töltötte, külön töltve nem volt)
2. A jobbos vagy balos kérdésre mi a válasz? Mármint honnan kell nézni?
3. Ha le kell majd cserélni, milyet érdemes venni? (Márka, Ah, stb.)

20 ezernél nem szánnék rá többet. Ha nem muszáj annyit se. Gondolom a gyári sem az a hű nagy erejű és márkájú áramforrás és máig remekül megállja a helyét, pedig (főleg telente) gyakran előfordul, hogy 10-15 km-es utakra megyek 2-5 indítással alkalmanként (ennyi megállóval).  :ford:
: Re:Akkumulátor csere
: zoli7503 2012 September 24, 18:51:17 PM
hali
 nekem is 2005-ös fiestám van , nekem most  adta be a kulcsot, egész váratlanul, este bejártam a garázsba
,reggel meg meg se nyikkant, úgy hogy eljött az idő a cserére, gyárilag 43ah ,de tudtam olcsón szerezni
58ah tettem bele igaz ki kellet cserélnem az aksitartó dobozt nagyobbra de megoldottam,
egyébként nem gond hogy ,az amper  nagyobb a12volt a lényeg így többet bír az aksi, persze nem
én mondom , egy szaki. esetleg ha elakadsz írj , hátha tudok segíteni.
üdv
: Re:Akkumulátor csere
: fiesta2002 2012 September 25, 13:36:36 PM
1.
Nekem 2002-óta fut a gyári. Éjjel-nappal tompítottal járok. A munkahelyem 7 km-re van, sosem töltöttem utána.
A motor mindig pöccre indul.  ;) Ha vállalod a kockázatot, még egy darabig elmegy.

2.
Azt az oldalt kell magad felé fordítani (képzeletben), ahol a pólusok vannak. Ha ekkor jobb kéz felé van a pozitív, akkor jobbos. Úgy emlékszem, a mienk ilyen.

3.
Ca-os vagy Ag a minimum az intelligens töltés miatt.
: Re:Akkumulátor csere
: MK7GHIA 2012 September 27, 11:17:36 AM
Nekem most döglött meg pedig 2008-as a kocsi. Mivel este 7kor történt az eset (persze előjel nélkül) én tescoba vettem akksit. Majd meglátjuk mi lesz vele. 2 év garit adtak rá szóval olyan sz@r nem lehet. Ha esetleg cserélsz akkor nézd meg, hogy megvan-e a rádiód kódja (persze, ha gyári), kiszerelésnél először a negatívot vedd le, visszarakásnál meg először a plusszot. Kb ennyi.
: Re:Akkumulátor csere
: Pityke 2012 September 27, 12:52:59 PM
nekem 8 évig bírta a gyári akksim.2x nulláram merítette a rádió.de fel lett töltve és működött tovább.vettem bele gyárit cromaxba 15 ezer körüli áron.
: Re:Akkumulátor csere
: csnorbert 2012 November 19, 18:33:34 PM
Sziasztok!

Le kellett cserélni az akkut a 2008-as Fiestaban, és a Varta Black amit vettem, sajnos túl magas, a lerögzítő keresztpánt nem csavarozható fel. Van rá valami megoldást?
Kapható esetleg valahol olyan U alakú pánt, ami a gyárinál magasabb akkut le tudja rögzíteni?
Vagy az a két felfelé álló csavar cserélhető hosszabbra? Most így a sötétben kaparászva nem tudtam rájönni, kivehetők és cserélhetőek-e a csavarok, vagy sem.

Amúgy a rögzítő pánt hátsó végén lévő fekete műa. doboz, amibe kábelek mennek, az mi? Valami relé pakk, vagy mi?

köszi!
Norbert
: Re:Akkumulátor csere
: Pocok 2012 November 19, 18:43:47 PM
gyáriban nem fogsz kapni szerintem másik lefogatót, csavarokat nem lehet kiszedni.
de szerintem ha van egy kis kézügyességed akkor csinálsz egy megfelelőt.
: Re:Akkumulátor csere
: tarjoska 2012 November 19, 18:49:57 PM
menettoldó anyával meg egy megfelelő hosszúságú csavarral szerintem meg tudod oldani...
: Re:Akkumulátor csere
: csnorbert 2012 November 19, 19:14:22 PM
gyáriban nem fogsz kapni szerintem másik lefogatót, csavarokat nem lehet kiszedni.
de szerintem ha van egy kis kézügyességed akkor csinálsz egy megfelelőt.
Ja arra gondoltam, egy megfelelő fémlemez hajlítása lesz a megoldás. A hátsó végére van rögzítve egy műa. dobozka, vaskos kábel megy bele. Az mi? Relé box?
: Re:Akkumulátor csere
: Pocok 2012 November 19, 19:23:35 PM
Az a motor biztosíték doboz és relédoboz
: Re:Akkumulátor csere
: suvi81 2012 November 22, 20:56:35 PM
nekem 2005-ős a fifim és a gyári aksi van benne, de szerintem idén csereszavatos lessz!
: Re:Akkumulátor csere
: tbarka 2015 October 10, 11:06:05 AM
Sziasztok! 2002-2005 közötti szériából van egy 1.4 benzines fityóm.
Tegnap a márkaszervizben gyári Ford akkumulátort sóztak rám 23 ezer magyar koronáért, de csak az van rajta, hogy FORD SLI és a gyári számok 1 935 737 és 8G9N-10655-LB.
Ismeri valaki a típust? Ez AgCa+ (ezüst kálciumos) akksi lehet? Kérdeztem tőlük és azt, is hogy ez az előírás szerinti akksi az intelligens töltésvezérlőhöz, de úgy néztek rám, mintha hülye lennék?
: Re:Akkumulátor csere
: kombusz 2015 October 10, 16:02:31 PM
Gugli ezt dobja ki:

http://77.252.225.83/ZAM%C3%93WIENIA/tabid/56/Type/ProductDetails/ProductID/1672940/1672940-ORG/AKUMULATOR-12V-43AH-P-390A-SILVER-ORG/Default.aspx (http://77.252.225.83/ZAM%C3%93WIENIA/tabid/56/Type/ProductDetails/ProductID/1672940/1672940-ORG/AKUMULATOR-12V-43AH-P-390A-SILVER-ORG/Default.aspx)


Eszerint ez ezüst calciumos aksi.
Az aksi alatti adatoknál utolsonak irja a számokat és ott is irja azokat amiket ideirtál.


: Re:Akkumulátor csere
: tbarka 2015 October 10, 16:50:46 PM
Viszont sehol máshol. Mindenhol az ezüstös aksiknál a cikkszám végén A betű szerepel, az enyémen B van. Ilyent pedig sehol máshol nem találni. A Ford embléma alatt sem a Silver Calcium felirat szerepel, hanem csak annyi SLI.
: Re:Akkumulátor csere
: kombusz 2015 October 10, 17:47:16 PM
Mindegy hogy mi van a végén az csak jelölés
Az elöbb linkeltnél is ugyanaz mindegyik száma az aksinak mint ennek.

http://www.mindenamiford.hu/akkumulator/ford_akkumulator/ford-akkumulator-43ah-1935737 (http://www.mindenamiford.hu/akkumulator/ford_akkumulator/ford-akkumulator-43ah-1935737)


Olvasd el ennek a leirásában irnak az SLI-röl hogy az váltja a Silver Calciumot.
És annak más a cikkszáma gondolom ezért lett B a végén nem A.
: Re:Akkumulátor csere
: tbarka 2015 October 10, 18:25:20 PM
Remek, köszönöm! Ez jó hír, most már be is merem szerelni az autóba. :)
Azért azon meglepődtem, hogy a Ford márkaszervizesek se erről, se a korábbi akkumulátorról nem tudott semmit.
: Re:Akkumulátor csere
: vsop14 2015 November 05, 12:27:09 PM
sziasztok!
45Ah-s akksit bele rakhatok a diesel fiestába? vagy inkább az 55Ah a minimum?
: Re:Akkumulátor csere
: Styleair 2015 November 05, 14:02:02 PM
sziasztok!
45Ah-s akksit bele rakhatok a diesel fiestába? vagy inkább az 55Ah a minimum?
Mekkora a gyári előírás? Attól kisebbet ne tegyél bele, nagyobb lehet, csak férjen is be.
: Re:Akkumulátor csere
: vsop14 2015 November 05, 16:54:34 PM
Mekkora a gyári előírás? Attól kisebbet ne tegyél bele, nagyobb lehet, csak férjen is be.
hát ezt én is tudom :) akkor úgy kérdezem, hogy mi a gyári előírás, milyen akksi kell minimum a diesel fiestába?
: Re:Akkumulátor csere
: Styleair 2015 November 05, 17:09:29 PM
hát ezt én is tudom :) akkor úgy kérdezem, hogy mi a gyári előírás, milyen akksi kell minimum a diesel fiestába?
Szerintem dízelbe 52Ah vagy 60Ah kell. Ami Ezüst-Kalcium aksi kell legyen.
: Re:Akkumulátor csere
: Tamás 2015 November 05, 19:10:46 PM
Nekem dízel van. 60 as kell bele gyárilag. Igaz én egy telen hasznaltam 40 valhanyassal.
: Re:Akkumulátor csere
: vsop14 2015 November 06, 10:15:18 AM
köszi srácok!

360A indítóráramú elég lesz vajon?
: Re:Akkumulátor csere
: Styleair 2015 November 06, 10:29:56 AM
köszi srácok!

360A indítóráramú elég lesz vajon?
Nem.

Silver-Calcium aksi kell! Ez fontos!

Pl ez: http://www.nagyauto.hu/alkatresz-ford-akkumulator-60ah-t929.html

Mérd le a helyét, hogy ekkora belefér-e!
: Re:Akkumulátor csere
: xenon85 2016 December 16, 22:51:10 PM
Köszi a választ! Nos, összességében ~80mA fogy, sok a fogyasztó, ez ok, ~13Ah 1 hét alatt persze ideális esetben, hőmérséklet +Ah, és nem új az akku. De ami zavaró, hogy amíg ki nem alszik a műszerfal (15 perc) addig még +150mA folyik, itt valami gond van. Műszerfalhoz 1db biztosítékon át folyik az áram /ennek kihúzása megoldaná a problémát/. Zárlatos lehet a műszerfal? Nagyobb aksiról letettem, igazad lesz, nincs értelme.
: Re:Akkumulátor csere
: fiesta2002 2016 December 16, 23:44:11 PM
...De ami zavaró, hogy amíg ki nem alszik a műszerfal (15 perc) addig még +150mA folyik...

Ez normális. A különféle egységek (PCM, GEM, műszerfal) kommunikálnak egymással, mielőtt nyugovóra térnek.

A fordfocus.hu-n megírták többen is, hogy ez az ő autójukban is így van.
: Re:Akkumulátor csere
: xenon85 2016 December 16, 23:46:02 PM
Köszi szépen!:)
: Re:Akkumulátor csere
: tunyi1989 2017 January 11, 19:09:20 PM
Sziasztok !

Több kérdéssel fordulnék hozzátok.
1\
1.25 benzinesbe szeretnék 60Ah aksit tenni,nem bohóckodom tovább a 45Ahokkal, elvileg a dízelekben is ez lehet gyárilag ?
Ahhoz hogy ne kelljen lemezből tákolnom hozzá tartót kéne bele egy olyan tartó amibe bele fér a 60as aksi.
2\
Valamelyik dízel aksitálcája passzolhat a benzinesbe ? ( Rögzítő furatok ) A motorvezérlőnek ha esetleg nincs meg a kis rekesze az nem érdekes.
3\
A másik kérdés hogy ha ezek stimmelnek hol tudnék venni BONTOTT normális áron dízelbe való aksitartót ?
4\
Valakinek esetleg nincs kéznél egy ilyen ? :D A 3 rögzítő furat távolságok érdekelnének, illetve egy sima kép amikor be van szerelve az aksi,de dízel  motortér fotót szerintem találok 10percen belül :)

Küldök pár képet hogy nagyjából tudjátok miről van szó.
Előre is köszi a segítséget !

: Re:Akkumulátor csere
: Styleair 2017 January 11, 19:33:57 PM
Miért nem jó az a legnagyobb, ami méretbe belefér? Hifizel?
: Re:Akkumulátor csere
: tunyi1989 2017 January 11, 20:25:54 PM
45Ah is válogatni kell a magasság miatt, hifinek nem nevezem de van benne erősítő meg láda + a legrosszabb hogy rövid távokat megyek így télen.

És még egy indok, hogy 60as aksiból most pl 2 van a garázsban amit fel használhatok még mert a dízel B Zafirát már nem igazán akarja mínusz 10ben indítani izzítás után,de nekem még a kis Fiesta motort elindítja szerintem 2 évig gond nélkül. Meg kapta a desztillált vizet,lemerít feltölt és kb 1.5 hónapja ezt használom.Meg azért akad egy két "méretpontos is lehetne "aksi amit el hozok főleg így télen melóhelyről .
Meg amúgy is mi a pélóért nem tudtak bele rakni egy normális aksitartót.... más autókban válogatunk hogy na ez vagy az van csak raktáron akkor azt rendeljük még az elfér... itt meg mi fér el ? Semmi :D


http://www.nagyauto.hu/alkatresz-ford-akkumulator-60ah-t929.html


Korábbi válaszodban szerepelt ez a gyári 60Ah-s aksi ,ez lenne akkor a gyári méretük ? Hosszúság: 278 mm Szélesség: 175 mm Magasság: 175 mm
: Re:Akkumulátor csere
: Styleair 2017 January 11, 22:04:43 PM
Tamás írta, hogy 60 Ah kell a dízel Fiestába. Én nem tudom a méretet (nekünk is benzines van), azért javasoltam a kérdezőnek, hogy mérje le, hogy belefér-e.
Nekünk 1.3-as, rövideket jár vele a Feleségem, de indul.
Neked sem új már, gondolom az aksid, s a hifi is viszi az energiát. Magyarul többet veszel ki belőle, mint amit visszatölt a generátorod rövid úton. Ezen a nagyobb aksi sem fog segíteni (szerintem), csak ritkábban kell max rátöltened otthon. Meg mostanában nagy a hideg.
Nem is csodálkozom, hogy Zafira nem indul jól ebben a hidegben az el használt 60-assal. Nekem Mondeoban (dízel) kínlódik a 4,5 éves 85Ah/800A Varta az indítással.
Értelek, hogy csábító az ingyen akku, de a generátor is a kisebbhez van méretezve, és azt sem tudja visszatölteni. Tényleg töltésed megfelelő?
Ha igen, akkor a zenét kellene átalakítani!
: Re:Akkumulátor csere
: tunyi1989 2017 January 11, 23:17:22 PM
És a Tamásnak bele fért ?  Nekem ez a második aksim már miután a gyári aksi kifolyatta magából a savat és lemarta a váltó

borítását :D
Töltés az tökéletesen tartja terheléssel is meg anélkül is a 14.38.V-ot Abban igazad van hogy a nagyobb aksi is egyszer

lemerül de amikor megyek vele egy hosszabb utat azért az több töltést tud magában tárolni mint egy kis 45ös,generátor meg

simán visszatölti ezt az aksit mert ha jól emlékszem 90A tud amiből ha leszámoljuk az átlagos fogyasztókat akkor is marad

neki még pár amper.
Mivel még úgymond fiatal autó meg újonnan került a családba és semmi ekecselés nem volt rajta ezért tutira merem mondani

hogy a tákolásból eredő kontakthibák kizárva. (autószerelő vagyok meg villamosságszerelő is egyben ) szóval nem szeretném ha valaki bunkóságnak vagy kioktatásnak tekintené amit írok csak kiváncsi lennék hogy a dízel aksi tartó és a benzines kaszni rögzítőpontok passzolnak-e.
: Re:Akkumulátor csere
: Styleair 2017 January 12, 00:57:26 AM
Tamásnak belefért mert neki dízel van (ott írja).

Igazad van hosszabb úton több energiát tudsz eltárolni, de rövid utakról volt szó, azért írtam azt amit.

Engem nem bántasz meg, értekezünk, keressük a megoldást a problémádra.

Ha nem kapsz itt választ, akkor én bemennék egy kereskedésbe ahol van tdci, elmondanám mit szeretnék, és méricskélnék / méretet vennék.

S ha kompatibilis akkor beszerezném a hozzávalókat, bontóból.
: Re:Akkumulátor csere
: tunyi1989 2017 January 12, 17:33:09 PM
Az a terv igen hogy bontottat keresek aztán megy beépítésre.
Ma szerencsére volt bent egy Fusion nálunk a műhelyben ritka 1.6benzin amiben szintén 60Ah aksi van gyári tartóval.
Most pedig megy a levelezgetés a bontókkal kinél kapni ilyet és mennyi pénzért.
: Re:Akkumulátor csere
: tunyi1989 2017 January 31, 17:51:54 PM
Tamásnak belefért mert neki dízel van (ott írja).

Igazad van hosszabb úton több energiát tudsz eltárolni, de rövid utakról volt szó, azért írtam azt amit.

Engem nem bántasz meg, értekezünk, keressük a megoldást a problémádra.

Ha nem kapsz itt választ, akkor én bemennék egy kereskedésbe ahol van tdci, elmondanám mit szeretnék, és méricskélnék / méretet vennék.

S ha kompatibilis akkor beszerezném a hozzávalókat, bontóból.



Mint ahogy írtad is,úgy jártam el, kerestem neten egy bontottat. 1.4 dízelé pont jó is volt nekem, ebbe nem hogy 60as aksi fér el de még szerintem a 70es is , kemény 6500Ftból megúsztam postával együtt, egyedül a motorvezérlőt kell majd felrögzíteni az oldalára két csavarral s tiszta gyári, minden más stimmel :)

Íme kép a 60as aksi milyen tágasan elfér benne
: Re:Akkumulátor csere
: Styleair 2017 January 31, 21:33:54 PM
 :icon_thumright:

Ügyes vagy, remélem beválik.
Azért javaslok egy Aldis, vagy Lidlis okos/csepp töltőt időnkénti fenntartó töltésre, a rövid távok miatt. Kb 5000 Ft.
Aksit ki se kell venned, csak rárakod a töltőt.
: Re:Akkumulátor csere
: xenon85 2019 January 26, 12:15:10 PM


Mint ahogy írtad is,úgy jártam el, kerestem neten egy bontottat. 1.4 dízelé pont jó is volt nekem, ebbe nem hogy 60as aksi fér el de még szerintem a 70es is , kemény 6500Ftból megúsztam postával együtt, egyedül a motorvezérlőt kell majd felrögzíteni az oldalára két csavarral s tiszta gyári, minden más stimmel :)

Íme kép a 60as aksi milyen tágasan elfér benne

Ezt most már én is eljátszottam! :) Rendeltem a http://webshop.ford-all.com bontóból egy Fiesta/Fusion dízel akkumulátor kosarat, és ma beszereltem. A kosár alsó rögzítő pontjai egyeznek a benzinesével, a kis biztosíték tábla is passzol, csak be kell csúsztatni a helyére, és hely is van a kosárnak bőven. Egyedül az ECU-nak nincs rögzítésre kialakított helye, ez kell megoldani.

Az akkumulátor kosárba betehető akkumulátor szélességének mérete 207mm-ről 278mm-re nőtt.